Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Paasei

Paasei

22-07-2018 om 20:07

Hoe overleef je de hitte

@nnemoon

@nnemoon

25-07-2018 om 18:07

Brug die ieder uur gekoeld moet worden.

In mijn woonplaats is er een brug die ieder uur gekoeld moet worden, anders zet het staal uit en loopt de brug vast. Voor het koelen wordt een tractor met watertank ingezet. De tank wordt gevuld met water uit het kanaal wat onder de brug ligt. Ieder uur 4.000 liter. Het is wel een grappig zicht, vorig jaar kwam steeds de brandweer om de brug nat te spuiten.

40er

40er

25-07-2018 om 19:07

Oostgrens

Het is hier niet echt aangenaam, 35 graden gaf de thermometer aan. Maar buienradar geeft hoop, er zit een flinke bui aan te komen. Volgens de app kans op 90mm per uur. Het waait nu in elk geval al flink, de boel heb ik al lekker open gezet. Kom maar op met die regen 😀

Phryne Fisher

Phryne Fisher

25-07-2018 om 20:07

Gisteren was het hier (Istrië) even 20 graden met regen. Uurtje later was het gewoon weer 30 graden.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

25-07-2018 om 20:07

We leven nog :)

Dankzij mijn ventilator en ijswater! Het ijs smelt wel heel snel en buiten de ventilator is het echt warm.
Vanmorgen was het zelfs best goed te doen, het was bewolkt en onder 25 graden, ik heb toen op mijn gemak mijn boodschappen en het noodzakelijkste huishouden gedaan. Daarna warmde het snel op en ging de ventilator aan. Ramen en gordijnen dicht!

De komende twee dagen zullen het heftigst worden, maar met ijswater, ventilator en natte handdoeken en niet te vergeten een kan water met muntblad en een schaal meloen bij de hand kom ik er wel door!

Op dit moment is de temperatuur wat aan het dalen en straks ga ik lekker doortochten.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

25-07-2018 om 21:07

Rustig blijven...

...maar het is best pittig aan het worden. De regenbui vanochtend was fantastisch. Wat een heerlijke start van de dag.

Maak me wel wat zorgen over onze logeerkonijntjes die hier eergisteren zijn geïnstalleerd. Ik zorg voor schaduw, maar verder?? De baasjes zijn op reis.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-07-2018 om 22:07

Konijntjes niet natmaken

Je zou wel natte doeken over de ren kunnen hangen. De flesjes goed in de gaten houden. Wilgentakjes neerleggen. Dovenetel is ook goed. Niet téveel groen als sla geven, te veel is niet goed.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

25-07-2018 om 22:07

Oke, dankjewel o.t.

Het zijn erg leuke beestjes . Thuis zouden ze in hun hol onder de grond kruipen, maar ja...

Extra drinken

Ik had niet goed in de gaten dat de kat nu heel wispelturig drinkt. Dan keek ik op een vast moment en was het drinken nog nauwelijks aangeroerd. Keek je even later weer was het totaal opgeslurpt. Poes ligt namelijk ook uren op apegapen van de warmte.

Dus nu zet ik gewoon extra drinken neer op voorhand.

Astrid

Astrid

26-07-2018 om 00:07

Stad/ziek

Ik woon niet bij een meertje ( wel woon ik goed hoor) maar ik heb me met hernia-achtige klachten ziek moeten melden en ben wat aan huis gebonden sinds eind juni. Dit had mijn vakantie moeten zijn maar ik heb een beetje pech gehad.
Het afkoelen viel tegen, het is een graad warmer binnen dan gisteren. Geen regen gehad hier in het westen ( omgevingsstad den haag).
Maar misschien komt morgen de betonboorman om mijn doek te hangen!

Pooh bear

Pooh bear

26-07-2018 om 05:07

Pffff

Binnen is het nu 29 graden en het koelt nog amper af. Om half 6 gaat alles open hier maar het is maar een beetje koeler buiten en het koelt nauwelijks af momenteel.
Gisterenochtend was het wat koeler toen had ik de temperatuur na een hele ochtend alles open tw hebben gehad weer terug naar 25,5 Toen het warmer werd alles weer dichtgedaan en al snel liep de temperatuur weer omhoog.
Alleen maar rustig aan doen lukt niet. Somige dingen moeten nu echt gebeuren en ik moet ook nog werken waar nu wat extra dingen moeten gebeuren die af moeten voor de vakantiesluiting.

Morgen is mijn moeder jarig we wilde haar eigenlijk een dagje mee uit nemen maar dat stellen we nog maar even uit.
Overigens die ventilator dat ijs zet je dat er gewoon voor? Ik heb het probeer het maar voel weinig verschil.

Fransien

Fransien

26-07-2018 om 09:07

Het is gewoon te heet.
Ons huis staat in de verkoop, gister laat in de middag kijkers dus gisteren weer alles gepoetst. Het was de laatste bezichtiging van deze week gelukkig.

Paasei

Paasei

26-07-2018 om 09:07

Dekbed

Gisteren ontdekt dat slapen onder alleen een dekbedhoes, zonder dekbed, niks voor ons is. Te koud. Misschien door de plafondventilator die de hele nacht draait.
Gisterochtend tot ca. 1 uur bewolking gehad en zowaar een paar spetters. Dat je daar zo blij van kunt worden..;-). Vandaag niet zo gelukkig helaas.

Succes met de verkoop Fransien. En het poetsen. Moet zo ook beginnen; hygiene is belangrijk als het zo warm is. Neem de ventilator gewoon mee van keuken naar badkamer.

40er

40er

26-07-2018 om 19:07

Terras

Op het terras gaf de thermometer 50 graden aan, tegen de muur. Is natuurlijk niet een helemaal eerlijke meting, maar toch. De officiële meting hier was 37 graden. Ook best warm. Ik ben het zo ontzettend zat dit weer, loop echt al dagen met koppijn en ik slaap slecht, bleh!

Ad Hombre

Ad Hombre

26-07-2018 om 20:07

Ik heb met jullie te doen

Maar hier doen de airco's het prima. Ik moest net even de kussens van de bank buiten naar binnen halen omdat het ging regenen en de hitte sloeg je gewoon tegemoet...

Ik kan er persoonlijk absoluut niet tegen, met name 's nachts. Mijn kussen wordt drijfnat zonder airco. Ik denk dat deze hittegolf de verkoopwaarde van mijn goed gekoelde huis geen kwaad zal doen en da's mooi meegenomen

Ik kan op zich wel zonder, behalve in de slaapkamer, daar vind ik het echt een must.

Jo

Jo

26-07-2018 om 22:07

Ben ik dan de enige die dit weer heerlijk vind?

Ik krijg volop energie. Een heerlijk vakantie gevoel, niks moet, alleen genieten van de dingen die ik leuk vind.
De ochtend gestart met een rondje kickbike door de polder, daarna naar aquales in het zwembad, boekje lezen en niksen op het strand en de dag afgesloten met een aquales in het zwembad.
Tussendoor de boodschappen gedaan, de was opgehangen en weer opgevouwen en de vaatwasser uitgeruimd.

De zon schijnt niet in mijn woning, slaap het grootste gedeelte van de nacht nog onder een dekbed.

Marie

Marie

Dekbedhoes en badlakens

Ik vind slapen onder alleen een dekbedhoes ook niks, veel te licht.
Ik doe er dan meestal een groot badlaken overheen of een dunne katoenen sprei

Saar

Saar

Haha Jo

Als jij onder een dekbed slaapt dan is het bij jou vast niet zo warm. Een paar graden kunnen een wereld van verschil maken.
Ik kan heel goed tegen warmte maar nu ben zelfs ik gevloerd hier.
Hoewel ik het best uit zou kunnen houden als ik mijn dag afwisselend op strand en zwembad zou kunnen doorbrengen. Helaas, ik moet hard werken.

Bosbes

Bosbes

26-07-2018 om 23:07

Ik slaap...

Ik ben best blij met het weer maar ehm..dekbed?
Die ligt tussen mijn man en mij in. Ik slaap in onderbroek zonder deken of laken.
Tegen de ochtend pak ik kennelijk wel een deel van de deken. Daar lig ik uiteindelijk deels onder, maar de eerste uren niets hoor!
Vrijheid.....
Maar ik moet toegeven dat het net te heet is.
Maar zomer blijft mijn lievelingsseizoen.

Jo

Jo

27-07-2018 om 00:07

@ Saar

Heel vervelend dat jij hard moet werken. Maar ongetwijfeld heb jij ook recht op vakantiedagen.
Mijn werkgever bepaalt mijn vakantieperiode. En omdat hij schoolgaande kinderen heeft valt dat altijd in het hoogseizoen. Voor mij te prijzig om weg te kunnen gaan. En nu creëer ik mijn eigen dicht bij huis zon overgoten doe waar je zin in hebt vakantie.

Ik ben blij dat ik mag genieten van deze warmte en niet hoef te werken in een door airco gekoelde ruimte waar ik snip verkouden van word.

@ Bosbes
Ik zei ook "grootste gedeelte" van de nacht. Ligt nog steeds binnen handbereik en kruip er ongemerkt weer onder.

Ad Hombre

Ad Hombre

27-07-2018 om 06:07

Seks

Hoe staat het eigenlijk met de seks in jullie bloedhete slaapkamers met de dekbedden tussen de partners? Komt daar nog wel wat van terecht?

40er

40er

27-07-2018 om 07:07

Gatsie nee!!!
(Maar dat kan er ook aan liggen dat ik ongesteld ben en het dan een vieze bedoening vind)

Bosbes

Bosbes

27-07-2018 om 07:07

Vannacht echt zonder

Op deze warmste NL nacht ooit gemeten heb ik die deken niet meer gepakt vannacht.
Een deken tussen ons in moet je niet speciaal onromantisch zien, het is eigenlijk de enige plaats waarvandaan ieder hem alsnog halfslapend zou kunnen pakken. Bij je voeten valt het dekbed er gegarandeerd vanaf.
Ik val in slaap met mijn armen boven me, moet toch zoveel mogelijk afkoelen!

Roda

Roda

27-07-2018 om 08:07

Op de bank geslapen

Gister was het in mijn slaapkamer 31 graden. Na 1,5 uur was ik al weer wakker en voelde me oververhit.

Ik ben beneden op de bank gaan slapen. Daar was het toch iets koeler.

Heeft iemand van jullie een mobiele airco?

Kaori

Kaori

Balkon

Ik heb besloten komende nacht net als mijn buren op het balkon te gaan slapen.😴

Ad Hombre

Ad Hombre

Roda

"Heeft iemand van jullie een mobiele airco?"

Ik heb er vroeger wel een gehad, maar dat werkte niet al te best. Een vaste split installatie is het beste.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.