Relaties
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

muis
21-10-2014 om 22:10
mijn man gaat binnenkort vreemd.
Mijn man, we zijn al bijna 30 jaar samen, heeft zijn eerste liefde gevonden van nu whats appt hij met haar. Hij heeft contact gelegd met al zijn exen, maar deze gaat er op in, omdat ze een slechte relatie heeft. Bingo! Ik heb het toevallig gezien en ik heb in zijn telefoon gekeken. Het zijn zeer erotisch getinte berichtjes, ze zijn echt smoor op elkaar en nu gaan ze in het geheim een nacht met elkaar doorbrengen. ik weet de datum ook al. Ze gaan nu iets verzinnen waardoor ze een nacht niet thuis zijn. Aan de ene kant moet hij dat maar doen, maar dat liegen vind ik vreselijk. Hij ligt meer met allerlei vrouwen te rommelen, maar nog net in bed, en nu dit weer! Ik wil nu de man van haar inlichten, want ook zij doet dit allemaal achter zijn rug. Hij neemt zijn telefoon ook mee naar bed, om haar nog berichtjes te sturen. Ze denken dat niemand dit leest, maar ik weet dus alles. Het is natuurlijk niet netjes om in zijn telefoon te kijken, maar ik vertrouw hem al heel lang niet en controleer zijn gangen.
Het is dat we nog kinderen en zo thuis hebben, anders had ik hem er al lang uitgegooid.

Mark74
30-10-2014 om 15:10
Evanlyn
Als hij zo dom is om dat te doen wel ja.
Maar sommigen doen hier alsof TO sowieso een moreel recht heft op de woning en op partneralimentatie. Dat vind ik onzinnig, alsof er een vergoeding tegenover moet staan dat zij al die jaren met hem heeft samengewoond, zijn en dus ook haar kinderen mede heeft opgevoed.
Gedurende de tijd die ze met haar man samenwoonde heeft ze ook geprofiteerd van zijn woning, van zijn inkomen, gaat ze scheiden dan is dat voorbij, hij profiteered wellicht weer van haar grotere opvoedingsinspanningen het huishouden doen, koken etc. Dat zal ze na de scheiding ook niet meer voor hem blijven doen.

Nien
30-10-2014 om 16:10
Mark74
Als zowel Muis als haar partner er destijds voor hebben gekozen dat hij ging werken en zij thuis bleef voor de kinderen dan hebben ze tijdens het samen zijn inderdaad beiden geprofiteerd van elkaars inspanningen. Zij van zijn inkomen en hij van haar zorg voor de kinderen en het huis.
Nadat ze uit elkaar gaan profiteert de partner van Muis nog steeds van die leuke kinderen die Muis heeft opgevoed. En het huis zit dankzij haar nog goed in de verf profiteert hij ook maar mooi van. Maar muis profiteert helemaal niet meer van de inspanningen van haar ex partner. Moet ze die 30 jaar maar afschrijven als een slechte investering. Volgens mij klopt dat moreel gezien inderdaad niet.

Ad Hombre
30-10-2014 om 18:10
Nienke
Ze heeft zich financieel behoorlijk kwetsbaar gemaakt en vervolgens mede haar relatie (jaren geleden) op de klippen laten lopen. Da's niet slim allemaal. Dus enige vorm van medelijden lijkt me op z'n plaats.
Maar ik zie geen tekenen dat die man de relatie wil beeindigen. Hij zoekt er wat naast, dat is duidelijk. Maar dat lijkt me zeer begrijpelijk als je geen echte relatie meer hebt. (zoals muis beweert)
Muis:
Als je al jaren een verstandsrelatie hebt moet je niet ineens gaan zeuren als je man ook graag eens een warm lichaam wil. Gewoon op je tanden bijten en doorgaan lijkt me het meest logisch. En zoek er zelf ook iemand naast.
Gezellig is misschien anders, maar zo hebben jullie het ingericht. En jullie hebben het ook zo ingericht dat hij de touwtjes in handen heeft.

Gweetje
02-11-2014 om 01:11
Stel nou
Dat het huis verkocht moet worden en onder water blijkt te staan. Moet / zal Muis dan ook de helft van de schuld op zich nemen?
Dat Muis in huis geklust heeft is en daarom aanspraak maakt op t huis is natuurlijk een kul argument, als je een huis huurt gaat die vlieger ook niet op.
Het rottige aan dit soort situaties is dan je het wettelijke en het morele aspect hebt.

Ginny Twijfelvuur
02-11-2014 om 08:11
Dat klopt gweetje
Je hebt een wettelijk en een moreel recht. Nu heeft Muis wettelijk gezien nergens recht op. Moreel gezien ligt dit ingewikkelder. Haar man wil haar bedriegen en als het haar nu lukt om hem ook te bedriegen dan ligt het wettelijk ineens heel anders.
Als het huis onder water zou staan zou Muis denk ik andere keuzes maken. Wat dat hetreft is zij wel in het voordeel. Zij is hem zo op het oog wel een stsp voor.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.