Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Roblaunoud

Roblaunoud

14-02-2020 om 10:02

Omgang doofheid en slechthorendheid

V@@s

V@@s

18-02-2020 om 14:02

en ik had het ook goed

Al in mijn eerste reactie, duidelijk een schoolopdracht. En duidelijk dat er nog veel werk is voor deze leerlingen. Verdiep je bijvoorbeeld eens in waarom gebarentaal echt belangrijk is voor doven,

Pennestreek

Pennestreek

18-02-2020 om 15:02

Samenvattend, probeer het eens opnieuw

Dus Robbin, Laura en Noud, jullie moeten een opdracht maken voor school en jullie willen daar feedback op. Lijkt het jullie niet handiger om dat dan vooraf kenbaar te maken? Wij kunnen niet ruiken wat jullie bedoeling is met een bericht, dus leg uit, stel een concrete vraag. Als dat in een korte inleiding had gestaan, dan had je hier zeker weten goede tips gekregen. Misschien moet je het gewoon opnieuw proberen? De meeste mensen hier zijn niet te beroerd om wat tijd en energie te stoppen in het beantwoorden van vragen van studenten. We hebben tenslotte zelf ook allemaal kinderen die voor school van alles moeten.

rode krullenbol

rode krullenbol

18-02-2020 om 16:02

Ho, ho, ho!

Ere wie ere toekomt, zou ik zeggen! Om die reden breng ik hier gaarne in herinnering wie degene was die op het lumineuze idee kwam dat Roblaunoud een samenvoeging zou kunnen zijn van afkortingen van voornamen: ik! Zie #9. Dat had ik toch maar juist aangevoeld. Op rationele grond.

Trivia had inderdaad de namen bijna goed, maar wie nog meer ook alweer? Juist ja! Niemand minder dan ... ik! Zie daarvoor eveneens #9.

En ik zou uiteraard ik niet zijn, als mijn gedachten niet ogenblikkelijk zouden zijn uitgegaan naar de vraag of in dezen wellicht een lied(je) van toepassing kon zijn. Maar voordat ik jullie op de hoogte stel van de uitkomst van het associatieve denkproces dat mijn hersenen onwillekeurig hebben ondergaan, even wat mededelingen van huishoudelijke aard vooraf.

In de tijd dat de Punkbeweging de amusementsmuziek dreigde te versjteren, maar – hoe in tegenstrijd daarmee! – het modebeeld verrijkte met rode Schotse ruitstoffen tegen een achtergrond van zwart, bezondigde ik mij aan een tamelijk onschuldig tijdverdrijf: het beluisteren van discomuziek. Nu moeten jullie weten dat in mijn kleine kringetje – ‘bubble’, zo je wilt – , waarin klassieke muziek zowel de ondertoon als de boventoon voerde, de verslavend lekkere vruchten van uiterst commercieel opererende muziekproducenten weliswaar niet officieel verboden waren, maar officieus wel degelijk. Verorberde ik ze des te gretiger? Goede kans van wel!

Wat dan ooit misschien als opstandig pubergedrag begon, groeide uit in een gewoonte die ik inmiddels al zo lang handhaaf, dat het inmiddels wel een traditie mag heten. Hoe chagrijnig ook ik eventueel aan mijn wakkere bestaan ben begonnen? Dag in dag uit weten de klanken mij meestal wel om te toveren in het onuitstaanbaar goedgemutste wicht dat automatisch veel negatieve kritiek oproept.

Compleet ‘high on life (itself)’ doen die zure op- en aanmerkingen mij natuurlijk bar weinig. Het enige wat er dan gebeurt, is dat ik me de hamvraag stel: “Is de kritiek daadwerkelijk opbouwend?” Indien dit het geval is, beland ik vanzelf in een staat van dankbaarheid. Hetgeen mij, extravert, doorgaans moeiteloos is aan te zien. En anders denk ik eenvoudig: “Dank je de koekoek! Dit laat ik bij jou”. Om daar al dan niet een of ander kordaat optreden op te laten volgen. Daar ben ik in de loop der jaren wel enigszins bedreven in geraakt. Al zeg ik het zelf.

Enfin; al was het maar om eveneens een steentje bij te dragen aan de absurditeit van het leven in het algemeen, die van dit forum in het bijzonder, volgt hier dan de beloofde vondst:

https://youtu.be/oUPdG4DA42g.

Rode krullenbol

Klaartje

Klaartje

19-02-2020 om 13:02

Applaus voor Rode Krullenbol

Een beetje laat, maar zeker niet minder welgemeend, zet ik op mijn vrije woensdag een applaus voor jou in gang 😜👏🏻👏🏻👏🏻

rode krullenbol

rode krullenbol

19-02-2020 om 14:02

Dank je wel, Klaartje

Hopelijk is het een beloning voor het bijna goed hebben van de voornamen waaruit de nick name Roblaunoud is samengesteld en niet voor de dansprestaties van die ene rode krullenbol uit het filmpje. Dat zou namelijk betekenen dat jij me voor iemand aanziet die ik niet ben.

Rode krullenbol, nog altijd de enige echte; d.w.z. met een hoofdletter r!

Klaartje

Klaartje

19-02-2020 om 17:02

Tuurlijk voor je intellect

Van je intellect en je creativiteit ben ik al overtuigd, van je dansprestaties heb je nog geen blijk gegeven, dus ik vermoedde al dat jij de krullebol uit het filmpje niet was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.