Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Saturnus

Saturnus

11-10-2017 om 13:10

Schoonvader perikelen

Saturnus

Saturnus

16-10-2017 om 15:10

Ja the victim blamen

En echt niet alleen met betrekking tot dit topic of mezelf. Behoorlijk Off topic Mijn mond viel open van verbazing toen ik verschillende mensen hoorde die dat meisje Anne Faber de schuld gaven; want wie gaat er nou alleen fietsen met dat weer...

En over ouder worden en zielig gevonden worden. Het is ook wel een schrikbeeld van mij; maar dat heb je toch ook zelf in de hand.

Schoonvader kan in principe best meedoen met dat soort activiteiten. Gelukkig heeft hij het op zijn manier druk met de kerk. En dat zijn toch wel veel leeftijdsgenoten.

En ergens begrijp ik hem en ook weer niet. Het is natuurlijk een klap voor hem dat zijn vrouw dood ging. Maar echt best veel mensen staan voor hem klaar en willen van alles voor hem doen. Helaas is hij gewoon niet zo aardig tegen veel mensen, en dan haken mensen dus ook af.

Vooral directe familie kan niks goed doen. Ik denk eerlijk gezegd dat dat een andere oorzaak heeft, zoals ik al noemde volgens mij wilde hij nooit een gezin, maar in die tijd deed je dat omdat het zo hoorde. Dat is natuurlijk triest. Maar zijn kinderen (en dus ook mijn man) hebben daardoor nooit een leuke vader gehad. Dat reken ik hem wel aan. Niks maar aan te doen helaas.

saar

saar

16-10-2017 om 16:10

Zelf in de hand?

Nou Saturnus, jij hoeft in dit draadje maar aan te geven dat het om een oudere man gaat, daarbij aan te geven dat hij weduwe is en de diagnose is al gelijk gesteld door hulpvaardige mensen. (Zielig en hulpbehoevend)
Hoe kun je je daar nu tegen verweren?

Ik denk dat jij zelf echt afstand moet gaan nemen van hem.
Je neemt hem nu dingen kwalijk waar jij nu gewoon buiten staat, en het is geweest. Ik denk dat je je eigen frustraties naar hem aan het verwarren bent of zelfs excuseert op die manier.
Richt je lekker op je eigen gezondheid en die van je kind.

Wel wil ik nog zeggen dat ik dat juist soms moeilijk vind aan 'aardige' mensen. Dat ze juist die aardigheid als norm gaan verheffen en het willen opleggen, het je nadragen als je daar niet in mee wilt of kunt gaan. Niet iedereen is (altijd) aardig, of leuk.
Misschien vindt je schoonvader jou ook gewoon niet zo leuk.

Saturnus

Saturnus

16-10-2017 om 17:10

Saar

Nou mijn man is er niet gelukkiger van geworden van zo'n vader. Best erg.

En ik geloof direct dat mijn schoonvader mij niet mag, want ik was vanaf dag 1 al niet goed genoeg voor mijn man.
Ik kom uit een arbeidersgezin.
Ik heb het verkeerde geloof (geen).
En ik ben echt niet mooi genoeg voor zijn zoon.

Allemaal waardeloos.

Toch heb ik al bijna 30 jaar mijn best gedaan. Zonder resultaat

Mag ik hem dat alsjeblieft een beetje kwalijk nemen??? Dat doe ik lekker wel.

En ja ik vind aardige mensen leuker. Dat is mijn persoonlijke voorkeur.

Angela67

Angela67

kwalijk nemen

je moet het vooral jezelf kwalijk nemen dat je dertig jaar lang je best hebt gedaan.
heeft hij dat gevraagd dan?
gr angela

Saturnus

Saturnus

Toch mijn schuld

Sorry, en niet bedoeld voor de reacties waar ik echt wat aan had.

Ik haak af

Doei

saar

saar

16-10-2017 om 19:10

Precies Saturnus

Je zegt het zelf, je vindt aardige mensen leuker, dat is je persoonlijke voorkeur.
Dat is het nu net, het is persoonlijk! We zijn gewoon niet allemaal hetzelfde.
Jij verwijt je schoonvader dat hij je niet geeft wat je graag van hem wilt. Dat is toch niet eerlijk?

En ongelukkige jeugd, sorry hoor, maar dat vind ik echt bijzonder dat je daar nog mee aankomt als iemand bejaard is, vreselijk. Weet je, je man was niet de enige. Word volwassen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.