Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Hel, deel 3 - vervolg Help, zit muurvast!

mirreke

mirreke

16-03-2017 om 14:03

Uitleggen

Ik denk dat je het niet kunt uitleggen, en dat hoef je ook helemaal niet.
Je kunt het niet uitleggen, hooguit er zijn voor ze. Je kunt ze opvangen, vragen stellen, en telkens weer proberen ze weerbaar te maken. Voorkom dat ze zich machteloos voelen hierin.

Als ik heel eerlijk was zou ik proberen het zo weinig dramatisch mogelijk voor ze te maken, maar dan wel zo dat ze niet het gevoel krijgen dat ze zich groot hoeven te voelen. Dus wel ruimte voor emoties, maar niet zinken in wanhoop, onvermogen, onbegrip.

Het is (hoe erg ook) niet het eind van de wereld.

Li

Li

16-03-2017 om 14:03

dat laatste

is een waar woord! Maar dat is gelukkig niet jouw probleem. Jij hebt dit niet gedaan, jij dealt alleen met de consequenties. Iemand kan ook doodgaan en dan moet je ook met de consequenties dealen. Dealen met consequenties van iets dat je niet wilde is rot, maar minder erg dan te moeten denken "ik heb iets moois / belangrijks verziekt".

Bijna iedereen heeft wel eens zoiets van "help, wat ben ik begonnen, kunnen die kinderen en/of partner even weg?" Maar gelukkig komen de meesten van ons weer razendsnel bij zinnen. Sommigen helaas niet...niks aan te doen. Man, Truus en haar kinderen zijn jouw probleem niet.

moederziel

moederziel

17-03-2017 om 09:03 Topicstarter

Nieuw draadje

Lieve allemaal, zoveel reacties, zoveel inzichten, ik ben er vaak beduusd van. Soms zit ik in de trein en bedenk me dat die ene vrouw daar verderop misschien wel de goede raadgever hier op het forum is ;-)
Het is hartverwarmend hoe jullie me steunen, tegengas geven, zorgzaam zijn en me af en toe een gepaste schop onder m'n achterwerk geven. Dankjulliewel.

Ik ga graag met jullie verder in een nieuw draadje, Hel deel 4 alweer

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.