Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Belle

Belle

19-10-2020 om 12:10

Weet het niet meer Relatie loopt niet lekker

Marijn

Marijn

23-10-2020 om 11:10

Elledoris

Zooo herkenbaar. Therapeut zei tegen ex "goh ga ook eens initiatief nemen naar Marijn toe, bioscoopje, iets leuks doen" Ex: ja geweldig idee zou hij gaan doen.
Nou het moet nog gebeuren. Het is vijf jaar geleden.

Gevraagd naar het hoe en waarom zei hij "oh buiten was ik het al weer vergeten"

Mijntje

Mijntje

23-10-2020 om 12:10

verwijderen

Van,niks zeggen en zo koekje van eigen deeg geven verwijder je m.i. alleen maar meer van elkaar. Hij snapt namelijk niet wat jij bedoelt. Jullie spreken twee verschillende talen. Dus je had meteen moeten zeggen dat je het stom vindt hij alleen verder die serie kijkt. Dat je je gepasseerd voelt.
Ik vind het een beetje zonde dat het gesprek over affectie ook meteen doodslaat. Een beetje moddergooien. Hij voelt kennelijk toch wel heel goed aan dat jij al bij de voordeur staat en een muur om jezelf hebt gebouwd, dat hij niks meer goed kan doen en hij opent het gesprek (is al heel wat). Maar jij bent nu te boos denk ik.

slachtoffer

Ik krijg ook altijd kriebels van 'slachtoffer'rollen.
Bijvoorbeeld: 'En toen ik het aangaf, kreeg ik als reactie dacht je dat mijn vader mij vroeger naar bed bracht.' Dat wordt dan bijna gebracht als een daad van agressie, waar de ander weerloos tegen is. Maar je bent niet weerloos. Je kunt zeggen: mijn vader wel; Of je kunt zeggen: wil je dan een vader worden als jouw vader? Of: kan zijn, maar ik ben niet met je vader getrouwd. Of (vals argument) : maar de kinderen vinden het zo leuk.
Misschien biedt dat een opening voor een gesprek: wat voor man wil je zijn; wat voor vader wil je zijn. En omgekeerd: wat voor vrouw wil je zijn; wat voor moeder wil je zijn. Maar het kan zijn dat je zo'n gesprek onder begeleiding moet voeren, omdat het omgaan met de antwoorden wel iets van je vraagt.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.