Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Levina

Levina

29-09-2017 om 10:09

Naar beeld, nog steeds boos (of eigenlijk heel verdrietig)

Even zo

Even zo

01-10-2017 om 16:10

Water

Tsjor die reageerde op Wil
'De teksten zijn dus troostend bedoeld, dat was de strekking, ik dacht dat dat wel duidelijk was.' Dat was me eerst niet duidelijk, maar nu wel. De behoefte om te troosten is vrij algemeen menselijk.

Voor mij was dat wel meteen duidelijk. Op mij kwam Tsjor's een beetje over als spijkers op laag water zoeken.
Zelf atheist en nooit met enige heilig huis (geloof) in aanraking geweest.

rutiel

rutiel

02-10-2017 om 13:10

Ik bid voor je

Tja dat vind ik dan toch wel weer een soort van lief, als iemand dat tegen me zegt. Niet dat ik het idee heb dat ik er iets mee opschiet, maar het betekent dat iemand moeite voor me doet en aan me denkt. En dat doet in de vorm die bij hem of haar past.

Zo'n tekstje als TS ontving na het overlijden van haar dochtertje, daar zou ik dan toch ook wel moeite mee hebben. Troostend bedoeld of niet, het voelt toch als een soort 'opdracht' om het vreselijke dat jou is overkomen in een bepaalde context te plaatsen.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

02-10-2017 om 13:10

troostende woorden

Wat is het toch moeilijk voor een buitenstaander om de juiste woorden te vinden als zoiets verdrietigs gebeurd is in je omgeving...
De één vindt het troostend om iets religieus getint te horen over engeltjes en zo, of iets minder religieus zoals "je kindje is nu een sterretje", de ander vindt het juist verschrikkelijk.

Bedenk dat het in ieder geval goed bedoeld is.

Verder raad ik Levina aan professionele hulp te zoeken bij de verwerking. Op rouw staat geen houdbaarheidsdatum, maar dat een ongelukkig voorval zoals dat met de box nog zo diep zit, vraagt denk ik wel professionele hulp.

Veel sterkte!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.