Relaties
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Belle
19-10-2020 om 12:10
Weet het niet meer Relatie loopt niet lekker
Ik schrijf dit om even van me af te schrijven en mijn gedachtes een beetje te kunnen ordenen. Ik heb op dit moment ook niemand waarmee ik een en ander kan bespreken helaas.
Ik ben nu 8 jaar samen met mijn man en we hebben twee kinderen. De relatie loopt al een tijdje niet lekker en de hele coronasituatie heeft het er niet beter opgemaakt. Ik ben de laatste tijd ook niet meer de vrolijkste en twijfel heel erg aan wat de doen. Proberen er samen nog ervoor te gaan of maar uit elkaar te gaan. Ik neig steeds meer naar het laatste, hoewel het mijn hart breekt. Dit had ik niet voor mijn kinderen in gedachten. Ik had graag gehad dat zij in een gezin opgroeien.
Mijn man en ik hebben de laatste tijd steeds meer woorden. Ik voel me ook erg eenzaam in de relatie. Ik heb dit ook aangegeven en mijn man voelt zich ook eenzaam. Nu is hij een gamer en gamed hij veel en zit 's avond ook achter de computer. De laatste tijd ook steeds langer waardoor ik ook maar ga slapen en niet meer wacht op hem. Dit is natuurlijk ook niet goed voor de intimiteit maar die was al redelijk gedaald richting vriespunt. We knuffelen niet veel meer en seks is ook minder geworden. Als ik geen initiatief toon met knuffelen etc. dan zou hij ook niks doen. Ik krijg dan verwijt dat ik geen affectie meer toon, maar als ik aangeef dat hij dat ook niet doet dan wordt het balletje naar mij teruggespeeld. Ik ben degene die gehele relatie altijd hand vastpakte, kusjes gaf, knuffels en ik houd van jou zei. Als ik dit niet doe, hoef ik het ook niet (vaak) van hem te verwachten.
qua seks lagen we nooit op 1 lijn. Hij heeft een hoog libido en ik niet. We deden het wel vaak, maar deed dat ook vaak om hem te pleasen en een ruzie te voorkomen. Nu is dat een stuk minder. Ik ben ook gewoon moe en heb er gewoon niet meer zoveel behoefte aan. Dat snapt hij niet, want je kan niet altijd maar moe zijn. Dat ik alles doe in huis en hele dag met kids naast werk bezig ben wordt maar even vergeten.
Ik heb het hier met hem over gehad, maar het komt niet binnen. Ik praat niet zo snel over dingen. ook omdat meerdere keren is gebleken in onze relatie dat als ik hem iets vertrouwelijks vertel of over mijn gevoelens dat dit later tegen mij gebruikt wordt. Ik heb daarom een muur opgebouwd uit zelfbescherming. Ik heb hem gevraagd om meer hulp met de kinderen maar dat ging heel even goed als in helpen naar bed brengen. Nu gaat hij nog mee naar boven maar steekt niet echt een vinger uit en ligt op bed op zijn telefoon te kijken. In de ochtend net zo. En toen ik het aangaf, kreeg ik als reactie dacht je dat mijn vader mij vroeger naar bed bracht....
Ik voel me gewoon een sloof de laatste tijd en ben geknakt. Ben niet meer wie ik was. Vond het altijd leuk om uitjes te doen, af te spreken met vrienden/collega's. Ook hierin is de plezier verdwenen. Hij presteert het keer op keer om mijn uitje bij voorbaat te verknallen door commentaar te geven en dingen te zeggen die slaan op vreemdgaan. Ik ben nog nooit in geen een relatie vreemdgegaan. Dit komt voort uit een relatie met zijn ex (die ook niet vreemd is gegaan btw). Krijg dan opmerkingen als ga je dan lekker met een andere man seksen (als ik naar bv concert ging). Dus als ik een keertje wegga is er standaard ruzie. Dus ik ga nu nog heel weinig weg, want de fun is er voor mij af.
Ik zit ook vaak alleen met de kinderen. Hij vindt dan achter zijn computer zitten belangrijker. Is zijn manier van ontspanning, maar wij kijken wel alleen tegen zijn rug aan en contact krijgen is dan helemaal moeilijk.
En zo zijn er wel meerdere dingen voorgevallen.
Soms denk ik dat het maar beter is om mijn eigen weg te gaan. Ik doe het nu ook alleen. Ik weet het gewoon even niet meer.

Marijn
23-10-2020 om 11:10
Elledoris
Zooo herkenbaar. Therapeut zei tegen ex "goh ga ook eens initiatief nemen naar Marijn toe, bioscoopje, iets leuks doen" Ex: ja geweldig idee zou hij gaan doen.
Nou het moet nog gebeuren. Het is vijf jaar geleden.
Gevraagd naar het hoe en waarom zei hij "oh buiten was ik het al weer vergeten"

Mijntje
23-10-2020 om 12:10
verwijderen
Van,niks zeggen en zo koekje van eigen deeg geven verwijder je m.i. alleen maar meer van elkaar. Hij snapt namelijk niet wat jij bedoelt. Jullie spreken twee verschillende talen. Dus je had meteen moeten zeggen dat je het stom vindt hij alleen verder die serie kijkt. Dat je je gepasseerd voelt.
Ik vind het een beetje zonde dat het gesprek over affectie ook meteen doodslaat. Een beetje moddergooien. Hij voelt kennelijk toch wel heel goed aan dat jij al bij de voordeur staat en een muur om jezelf hebt gebouwd, dat hij niks meer goed kan doen en hij opent het gesprek (is al heel wat). Maar jij bent nu te boos denk ik.

tsjor
24-10-2020 om 11:10
slachtoffer
Ik krijg ook altijd kriebels van 'slachtoffer'rollen.
Bijvoorbeeld: 'En toen ik het aangaf, kreeg ik als reactie dacht je dat mijn vader mij vroeger naar bed bracht.' Dat wordt dan bijna gebracht als een daad van agressie, waar de ander weerloos tegen is. Maar je bent niet weerloos. Je kunt zeggen: mijn vader wel; Of je kunt zeggen: wil je dan een vader worden als jouw vader? Of: kan zijn, maar ik ben niet met je vader getrouwd. Of (vals argument) : maar de kinderen vinden het zo leuk.
Misschien biedt dat een opening voor een gesprek: wat voor man wil je zijn; wat voor vader wil je zijn. En omgekeerd: wat voor vrouw wil je zijn; wat voor moeder wil je zijn. Maar het kan zijn dat je zo'n gesprek onder begeleiding moet voeren, omdat het omgaan met de antwoorden wel iets van je vraagt.
Tsjor
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.