Algemeen Ouderschap
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Marrie
27-03-2012 om 10:03
Wat te doen (kind heeft slaapfeestje bij van misbruik beschuldigde vader)
Nou de titel zegt het al. Mijn dochter heeft een slaapfeestje bij een vriendinnetje bij gescheiden vader die van misbruik beschuldigd is. Ja, door de moeder (ik weet dat een boel mensen het dan minder serieus nemen, ook de kinderbescherming, de politie vond het echter wel heel ernstig. Doordat jeugdzorg en amk niet aan waarheidsvinding doen heeft de moeder maar gekozen voor verplichte mediation . Of hij het echt gedaan heeft, weten we dus niet zeker, dat zijn de woorden van een zesjarig kind. De politie nam het ernstig maar zei niks te kunnen doen omdat moeder al bij de huisarts was geweest.
Ik heb mijn ex over het gebeuren ingelicht. Erbij gezegd dat ik het ook verschrikkelijk zou vinden als hij vals beschuldigd zou worden maar nog erger als ons kind ook iets zou overkomen. En dat ik eigenlijk niet wilde dat ons kind daar zou slapen of met hem alleen zou zijn.
Hij zegde toe met me te overleggen in geval van een logeerpartijtje.
Nu gaat hij aanstaand weekend naar het buitenland met zijn vriendin en hij had dus oppas nodig. Ik heb al een paar keer voorgesteld te ruilen maar dat wil hij niet. Nu kwam die uitnodiging voor dat slaapfeestje en dat kwam blijkbaar goed uit want hij heeft dat toegezegd aan mijn dochter en ook al aan de vader, zonder met mij te overleggen dus.
Mijn kind heeft er erg zin in, er komen ook andere vriendjes en ze gaan een discofeestje houden (zij zijn 10/11) het vermoedelijk misbruik gaat om het jongere zusje van zeven.
Ik kan er voor mijn gevoel nu niks meer aan doen. Weigeren zou mijn kind totaal niet begrijpen. De vader weet niet dat ik weet van de beschuldiging van misbruik.
Ik zit hiermee. Wat nu.

Marrie
31-03-2012 om 10:03
Ja maar leuke meid
toch ben je voor mij wat onbegrijpelijk hoor. De woede op mijn ex had ik ook. Maar ik vind dat jij eigenlijk ook aan mij voorbijgaat.
Je plaatst me in plaatje dat ik alleen maar overruled ben door ex. Je neemt geen beweegredenen mee die ik noem: intuitie, gesprekken met mensen die overtuigd zijn van zijn schuld en hoe zij dit feestje zien, en nota bene het verslag van het AMK! (waarin hij wordt vrijgepleit)
Nee je probeert me argumentatief voor het blok te zetten door te gaan vragen (stellen?) dat het zeker wel goed voor mij is als betreffende vader aan jouw criteria voldoet! Pardon? Over retorische dwaalwegen gesproken. Ik vind in dit kader zelfs jouw wens voor mij "ik wens je van harte heel veel sterkte hiermee" nogal paternalistisch overkomen.

rodebeuk
31-03-2012 om 11:03
Oef ja izar
daar kan ik me ook weleens over verbazen. Tomeloos interesse voor privézaken van anderen, de splinters van de anderen zal ik maar zeggen.
Gaat vaak gekoppeld met een balk in het eigen oog.
Ik begreep overigens dat narcisme uit de DSM gaat omdat het tegenwoordig alomtegenwoordig is.
Dus, leuke meid, volgende keer graag "mijn partner en ik" en niet "ik en mijn partner".
Dat vind ik nou echt opvoeding 101, dat je de ander in zo'n opsomming voor laat gaan.

Leuke meid
31-03-2012 om 12:03
Ter correctie van een dreigende scheve beeldvorming
Marrie, je bewandelt zelf een retorische dwaalweg door mij verkeerd te citeren. In mijn bijdrage ´Antwoord´ staat: ¨Je schrijft dat de vader die ervan beschuldigd wordt zijn dochter van zeven te hebben misbruikt, niet aan mijn criteria zou voldoen. Zeg je daarmee, dat jou gebleken is dat er geen reden meer is tot zorg?¨ Deze vraag stelde ik uit oprechte belangstelling. Ik vond je berichtgeving eerlijk gezegd nogal onbegrijpelijk. De aantijging dat ik je met deze vraag ¨argumentatief¨ voor het blok heb proberen te zetten, wijs ik resoluut van de hand. Als iemand jou voor het blok heeft gezet, dan is het jouw ex wel. Reageer je frustratie daarover alsjeblieft niet af op mij.
Ter geruststelling van Izar en Rode Beuk draag ik gaarne het volgende citaat aan uit mijn bijdrage ´Wedervraag 2´ : ¨Voor stoken, roddels, kwaadsprekerij en overig manipulatief gedrag ben ik ronduit allergisch.¨ En ik voeg er maar aan toe, dat ik suggestieve opmerkingen over psychiatrische stoornissen als narcisme laat voor wat ze zijn: suggestieve opmerkingen.
Speciaal voor Rode Beuk laat ik nog een derde citaat volgen uit mijn bijdrage ´Nadere uitleg´:
¨Met het overgrote merendeel van de ouders en hun kinderen, meesters en juffen staan mijn dochter en ik op heel goede voet.¨ Met oprechte excuses ervoor, dat ik in een andere zin ¨ik en mijn partner¨ heb geschreven. Ik wek niet graag een verkeerde indruk, maar doe dat kennelijk soms wel.

rodebeuk
Fijn dat je het zo sportief opvat
..ik bedoelde het ook niet al te zwaar.
Er zit een soort serieusheid in je betoog die lijkt door te slaan naar uitersten, naampje geven gaat het me niet om, maar het klinkt alles bij elkaar niet realistisch. Ik denk dat je niet alles kunt vermijden in het leven, ik denk dat het niet fris is om eindeloos bij iedereen over iedereen signalen en informatie op te vangen.
Je expliciteert je controle zodanig dat er gewoon te weinig normaal leven overblijft. Je geeft je kind ook een reuzezware last van Maakbaarheid en tegelijkertijd onzelfstandigheid mee.
Mama voorkomt en bewaakt alles, en zelf kan ze kennelijk niets, anders zou je niet zo'n 100%-controle hoeven uitvoeren.

Marrie
Maar zelf lees je ook niet bepaal goed hoor lm
Ik schreef namelijk: "Op basis van je criteria zou deze vader zooooo ontzettend door de beugel kunnnen!" Hij zou dus wel volkomen aan jouw criteria voldoen. Ga daar nou eens op in.

Marrie
31-03-2012 om 13:03
En nog steeds lm
geldt dit ook nog:
Ik vind dat jij eigenlijk ook aan mij voorbijgaat.
Je plaatst me in plaatje dat ik alleen maar overruled ben door ex. Je neemt geen beweegredenen mee die ik noem: intuitie, gesprekken met mensen die overtuigd zijn van zijn schuld en hoe zij dit feestje zien, en nota bene het verslag van het AMK! (waarin hij wordt vrijgepleit)
Ik vind in dit kader zelfs jouw wens voor mij "ik wens je van harte heel veel sterkte hiermee" nogal paternalistisch overkomen.

Ely
31-03-2012 om 14:03
Wat grappig
Dat het nichtje van rode krullenbol ook actief is op dit forum :)
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Leuke meid
In antwoord op uw schrijven
Rode Beuk, de tegenstelling die je creëert, is wat mij betreft een valse tegenstelling. Het is heel goed mogelijk een normaal leven te leiden met je ogen en oren open. Met een waakzame levenshouding laat je je echt niet automatisch te zeer leiden door angst en onzekerheid. Laat staan, dat je je kind daarmee vervolgens zou opzadelen.
Nogmaals: mijn dochter, partner en ik staan op goede voet met heel veel mensen. Dit betekent dat wij hen vertrouwen. Er is dus ook helemaal geen sprake van ¨zo'n 100%-controle¨; noch van ¨een reuze zware last van maakbaarheid en tegelijkertijd onzelfstandigheid¨.
Izar, ik raad je aan niet al te huiverig te zijn voor het doorspelen van informatie over jouw kind aan andere ouders. Hoe goed ik het ook kan vinden met de meeste juffen en meesters; ik heb het nog nooit meegemaakt dat zoiets gebeurde. Ik heb ook nooit een poging gedaan hen informatie te ontfutselen. Zoals ik heb willen aangeven: ik ga af op mijn eigen indrukken.
Marrie, ik schreef al dat ik jouw bijdrages nogal onbegrijpelijk vind. Zo heb ik er bijvoorbeeld geen flauw idee van wat jij bedoelt met de uitspraak: "Op basis van je criteria zou deze vader zooooo ontzettend door de beugel kunnnen!". Wat zeg je hier nou mee? Hopelijk toch niet, dat ik mij ook, net als jij, zou hebben laten overreden mijn dochter toch maar deel te laten nemen aan een slaapfeestje bij zo´n man? Zelf weet ik namelijk wel beter. Ik was die discussie niet eens aangegaan.
De discussie of mijn houding naar jou al dan niet ¨paternalistisch¨ is, ga ik ook niet aan. Ik zie het een non-issue, dat afleidt van het onderwerp dat je hier hebt voorgelegd.

Marrie
Jahaa ely
de manier van redeneren runs in the family.
Het wordt meta en ot. Tijd om te stoppen met dit draadje denk ik.

Marrie
Ja dat zeg ik wel
wat is daar nou moeilijk aan te begrijpen? Jij zou er met open ogen ingestonken zijn
En nog steeds niet in op de argumenten die ik noem. Hoe makkelijk.

Marrie
Correctie
En nog steeds ga je niet in op de argumenten die ik noem. Hoe makkelijk.

rode krullenbol
Makkelijk?!
Hoe kan ik nu reageren op ´argumenten´, als die niet zijn aangedragen?

Marrie
31-03-2012 om 15:03
Dus toch leuke meid/ rode krullenbol
you just blew your cover. Argumenten: lees gewoon, ik blijf niet aan de gang

mirreke
Ja, bewijs is geleverd
Maar de stijl is ook wel heel herkenbaar.
Leuke rode krullenbol: wat lijkt met dat ongelooflijk intensief, als je regelmatig op het internet alle lijstjes door moet kijken die signalen bevatten voor kindermishandeling, en daar vervolgens alle je contacten naast moet gaan leggen.
Staan ze er trouwens al in: de signalen van onoplettendheid: het omgaan met zwembadjes en het water erin?

Marrie
Het verklaart wel wat leuke meid/ rode krullenbol
Je bent geloof ik nogal met dit onderwerp bezig. Een tijdje terug ging je in 'relatieproblemen' iemand die het over haar niet-leuke moeder had, de les lezen over anderen die maar het nakende misbruik van de stiefvader van haar kids niet wilde zien. Toen er gevraagd werd wat dat met een niet-leuke moeder te maken had, bleef het stil van jouw kant. Hoe verklaar je zelf jouw pre-occupatie met dit onderwerp? Het komt op mij echt heel controlerend en vooringenomen over. En een heel hoog HHZ (hoe-het-zit)-karakter.

Rosase
En eigenlijk
Moest daar nog een heel stuk gericht aan leuke meid achter, maar hij was al weg voordat ik de post kon aanpakken.
Met wat ik nu weet denk ik dat ik het hier maar bij laat. Kon me eigenlijk al niet voorstellen dat iemand werkelijk zo in het leven staat.
O nee een ding nog: Rk: jij was toch al wat op leeftijd en nu ben je opeens een leuke meid met een dochter van 10? Dat snap ik dan weer niet.

Leuke meid/Rode krullenbol
@marrie
Niet iedereen laat zich zo makkelijk onder druk zetten als jij, hoor.

Marrie
Goh rode krullenbol
waar is is je meelevende toon gebleven? Toch nog even natrappen. Bah. Ik hoop dat je geen kinderen hebt als je deze houding ook in de opvoeding bezigt

Marrie
He? rk
Ik heb nooit een meelevende toon naar jou gehad hoor. Maar puur uit interesse: wat had het verhaal van Mamavantwee nou met die niet-leuke moeder te maken?