Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Hoe kun je zien dat een eu besluit tot wetgeving overgaat?

@Emma

@Emma

13-06-2020 om 08:06

Jurk en wc

Wat een belachelijke onzin van die jurk en die wc. Moet je daarom een wet opstellen die bepaalt dat jij als ouder het recht hebt om je kind bij geboorte voor het leven als geslachtloos te registreren? Ik mag hopen dat er onder de 16 jaar altijd een rechter tussenkomt die kijkt naar het belang van het kind.

Iris

Iris

@Phryne

In Zweden is men veel bezig met genderneutraliteit, maar ik denk eigenlijk niet dat het daar mogelijk is om de sekse niet te registreren. Dat hoor je niet in de artikelen die ik erover gelezen heb. In Nederland is onderzoek gedaan naar sekseregistratie is zes landen omdat daar nieuwe regels over genderidentiteit zijn geformuleerd. Zweden zat daar niet tussen. Wel het Verenigd Koninkrijk waar aan wijziging van het geslacht niet meer de voorwaarde werd verbonden dat betrokkene nooit meer kinderen kon krijgen. Duitsland waar bij twijfel het geslacht van een baby niet meer meteen vastgesteld hoefde te worden (net als in Nederlands sinds 1970). Australie en Nieuw-Zeeland die paspoorten maken met een X en waar het High Court in Australie bepaalde dat de wet er niet aan in de weg stond dat het geslacht van een volwassene op de geboorte-aktd in non-specific werd veranderd. India waar het Supreme Court de overheid opdroeg officieel een third gender te erkennen en voor deze groep beleid inclusief identiteitsdocumenten te ontwikkelen. Nepal waar het Supreme Court dit al eerder bepaalde. En Denemarken dat wijziging van het geslacht zonder deskundigenverklaring mogelijk maakte, net als eerder Argentinie. In het onderzoek zijn Australie, Nieuw-Zeeland, India, Nepal, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk betrokken.

Iris

Iris

Het wetsvoorstel

ligt nog niet bij de Tweede Kamer, dus voorlopig is er helemaal niets aan gewijzigd.

@Emma

@Emma

13-06-2020 om 10:06

Ja en?

Dan ga je toch Zara aanklagen en grote protestdemonstraties organiseren en woedend de straat op, al of niet in Coronatijd? Dan ga je toch niet je pasgeboren baby voor het leven zijn/haar genderidentiteit ontnemen?
Nog een keer:
"Ik mag hopen dat er onder de 16 jaar altijd een rechter tussenkomt die kijkt naar het belang van het kind".

Phryne Fisher

Phryne Fisher

13-06-2020 om 11:06

Toevallig

Net iets gelezen over het in je omgeving hebben van mensen die zich verliezen in complottheorieën. Dit heeft er wel iets van weg, het is op zijn minst een beetje apart. Daar moet je dus niet mee in discussie gaan, want dan gaan de hakken nog meer in het zand en raak je alleen maar gefrustreerd. Kun je beter denken ‘koekoek’ en hopen dat zo iemand ook over andere dingen leuk wil meepraten zonder steeds op zijn stokpaardje te kruipen.

@Emma

@Emma

13-06-2020 om 12:06

Phryne

Ik heb toevallig net ook zoiets gelezen. "Wat zou u doen" in de Volkskrant misschien? Haha, je hebt gelijk hoor. Nu ga ik iets leuks doen ;-)

ElenaH

ElenaH

13-06-2020 om 14:06

Vissertje

Dat zijn artikelen uit 2015 en 2017 ... de wereld is inmiddels een paar jaar verder hoor.

Vissertje

Vissertje

02-10-2020 om 13:10 Topicstarter

eerste persoon in ons gezin is nu neutraal

Voor dat ik dit topic opende was ik er al langer mee bezig om onze beide kinderen geslacht neutraal te laten verklaren.
Na veel gechat in een whatsapp groep heb ik toch hulp gekregen hier in, en hebben wij voor onze jongste kind een verzoek schrift opgesteld voor de OVj met het verzoek tot neutraliseren van het geboorte geslacht.
Deze verzoek schrift is toen op 21 juni aangetekend verzonden naar de rechtbank.
Na wat email en telefoon verkeer is er afgelopen woensdag een uitspraak gedaan, en hebben wij toestemming gekregen om het geboorte geslacht van onze jongste kind ( toen als man geregistreerd ) te neutraliseren naar X ( geslachts neutraal )
Gelijk een afspraak gemaakt op het gemeente huis, vandaag naar het gemeente huis geweest en hebben het nu rond, onze jongste kind is nu officieel bij de wet geslacht neutraal, geregistreerd met een X en wordt voortaan aangesproken met de voornaam woord HET.
Nu we weten hoe de procedure gaat, gan we maandag de procedure opstarten voor onze dochter, om haar ook geslacht neutraal te maken , en gaan zo door tot het hele gezin volledig geslacht neutraal is

ElenaH

ElenaH

02-10-2020 om 13:10

Ik vind het kindermishandeling.

Iris

Iris

Dat zou het zijn

als het waar was.

Angela67

Angela67

vissertje, kun je aangeven waar de procedures staan die je hebt

gevolgd?
concreet dus zeg maar. Zodat anderen jouw voorbeeld kunnen volgen?
gr Angela

ElenaH

ElenaH

02-10-2020 om 14:10

Iris

Dat zou goed kunnen. Het wetsvoorstel gaat alleen over het schrappen van de geslachtsaanduiding op je ID, niet het geslacht zelf in het gemeentelijke register.

Iris

Iris

Wat zou goed kunnen?

Zie onderwerp

ElenaH

ElenaH

Iris

Dat het niet waar is.

Vissertje

Vissertje

02-10-2020 om 14:10 Topicstarter

Procedures

Even zoeken op Telegram naar project X, volgens mij ook op Facebook, maar dat heb ik niet

Iris

Iris

Ah ja

ik wist niet of het volgens jou goed zou kunnen, dat het wel waar is, of dat het niet waar is

Iris

Iris

Heb geen van beide

dus het is makkelijker als je het even uitlegt.

Angela67

Angela67

Officiële procedures

Van gemeentes staan op de websites van gemeentes, dus daar graag de links naar.
Gr Angela

ElenaH

ElenaH

02-10-2020 om 15:10

Kloot inderdaad niet

Volgens de rechtspraak kun je zoiets alleen voor jezelf vragen, en dan nog pas vanaf je 16e.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBMNE:2020:522

ElenaH

ElenaH

Eindhoven

Je kunt een wijziging van de vermelding van je geslacht alleen aanvragen in de gemeente waar je geboren bent. Ook moet je 16 jaar of ouder zijn. Maak een afspraak om de wijziging persoonlijk aan te vragen. Dit doe je bij een Ambtenaar van de Burgerlijke Stand.

Wat neem ik mee naar de afspraak?
Een geldig paspoort of geldige identiteitskaart
Een verklaring van de deskundige die je in je transitie begeleid. We hebben een originele verklaring nodig (geen kopie) van maximaal 6 maanden oud. De deskundigen die zo’n verklaring kunnen geven zijn:
Het Kennis- en Zorgcentrum voor genderdysforie van het VU medisch centrum (VUmc) in Amsterdam.
Het Genderteam van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) in Groningen.
Het Genderteam van het Curium en Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) in Leiden.
Van een andere geregistreerde “deskundige transgenders” in het BIG-register, zie bigregister.nl.

https://www.eindhoven.nl/stad-en-wonen/levensgebeurtenissen/wijziging-van-geslacht-in-geboorteakte-en-brp#:~:text=Hoe%20vraag%20ik%20een%20wijziging,wijziging%20persoonlijk%20aan%20te%20vragen.

Vissertje

Vissertje

02-10-2020 om 15:10 Topicstarter

Procedure x

Om een X in het paspoort te krijgen is anders dan die van transgenders, om een X in het paspoort te krijgen stuur je een gemotiveerde brief waar in je bezwaar maakt in de 2 deling tussen man en vrouw en dat je daar in de praktijk hinder van ondervindt.
De rechter doet schriftelijk een uitspraak, geeft de gemeente opdracht om het bestaand geslacht te veranderen naar X ( neutraal ) en de gene die het aanvraagt krijgt hier van ook bericht, deze maakt een afspraak op het gemeente huis en kan daar de officiële documenten afhalen, voor kinderen beneden de 16 die als neutraal willen worden vermeld moeten de ouders dat doen, 16 jaar en ouder kan het zelf standig, maar een X krijg je alleen via een officiële uitstvan de rechter.

Angela67

Angela67

ok vissertje

geef eens een officiële link dan?
gr Angela

Angela67

Angela67

je kunt niet je kind van 7 jaar een brief hebben laten schrijven dat het er zó ontzettend last van had. Dat gelooft niemand. Dus heeft de rechter je kind gehoord?
gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.