Werk, Recht en Geld
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Jibbe
18-09-2018 om 15:09
vraag hoe solliciteren als herintreder
Ik heb 15 jaar gewerkt (welzijnsachtig, in elk geval geen bedrijfsleven), en ben er nu 10 jaar tussenuit geweest. Heb niet buitenshuis gewerkt, alleen voor mijn gezin (met IADH-kids) gezorgd. Nu alles marcheert wil ik graag weer aan de slag.
Waar leg ik nu het beste uit waarom ik 10 jaar niet gewerkt heb en wat ik heb gedaan? Ik ga dat uiteraard niet uitgebreid doen, maar moet dat wel aanstippen natuurlijk. In twee zinnen in de brief zelf? Of alleen in het cv, onder apart kopje?

Kaaskopje
25-09-2018 om 12:09
Juf Ank
En dan zelf ook met schrijffouten reageren. Ik maak ook genoeg schrijffouten trouwens. Maar ik hoop niet dat mijn toon over schrijffoutjes en woordkeus, Franse benamingen die in Frankrijk/Belgiƫ niet gangbaar zijn, zo onaangenaam is als van onze Zuiderbuur. Recruiter is voor een zichzelf tot de hogere intelligentia rekenende man als OND kennelijk toch een lastig woord om, zonder de Van Dale er op na te slaan, vlekkeloos online te zetten.

OND
26-09-2018 om 00:09
Ik heb mezelf
nooit tot de "hogere intelligentia" gerekend, Kaaskopje... Dat zal dan uw interpretatie zijn, zeker?
Mijn excuses dat ik geen hoge pet op heb van recruIters: ik ken van zeer nabij hun werkwijzen. Die zich overigens al langer mogen verheugen in de belangstelling van Skepp en Skepsis.
Hetzelfde geldt trouwens voor een flink deel van de managementtheorieƫn (spelling correct, Kaaskopje?) die gisteren, vandaag en morgen in zwang waren/zijn/zullen zijn.

Oregano
09-11-2018 om 10:11
Gefeliciteerd!!!!
Had even meegelezen omdat ik straks ook weer ga solliciteren met een gat door burn-out. Wat fijn voor je!
Veel plezier in je nieuwe baan!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.