Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Zoveel verdriet .... Mis mijn vrouw ....

Een grens gepaseerd

Je vroeg steeds waarom ze zo deed, maar blijkbaar heb je twee weken geleden al een heel duidelijk antwoord gekregen: ze kon niet meer. Vervolgens zeg je:
'Maar wat schiet ik er mee op? Dat was 2 weken geleden en ondertussen heeft ze geen enkele keer meer deze gevoelige kant laten zien ....' Nee, moet ze dan die heel sterke emotie keer op keer laten zien? Ze wil voorkomen dat ze een zenuwinstorting krijgt. Ze vecht voor haar eigen mentale gezondheid. Jij vraagt je af: wat schiet ik ermee op. Dat snap ik niet. Je wilde antwoord op een vraag, je hebt het antwoord heel helder gekregen. Maar dan nog is het niet voldoende voor jou. Het gaat niet alleen om jou, het gaat ook om haar. Ze heeft je antwoord gegeven. Ik hoop dat je in staat bent om dat antwoord te begrijpen, maar dan zul je je even moeten inleven in haar.
Ik denk dat dat wel een leerpunt voor je kan zijn in de toekomst. Je vrouw heeft zoveel signalen afgegeven over hoe zij erin stond, ze heeft je zoveel handreikingen gedaan, maar je hebt haar punt niet begrepen. En dus komt de scheiding voor jou onverwacht en plotseling. Oefenen in luisteren, vragen stellen, niet jezelf voorop zetten maar oog hebben voor de ander, ook als het met jezelf even wat moeilijker gaat, zelf om hulp vragen, dat zijn allemaal punten waarmee je zelf aan de slag kunt gaan. Voor deze bijzondere relatie is het te laat. Maar voor jezelf nog niet, je kunt er veel van leren.

Tsjor

Jamie

Jamie

20-07-2015 om 10:07

Tsjor

Je hebt het over zoveel signalen maar ook zoveel tegengestelde signalen waaronder bijvoorbeeld op hun trouwdag. Daar kan een man niet zoveel mee. Als ze vorig jaar had gezegd dat ze relatietherapie wilde of een scheiding was ze stukken duidelijker geweest en was TS vast mee gegaan met de relatietherapie. Vrouwen communiceren gewoon op zo'n ingewikkelde manier dat het ook gewoon voor een groot deel daar aan ligt.

Jojo

Jojo

20-07-2015 om 10:07

het is moeilijk

Het is moeilijk elkaars rooksignalen te zien als je die ook nog eens in een andere taal seint. En dubbel inderdaad.

Misschien heeft ze zetjes gekregen van haar omgeving, sprong ze in het diepe en is zich rot geschrokken en doet ze daarom zo.
Als je aan mij tijdens de scheiding had gevraagd: is dit nu echt wat je wilt?
Nee natuurlijk is dit niet wat ik wil.
Ik wil samen oud worden, ik wil een man die van mij houdt, ik wil de kinderen dit niet aandoen, mijn ouders niet, ik heb geen zin in een flat of alles wat we financieel hebben opgebouwd naar de haaien te zien gaan.
Maar als ik nog een kans in het leven wilde moest ik gaan. Zelfs al wilde ik niet.
En oh wat heb ik vaak gedacht op dat flatje: oke, was leuk, mag ik nu naar huis en in mijn eigen bed, naar alles wat bij me hoorde?
Maar soms moet je en misschien was dat ook bij haar zo.

Maar het antwoord zul je misschien nu niet zo duidelijk krijgen van haar. Ze zal zelf ook verdrietig en nerveus zijn.
Laat dat voor nu rusten en kom er desnoods op een later moment op terug.

Jamie

Je hebt helemaal gelijk. Tsjor

Amare

Amare

20-07-2015 om 12:07

Nou Jamie

Dan heeft Jaaps vrouw blijkbaar snel bijgeleerd. Want haar huidige signalen zijn super duidelijk. En nog steeds wil Jaap ze niet zien of horen.

Jamie

Jamie

20-07-2015 om 12:07

Haar huidige signalen zijn nog steeds niet duidelijk: eerst heel erg hard, dan opeens emotioneel en dan weer heel erg hard. Door die middelste reactie kreeg Jaap juist weer hoop en dat allemaal binnen een week of 4/5.

Amare

Amare

20-07-2015 om 13:07

Welnee Jamie

Ze stortte in omdat de scheiding haar veel verdriet doet. Maar zelfs die keer zei ze toch heel duidelijk dat ze voor zichzelf moest kiezen. Dat Jaap daarin een kans op herstel ziet, ligt echt aan Jaap.

Jaap is erg tegenstrijdig. Het ene moment beklaagt hij zich over haar afstandelijkheid, het volgende moment klaagt hij omdat ze emotioneel reageert. Hij wil het gewoon niet onder ogen zien, net als vorige jaar toen ze aangaf relatietherapie te willen.

Jaap-Brabant

Jaap-Brabant

20-07-2015 om 13:07 Topicstarter

Duidelijkheid kan ook erg hard zijn

Jamie, Tsjor , amante en alle anderen .
Mijn vrouw heeft weliswaar soms tegenstrijdige signalen afgegeven , NU is ze heel duidelijk naar mij toe en heb ik wel degelijk geaccepteerd dat wat haar betreft nu de koek op is .
Maar ik mag het toch nog wel moeilijk hebben met haar besluit ????
Ik heb geen hoop meer , die kreeg ik heel ff toen ze 2 weken geleden zo enorm emotioneel reageerde thuis , maar sindsdien heb ik echt geen hoop meer hoor, daarvoor Is ze veels te afstandelijk en kil geworden .
Ik heb vannacht haar een heel mooi bedank mailtje gestuurd dat ik heel gelukkige jaren met haar heb gedeeld , dat ze me heel gelukkig gemaakt heeft met haar liefde en onze 4 dochters , en dat ik hoopte dat ze weer gelukkig zou kunnen worden in de toekomst , en dat het mij spijt dat ik haar signalen niet eerder serieus genomen heb en te weinig heb gedaan om mezelf weer terug te veranderen naar een lievere echtgenoot .
Het was echt een heel lief bedoeld mailtje om haar een goed gevoel te geven over ons huwelijk en onze mooie jaren zonder verdriet .

Ik kreeg vanochtend een voor mij confronterend antwoord mailtje van mijn vrouw , een antwoord waardoor ik weer meteen weet hoe ik er voor sta bij haar ...

Jaap,

Documenten over de scheiding mag je naar mijn werkadres mailen. Dan kan ik ze eventueel uitprinten indien nodig.
Zulk soort mails wil ik niet op mijn werk krijgen. Mocht je ze graag willen sturen, dan naar .........

engel

engel

20-07-2015 om 13:07

emotioneel in shock

Lieve mensen, Jaap is verdoofd en van zijn padje. Emotioneel in shock en dan kan je niet meer helder denken. Iedere positieve reactie is dan een strohalm en al het negatieve haalt je weer onderuit. Je zit in de welbekende achtbaan. Verstandelijk (diep van binnen) wist/weet Jaap het wel maar zijn hart voelt anders. Het is een BOM die heel veel stress geeft. Het is ook nog zo vers. Over een tijd landt Jaap weer op aarde en dan zou er zo maar eens een enorme kracht en boosheid vrij kunnen komen.
Mijn ex zei ook genoeg signalen te hebben gegeven. Helaas non verbaal. Ik heb dat toen niet/niet goed opgepikt. Wij hebben dat jaar ook heel veel in en om het huis gedaan en hadden die zomer een heerlijke vakantie. Allemaal situaties waarvan je dan niet denkt dat er een scheiding boven je hoofd hangt.

Jaap-Brabant

Jaap-Brabant

20-07-2015 om 13:07 Topicstarter

Engel

Engel je hebt gelijk . Ik zit ook in een enorme diepe emotionele shock ....

Jojo

Jojo

20-07-2015 om 14:07

Jaap vraag even aan forumbeheer of ze de naam van je vrouw willen verwijderen, jullie zijn nu meer vindbaar dan je waarschijnlijk wilt.
Dit kun je doen via Contact forumbeheer, rechtsboven aan deze pagina.

Natuurlijk voel je je ellendig en dat mag je ook uiten. Heel goed juist als je dat doet.
Mensen die hun emotie verstoppen worden tzt achterhaald door die gevoelens en dan komt het vaak als een mokerslag. Dus huil wanneer je wilt, rouw zoals je wilt en houd een deel van jezelf rechtop om te kunnen doen wat je moet doen.

Emoties

Ja, eigenlijk zou het raar zijn als je daar geen heftige emoties bij zou hebben. Het pleit voor je dat je nog zoveel om je vrouw geeft. Al maakt het je ook wanhopig nu. Ik wens je heel veel sterkte en zorg goed voor jezelf. Wees je eigen beste vriend.

Jaap

Ik had je toch gezegd: pas als de scheiding rond is. En dan zeker niet naar haar werkemail. Stel je voor dat ze op haar werk emotioneel geraakt wordt door zo'n email. Ik ken haar niet, maar eventueel maak je excuses, stuur je hem nog een keer naar haar eigen emailadres en zeg je erbij dat je het wel meende en dat je hoopt dat jullie goed door de scheiding heen komen.

Tsjor

Moni

Moni

20-07-2015 om 16:07

Nooit op de werkmail

Op mijn werk zijn twee mensen die in mijn mail kunnen (mogen dat ook van mij) maar gelukkig krijg ik nooit persoonlijke mail op mijn werk. Vertrouwelijke werkzaken mogen ze weten.

Moederalleen

Moederalleen

20-07-2015 om 16:07

Ik begrijp niet waarom sommige zo hard reageren...
Dit is een wit om hulp vraag of antwoord te geven.
Hopend op iemand die erover mee kan praten gevoel kan delen.
En net zoals bij mij ook duidelijk kan zijn maar wel op een gewone manier.

Kom op zeg dit is geen afzeik forum.

Maar bedoeld om andere een hart onder de riem te steken

Jaap-Brabant

Jaap-Brabant

20-07-2015 om 17:07 Topicstarter

Moederalleen

Je hebt gelijk , voel me flink afgezeken soms

Jaap-Brabant

Jaap-Brabant

20-07-2015 om 19:07 Topicstarter

Waarom mag ik eigenlijk niet schrikken van de ogenschijnlijke kilheid van mijn vrouw ?
Ik schrijf een zeer positief mailtje over haar en hoe trots ik op onze meisjes en haar ben , om dan een zure reactie te krijgen van ZULK SOORT MAILS NIET HIER NAARTOE MAILEN ..... Hoezo afstandelijk , en hoezo bevorderlijk voordat de scheiding zelfs in gang gezet is ???

Angela67

Angela67

20-07-2015 om 20:07

jaap

Stel je nou voor dat je een blinde vlek hebt wat betreft het effect van jouw gedrag op haar én dat je veel signalen gemist hebt afgelopen jaren. Dan zijn haar acties en haar houding opeens een stuk beter te verklaren.

Dus als je nou voorlopig ervan uitgaat dat je het totaal nog niet begrijpt maar dat zij het serieus meent. Dan denk ik: zorg dat je er met elkaar op dit moment uitkomt en bewaar je emoties voor later, hoe moeilijk dat ook is.

Je moet jezelf de vraag stellen: snap ik dat ik me beter nu in kan houden om na het huwelijk een betere verstandhouding te hebben zodat mijn kinderen er zo min mogelijk onder lijden?

Als je dat niet snapt omdat je haar eigenlijk niet gelooft en toch het nog wilt proberen, dan begrijp ik dat je je soms 'afgezeken' voelt.

gr Angela

Waarom

Heb je niet gewacht totdat jullie de scheiding ongeveer rond hadden, zoals ik had voorgesteld. Waarom kun je je niet voorstellen, dat zij niet zulke emails, die haar emotioneel kunnen raken, op haar werk wil ontvangen. Sorry, maar als ik op mijn werk ben wil ik ook geen emotionele emails ontvangen. En ik zal zeker niet warm en hartelijk reageren, maar echt kort en zakelijk. Zoals al mijn zakelijke emails beantwoord worden.

Tsjor

Jaap-Brabant

Jaap-Brabant

20-07-2015 om 20:07 Topicstarter

Ik weet allang dat ik geen kans meer heb Angela , onze dochters zijn gekukkig erg blij dat ik weer thuis ben
Als mijn vrouw zo kil wil blijven doet ze haar best maar , het boeit me steeds minder met al dat negatieve non contact , het enige wat ze nog wil is doorseiken over meer geld terwijl ze bijna net zoveel verdient als ik en ze noet eens de kosten van de scheiding wil delen terwijl ZIJ degene is die wil scheiden , echt te belachelijk voor woorden !!!

Jaap-Brabant

Jaap-Brabant

Tsjor

Tsjor,
Ik had ook haar normale privé adres gemaild , ze mailt mij ook vaak zat naar mijn werk mail adres , het moet geen meten met 2 maten zijn .

Angela67

Angela67

zo kil?

man, jij bent kil! Jij denkt alleen maar aan het feit dat jij zo zielig bent.
Dat negatieve non contact? dat lok je toch zelf uit?
Als jij je volwassen probeert te gedragen en dat probeert uit te stralen naar je kinderen dan mag je best verdriet tonen, en uitleggen dat je het graag anders had gezien.
Maar in je boosheid dit soort postings op een forum zetten, ik weet niet, volgens mij groeit alles wat je water geeft dus ook dit soort negatieve gevoelens.
gr Angela

Jaap-Brabant

Jaap-Brabant

No comment

Angela , never mind , de vrouwen nemen het weet voor de vrouwen op, ik zal geen commentaar meer posten ....lijkt me slimmer

Dan is ze kil

en afstandelijk. En kun je blij zijn dat je binnenkort van haar af bent.

Tsjor

engel

engel

geldzaken

Voor geldzaken zijn er advocaten, mediators, tremanormen en draagkrachtberekeningen. Die uitkomst is bepalend. Niet de wensen van personen. Ik vind het ook bijzonder dat ze jou voor de kosten die nodig zijn om te scheiden wil op laten draaien. Op het moment van scheiden worden alle saldo's (pos/neg) en eventuele schulden verdeeld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.