Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

NaShA

NaShA

13-05-2011 om 21:05

Wederom bezuiniging kinderopvang

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

19-05-2011 om 07:05

Van de baan

Het plan is van de baan, minister Kamp voelde er niks voor. Maar een bezuiniging van een miljard zal toch gaan plaatsvinden op termijn.

Sascha2

Sascha2

19-05-2011 om 08:05

Ik las dat Kamp van mening is dat de markt zo werkt, dat ouders zelf wel zullen kiezen voor een opvang waarbij per uur kan worden gefactureerd. Ik weet niet hoe et bij jullie is maar ik ken werkelijk geen enkele opvang in mijn nabije omgeving, waarbij per uur wordt gefactureerd. Er is op dat gebied dan ook geen marktwerking. Maar ik heb nog steeds geen oplossing kunnen bedenken...

Ik niet sascha

Ik ken er geen een. En trouwens veel te kiezen hebben wij niet. Er zijn overal wachtlijsten.

En weet je wat ik nou echt het allerergste vind. Iedere (school)vakantie periode zijn er minder kinderen. Wij zijn ook gebonden aan schoolvakanties dus ook onze zoon is er vaak niet tijdens vakanties. Het kdv houdt hier rekening mee want in de vakantie worden de twee groepen samengevoegd en zijn er minder leidsters. Ook mag er dan niet geruild worden. Maar als mijn kind dan drie weken niet komt dab krijg je die maand geen korting.

Natuurlijk geldt dat voor alle ouders. Ik vind echt dat je korting moet krijgen als je ruim van te voren aangeeft dat je kind in een bepaalde periode niet komt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sascha2

Sascha2

20-05-2011 om 09:05

Hier wel

Bij onze bso is dat wel mogelijk: alleen vakantieopvang en niet regulier. Ik vind dat inderdaaad een goede zaak.
Als je kind ziek is, vind ik niet dat je dan ook niet hoeft te betalen. Ook niet als je ruim van tevoren aangeeft dat je kind voor langere tijd niet zal komen. Immers, zijn of haar plek blijft wel gereserveerd.
Bij onze kdv/bso was het in het verleden overigens mogelijk om een verschillend menu te kiezen. Als starttijd kon gekozen worden voor 07.30 of 08.00 uur en bij de eindtijd was een keuze tussen 18.00 of 18.30. Daar kon ik me goed in vinden. Wij hadden de opvang voor zowel kdv als bso (vso) gekozen voor opvangtijd tussen 08.00 en 18.00 uur. Vorig jaar is dat ineens eenzijdig gewijzigd, er is alleen opvang mogelijk tussen 07.30-18.30 (of een dagdeel). Dat betekent een uur per dag per kind extra. Ik vraag mij af of een dergelijk systeem wellicht alsnog mogelijk is. Een soort tussenvorm. Dus niet enkel de af te nemen uren berekenen maar ook niet standaard 11 uur factureren. Als organisaties keuze mogelijkheden geven, dan zit er wat meer flexibiliteit in. Of dit ten nadele van de opvangprijs is weet ik niet. Dat wordt wel steeds geroepen, maar of dat ook daadwerkelijk het gevolg zal zij en zo ja, in welke mate, dat weet ik niet. Het blijft moeilijk. Overigens heb ik er eentje gevonden op internet: in Veldhoven is een kdv waar al sinds jaar en dag enkel de daadwerkelijk afgenomen uren in rekening worden gebracht. Maar ja, da's veel te ver weg voor mij :)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.