Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

tonny

tonny

01-07-2015 om 14:07

moederverdriet (kleinkind in de couveuse)

Fijn!

Wat heerlijk om te lezen, goede berichten.

Geweldig

Echt fijn om te lezen, deze berichtjes! Kan me voorstellen dat die eerste, ongelooflijk kwetsbare tijd nú al onwerkelijk lijkt.

Jo Hanna

Jo Hanna

09-09-2015 om 00:09

Prachtig zeg

Het is gewoon fijn om hier af en toe te komen lezen hoe geweldig minimeisje zich door het leven slaat. Wat een krachtig dametje. En wat ontzettend fijn voor jullie allemaal dat het zo goed met haar gaat!

Groet,
Jo Hanna

Ely

Ely

09-09-2015 om 09:09

Fijn Tonny!

Heel fijn om te lezen

Aagje Helderder

Aagje Helderder

09-09-2015 om 19:09

Tonny

Wat een bemoedigend bericht. Wat fijn voor jullie allemaal! Ik kijk vaak even om het hoekje om te zien of er nieuws is van Miniemeisje. Ik word blij van de goede berichten.

Aagje

mirreke

mirreke

10-09-2015 om 11:09

Ontroerd

terwijl ik het lees Tonny, ik ben zo vreselijk blij voor jullie allemaal. En inderdaad, je beschrijving is spot on. Die hele minibabietjes zie ik ook altijd als van die kleine, naaktje, hulploze vogeltjes net uit hun ei...

Wat een vechtstertje en doorzettertje. Tegen alle verwachtingen in, eigenlijk, als ik je eerste berichtjes lees. Wonderlijk, die levenskracht.

Lassie

Lassie

20-09-2015 om 10:09

en weer

twee weken verder. Ik hoop dat ze in die twee weken weer sprongetjes heeft gemaakt en dat de ouders steeds meer vertrouwen krijgen in haar en in de zorg die haar wordt gegeven.

Ja, ook benieuwd.

Hoe gaat het met je kleindochter Tonny?

ik ben ook benieuwd?

Is ze misschien al thuis of nog in het ziekenhuis?

Tonny

Tonny

20-09-2015 om 21:09

Ze is nog in het ziekenhuis

Morgen 36 weken. het gaat heel goed, afgelopen week is de zuurstofondersteuning eraf gegaan, en er zijn geen of heel weinig incidenten. Aandacht ligt nu bij zelf drinken, dat kost nog veel energie dus de sonde zit er nog. Ze weegt ruim vijf pond en het is nu echt een schattig babymeisje dat maat 50 past :)
Haar oogjes zien er goed uit zover de oogarts het kan beoordelen.

Zo'n wonder, wie had dat 13 weken geleden durven dromen, toen was dit scenario nog volslagen wensdenken.

Wat fijn!!

Om wat van je te lezen! Inderdaad een wonderdametje!!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-09-2015 om 21:09

Oh wat doe ze het goed!

En hoe gaat het met de papa en de mama en de oma's en de opa's?

Ely

Ely

20-09-2015 om 22:09

O Tonny

Wat een fijn nieuws! Zo fijn om te lezen!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

20-09-2015 om 22:09

Wat ongelofelijk fijn, Tonny

Ik vind jouw verhalen over Miniemeisje iedere keer ontroerend om te lezen.
Ik hoop dat het ook goed gaat met haar ouders, grootouders en alle anderen!

Liefs,

Aagje

Wat een mijlpalen

36 weken, zuurstof eraf, 5 pond, wat een mijlpalen. Ik ben blij voor je Tonny en voor haar ouders.

Tsjor

Wondertje!

Het is toch heel bijzonder, zo klein en vroeggeboren en het zo fantastisch doen. Fijn, dit goede nieuws!

vlinder72

vlinder72

21-09-2015 om 12:09

wat fijn

En ik weet dat het niet kan. Maar ik zou zo graag een foto willen zien van toen en nu.

Wat heerlijk dat alles goed gaat.

tonny

tonny

21-09-2015 om 22:09

kom naar de OO-meeting

dan breng ik een fotootje mee, oke?

tonny

Ah, dit trekt mij over de streep! Ik wil dit wondertje ook zo graag eens zien.

Puck

Puck

22-09-2015 om 11:09

Tonny,

Ik ben ook zooooo benieuwd naar jouw ienieminimeisje dat aximaxi-wonder is. Keek afgelopen week al een paar maal naar dit draadje maar zag geen nieuwe berichten en ben er maar van uit gegaan dat geen bericht goed bericht is. Fijn dat t zo goed gaat, is er al zicht op wanneer ze naar huis mag.

tonny

tonny

25-09-2015 om 16:09

zojuist...

... een foto-appje ontvangen: minimeisje met jasje aan in de maxicosy op weg naar huis. Kostbaarste passagiertje dat ouders ooit in hun auto hebben vervoerd!!

Ze is nu ruim 12 weken, op 19/10 zou ze geboren worden. De ouders krijgen begeleiding van het transmuraal team van het ziekenhuis (kindje krijgt nog sondevoeding) en maandag komt er uitgestelde kraamzorg.
Volgende week gaat ze nog een nachtje terug voor de tweede serie inentingen en de oogarts.

Een heel bijzondere dag. Hopelijk vinden de ouders rust om te verwerken wat er allemaal is gebeurd en bouwen ze steeds meer vertrouwen op nu hun minimeisje thuis is. Beetje lasting dat velen nu 'genieten, genieten!' roepen, want het is natuurlijk berespannend. Net als iedereen die voor het eerst ouders wordt - maar nog net een beetje anders.

Super zoals jullie meeleefden en meedachten. Deze draad mag nu sluiten. Het moederverdriet is voorbij. Minimeisje leeft en haar ouders doen met haar een enorm levensveranderende ervaring op.

Lief kleindochtertje

Zo benieuwd hoe ze zal zijn...

Katniss

Katniss

Echt fantastisch!

Wat een goed nieuws, Tonny. Ik zit met tranen in mijn ogen (en dat gebeurt echt nooit). Gefeliciteerd!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

Geweldig!!!

Dit is geen mijlpaal meer... Gefeliciteerd!

mijk

mijk

oh!

Minmeisje gaat de wijde wereld in! Wow! Wat prachtig. Krijgen we zo af en toe nog een update omageluk?

Mijk

Yta Chalne

Yta Chalne

25-09-2015 om 17:09

van harte gefeliciteerd!

Daar worden we allemaal blij van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.