Relaties
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Karaf
19-10-2016 om 13:10
Wat kun je doen? - ruziende buren
Wat kun je doen als mensen in de straat voortdurend en al jarenlang ruzie met elkaar hebben? Hij scheldt haar al een jaar of tien uit, waarbij kuthoer nog een van de vriendelijkste benamingen is. Omdat we in de stad in zo'n blok wonen van vier straten met tuinen in het midden, horen veel mensen het, omdat hij er niet voor terugdeinst om in de tuin rustig verder te schelden. Ik vermoed dat de directe buren ernaast en erboven nog wel meer horen dan ik die iets verderop woont.
Met hem praten durf ik niet, hij is zo'n Hell's Angel type die bijv zijn grote auto op de stoep parkeert, een pitbullachtige hond heeft. Je kent het type.
Is de wijkagent voor zoiets?

Ad Hombre
20-10-2016 om 17:10
Mirreke
Maak jij je druk over alles wat er in je straat/wijk/stad/land gebeurt? Typisch wereldverbeteraars gedrag misschien maar mijn allerbelangrijkste overweging is dat ik een prettige, rustige, veilge plek heb met mijn gezin. Dat er elders mensen andere mensen terroriseren of uitmoorden is helaas een realiteit waar ik geen enkele invloed op heb. Ik hou ze wel graag op flinke afstand, jij niet? Ik heb te doen met je gezin als je prioriteiten zo liggen.

Karaf
20-10-2016 om 20:10
natuurlijk
Mirreke vraagt: Als we maar geen last van elkaar hebben, maakt het niet uit wat er binnenshuis gebeurt?
Ja natuurlijk. Mij interesseert het niks wat er in jouw huwelijk gebeurt of in het huwelijk van al die andere mensen in Nederland en Duitsland want daar woon jij toch? Maar nu heb ik last van een schreeuwende buurman.
Precies wat Ad zegt: je kunt toch niet je bezig houden met de huwelijksproblemen van heel Europa? Nee je maakt je alleen druk om iets wat je zelf raakt. Anders is het leven en laten leven.

Anneke
24-10-2016 om 11:10
Melden
Ik zou het melden bij de politie. En dan niet meer of minder dan wat jij opmerkt: buurman scheldt buurvrouw grof uit en hij gaat lekker door in de tuin zodat de hele buurt er last van heeft. Dan is het aan de politie om het gezellige stel wat in de gaten te houden en al dan niet in te grijpen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.