Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Mijn dochter blijft maar aankomen | Pagina 4 | CJG forum door Ouders.nl
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Vera Moda

Vera Moda

08-05-2016 om 09:05

Mijn dochter blijft maar aankomen

Pirata

Pirata

11-05-2016 om 22:05

Dus als je bijhoudt wat je eet ben je bezig een obsessie te ontwikkelen? Vreemde gedachtengang hoor. Maar goed ik ben niet obsessief aangelegd, zoals volgens mij het merendeel van de mensen.

maria

maria

Wauw Pirata

Jij bent wel enorm kort door de bocht;)

Pirata

Pirata

maria

Insgelijks!

maria

maria

Maar goed

Het gaat dus niet om jou of wat jij vindt over dat bijhouden.
Het gaat erom dat sommige mensen (niet perse mij, ik ben er niet zo over uit nog) een risico incalculeren. Ik schreef alleen dat ik me er wat bij kan voorstellen.
En tsja, ik denk toch echt dat er veel eetobsessies zijn. Maar misschien denken jij en ik heel anders over 'veel', en vast ook over 'obsessie'.

Pirata

Pirata

maria

Dat kan ik inderdaad niet uitsluiten... zoals ik zei, ik kan me slecht inleven in obsessieve mensen. Ik vind dat irrationeel.

En, hoe gaat het tot zo ver?

Vera, het is nu tien dagen geleden dat je postte over de goede voornemens van je dochter. Wil het een beetje lukken, voor zover je dat kan overzien?

Groeten,

Temet

vera moda

vera moda

19-05-2016 om 11:05

goed

Het gaat prima. Door de week gaat het prima en door zich in het weekend wat toe te staan, kan ze het ook volhouden. Gisteravond viel ons op dat het gezicht wat smaller was en haar lievelingsshort kan ze bijna weer aan. Ook andere kleding zit losser. Het gaat niet in een sneltreinvaart eraf maar zo werkt het voor haar. De knop lijkt om.

Voorzichtig hoeraatje

Als er in iets meer dan een week al resultaten zijn te zien vind ik dat persoonlijk toch wel een aardige sneltreinvaart eigenlijk.
Het eet- en drinkpatroon dat jij beschreef was ook best belazerd, maar ellek nadeel hep se foordeel: dan valt er ook snel stevige winst te boeken. Als je veel frisdrank drinkt, maak je ook een flinke klapper als je die frisdrank vervolgens grotendeels laat staan

Nu maar hopen dat het om blijvende veranderingen gaat, dan komt het beslist goed.

Groeten,

Temet

vera moda

vera moda

19-05-2016 om 12:05

klopt

Als je frisdrank en saucijzenbroodjes en chips en croissantjes laat staan en geen 2 klontjes suiker per glas thee/koffie drinkt, dan is er veel winst te halen.

croissantjes

Mocht de trek in croissantjes af en toe toch te erg worden: ik was laatst blij verrast toen ik zag dat AH tegenwoordig ook een miniversie van de (erg lekkere) roombotercroissantjes verkoopt. En gelukkig per stuk (je hebt niks aan miniversies als je er meteen een heleboel van moet kopen, want die gaan dan geheid op).

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

20-05-2016 om 11:05

Knap hoor!

Ik moet zelf ook weer de knop omzetten, maar als je inderdaad al het snaaiwerk reduceert tot bescheiden proporties gaat er in het begin al lekker veel af. Daarna is het een kwestie van de porties blijvend matigen. Gewoon iets minder van alles. Verder zou ik niet veel gekkigheid erbij halen. Ik heb bij de vorige afvalronde heel wat worteltjes weggeknaagd. :-)

Mooi Vera

Als ze het nu al verstandig aanpakt zal ze daar hopelijk haar hele leven plezier van hebben.

Magere Moeder

Magere Moeder

22-05-2016 om 17:05

Volslanke dochter

Ook hier een dochter die de afgelopen vijf jaar behoorlijk in de breedte is gegroeid. Ik kan werkelijk alles met haar bespreken, behalve haar omvang/overgewicht. Het ligt heel erg gevoelig. Ik hou daarom mijn mond om de lieve vrede te bewaren. Het zou fijn zijn als ze het zelf inziet, na al die jaren weer eens op een weegschaal gaat staan en de eerste stap zet naar en diƫtiste.

De eerste stap zou kunnen zijn: gezonder gaan eten en drinken. Die weegschaal en die diƫtiste kunnen ook geweldige afleiders zijn om het af te schuiven.

dc

dc

29-05-2016 om 00:05

magere moeder

En als je dochter nou gewoon gelukkig is met haar omvang. Jeetje, ik ben ook te zwaar, maar voor geen goud zou ik weer terug willen naar de tijd dat ik dieet na dieet deed. Als ik door was gegaan (anorexia en aansluitend bulimia), dan was ik nu harstikke dood. Kinderen had ik kunnen vergeten.

Ik ben nu veel te zwaar, heel gelukkig, en heb 3 kinderen, en sta echt nooit op de weegschaal. En als iemand mij zou willen vertellen dat ik naar een dietiste zou moeten, dan zou ik die met liefde het raam uit willen meppen.

Leuk zo'n moeder.

vera moda

vera moda

29-05-2016 om 09:05

Als je de hele draad gelezen hebt, dan weet je precies wat er aan de hand is en dat ik niet zo'n moeder ben en dat ik het heel voorzichtig heb aangepakt en dat dochter nu anders bezig is.
Update: door de week gaat het nog steeds goed. In het weekend gaat ze los maar dat wordt wel minder.

Anna G.

Anna G.

Magere moeder

Je dochter woont toch nog thuis? Een goede start zou dus zijn dat ze je zelf minder te snoepen in huis haalt en erop let dat ze elke dag gezond eet. Dat is voor veel ouders nog een hele opgave hoor, ik ken er genoeg die vinden dat een gehaktbal met jus, aardappelen en groente een gezonde maaltijd is.

DC - in jouw geval snap ik het. Jij bent volwassen en maakt je eigen keuzes. Een kind moet je op weg helpen, die kan het niet alleen. Bovendien, als een jonge meid nu al aan de forse kant is is de kans groot dat ze later echt obees wordt. 40+ en te dik is echt wat anders dan 15 en te dik.

vera moda

vera moda

oeps

ik had schuilnaam en titel van posting omgedraaid. Dus gericht aan dc, van vera moda. Sorry. Maar ik geloof dat ik het uberhaupt helemaal verkeerd begrepen heb. Het is nog vroeg. Vergeet die posting helemaal maar.

Zofia

Zofia

Anna?7

Waarom zou een maaltijd met gehakt, jus, aardappelen en groente niet gezond (kunnen) uzijn??

Inderdaad

AVG is gewoon een gezonde maaltijd. Uiteraard zoveel mogelijk van verse onbewerkte producten gemaakt.

bieb63

bieb63

29-05-2016 om 21:05

Nee dat snap ik ook niet

Tuurlijk is een gehaktbal niet het meest gezond. Maar af en toe een gehaktbal (van mager gehakt en met niet te vette en te veel jus) plus aardappels en een flinke portie groente, lijkt mij een vrij normale maaltijd.

Details Bieb

Niets mis met vet, dat is juist de grote dieetfout geweest, om vet uit het dieet te halen, en door sommigen aangewezen als juist de oorzaak van de toename van hart- en vaatziekten.
We hebben gewoon vet nodig.

Anna G.

Anna G.

30-05-2016 om 09:05

Tja..

Vet vlees met jus is niet gezond. Ik ken een gezin waar dat echt 3 keer per week op tafel stond, en ze zijn allemaal uit de kluiten gewassen en willen het maar niet snappen. Als ze geen gehaktbal aten was het een schnitzel. Ook lekker gezond vlees...

Ik zeg niet dat AVG niet gezond is, maar ook binnen dat segment moet je de juist keuzes maken. Begin met mager vlees en maak magere jus. Eet minder vlees en aardappels en eet juist meer groenten.

Zofia

Zofia

30-05-2016 om 09:05

lieverd toch

maar ook water is heel ongezond, als je er teveel van consumeert.

Alles draait om combinaties, hoeveelheden. Er zijn niet echt producten te vinden die gezond of ongezond zijn.

Ik geloof niet dat dierlijk vet ongezond is. Maar ik hou niet van vet vlees dus een gehaktbal is bij mij altijd mager.
Maakt ook nog enorm uit of je een kant en klaar achtig iets koopt of zelf gehaktballen maakt.

Wel zijn er steeds meer mensen die geloven dat vlees gewoon niet goed is voor mensen. Dat zou dan wel weer kunnen wat mij betreft.
Vlees is wel een product dat ik met mate eet.

Dit gezin

Ik maak gewoon jus en voeg geen water toe. En wij zijn niet uit de kluiten gewassen. Je hebt voor onderhoud en vervanging van je zenuwstelsel alleen al genoeg vet nodig. Bovendien verzadigd het beter en er zitten vitaminen in.
Het is juist een foute move geweest om overal het vet uit te halen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.