Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tango

Tango

19-03-2019 om 21:03

Provinciale verkiezingen

Bo

Bo

24-03-2019 om 11:03

"Nou, dan zit er maar een ding op. Een nieuwe partij oprichten met verstandige migratie- en klimaatstandpunten die zich verre houdt van samenzweringstheorieen en fascistisch woordgebruik. Ik voorspel een groots electoraal succes."

Niet eens nodig. Zou de VVD maar naar de kiezers luisteren. Zij hebben de sleutel in handen. Een fatsoenlijk rechts alternatief en ze zijn veruit de grootste partij. Zo zonde dat ze die flutpartijen die ruimte op rechts geven. De meeste rechtste stemmers willen gewoon een stevig migratie/integratiebeleid, werk maken van werkgelegenheid en een realistisch klimaatbeleid.

Volgens mij is het nog nooit zo makkelijk geweest om de verkiezingen te winnen.

Islamisering in Nederland.

http://www.republiekallochtonie.nl/blog/achtergronden/de-islamisering-van-nederland-de-feiten

Ik dacht laatst, nou elk dorp en stad heeft tegenwoordig wel een moskee en "onze" kerken stromen leeg. Ook dat is niet waar. Moskeeën zaten vroeger in garage's, clubgebouwen enz. Meer verborgen. De laatste jaren worden deze vervangen door mooie gebouwen en vallen ze gewoon meer op. Niet dat er blijkbaar steeds meer moslims zijn. Integendeel, ook moslims in Nederland houden het bij minder kinderen. Dus er is maar weinig groei en van islamisering is geen sprake.

Ad Hombre

Ad Hombre

24-03-2019 om 12:03

Emmawee

Je hebt gelijk, dat had ik beter kunnen formuleren.

bieb63

bieb63

24-03-2019 om 13:03

"Jaha... Maar je veegt nu 'de islam' en wat een clubje mensen uit naam van die religie zeggen en doen op één hoop met de hele moslimbevolking van Nederland. En daar maak ik dus bezwaar tegen."

Ad: "Ja, dat is weer zo'n cliche-reactie, maar dat doe ik natuurlijk helemaal niet."

Dat doe jij misschien niet, maar dat is wel het gevoel dat álle Moslims hebben. Of iig bijna alle Moslims. En is dat raar? Nee, dat is niet raar, dat is vrij logisch. Een Moslim weet dat je niet aan zijn/haar neus kan zien of hij uit naam van die religie handelt of hij ook 'zo' is. Dus hij/zij voelt zich wel degelijk aangesproken. En dan krijg je dus het hullie en zullie gevoel. Sterker nog een Moslim zal altijd het gevoel hebben dan hij zich moet bewijzen, bewijzen dat hij niet 'zo' is.

Abel Herzberg lezing

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/toespraken/2018/09/30/abel-herzberg-lezing-2018

Actuele bijdrage van Sigrid Kaag. Het verbind ook het belang van het kennen van je geschiedenis, de oorlogen op het continent, de kracht van de Europese Unie, en dat je dat kunt verliezen omdat je niet meer beseft wat het gekost heeft en hoe belangrijk dat is.

"Onze Grondwet is een prachtige tekst. Maar kan niet alleen voor juristen voer voor studie zijn. Een Grondwet moet worden gedragen door de samenleving. Moet leven in de harten van mensen."

Op allerlei niveau's kun je de discussie aan. Zonder te vergeten dat mensen ook terechte zorgen hebben, dat kun je bevestigen, maar de gekozen oplossingsrichting kun je uitdagen met de geschiedenis. Dan maar een 'gutmensch' of een 'linkse hippie'.

Bo

Bo

24-03-2019 om 15:03

gevaar

Sommigen praten hier over fascisme, terwijl de kans dat dit in beleid omgezet wordt niet zo reeel is. Wat wel reeel is, zijn de bedreigingen aan het adres van Baudet. Er wordt onverholen geroept om Volkert en om moord op Baudet. Niemand die dat hier aan de kaak stelt.

Dus serieus, waar komt de meest reele dreiging op onze democratie vandaan?

Angela67

Angela67

24-03-2019 om 15:03

het is een glijdende schaal.
Elke keer als er extreem rechtse sentimenten door een politieke partij worden ingebracht, wordt de volgende partij net iets sterker/groter.
In Duitsland na de 1e wereldoorlog duurde het ook een tijd voordat NSDAP aan de echte macht was.
Kikker, kokend water.
Dus roepen dat er nu geen bedreiging is, is ontkennen dat het elke keer wéér iets 'normaler' wordt gevonden.
gr Angela

Flauw Bo

https://www.ad.nl/binnenland/docent-die-na-winst-baudet-vroeg-volkert-waar-ben-je-op-non-actief-gezet~a246cd61/

Werkelijk niemand die dit incident, 1 domme gast die zich op twitter laat gaan, alsof we niet dagelijks die rommel uitgestort krijgen via sommige mediakanalen, goed zal praten.
De man heeft de opmerking onmiddelijk teruggetrokken en is op non-actief gezet.

De veiligheid van Baudet is zeker een issue, maar niet door deze domme gast die gelukkig uit alle hoeken tegenstemmen heeft gekregen. Per direct. Zo wil je dat ook.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-03-2019 om 17:03

Ik ben er voor 80 procent van overtuigd dat we in Nederland niet zo snel een fout regime krijgen, maar die 20 procent is daar inmiddels niet zo zeker meer van.

Als het FvD nog meer stemmen krijgt, je weet maar nooit, waardoor maar 1 partij extra nodig is om een regering te vormen, is het niet onmogelijk dat we een ultra-rechtse regering zouden kunnen krijgen. Die kans is reëler, op de schaal van ondenkbaar tot reëel, dan dat we een moslimregering krijgen.

Gelderse

Gelderse

24-03-2019 om 18:03

Bedreiging democratie

Eens met Bo. De bedreiging van de democratie komt zeer zeker ook van links en uit de milieuhoek. Ik schrik er telkens weer van hoe gewelddadig groepen aan deze kant van het spectrum opereren. Nu ook weer tijdens die demonstratie, oproepen om Baudet af te knallen. In mijn naïviteit dacht ik altijd dat links stond voor vredelievend en sociaal. Dat was pas dom en onwetend van mij.

Angela67

Angela67

24-03-2019 om 18:03

gelderse

jij vindt de kans op groot onrecht voor heel veel mensen dus niet belangrijk?

jij vindt dat die linkse rakkers net zo onverdraagzaam als fascisten in hun maatschappelijke overtuigingen en ook zoveel mensen buiten willen sluiten omdat ze niet van juiste geloof, komaf en opleiding zijn?

waar lees je dat in verkiezingsretoriek van 'linkse' partijen?
ik lees daar vooral dat ze een bedreiging vormen voor het geld dat rechts heeft en de macht die rechts heeft dankzij dat geld.

gr Angela

Gelderse

Gelderse

24-03-2019 om 19:03

Huh AnneJ

Ik hoop toch dat je met jouw laatste bericht niet bedoelt dat je die doodsbedreigingen wel oké vindt?

Ik vind zelf de polarisatie van beide kanten stuitend. Maar links overheerst de laatste dagen. Slechte verliezers (of eigenlijk slechte winnaars).

Hou vol Gelderse

Er zijn altijd fanaten, ter linkerzijde (Volkert van der G) maar zeker ook ter rechterzijde (zie Christchurch of Andreas Breivik), of lone woolfs met meer gemengde bedoelingen (zie Utrecht), of een hoge mate van verwardheid (zie Bart van U. de moordenaar van exminister Borst). De lijst is inmiddels eindeloos en het is gelinkt aan de politiek, gefrustreerde mannetjes of kleine criminelen die ook wel eens wat 'goeds' willen doen. De groepen zoals de RAF en de IRA is alweer een tijdje geleden en georganiseerde terreur hebben we hier in Amsterdam nog niet gehad.
Hoe je nu kunt concluderen dat ik dat wel oke zou vinden vind ik weer zo'n typische manier van preventief jijbakken.
Het is een zaak van de veiligheidsdiensten en van mensen zoals jij en ik om daar tegen in het verweer te komen.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-03-2019 om 19:03

Gelderse

Geweld is nooit goed te praten, of het nu van links of rechts komt. Ik zie aan de linkerzijde ook reacties waar ik niet blij van wordt.

Ouders

Ik associeer het met de tv serie uit de jaren '80 over families in Duitsland na de 2e wereldoorlog. Het gaat over heel veel maar wat ik me herinner, hopelijk goed herinner, is dat er ouders waren met uitspraken over buitenlanders, ze moeten weg enzovoort, die door hun kinderen zo letterlijk werden genomen dat ze mee gingen doen aan rechts extremistische acties, vernieling, bedreiging, aftuigen, tegen buitenlanders.
Jongeren/adolescenten en sommige fanatici nemen dit soort vrij 'onschuldige' 'meningen' zo letterlijk dat het kan ontsporen tot geweld.
Als ouders heb je dus, ook thuis, de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je geen thuisklimaat schept waar kinderen mee aan de haal kunnen gaan.
Die willen namelijk ook wel eens wat 'goeds' doen in de ogen van hun ouders. Vooral als ze zelf niet zo goed meekomen.

Bo

Bo

24-03-2019 om 21:03

Flauw??

Flauw?? Dit zijn serieuze bedreigingen!!! Ik heb nog nooit gehoord dat zo'n Klaver bedreigd zou worden dus de idioten zitten werkelijk ter linkerzijde. Juist flauw om dat te bagatteliseren.

Ik denk ook serieus dat Baudet nu ook zo'n leven (lees: geen leven) als Wilders tegemoet gaat. Politiek geweld van rechts hebben we in Nederland nog niet meegemaakt. Dus over slechte verliezers gesproken.

Angela67

Angela67

heb je klaver dan wel eens hele bevolkingsgroepen horen wegzetten en vrouwen beledigen?
ik bedoel: de retoriek van beide heren is inhoudelijk niet te vergelijken.
zaaien en oogsten is hier wel van toepassing: als je mensen wegzet op oneigenlijke gronden en aantoonbare leugens roept dat hele heftige reacties op.
en nee, deze constatering heeft niets met 'goedkeuren' of 'snappen' te maken. Maar baudet doet het om reacties uit te lokken - hij krijgt bijval van mensen die diep in hun hart dit ook wel zouden willen durven zeggen en hij krijgt hoon en haat van mensen die willen dat hij zo snel mogelijk zijn mond dichthoudt.
maar negatieve aandacht is ook aandacht ben ik bang.
gr Angela

Bo

Bo

Angela67

Als je het hebt over # 173? Ja misschien generaliserend en niet leuk om te horen maar ik (vrouw) kan het er eigenlijk niet mee oneens zijn. Ik denk (en weet bijna zeker) dat de feiten zijn mening zullen onderbouwen.

Ik vind dat je best negatieve (en positieve) punten van bepaalde bevolkingsgroepen mag benoemen zolang het maar door feiten onderbouwd is.

Over de boze witte man is ook al genoeg gezegd toch? En terecht wat mij betreft.

Ook wij vrouwen mogen onszelf best weleens kritisch in de spiegel kijken. Wat is daar mis mee? Dat geldt ook voor moslims en oude witte mannen.

Fortuyn is niet vermoord door iemand die zich beledigd voelde door hem he? Dus jouw redenering gaat helemaal niet op.

Bo

Bo

open je ogen

Serieus: anti-fascisten vormen een grotere dreiging dan fascisten!!

En dan is het nog helemaal de vraag of we hier met fascisme te maken hebben, ik ben overtuigd van niet.

Ik ben geen Wilders aanhanger, maar hierin heeft hij gewoon 100% gelijk:
"Dus een vraag over meer of minder Marokkanen mag niet, maar roepen een politicus dood te schieten wel?"

Niemand die dat hier veroordeeld. Sterker nog het wordt goed gepraat. Schokkend.

Angela67

Angela67

ik denk erover om je te melden bij forumbeheer, maar ik heb nog meer medelijden met je kinderen.
gr Angela

Hoezo Bo

"Niemand die dat hier veroordeeld. Sterker nog het wordt goed gepraat. Schokkend."

Bo

Bo

Angela67

Wat valt er te melden dan? Hou het bij feiten, dan kan je gewoon een discussie voeren. Daar is een forum voor bedoeld. Mijn kinderen erbij halen... hoe kom je erbij? Heb je geen argumenten meer?

Sjonge, je lijkt wel zo'n linkse rakker. Bevalt iets je niet, dan neem je het heft in handen. Bizar.

Nogmaals, ik ben geen FvD stemmer. Heb VVD gestemd. Maar ik kan hier wel gewoon over discussiëren. Wat is het probleem?

Bo

Bo

AnneJ

Hoezo? Nou de doodsbedreigingen aan het adres van Baudet vormen een directe bereiging op onze democratie. Veel meer dan de winst van het FvD.

Linkse figuren die roepen om het afknallen van Baudet.

Vind je dat niet schokkend? Als je er überhaupt iets van vindt?

Ad Hombre

Ad Hombre

24-03-2019 om 22:03

Doodsbedreigingen

Als je elkaar met de dood gaat bedreigen ga je een hele gevaarlijke grens over. Als links sympathie toont voor 'antifa' demonstranten die Baudet doodwensen zal dat het gevolg hebben dat extremisten op rechts (die zich tot nu toe godzijdank vrij rustig hebben gehouden) ook eerder tot geweld over zullen gaan. Het lijken GVD de dertiger jaren wel.

Een universitair docent twittert 'waar is Volkert'!

Begrijpen ze niet dat ze op een burgeroorlog aansturen? Is het niet genoeg om structureel jarenlang niet naar mensen te luisteren? Moeten hun vertegenwoordigers ook nog met de dood bedreigd worden? Laten we het in vredesnaam bij Fortuyn houden. Dat is al erg genoeg.

Weet je wat echte fascisten zijn? Dat zijn mensen die anderen met de dood bedreigen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.