Ouders en School
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mussie
01-05-2019 om 22:05
Eindexamen 2019
Ik heb er weer een! Een eindexamenkandidaat. Hij is best serieus aan het leren maar het niveau is wat hoog voor hem (HAVO). Hij moet er echt voor werken. Nog een week, dan gaan we beginnen. Hoe is het met de andere kandidaten?

Thursday Next
11-06-2019 om 19:06
tussen 2 en half 3
komt hier de uitslag. En ook bij ons de vlaggenstokhouder dit weekend aan de muur bevestigd (en de vlag gewassen en gestreken). Dochter durft niet te hopen en houdt rekening met zakken, maar ze staat er niet echt slecht voor tot nu toe.
Ik ben morgen aan het werk maar man is gelukkig thuis.

Jippox
11-06-2019 om 20:06
ow shit
ik was van plan een klein vlaggetje te kopen en die samen met een etui op te hangen (zoon doet dit jaar alvast examen in 1 vak) maar ben helemaal vergeten om zo'n vlaggetje te kopen. Dat wordt knutselen vanavond.
Ik ga er dan voor het gemak even vanuit dat hij dat ene examen wel gehaald heeft...

Sas
Ik ben vergeten een vlag te kopen
Wie weet waar ik morgen snel een vlag kan scoren, bij voorkeur een geslaagd-vlag?
Alternatief is de Nederlandse vlag.

Sas
Dank Pirata! Alvast een Nederlandse vlag die ik kan gaan kopen
Iemand een idee voor een geslaagd vlag om morgenochtend te scoren?
Of een slinger voor in huis?
Ik woon in een flat en buiten ophangen moet aan de balustrade van de galerij.
Iets binnen is misschien ook wel handig, voor erbij.

Laetitia
11-06-2019 om 23:06
Ja herkenbaar
Echtgenoot werkt ook op de school waar zoon zit en waar ook oudste zat. Meerdere collega’s hebben kinderen op die school en die weten doorgaans allemaal of hun kroost geslaagd of gezakt is voordat de mentor belt. Zitten ze niet zelf bij de vergadering, dan komt iemand hen tussendoor wel even feliciteren of juist niet. De ongeschreven afspraak is ook dat ze hun kind niet inlichten, dat is de taak van de mentor. Die belt de geslaagden en de (nog) niet geslaagden.
Wij hebben dus morgen geen contact met elkaar totdat mentor zoon gebeld heeft.
Zoon heeft drie examens gedaan en wordt morgen natuurlijk gebeld in het rondje van niet geslaagden. Ben erg benieuwd wat daarvan de uitslag is. Hij ook. We wachten af en hopen op het beste. Hij is zelf niet positief want heeft iig het gevoel er twee verpest te hebben. Maar geen idee of hij het goed inschat of niet.

Kenfan
12-06-2019 om 00:06
Vlag van school
Op de school van mijn kinderen krijgen ze een vlag met het schoollogo. Die kunnen we ook met goed fatsoen na zonsondergang nog buiten laten hangen. Misschien kunnen we nog wat extra beuren als we er vijf sterren op plakken - zie rijschooldraadje ;0

gruffalo
12-06-2019 om 07:06
wachten
Hier was dochter vannacht pas om 3 uur thuis van een examenfeestje. Die slaapt waarschijnlijk de hele ochtend uit. Bij ons komt de uitslag vanaf 13.00 uur, gelukkig niet al te laat. Iedereen wordt gebeld, als je geslaagd bent door de mentor en als je gezakt bent door de rector. Om half twee zullen we het dus ongeveer ook wel weten.
Voor mij is het net als bij Emmawee: de kans dat ze zakt is ontzettend klein maar toch is het een bijzondere dag, het feit dat ze dan echt geslaagd is voor de middelbare school. het is zo'n stap! vanaf 1 september op kamers een heel eind hier vandaan, ik moet er nog erg aan wennen.
De vlag staat klaar, cadeautje ook.Zometeen nog taart halen. De leerlingen worden vanaf 14.00 uur op school verwacht voor een drankje met medestudenten en de leraren. ik verwacht dat ze daarna met een groepje vriendinnen het gaat vieren.

skik
12-06-2019 om 09:06
Vlaggen
Grappig Jippox, een klein vlaggetje en een etui voor je zoon die in één vak examen doet, leuk verzonnen!
Mijn dochter heeft twee vakken gedaan, aan het vavo, en weet niet eens of ze gebeld gaat worden of niet. Ze zou vanavond wel eens online kijken zei ze.
Voor iedereen die het wel spannend vindt: succes met wachten en duimen en vanavond hopelijk veel vrolijke berichten!
skik

Jippox
N termen
kun je hier vast bekijken:
https://www.examenblad.nl/onderwerp/normering-centrale-examens/2019

zus
n-termen
Scheikunde vwo 1,6, dat is mooi in geval van mijn dochter. Engels en Nederlands laag, zeg. Waren die zo makkelijk?

Pirata
12-06-2019 om 10:06
Hoe zit dat dan
Kun je dat er gewoon bij optellen of zit er een berekening achter? Kun je dan hoger dan een 10 halen (waar ze dan weer een gewone 10 van maken zeker)?

Lou
12-06-2019 om 10:06
Emmawee
"Niet dat ik hem klein wil houden, maar het gaat opeens heel snel voor mijn gevoel."
Hier precies zo. Dochter is net 18 geworden, zojuist terug van haar eerste vakantie zonder ons en nu net app ik de tabel van de n-termen door (bedankt voor de link Jippox) en zie ik dat ze vanochtend om 4.47 uur nog online was.
Dat soort dingen. Prima. Echt helemaal goed. Word maar groot en zelfstandig meid. Maar stiekem bobbelt er dan ineens een traantje op in een ooghoekje hier of daar.

Zus
12-06-2019 om 11:06
berekenen cijfer
Op scholieren.com hebben ze al de echte n-termen verwerkt in de berekenjecijfertool. Komt er zelfs een compleet cijferlijstje als je alles invoert haha.

Emmawee
12-06-2019 om 11:06
Precies.
Nou is mijn zoon 16 en ik was 18 (deed HAVO, met jaar blijven zitten), dus binnen mijn eigen referentiekader slaan we ook nog eens twee jaar over.

Pirata
12-06-2019 om 12:06
Nou gewoon
Gewoon omdat ze zo gaan bellen! Gelukkig heb ik nog wat was om op te vouwen...

AnneJ
Storing.....
"Als gevolg van een technische storing bij Somtoday moeten leerlingen langer wachten op de uitslag van hun eindexamen. Voor het eerst zouden de cijfers centraal worden ingevoerd in plaats van door de scholen zelf, maar als gevolg van een fout duurt dit langer dan verwacht.
Somtoday is een leerlingvolgsysteem dat de cijfers van de eindexamens automatisch invoert. Veel scholen in Nederland werken met dit systeem. Op Twitter laat Somtoday weten dat het probleem is opgelost en dat medewerkers nu druk bezig zijn om alle scholen te bellen. "
Effe nog iets langer nagelbijten...
Hier maakt dochter zich op om weer even iets aan huiswerk te doen. Na de lunch. Beetje uitstelgedrag wel. Nog even volhouden.

Emmawee
Ah ok
Hier pas na 15 uur. Maar ik werd zelf een tikkie nerveus van die N-normen en dat ik geen idee heb hoeveel punten hij heeft gehaald.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.