Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Lili en Howick

vermist. Ik hoop dat iemand ze geholpen heeft en dat ze ergens onderdoken zitten totdat politici zo onder druk staan dat ze niets anders meer kunnen dan alsnog ze toelqten.
Ik ben er ziek van
Sini

Kleding

Niet zo op gelet, ik ken het merk niet. Als ik het wel had herkend, zou ik denken dat ze was gaan winkelen in een kringloopwinkel; slimme meid.

Bo

Bo

09-09-2018 om 20:09

Flanagan

Kenzo is categorie Gucci, da's niet een 'gewoon' Tommy Hilfigertje (wat ook duur is) maar echt duur. Zij zijn niet arm, maar gewone profiteurs en daarom kan die moeder het al zo lang vol houden.

Ad Hombre

Ad Hombre

09-09-2018 om 21:09

Ondertussen in de Zweedse heilstaat

"De linkse regering besloot vervolgens om noodwetten aan te nemen, waarbij het vluchtelingen- en immigratiebeleid drastisch werd aangescherpt. Permanente verblijfsvergunningen worden nu nauwelijks meer verstrekt en de gezinshereniging is sterk ingeperkt."

De wal keert het schip.

Alison

Alison

09-09-2018 om 21:09

Misselijk

Zij zijn niet arm, maar gewone profiteurs en daarom kan die moeder het al zo lang vol houden.

Over de rol van de moeder weten wij niet genoeg om een oordeel te vellen. Uit eigen ervaring weet ik dat je nooit moet afgaan op informatie uit media. Die grossieren in het algemeen in halve waarheden, opgeklopte aannames en soms regelrechte leugens.

Maar wat ik uitermate misselijk vind is die kinderen uitmaken voor profiteurs. Die hebben nou werkelijk geen enkele schuld aan het handelen van de volwassenen om hen heen. Het waren peuters toen ze hier kwamen. Niks is hun eigen keuze geweest, ze zijn overal in meegeleefd. Het enige wat zij hebben gedaan is zo goed mogelijk proberen te dealen met alles wat er met hen gebeurde.
Daarom kan het echt niet om die kinderen voor profiteurs uit te maken en ik denk dat jouw bericht,
Bo, meer over jou dan over die kinderen zegt.

En komt het paard achter de wagen

'Permanente verblijfsvergunningen worden nu nauwelijks meer verstrekt' Dat gaat heel veel Lili, Howicks en andere kinderen geven.

Tsjor

Kaaskopje

Kaaskopje

10-09-2018 om 01:09

Laat ik het zo zeggen: je zet je op OO niet bepaald neer als iemand waar ik dit soort geheimen mee zou delen.

Hoewel je allerlei aannames doet, is het inderdaad waar dat ik niet in azc's kom. Maar kan ik alleen een mening vormen als ik daar binnen kom? Ik 'spreek' mensen die met vluchtelingen werken en hoor zo ook veel.

Dat jij zelf een islamitische achtergrond hebt, is voor míj niet van toegevoegde waarde, maar als dit bekend is bij vluchtelingen die islamitisch zijn, kan ik me voorstellen dat ze verwachten dat je ze beter begrijpt. Toch blijf ik het bijzonder vinden dat ze je vertellen dat ze gelogen hebben bij hun asielaanvraag, want zolang ze geen verblijfsvergunning hebben, lijkt het mij best onzeker wat een ander met hun verhaal zal doen. Ik neem aan dat jij er niets mee doet, maar je deelt hun verhalen wel hier. Niet na te trekken, maar wel voer voor mensen die tegen alles wat naar vluchteling riekt zijn. Dat vind ik schadelijk. Ik had een buurman uit Eritrea mét verblijfsvergunning en die was ontzettend zuinig met informatie. Ik heb later begrepen waarom. Er heerst een angstcultuur onder deze mensen.

Ik durf niet te stellen dat mensen die jij indeelt bij economische vluchtelingen, dat werkelijk zijn. Het leven is voor bijvoorbeeld veel mensen bepaald geen pretje in Somalië. Wat versta je onder veilig? Ook in Somalië ben je nog steeds niet standaard veilig door wat daar allemaal speelt.

Kaaskopje

Kaaskopje

Je moest eens weten wat je allemaal bij de kringloop kunt kopen. Een Kenzo-trui zal wel meer kosten dan een C&A-tweedehandsje, maar nog steeds zeer betaalbaar.

Ik heb zelf een tussenjas van een wat duurder merk dan ik normaal zou kopen, die ik de komende herfst voor het eerst zal dragen. Het is een nieuwe jas, maar uit een partij van vorig jaar, dus niet van de kringloop. Hij heeft mij 6 euro gekost. In de winkel kostte hij ruim over de 100 euro. Iemand die dat niet weet zou dus zomaar kunnen zeggen 'poeh poeh, toe maar!'

Kaaskopje

Kaaskopje

Ad Hombre

en de gezinshereniging is sterk ingeperkt===

Nou, dat is geweldig nieuws! Hoe meer gezinnen gescheiden van elkaar moeten leven hoe beter. Vluchtelingen zijn kennelijk uit ander materiaal gesneden dan Ad Hombres. Ad Hombres vinden het niet verdrietig en angstig als hun gezin nog in het thuisland moet blijven.

Ik hoop van harte dat je zelf nooit hoeft te ervaren hoe het is als je je gezin niet over mag laten komen.

Dees

Dees

10-09-2018 om 06:09

Moeilijk allemaal

Deze kinderen is 10 jaar lang voorgespiegeld dat Armenië een vreselijk land is om naar toe te gaan. Zij zullen dus nu denken dat hun moeder daar een vreselijk leven heeft.

Natuurlijk is haar leven zonder kinderen vreselijk maar dat heeft ze zelf geregeld. Maar ook in Armenië kun je met volhouden (en volhouders zijn ze) en harde inzet verder komen.

Ik vind het vreselijk dat een moeder over de rug van haar kinderen haar zin doordrukt. Voor de moeder gun ik geen gezinshereniging maar voor de kinderen wel die zijn in alles hier slachtoffer.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-09-2018 om 07:09

Kaaskopje

Richt je scheldkannonade op de linkse regering van de heilstaat Zweden. Ik heb dat bedacht noch goedgekeurd, maar een land dat overspoeld wordt door problematische immigranten maakt rare sprongen.

lia

lia

10-09-2018 om 13:09

https://www.nu.nl/binnenland/5455334/advocaat-wil-moeder-van-tieners-lili-en-howick-nederland-halen.html
Goh, wie had dat nou gedacht.
""We hebben natuurlijk liever niet dat de hereniging maanden op zich laat wachten", zegt advocaat Patricia Scholtes."
Ik dacht dat het zo slecht met moeder ging?

lia

lia

elise

Bedankt voor je uitleg. Dus de grootouders zijn eigenlijk de pleegouders.

Kaaskopje

Kaaskopje

Ad Hombre

Dan moet jij misschien toch ook iets aan je intonatie doen . Je woordkeus laat weinig aan mijn fantasie over. Zolang ik niet met hoofdletters schrijf, is het geen schelden.

V@@s

V@@s

des te meer reden

om snel te herenigen als het slecht met moeder gaat. Juist als het goed gaat heeft het minder haast mijns inziens.

(bovendien voor degenen die alles in geld uitdrukken: het is waarschijnlijk een stuk duurder om Lili en Howick tot hun volwassenheid in een pleeggezin te houden dan ze laten inwonen bij hun moeder die bijstand en huurtoeslag krijgt en zo).

Kaaskopje

Kaaskopje

Dees

Moeder verdient geen schoonheidsprijs, dat zie ik ook wel. Maar dan blijft staan dat we vanuit ons toch nog steeds ruimdenkende Nederland, niet echt kunnen voelen hoe het is voor een vrouw als deze moeder. Als je ervan uit gaat dat dit soort landen ietwat achterlopen bij een land als Nederland, dan hoef je niet zo heel ver terug te gaan in ons eigen verleden om te snappen hoe het in zo'n land werkt. Een alleenstaande moeder (een vriendin) mocht niet aan van alles deelnemen binnen christelijke kringen, want welk voorbeeld gaf dat af? Een gescheiden vrouw werd vriendelijk verzocht een andere kerk te zoeken (mijn tante). Daar kwam dan ook nog bij dat er neergekeken werd op katholieken vanuit protestantse kringen, want dat was niet het ware geloof, maar dat is een zijstraatje. Ik heb uit meerdere hoeken gehoord dat kinderen als Lili en Howick, niet bepaald in een warm bad terecht zullen komen. Het is de fout van ons rechtssysteem, dat ze volledig vernederlandst zijn, dus mogen we als Nederlanders nu de consequenties dragen. De kinderen treft geen blaam.

Natuurlijk moet moeder haar best doen om haar eigen broek op te houden, maar wat mij betreft mag ze dat nu in Nederland doen. Eerder werd het doembeeld genoemd van dat de kinderen later te maken gaan krijgen met een studieschuld waar ze hun levenlang aan vastzitten met daarbij de vraag "wie vertelt ze dat?". Daar lig ik dus echt niet wakker van. Ze kunnen hier tenminste studeren, de rest is gewoon zoals dat voor iedereen geldt in Nederland. Dat sombere toekomstbeeld hangen we toch ook niet aan de muur van onze hier geboren baby'tjes? Ze lijken mij intelligente kinderen, die mogelijk een mooie bijdrage zullen leveren aan ons land.

Mieke

Mieke

Moeder

Volgens mij hebben die kinderen nu ook recht op gezinshereniging. Onnodig om dat dan ook weer maanden te laten duren. Het maakt nu ook niet meer wat die moeder de afgelopen 10 jaar allemaal bij elkaar verzonnen heeft. De kinderen hebben recht op hun moeder dus ze komt weer terug.

Nu maar hopen dat er eindelijk een kabinet is die het stapelen van procecures gaat verbieden. En dat ook linkse partijen inzien dat dit soort situaties ongewenst zijn en voorkomen moeten worden.

lia

lia

10-09-2018 om 14:09

iets heel wezenlijks

Weet je, wat mij bij deze zaak zo raakt, is dat het tegen mijn elementaire beginselen ingaat. Mij is altijd geleerd dat goed gedrag beloond wordt en slecht gedrag bestraft. Dat je niet mag liegen en bedriegen en dat je zeker niet mag bedreigen en dreigen. Ook is mij geleerd dat de rechter zaken toetst aan de wet en dat die uitspraak bindend is (denk aan de rijdende rechter: dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen). En ik heb niets met onderbuikgevoelens.
En hier gebeurt dit allemaal: onderduiken, liegen, dreigen etc, uitspraak van de rechter wordt genegeerd, niet, zelfs als er 8 keer getoetst is. Slecht gedrag wordt beloond. Nee wordt niet geaccepteerd. En verder reageren veel mensen vanuit de onderbuik. Nee, dat staat mij echt allemaal tegen. En dat raakt mij heel erg. En ja, zielig allemaal maar dit riekt aan alle kanten. En nu wordt moeder beloond voor slecht gedrag?
PS Ik dacht dat de kinderen tijdelijk in NL mochten blijven of is dat toch definitief?

Ad Hombre

Ad Hombre

"Dan moet jij misschien toch ook iets aan je intonatie doen . Je woordkeus laat weinig aan mijn fantasie over."

Er staan dubbele quotes omheen het is een citaat....

Ad Hombre

Ad Hombre

En daarnaast is het een beschrijving, er wordt beschreven wat Zweden met gezinshereniging aan het doen is. Er staat overduidelijk niet wat ik zou willen.

Ik begrijp echt niet wat je zit te sputteren.
Je reactie slaat gewoon nergens op.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

het is niet zwart/wit en dat zal het nooit zijn Lia

Lees biografieën van mensen, verdiep je in mensenlevens. Het goede wordt beloond en het kwade bestraft - ja in sprookjes... Het leven is zoveel weerbarstiger, er zijn zoveel mitsen en maren.

Je vindt dat de moeder beloond wordt voor 'slecht gedrag'. Zij was op zoek naar wat zij zag als het goede voor haar kinderen en vast ook voor zichzelf. Daarvoor heeft zij veel wegen bewandeld. Wie weet wat jij of ik zouden doen in dergelijke omstandigheden.

Verenigd worden met je eigen kinderen is geen 'beloning'. Het is hoe het hoort te zijn, ernstige uitzonderingen daargelaten.

Het is aan de wetgever zaken zo goed mogelijk vast te leggen. Geen weldenkend mens zal vinden dat deze jarenlange procedure voor wie dan ook goed is.

'Mij is altijd geleerd dat goed gedrag beloond wordt en slecht gedrag bestraft.' Ja, maar deze les is nog nooit beproefd onder moeilijke omstandigheden.

Tsjor

@Emma

@Emma

10-09-2018 om 17:09

goed en slecht

'Mij is altijd geleerd dat goed gedrag beloond wordt en slecht gedrag bestraft.' 

In tijden van oorlog en/of chaos is de lijn tussen goed en slecht heel dun. Het is hier geen oorlog nee, maar op bepaalde vlakken wel een chaos. Wat goed of slecht is kunnen we niet zo makkelijk op dit moment beoordelen. Het idee dat een rechter iets goed- of afkeurt wil niet zeggen dat dat niet aan de tijd gebonden is. Over 50 jaar kijken we hier heel anders naar.
Over liegen gesproken: voor, tijdens en kort na WO2 zijn veel mensen uit West-Europa gevlucht naar bijvoorbeeld Zwitserland, Noord of Zuid-Amerika. Denk je dat die allenaal een keurig door de rechter getoetst geloofwaardig verhaal hadden, inclusief de juiste papierren?
Ik kom er steeds meer achter dat de wereld een stuk ingewikkelder is dan ons schijnbaar keurige rechtssysteem.

17 jaar hier

https://www.npostart.nl/eenvandaag/10-09-2018/AT_2096823

Gezin Andropov uit Oekraine. Woont al 17 jaar in Culemborg. In de zomer uitgezet. Twee van de drie kinderen zijn op een drie maanden visum teruggekomen.

Natuurlijk komen er nu meer gezinnen achter weg. Maar het is natuurlijk te gek voor woorden dat een gezin dat al 10 jaar bij de school bekend is, toch uitgezet wordt.

Meer gezinnen

http://www.lc.nl/friesland/Uitgeprocedeerd-Tientallen-als-Lili-en-Howick-in-Friesland-23510304.html

"Landelijk gaat het om zo’n vierhonderd kinderen die langer dan vijf jaar in Nederland zijn, schat Defence for Children, de organisatie die opkomt voor de rechten van kinderen. ,,We hebben geen exact cijfer. Vaak gaat het om meerdere kinderen per gezin. Er komen ook regelmatig nieuwe bij in de gezinslocaties’’, zegt Martin Vegter van de organisatie."

Kaaskopje

Kaaskopje

11-09-2018 om 01:09

Ad Hombre

Ik wil je ten eerste vriendelijk verzoeken voortaan mijn volle OO-naam te gebruiken. Ik noem jou ook niet AH. Een man die op de kleintjes let... mmmm. Ik wil niet met KK worden aangesproken. Een K erbij en je hebt een foute club.

Oké, ik geef toe dat ik over het hoofd gezien heb, dat het een citaat is. Maar waarom heb je dit citaat geplaatst dan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.