Ouders en School
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mussie
01-05-2019 om 22:05
Eindexamen 2019
Ik heb er weer een! Een eindexamenkandidaat. Hij is best serieus aan het leren maar het niveau is wat hoog voor hem (HAVO). Hij moet er echt voor werken. Nog een week, dan gaan we beginnen. Hoe is het met de andere kandidaten?

vlinder72
12-06-2019 om 12:06
Pirata
gefeliciteerd. Wij moeten nog wachten tot een uur of 3. Zoon is bloednerveus. Hij kletst nu aan een stuk door.

Emmawee
AnneJ
Ik schrok even van je bericht, maar Somtoday wordt niet door alle scholen gebruikt, denk ik nu. Bij jullie wel?

Bloempot
Technische storing
Nou, ik lees net in de krant dat er een technische storing is bij Sometoday en dat daar door de uitslagen wat langer duren. Onze school werkt met dat systeem dus , ik hoop dat we snel duidelijkheid krijgen !

Pirata
Dank!!!
Ben zo opgelucht!!! Na al die jaren modderen en gedoe! Nu op naar het MBO.
Weet niet of ze bij ons via die site gingen doorgeven. Maar er zijn maar 70 kandidaten ofzo dus ik denk dat ze snel waren.

Bloempot
Annej
Ik zie dat jij dit bericht ook al had geplaatst , had het niet gelezen.
Afwachten maar !

Zus
Zouden de leerlingen van die scholen die last hebben van de storing geen mail krijgen even?

@nnemoon
Bloempot
Voordat ik hier op het forum ging kijken even Somtoday van zoon gecheckt. Ik kon er zo op hoor, dus storing valt wel mee denk ik.

AnneJ
Somtoday
Bij mijn dochter op school hebben ze Somtoday, maar wij krijgen pas 12 juli de uitslag. Ook niet eerder, zoals bij Pennestreek schriftelijke cijfers, dus wij blijven nog even in spanning.
De techniek, de IT, is net een bejaarde, je moet er geduld mee hebben.:-)

Emmawee
AnneJ
Maar huh? Dan kun je dus ook geen herkansing maken? Of ben ik nou gek?
En wat enorm vervelend om zolang onwetend te worden gehouden, als iets wel bekend is.

AnneJ
12-06-2019 om 13:06
Herkansing
Het is staatsexamen. Je kunt maximaal 1 vak schriftelijk en mondeling herkansen in augustus of zo. Volgens dochter.

Emmawee
Op die manier.
En weet je ook wat het nut is van het langer geheim houden van de cijfers?

Thera
Geslaagd
M,n dochter kwam een beetje beduusd naar beneden. Ben je gebeld, vrieg ik. Ja, zei ze, maar ze zeggen dat ik cum laude ben geslaagd, dat zal wel een fout zijn. Ha ha, wat een verrassing. En dat terwijl ze drie moeilijke jaren heeft gehad, onder andere door Pfeiffer.
Ik ben heel blij voor haar.

Kaaskopje
Voor iedereen die het al weet en geslaagd is
Van harte gefeliciteerd!
Voor de rest nog even nagelbijten en is je kind gezakt: bah, wat rot!

AnneJ
Cum Laude
https://www.examenblad.nl/onderwerp/judicium-cum-laude/2019/vwo
Van harte gefeliciteerd met je dochter Thera! Cum Laude in het voortgezet onderwijs bestaat pas vanaf 2016, dus misschien moest je dochter even wennen aan het idee? Of toch twijfel aan zichzelf?:-)

Emmawee
Thera
Wauw!!! Cum Laude?!!! Wat super!
En zo niet, nog steeds super!! Gefeliciteerd met je dochter.

Lou
Wauw
Pirata en Thera, wauw wat goed! Van harte!!
Ik hoorde dochter net gillen van beneden dus ik stormde de trap af maar nee, ze had iemand anders aan de lijn die was geslaagd. Ook handig, die telefoontjes ertussendoor, not, hahaha. We zenuwen nog even verder.

vlinder72
Hardlopen
Zoon is met klasgenoot gaan hardlopen en het hoost hier.
Ze hielden het niet meer. Ze gaan nu maar zo lang mogelijk hardlopen.

Pennestreek
12-06-2019 om 14:06
Vergissing
Wij blijken idd ook niet de cijfers vandaag te krijgen. Stom, was ik helemaal vanuit gegaan. Verkeerd onthouden. De herkansingen voor de schriftelijke examens zijn ergens tussen 7 en 16 augustus, de herkansingen voor het mondeling zijn op 31/8 of 7/9. Dat laatste begrijp ik echt niet, want dan is het nieuwe schooljaar al gestart.
Nu gaan we ervan uit dat zoon het wel haalt, maar hij zal maar iets missen door ziekte of wat dan ook. En zoals op het regulier, je punten ophalen voor het mooi, of een vak extra herkansen om compensatiepunten te sprokkelen of wat dan ook is er niet bij zo. Jammer.
Voor alle geslaagden: gefeliciteerd!! Thera: zo dan! Dat staat wel heel mooi op haar diploma!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.