Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Muriel

Muriel

28-10-2011 om 10:10

Inenting baarmoederhalskanker

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

11-11-2011 om 19:11

Niet zo vaak

Dat heb ik hier nu al regelmatig gelezen, dat baarmoederhalskanker 'niet zo vaak' voorkomt. Dat zal vast wel waar zijn, maar in mijn directe omgeving ken ik al vijf vrouwen die het gehad hebben. Dat vind ik dan toch best wel veel. Als je ziet wat het allemaal teweeg brengt, snap ik niet dat je er nog voor kunt kiezen om je dochter niet te laten inenten.

lala

lala

11-11-2011 om 22:11

Al eerder

Ik heb het al eerder opgemerkt maar laat je je dochter en partner , behalve een condoom, ook van die mooie roze en geel huishoudhandschoenen aandoen of latex of van die knisperende wegwerpdingen? De reden hiervoor is in deze draad al heel vaak en ook al eerder aan bod gekomen namelijk het friemelen.

Fiorucci

Fiorucci

12-11-2011 om 12:11

Niet zo vaak....

Baarmoederhalskanker komt voor bij 1 op de 16 vrouwen,las ik al eerder in deze discussie. Noem dat maar niet vaak. Ongelofelijk. Veel mensen denken bij nare dingen dat het alleen anderen overkomt. Tot ze zelf een keer het flensje zijn...

Fiorucci

Fiorucci

12-11-2011 om 13:11

Oh dom, ik vergeet de nul, maar blijf bij mijn posting, ik vind dat veel, elk jaar gemiddeld 700 nieuwe gevallen, lees ik net....

Vic

Vic

12-11-2011 om 14:11

Leeftijd?

Waar heb je die cijfers vandaan, Fio? De vrouwen die ik ken waren allemaal < 40 toen ze het kregen, is dat ook de leeftijdsgroep waar het het vaakst voorkomt?

Vic

Vic

12-11-2011 om 14:11

Bedankt p

Het lijkt niet veel, 1 op 160, maar met een piek in 'onze' leeftijdscategorie kom je het toch geregeld tegen.

Fiorucci

Fiorucci

12-11-2011 om 16:11

Klopt, ik vind het eigenlijk best veel.

Vic

Vic

12-11-2011 om 17:11

Aantallen

Ik schrik sowieso altijd van kankerstatistieken. 1 op de 9 vrouwen krijgt borstkanker, pffff. En vanmorgen las ik dat 1 op de 3 Nederlanders kanker krijgt, waarvan 40% er binnen 5 jaar aan overlijdt. Ongelooflijk ;-(

Vic

Vic

12-11-2011 om 19:11

Dus het is minder erg dan?

Anne ter Wee

Anne ter Wee

13-11-2011 om 01:11

Bijna zelf geen moeder geweest door...

de baarmoederhalskanker. Ook mijn dochter kreeg gewoon de prik. Met de meiden in NL is niets vreemds gebeurt, en uit onderzoek blijkt nu dat de prik goed beschermt. Hoe jonger (want ook friemelmaagd) hoe beter...

A.

Hombre

Hombre

13-11-2011 om 10:11

Als je nergens anders aan dood gaat

Als je nergens anders aan dood gaat ga je op een goed moment dood aan kanker. De kans op kanker neemt sterk toe als je ouder wordt. Ik denk dat de meesten van ons toch wel zullen vinden dat een moeder van 40 die doodgaat aan kanker erger is dan een oma van 80. Ik vind dat in ieder geval wel.

Hombre

Hombre

13-11-2011 om 10:11

Horror

Stel je toch eens voor dat je als ouder over 20 jaar naast het bed van je dochter staat en haar moet uitleggen waarom ze destijds niet ingeent is, wetende dat er een 75% kans is dat ze niet ziek zou zijn geweest als je het wel had gedaan. En dan uitleggen dat ze dat als kind van 13 zelf niet wilde, tegen de medische adviezen in...

Kans op dat scenario: 1 op 160
Stel je voor hoe dat voelt.

Aan de debetkant: Een kans van 1 op een miljoen op het Guillan Barre syndroom of zoiets.

Ik weet dat de ziekte niet helemaal vergelijkbaar is, maar de ouders van polio slachtoffers op de Veluwe moeten zich vergelijkbaar gevoeld hebben. En die hadden dan hun 'god' nog als rechtvaardiging voor hun criminele stupiditeit, lees en huiver:

http://www.geschiedenis24.nl/andere-tijden/afleveringen/2007-2008/Polio-in-Staphorst.html

Char

Char

18-11-2011 om 23:11

Onzin

1 op 160 van alle soorten ja, niet alleen deze

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.