Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Nina

Nina

07-06-2018 om 14:06

Eventjes graag jullie mening aub...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
FF Zo

FF Zo

12-08-2018 om 14:08

Steeds extremer ....

"van haar bulderende man"

Hoe komen we hier nu bij? We lezen alleen maar het verhaal van Nina.
We kennen het verhaal van de haar man niet. Dat vullen we maar in.

Wellicht zit de stoornis bij een ander dan wat wij hier denken .....

Mari

Mari

Inderdaad (Larisse, Noor)

Noor: Misschien is het een goed idee even alleen alle postings van Nina te lezen zonder al ons commentaar. We creëren met zijn allen veel ruis eromheen (ik net zo goed, weet ik) gaan op elkaar reageren. IK ben toch benieuwd of je dan nog vindt wat je hierboven zegt

Larisse

Larisse

FFzo

""van haar bulderende man"
Dat was het beeld wat ik van haar man kreeg als hij alle nare dingen (dat ze hem teleurstellen, dingen doen die niet horen, hij Nina zegt wat ze allemaal fout doet),tégen zijn dochter (of Nina) zegt.

@Nina, misschien goed als jij aangeeft of hij het op rustige toon zegt of wel meer kracht bijzet, stemverheffing en/of schreeuwen. Ik heb geen tijd het in deze draad na te lezen, maar het staat me bij dat het niet op rustige toon werd gezegd.

FF zo

FF zo

Larisse

Beeld hoeft geen werkelijkheid te zijn.

Krisje

Krisje

Wat ik me afvraag

Dochter heeft duidelijk aangegeven dat ze de situatie thuis niet in de haak vindt. Bij oma, op school.
Nina heeft de huisarts e.e.a. verteld.

Wat zou er nu gebeuren als een van deze personen die van de situatie afweten een professional inschakelen? Is Nina dan niet veel verder van huis?

Mari

Mari

12-08-2018 om 15:08

Bedoel je Krisje...

dat er dan een uithuisplaatsing zou kunnen volgen en Nina haar dochter nog veel meer 'kwijt' is?

Krisje

Krisje

Mari

Ik weet niet hoe dat in België gaat, maar ik kan me zo voorstellen dar die kans bestaat. Ik twijfelde wel het op te schrijven na alle berichten dat "we" haar een richting uitduwen.

Mari

Mari

Nou Krisje

Ik vind het een heel relevante opmerking.

En tja kenmerk van een forum is nu eenmaal dat iedereen uit haar eigen referentiekader praat. Dat heeft het voordeel dat ts meningen kan afwegen. Nadeel is dat er dan een onderlinge discussie ontstaat; "jullie duwen haar richting weggaan" versus "jullie duwen haar te blijven in een toxische situatie".

Misschien moeten we ons daarvan onthouden en gewoon ervan uitgaan dat ieder haar mening mag geven maar dat het ook niet meer is dan dat: een mening gevormd door een individueel complex van factoren: ervaringen, keuzes in opinies, karakter. (en ja ik laat me soms ook meeslepen maar het is een hernieuwd voornemen van me)

Niemand heeft 'de waarheid' in pacht. Ieder mag haar mening geven. Laten we vooral TS honoreren in het feit dat zij zelf kan kiezen wat ze meepikt.

noor

noor

Mari

Natuurlijk is Nina niet verantwoordelijk voor het gedrag van haar man, hoe kom je erbij dat ik dat zou vinden?
Ze is wel mede verantwoordelijk voor de hele situatie. Dat is nu eenmaal zo omdat ze voor dochter moet zorgen.
En nogmaals, hij klinkt me te incapabel om veranderingen te kunnen initiëren, dus wie moet het anders doen?

Mari

Mari

Noor

Nou als je vindt dat de verandering van de omgeving moet komen, maak je daarmee de omgeving verantwoordelijk voor de verandering en daarmee is dus de ninaman er niet verantwoordelijk voor maar zij. Zij is dan verantwoordelijk voor de situatie en dus ook voor het gedrag van haar man, althans voor de gevolgen daarvan. Maar goed we staan hier gewoon anders in.

Ik heb al eens in een ander draadje gezegd: "er wordt vaak gezegd over iemand die nare dingen doet "ja maar hij is in feite heel onzeker". Dan zeg ik "ja okay dat is hij maar hij neemt geen verantwoording voor die onzekerheid, hij act dat uit in de baas willen spelen, en daarmee neem jij verantwoordelijkheid voor zijn traject van onzekerheid naar de baas spelen". Zo bedoel ik het. Dit ging over een heel andere situatie (vreemdgaan geloof ik) en niet over Nina's man dus pin me er niet op vast, maar in die richting bedoel ik het.

Ik wil hem blijven zien als een volwassen individu met moeilijkheden die hij onder ogen kan zien om alles ten goede te keren. Misschien is dat niet mogelijk voor hem. Maar ik vermoed, door alles wat hier geschreven is, dat als Nina het binnen het systeem gaat proberen aan te gaan, zij alleen maar meer uitgeput raakt en hij nog niet ziet dat er dingen bij hem liggen. En intussen lijdt kind eronder...

Dat is mijn mening maar daar verschillen we in. So be it.

noor

noor

12-08-2018 om 16:08

Nouja

Ik zeg helemaal niet dat Nina bij hem moet blijven, op de een of andere manier wordt dat steeds zo gelezen.
Ik zou zelf allang bij hem weg zijn denk ik. (hoop ik)

Nina is niet verantwoordelijk voor man maar wel (mede!) verantwoordelijk voor dochter.

Mari

Mari

12-08-2018 om 22:08

nou dan heb ik me vergist. Fijn.

OokZo

OokZo

13-08-2018 om 10:08

Herkenbaar

Ik herken je twijfel, Nina. Allereerst, je gaat je kinderen niet kwijtraken. België is niet Nederland. Hier worden kinderen lang zo vlug niet bij hun ouders weggehaald. Gelukkig niet zeg!
Ik heb vijf jaar met dezelfde twijfels gezeten, veel en veel te lang. Blijf ik bij hem, zodat ik mijn kinderen tegen zijn uitbarstingen en manipulatie kan beschermen, of ga ik weg en heb ik er een deel van de tijd geen zicht meer op?

Ik kon de knoop doorhakken nadat ik zag dat hij écht niet ging veranderen. Ik had inmiddels door alle stress en de uitzichtloze situatie een depressie opgelopen, ik ging letterlijk kapot aan de stress. Dat kon ik mijn kinderen niet aandoen, twee zieke ouders.
Daarbij begon ik me te realiseren dat ik de kinderen helemaal niet kón beschermen tegen hun vader, ik kon ze achteraf troosten of ertussen springen, maar het leed was dan al geschied.
Tenslotte realiseerde ik me dat ik mijn kinderen dit voorbeeld niet wilde meegeven. Zo ziet een gelukkige relatie er niet uit. Kinderen doen hun ouders na. Zo werkt opvoeden. Ik kreeg toekomstvisioenen van mijn zoon als bullebak en mijn dochter als slachtoffer zoals ik. Mijn hele wezen riep NEE! Als ik bij hem weg zou zijn, zouden mijn kinderen in ieder geval de helft van de tijd, en waarschijnlijk meer dan dat, in een liefdevolle omgeving opgroeien en het goede voorbeeld krijgen. Ze zouden heus wel slim genoeg zijn om het goede voorbeeld te kiezen, niet het slechte. En dat lijkt inderdaad zo uit te pakken. Ze weten donders goed op welke vlakken hun vader disfunctioneel is.

Veel sterkte Nina! Je bent niet dom of gek, je bent juist sterk. Je werkt aan je toekomst, in jouw tempo.

P.S. Boink, wratten waren bij mij wel degelijk een uiting van stress. Toen mijn exman het huis uit was, waren mijn wratten binnen enkele weken verdwenen. Stress tast het afweersysteem aan.

Dood

Beste Nina, Ik ben een maatschappelijk werker en werk in het onderwijs (geen docent Nederlanda). Wat kan ik je meegeven: 1. Je dochter snijd haar pols door. Zij schreeuwd om hulp, wil op deze manier aandacht of zij wil een eind maken aan deze situatie.
2. Jouw man is diep ongelukkig en reageert dit af op zijn omgeving. Zelfmoord gedachten spelen zich af niet ter plekke, maar is iets wat opgebouwd is. Ook zijn gedrag heeft niets met het hier en nu te maken. Het zeker wel met zijn opvoeding te maken. Hij heeft geen band meer met zijn familie dus zijn beeld van 'contact hebben met familie' is verstoord. Het lijkt me ook pijnlijk als je familie van je afstand neemt. O.a. zie bij jou man dat hij gedrag vertoond om jullie op afstand te houden (soms is het beter om afgewezen worden) en last van verlatingsangst (dreigen, regels opstellen, vragen om steunen etc.). Daarnaast speelt zich af dat hij emotioneel (misschien depressief,jeugd of huwelijk met jou) niet stabiel. Hij moet dus duidelijk hulp zoeken, maar dit is een proces wat hij zelf in de handen heeft. Je relatie is op dit moment dood! 3. Terug naar je dochter ( want daar gaat het om). Zij heeft 11 jaar van haar leven dit gezeur moeten aanhoren. Laat het komende 6 jaar voor haar fijner maken. 4. Je dochter heeft zelfmoord gepleegd. Zij ziet dat je de huis niet uit kan (durft niet) dus helpt zij jouw! Of je dochter heeft nog een keer haar pols gesneden, maar dit keer is het perongeluk verkeerd gegaan. 5. Als maatschappelijk werker ben jij hierin ook de dader. Jij liet het toe! Heb je dan spijt? TE LAAT! 6.Als je dochter geestelijk niet veilig is bij 1 van de ouders, dan kan er via de kinderrechter ge voor gezorgd worden dat een kind NOOIT alleen is met een ouder en dat het bezoekregeling zo wordt geregeld dat een begeleider aanwezig is. DUS NIET WEGGAAN OMDAT JE NIET WILT DAT ZIJ ALLEEN IS MET HEM IS VANAF NU ONZIN! 7.Jij hebt ook hulp nodig, want dat je twijfelt aan jezelf, je afvraagt wat wel normaal is etc. Heeft te maken met het feit dat jaren lang niet zelf beslissing heb mogen nemen, je misschien ook bepaalde opvoeding hebt gehad etc. Hij wilt geen hulp, prima jij kan wel afspraak maken voor jezelf! 7. Iedereen vindt jou man slecht, maar ik niet persé. Niet alles wat hij doet is slecht, niet alles wat jij verteld zijn de goede kanten! Jij zult nooit tevreden zijn met hem, wat hij ook doet, omdat het vertrouwen weg is. Jij zult nooit tevreden met hem zijn, want jij bent VERANDERD! 8.Dingen die je noemt heeft altijd met je dochter te maken. Wat zijn dan de dingen die alleen met jou te maken hebben? Is er drang om extra op de relatie tussen jou man en dochter te letten, omdat je manier bedekt om hem te haten, eindelijk te zeggen" ik heb er genoeg van". 9.Kortom: ik ken je man niet en kan niet oordelen maar kijk naar je omgeving: je moeder, school, dochter en zijn ex-familie. Wat is je conclusie? 10. Wil je de dader zijn of slachtoffer in het leven van je dochter. Als je echt van je man houd en je wilt aan je huwelijk werken ( want ja als je dit wilt) dan moeten jullie beiden aan jullie zelf werken. Hij misschien veel meer!.... 11. Mijn tip: weggaan of je dochter begraven (letterlijk of geestelijk)! Het is hard, je moet iets doen!

dd

dd

14-08-2018 om 07:08

Dood

Beste Nina, Ik ben een maatschappelijk werker en werk in het onderwijs (geen docent Nederlands). Wat kan ik je meegeven: 1. Je dochter snijd haar pols door. Zij schreeuwd om hulp, wil op deze manier aandacht of zij wil een eind maken aan deze situatie.
2. Jouw man is diep ongelukkig en reageert dit af op zijn omgeving. Zelfmoord gedachten spelen zich af niet ter plekke, maar is iets wat opgebouwd is. Ook zijn gedrag heeft niets met het hier en nu te maken. Het zeker wel met zijn opvoeding te maken. Hij heeft geen band meer met zijn familie dus zijn beeld van 'contact hebben met familie' is verstoord. Het lijkt me ook pijnlijk als je familie van je afstand neemt. O.a. zie bij jou man dat hij gedrag vertoond om jullie op afstand te houden (soms is het beter om afgewezen worden) en last van verlatingsangst (dreigen, regels opstellen, vragen om steunen etc.). Daarnaast speelt zich af dat hij emotioneel (misschien depressief,jeugd of huwelijk met jou) niet stabiel. Hij moet dus duidelijk hulp zoeken, maar dit is een proces wat hij zelf in de handen heeft. Je relatie is op dit moment dood! 3. Terug naar je dochter ( want daar gaat het om). Zij heeft 11 jaar van haar leven dit gezeur moeten aanhoren. Laat het komende 6 jaar voor haar fijner maken. 4. Je dochter heeft zelfmoord gepleegd. Zij ziet dat je de huis niet uit kan (durft niet) dus helpt zij jouw! Of je dochter heeft nog een keer haar pols gesneden, maar dit keer is het perongeluk verkeerd gegaan. 5. Als maatschappelijk werker ben jij hierin ook de dader. Jij liet het toe! Heb je dan spijt? TE LAAT! 6.Als je dochter geestelijk niet veilig is bij 1 van de ouders, dan kan er via de kinderrechter ge voor gezorgd worden dat een kind NOOIT alleen is met een ouder en dat het bezoekregeling zo wordt geregeld dat een begeleider aanwezig is. DUS NIET WEGGAAN OMDAT JE NIET WILT DAT ZIJ ALLEEN IS MET HEM IS VANAF NU ONZIN! 7.Jij hebt ook hulp nodig, want dat je twijfelt aan jezelf, je afvraagt wat wel normaal is etc. Heeft te maken met het feit dat jaren lang niet zelf beslissing heb mogen nemen, je misschien ook bepaalde opvoeding hebt gehad etc. Hij wilt geen hulp, prima jij kan wel afspraak maken voor jezelf! 8. Iedereen vindt jou man slecht, maar ik niet persé. Niet alles wat hij doet is slecht, niet alles wat jij verteld zijn de goede kanten! Jij zult nooit tevreden zijn met hem, wat hij ook doet, omdat het vertrouwen weg is. Jij zult nooit tevreden met hem zijn, want jij bent VERANDERD! 9.Dingen die je noemt heeft altijd met je dochter te maken. Wat zijn dan de dingen die alleen met jou te maken hebben? Is er drang om extra op de relatie tussen jou man en dochter te letten, omdat je manier bedekt om hem te haten, eindelijk te zeggen" ik heb er genoeg van". 10.Kortom: ik ken je man niet en kan niet oordelen maar kijk naar je omgeving: je moeder, school, dochter en zijn ex-familie. Wat is je conclusie? 11. Wil je de dader zijn of slachtoffer in het leven van je dochter. Als je echt van je man houd en je wilt aan je huwelijk werken ( want ja als je dit wilt) dan moeten jullie beiden aan jullie zelf werken. Hij misschien veel meer!.... 12. Mijn tip: weggaan of je dochter begraven (letterlijk of geestelijk)! Het is hard, je moet iets doen!

Alison

Alison

14-08-2018 om 07:08

FF zeuren

Jeetje, als dit de taaltechnische kwaliteit is van iemand uit het onderwijs dan heb ik geen hoop meer.

noor

noor

14-08-2018 om 10:08

Erger vind ik dat een 'maatschappelijk werker van school' de waarheid zo makkelijk verdraait.
Jezelf snijden is niet je pols doorsnijden.

Een maatschappelijk werker van school zou ook moeten weten dat snijden iets is dat helaas vaker voorkomt, vooral bij jonge meisjes.
Het is een signaal dat serieus genomen moet worden, maar het is meestal GEEN suïcidaal gedrag.

dd

dd

haha

Haha alison wie zegt dat ik docent Nederland ben? Je hebt ook zoeits als docent Engels......Ik spreek 3 talen (Engels,somaliach en Nederlands) en kan arabisch lezen. Ik begin per september met mijn master opleiding plus rond ik tegelijk het maand september mijn docentenopleiding. Ik werk op dit moment op roc midden Nederland. Ik heb dan twee HBO opleidingen op zak en begin met mijn master opleiding vanuit het lerarenbeurs.Taal zegt niets he.....

noor

noor

Wat ik vind

Nina, ik vind dat je in je posting erg vaag blijft en om dingen heen blijft draaien.
Enerzijds je goed recht, anderzijds is dit toch een moeizaam draadje vind ik gezien de aandacht die je genereert.(logisch want je roept zorg op en mensen leven met je mee)
Er wordt enorm veel aangenomen, ook door mij.
Dat lijkt me niet zo zinvol en maakt het jou en de situatie niet makkelijker.

Zou je wat meer info willen geven?
Is je man nu wel of niet ook agressief, gewelddadig? Slaat hij jou of je dochter?
Heb je nu wel of geen vrienden, en hoe staan zij er in?
Hoe zit het met de bemoeienis van instanties?

FF Zo

FF Zo

"Ik spreek 3 talen (Engels,somaliach en Nederlands) en kan arabisch lezen. Ik begin per september met mijn master opleiding plus rond ik tegelijk het maand september mijn docentenopleiding. Ik werk op dit moment op roc midden Nederland. Ik heb dan twee HBO opleidingen op zak en begin met mijn master opleiding vanuit het lerarenbeurs."

Chapeau! En wat wil je daar mee zeggen?

ff zo

Kreeg kritiek over mijn taal ...dat mijn nl niet zo heel perfect is betekend niet dat ik dom ben! Dat even gezegd hebben!. Nina ik vraag mij af of jouw verhaal wel waar is. Ik kan mij niet voorstellen dat een ouder dit allemaal laat gebeuren. Daarnaast vind ik het wel raar dat de docenten op school niet de jeugdzorg hebben getipt. Docenten hebben namelijk een meldplicht. Daarnaast is het wel vermoeid dat je continue twijfelt. Ik kan je wel dit zeggen: als maatschappelijk werker zou ik je dochter uit huis plaatsen en ots eisen.

OokZo

OokZo

14-08-2018 om 11:08

Gedwongen

In aanvulling van de vragen van Noor: heeft hij je tot seks gedwongen (=verkrachting)? Je hoeft het antwoord niet aan ons te geven, maar je moet je realiseren dat dat een heel ernstige vorm van fysiek geweld is. Zelfs als je achteraf niet bont en blauw bent. Je hart en ziel zijn daarna namelijk wel bont en blauw.

OokZo

OokZo

Didi

Mensen vallen erover dat jij snijden klassificeert als zelfmoord. Dat is iets heel anders! Automutilatie is een uiting van mentale pijn. Nina's dochter heeft jarenlang te veel mentale klappen van haar vader gekregen en kan dat niet meer aan. De lichamelijke pijn bij automultilatie leidt af van de mentale pijn. Nina's dochter heeft hulp nodig, maar ze is zeker niet suïcidaal. Met de juiste hulp dat ze dat ook niet worden.

dd

dd

Ik stop met reageren, want geloof je niet!

P.s. daarnaast heeft een leerplichtambtenaar ook een meldplicht. Sterker nog leerplichtambtenaar pakt niet alleen absentie zaken op maar ook leerlingen waarvan thuis zich niet veilig vullen. Juist omdat jeugdzorg vanuit gemeente opereerd en leerplichtambtenaar ook vanuit gemeente werkt. Iedere school heeft een zorg team en leerplichtambtenaar (soms hoort bij zorg team of niet). Hoe meer ik nadenk hoe steeds meer ik je verhaal niet geloof. Bij deze ga ik mijn tijd nuttig besteden en succes!

dd

dd

ook zo

Fijn dat je ff Google hebt gezocht als maatschappelijk werk heb ik met zelfmoord te maken gehad. Zoals ik duidelijk zei: ze zoekt aandacht of ze wilt zelfmoord plegen. Ik gebruik bewust zelfmoord zodat de moeder wakker ( mocht dit waar zijn). weetje hoe vaak het mist gaat met polsen even doorsnijden voor aandacht of pijn verzachten!. Anywayz ik ga nu echt der af... want deze verhaal is onzin!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.