Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Pindar
19-01-2014 om 21:01
school is er om de kinderen dom te maken!
We leren dat scholen er zijn om kinderen dingen te laten leren etc etc.
Maar scholen zijn er helemaal niet om kinderen slimmmer en weet ik wat te maken.
Scholen zijn er om van de kinderen goede aangepaste slaafjes te maken,
die na jaren van scholing niet meer kunnen denken en wiens creativitet vernietigd is.
Waarom blijven we de kinderen dan in godsnaam naar school brengen?
Met vriendelijke groeten
Pindar

Pindar
27-04-2016 om 16:04
@mieke
Ohh mijn god.
Om met het laatste te beginnen. Wss zal, voorlopig, geen enkel argument je overtuigen om de simpele reden dat het hier niet on logica gaat, maar om een zeer diepe indoctrinatie.
Maar goed, je berichtje impliceert dat ik niet zou willen dat polio etc voorkomen zou worden. Natuurlijk wil ik dat wel!
En het is abslouut vreselijk dat je schoonvader polio heeft gehad!
Ook ik gun dat niemand!
Maar het voorkomen van die ziektes komt helemaal niet door de vaccinaties! DAT is mijn punt! Dat is pure pure propaganda!
Ben je bv al op de hoogte van het feit dat de meeste ziektes momenteel voorkomen op juist die plaatsen waar er tegen gevaccineerd is?! Em idd de film Vaxxed al gezien? Kan je zien hoe we voorgelogen, belazerd en gemanipuleerd worden!
Maar ja dat onderwijs he?
Verder heb ik wat berichten gezien van mensen hier die wel begrijpen dat je van publiek onderwijs dom wordt.
Dat deed me goed dat te lezen.
Natuurlijk wordt je dat!Dat is het hele doel van het onderwijs.
Gelukkig worden er meer en meer mensen wakker.

Pindar
@Jippox
Flauwe en erg kinderachtige reactie en dus in al zijn eenvoud veelzeggend.

Jippox
hoezo flauw?
Als het doel van onderwijs is om dom te worden gemaakt, hoe kan ik dan niet dom zijn na al het onderwijs dat ik heb genoten?
Leg het mij maar uit.

Jippox
en het grappige is, pindar
Dat als je al iemand zou willen overtuigen van jouw ideetjes, je natuurlijk wel een heel misplaatste toon aanslaat.

Pindar
proces
En, beste mensen, ook al denken jullie dat. ik bedoel dit helemaal niet kwaad.
Maar dit is een (lang) proces en heeft tijd nodig.
Dus lees en onderzoek.Ik verwacht absollut geen reacties van mensen dat ze het nu opeens in zien. Verre van.
Als ik je maar een beetje aan het wankelen heb gebracht en er twijfel over onderwijs en vaccinaties is gezaaid, ben ik al heel blij.
"All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
Arthur Schopenhauer"

Pindar
Jippox
Je hebt het natuurlijk niet in de gaten, maar ehh je postinkjes zijn nogal ehhh hoe zal ik het zeggen....eh....ahhh uhhh dom!

Pro vaccinatie en pro onderwijs
Nou Pindar
Wil je nou serieus zeggen dat al die zielige mensen die zich laten vaccineren niet kunnen nadenken omdat ze onderwijs hebben gevolgd?
Mijn ervaring met mensen die hun school niet hebben afgemaakt omdat ze het allemaal beter wisten is toch echt niet zo positief. Ze zijn blijven hangen in de leeftijd dat ze stopten met school en daar krijgt de hele wereld de schuld van.

mieke
pindar
Helaas. Ik ben niet overtuigd. En je belerende manier van communiceren zal mij ook niet overtuigen. En nee, dat ligt niet aan indoctrinatie maar ook aan ervaring.
De vriend van mijn zoon gaat naar een democratische school. Geheel vrijheid blijheid. Ik had verwacht dat mijn kinderen jaloers zouden zijn en dat ook zouden willen. Maar nee, ze willen dat niet. En ze konden ook uitstekend verwoorden waarom niet.
En niet vaccineren? Ik kan daar alleen maar heel erg om lachen. Of eigenlijk bijna om janken. De niet-vaccinerenhype is er enkel omdat al die ziektes nauwelijks nog voorkomen waardoor mensen vergeten zijn hoe erg die kinderziektes eigenlijk zijn.
Oja. Een uitroep als Mijn god is erg puberaal en zorgt er niet voor dat ik je serieuzer ga nemen. Of ben je ook een puber?

Pindar
Pro vaccinatie ..
Het zijn vooral mensen ZONDER schoolopleidingen die de grootste prestaties hebben verricht, maar daar hoor je, uietaard, op school niks van!
Ik noem maar eens iemand, de uitvinder van de radio (niet marconi, zoals men op school leert!), lichtlamp, *niet Edison zoals men op school leert!!, tl-buis, basis voor de smartphone, rontgen en ga maar door.
Wie dat was? Nikola Tesla! Bij hem vergeleken was de idioot en enorme randdebiel einstein een enorme dombo En o ja, wie van de 2 heeft onderwijs 'genoten'? hmmmm
En zo zijn er legio voorbeelden.
Dus neem die vlieger gaat niet op.

Pindar
27-04-2016 om 17:04
mieke
Ja kan jezelf heel veel wijs maken maar het is toch echt indoctrinatie.
Ga gewoon eens wat onderzoek doen, bv op die site van verontruste moeders.

Pindar
mieke
"De niet-vaccinerenhype is er enkel omdat al die ziektes nauwelijks nog voorkomen waardoor mensen vergeten zijn hoe erg die kinderziektes eigenlijk zijn."
Mieke je hebt overduidelijk absoluut en nooit enig onderzoek hiernaar gedaan. Het enige wat je doet is je indoctrinatie laten zien.
Dat is gewoon een rotsvast geloof wat er door jaren media etc in geramd is.
Maar ja, ik zei je dat het een proces is.

mieke
waarom
Ik zou niet weten waarom ik dat zou moeten doen. Jij schrijft hier Pindar, neem jij dan maar de moeite om mij te overtuigen.
Wat ik al zei. Ik vind de democratische school voor sommige kinderen een uitkomst. Maar niet voor die van mij. Ze willen er ook niet naar toe. Ik geloof ook niet in een wereld zonder onderwi j s. Ik vind het toch een prettiger idee dat een arts ervoor gestudeerd heeft.

Pro vaccinatie...
Proces
Oh ja, het is een proces waar wij nog doorheen moeten :-)
Dat wordt niks meer hoor, want wij hebben onderwijs gevolgd.

mieke
Mieke je hebt overduidelijk absoluut en nooit enig onderzoek hiernaar gedaan. Het enige wat je doet is je indoctrinatie laten zien.
Dat is gewoon een rotsvast geloof wat er door jaren media etc in geramd is.
Maar ja, ik zei je dat het een proces is.
Helaas pindar. Dat zie je verkeerd. Ik weet wel degelijk dat er meer redenen zijn waarom kinderziektes in West Europa steeds minder voorkomen. Ik ken de percentages en ook de redenen. Ja. Ik kan statistieken lezen namelijk. Dat betekent nog steeds niet dat ik daarom maar tegen vaccineren ben.
Ps. Weet je dat in een draadje niet steeds met andere namen mag reageren?

Pindar
dokters etc
Je moet niks. Het is echt niet in een paar postinkjes uit te leggen.
Waarom zou je geen moeite doen als het je echt intreseert?
ik heb je al twee linken gegeven waar je kan beginnen.
Waarom doe je dat niet? weerstand?;)
En laat ik over artsen maar helemaal niet beginnen!
Denk je echt dat die uit zijn op je gezondheid?
Weet je bv in de USA , ik noem de USA omdat het makkelijk aantoonbaar is), dat de DERDE DOODSOORZAAK de zogenaamde juiste medische behandelingen zijn?!
Wist je dat toen dokters in Los Angeles staakten het aantal doden DAALDE en toen de staking overwas het aantal doden weer STEEG?!
En ik heb het totaal niet over de intenties van de dokters, voor de meeste is die goed, hoewel er ook aardig wat enorme randdebielen onder zitten.
Ze zijn goed met ongelukken, spalken etc. Maar voor de rest....
Er zijn betere alternatieven.

Pindar
statistieken
ja sorry voor die andere namen, dat komt omdat ie automatisch 'duh' invult als ik vergeet Pindar in te vullen. Maar beetje overdreven van je he? zeker een strenge corrector in je?
En statistieken? Tsja ik heb ook gestudeerd en laat ik het zo zeggen,
wie betaalt de statistiekmakers?
Je moet nl echt iets dieper graven dan de propganda.
de site van de verontruste moeders al bekeken?
Mag ik trouwens dan vragen wat je achtergrond is?

Jippox
pindar/duh
Het lijkt me heel naar om in een wereld te leven waar iedereen altijd maar andere (en dan vooral slechte!) bedoelingen heeft en waar je niemand kunt vertrouwen.
En dan wil ook nog eens niemand je boodschap horen.
Vreselijk lijkt me dat.
Ik ben oprecht blij dat ik niet in die wereld leef.
Sterkte!

Pindar
proces
En ach zoals ik al zei het is een proces
Ik kan alleen maar wat zaadjes zaaien.

Pindar
Jippox
Tsja dat kan maar er is idd op enorm grote schaal misbruik gemaakt van dat vertrouwen,je hebt nog steeds echt geen idee.
Mensen hebben autoriteiten blindelings geloofd.En doen dat nog!
Idd erg zielig.
Maar....de tijden zijn aan het veranderen en mensen zijn hun macht en kracht terug aan het nemen,
Ik denk wel dat het goed komt.
Er beginnen steeds meer mensen wakker te worden. Top!

mieke
waarom
Waarom doe je dat niet? weerstand?;)
Nee hoor. Geen interesse in andere sites. Geen tijd. Geen noodzaak.
Meestal gaan mensen naar alternatieven zoeken als er iets is. Volkomen logisch. Dat wil niet zeggen dat ik er daarom niet in geïnteresseerd ben maar kom jij dan maar met iets inhoudelijks als je er blijkbaar alles van weet maar dat die je niet. Je gooit met wat quotes. Wat semi wetenschappelijke "feiten" en wat links naar andere websites en daarna ga je heel beledigend doen. Nou, daar bereik je natuurlijk het tegendeel mee.
Maar nu is het klaar. Je bent net Onno. Ik ga maar eens eten koken.

Pindar
mieke
Sorry als ik beledigend over kom. Dat is niet mijn bedoeling.
Dat zal hoop ik het medium zijn.
En natuurlijk heb je het recht dingen niet te doen.
Maar je vraagt mij het onmogelijk en dat kan je alleen maar doen als je er niks van weet.
Je bent niet eens bereid bepaalde sites te bekijken en daarom denk ik dat je jezelf behoorlijk voor de gek houdt.
Maar ik heb duidelijk gezegd dat het
1. Niet in een paar postinkjes is uit te leggen, Je zult echt zelf werk moeten doen
2. het is een proces van onleren. Je zult de onzin die gekeerd hebt uit je hoofd moeten laten, althans, ooit.

Imogen
echt?
Zijn mensen echt hun macht en kracht aan het terug net? Welke mensen dan? Waar? En hoe? Want ik merk daar in mijn omgeving echt helemaal niets van.