Ouders en School
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Miranda1014
07-01-2020 om 18:01
Hoger cijfer als je buitenlander bent
Gisteren kwam mijn dochter van 9 jaar, groep 6 thuis met een verhaal.
Ze hadden geschiedenis toetst gehad en omdat er op hun school veel buitenlanders, Serië, worden opgevangen, maar nog niet voldoende de taal begrijpen krijgen ze IPv een 6 een 7. Of ipv een 8 een 9. Gewoon een punt erbij.
Deze kinderen zitten al een aantal jaar op school en mijn dochter kan gewoon met hun Nederlands praten.
Ik schik hiervan. Er zijn zoveel Nederlandse kinderen die ook moeite hebben met begrijpend lezen en ook geen punt extra krijgen daarom. Of een kind met dyslexie.
Natuurlijk heb ik de juf gelijk een berichtje gedaan om te vragen of dit klopt en waarom. Het verhaal klopt echt en gaat erom dat het voor hun pittig is en moeite hebben nog met begrijpend lezen. En dat is dan het antwoord.
Blijf het een soort van discriminatie vinden naar de andere kinderen die er soms ook echt hard voor moeten leren. Vraag me ook af mag dit????
Overigens hoorde ik van een andere moeder dat dit ook gebeurd met de spreekbeurt. En ook de power point die de rest wel moet maken hoeven hun niet te maken.
Ligt dit nu aan mij of is dit gewoon echt niet eerlijk en kan dit gewoon niet.
Overigens heb ik donderdag een gesprek met de betreffende leraar om verdere opheldering te vragen maar vrees dat ik er niet veel verder mee kom aan de aan de antwoorden op de berichten te zien.
Het knaagt aan me en vind het gewoon erg oneerlijk tegen over de rest van de klas.

Ad Hombre
22-01-2020 om 19:01
Enna
"Ad zijn associaties slaan wel vaker de plank mis toch?"
Je kunt het feit dat zij slordig formuleert niet op mij afreageren.

V@@s
22-01-2020 om 19:01
Ginny
Dat is nu dus een utopie. Bij een vierjarige VMBO opleiding moet je wel heel slim zijn wil je wiskunde op VWO niveau kunnen afronden. Dan moet je eerst de opleidingen qua duur gelijk schakelen.

Ginny Twijfelvuur
22-01-2020 om 20:01
Het kan hè V@@s
De vraag is of zo’n kind dan ooit op WO niveau gaat studeren, maar qua wiskunde (of Frans of Duits of wat dan ook) is eruit gehaald wat erin zit.
Nu was dit ook wel een extreem voorbeeld, maar talen op havo-niveau en wiskunde op vmbo-t niveau klinkt alweer veel meer voor de handliggend. Mijn beste vriendin vroeger: extreem goed in Engels, maar wiskunde op niveau 3 havo kreeg ze niet onder de knie. Na een jaar zitten blijven werd het bijna afstromen naar 4 mavo, maar toen vonden scholen dat nog zonde en mocht ze toch door naar 4 havo. Waarna ze, verlost van alle balast, met vlag en wimpel slaagde en fluitend doorstroomde naar vwo. Ik geloof zomaar dat dat voor veel meer kinderen zou kunnen gelden als ze meer op hun eigen niveau zouden mogen leren. Goed in de bèta vakken en bagger in de talen of andersom kan je aardig in de weg zitten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.