Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

De jongeren

Kowalski

Kowalski

26-09-2018 om 11:09

Onderwijs in NL versus onderwijs buitenlandse crisisgebieden

"Tot 2023 is elk jaar 20 miljoen euro beschikbaar. Dat geld gaat naar het Global Partnership for Education. Daarnaast gaat er 15 miljoen euro naar Education Cannot Wait. Dat zet zich in om de toegang tot goed onderwijs voor kinderen en jongeren in crisisgebieden te vergroten.

Verder wordt er 58,5 miljoen euro uitgetrokken om goede gezondheidszorg voor vrouwen in ontwikkelingslanden op te zetten. „Het is essentieel voor meisjes dat ze zelf kunnen beslissen of en wanneer ze kinderen krijgen, en hoeveel”, aldus Kaag."

**5 x 20 = 100 miljoen, + 15 + 58,5 = 173,5 miljoen gaan we weggeven**

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2601260/kaag-meer-geld-naar-onderwijs-in-buitenland

"De rente op studieleningen gaat omhoog en volgens de berekeningen van het Centraal Planbureau levert dat de schatkist zo’n tweehonderd miljoen euro op"

**rente op studieleningen omhoog doen levert 200 miljoen op**

https://www.advalvas.vu.nl/nieuws/regeerakkoord-rente-op-studieleningen-omhoog

Trek je eigen conclusies.

tsjor

tsjor

26-09-2018 om 12:09 Topicstarter

Toch

Is dat framen? Een redenering opzetten op basis van conclusies die je zelf verzonnen hebt?
Ad Hombre: ' Je kent het woord? Nederland met een oorlogsgebied vergelijken omdat de studiefinanciering wordt aangepast. Dat is de hogeschool van bagatelliseren. '

Op de eerste plaats:gelukkig weet Ad Hombre, dat de vluchtelingen vooral komen uit oorlogsgebieden, waar misdaden tegen de menselijkheid worden gepleegd, waar mensen worden opgesloten of ge-executeerd om hun mening.Dat schept al wat helderheid.

Als je wel eens met vluchtelingen praat, en ik doe het regelmatig, ahum, dan vinden ze Nederland een prachtig land en als je dan doorpraat: waarom kan dat niet in jullie land (als de oorlog voorbij is etc.), dan komt vooral naar voren dat ze geen enkel vertrouwen hebben in de regering, van wat voor signatuur dan ook. Dat betekent dat ze geen geld gaan investeren in iets als onderwijs, gezondheidszorg, goede politie, rechtspraak etc. etc. Dan wordt het ieder voor zich of ieder voor de eigen familie, eigen clan, eigen groep. Nou ja, je ziet dat zich hier in rap tempo ontwikkelen.

Ik verwees eerder naar Ethiopie: als iemand de president van dat land kan helpen om het vertrouwen tussen burgers en regering te herstellen, dan is die persoon de nobelprijs waard.

Tsjor

Ad Hombre

Ad Hombre

26-09-2018 om 14:09

Tsjor

"Dat schept al wat helderheid."

Ik bedoel maar...

"dan komt vooral naar voren dat ze geen enkel vertrouwen hebben in de regering, van wat voor signatuur dan ook."

Als je hier een willekeurig iemand van de straat plukt, verwacht je dan diepe politieke inzichten?

Waarom dan wel van een vluchteling?

tsjor

tsjor

26-09-2018 om 15:09 Topicstarter

Vragen

Ah, nu worden het zelfs diepe politieke inzichten. ' Waarom dan wel van een vluchteling?' Het kan ook zijn dat het aan de gesprekspartner ligt die bepaalde vragen stelt.

Tsjor

Blondie (ot)

"Kritiek op Den Haag wordt vaak te makkelijk afgedaan met ‘hier heeft Nederland nu eenmaal voor gekozen’ of ‘het staat je vrij om zelf een politieke partij te beginnen’."

Ik lees juist overal kritiek op Den Haag. Echt na het weer, is kritiek op Den Haag beste gespreksonderwerp dat je kunt hebben.

"Maar niemand stemt over zulke details of zelfs op een bepaalde regeringscoalitie." Ik denk niet dat studiefinanciering een detail is. Achterliggende vraag is of je vindt dat voorzieningen voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar moeten zijn. Daarover verschillen partijen van mening. En het verbaast mij niet dat partijen als VVD en CDA studeren niet voor iedereen toegangelijk willen houden.
Enige partij in deze coalitie die zijn eigen beginselen nogal verkwanselt is wat mij betreft D66. En wellicht de CU voor wie dacht dat het wel een sociale partij is.

Ad Hombre

Ad Hombre

26-09-2018 om 16:09

Tsjor

"Het kan ook zijn dat het aan de gesprekspartner ligt die bepaalde vragen stelt."

Natuurlijk. Leading the witness, your honor!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.