Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

pan zwaar aangebakken - wat nu?

Charis

Charis

09-04-2015 om 10:04

Voor de Aerocino

gebruik ik altijd zo'n glazenborstel van Dille & Kamille. Beschadigt de anti-aanbaklaag niet. Je moet wel trouw na elke keer melk koken even met de borstel door het ding en goed naspoelen.

http://www.dille-kamille.nl/nl/shop/c/501/a/909/glazenborstel

Temet

Temet

10-04-2015 om 17:04 Topicstarter

niks nieuwe pan

Ik wil geen nieuwe pan, want dit is er eentje van een set en die past zo mooi in zijn grote broer. Nee, ik leef wel verder met de resterende zwarte troepjes, of ik ga nog eens een keer een offensief beginnen met Dasty of weet ik wat. Als ik tijd en zin heb. Ergens in 2017.

Groeten,

Temet

Breng maar Temet.

Een heerlijke klus, breng de pan maar Temet, kan ik me erop uitleven.

Wikka

Wikka

11-04-2015 om 01:04

soda

Heb niet alles gelezen, misschien is het al genoemd.

Ernstig aangebakken pannen week ik altijd in met soda. Een wondermiddel. En erg goedkoop.
Flinke schep soda in de pan, water erbij, opwarmen, tijdje warm laten pruttelen, dan eventueel nog een nacht laten staan. Bij mij drijft dan het aangebakken spul gewoon los en is de pan zo schoon te maken. Nog even na-afwassen met afwasmiddel en klaar.
Zelfs de ergste zwart-aangebrande melkpannen kreeg ik zo makkelijk schoon.
Het geeft alleen een wat muffe lucht, zolang de verbrande pan met soda op het vuur staat.

Schuren e.d. zou ik niet doen, is niet goed voor de pan.

Lang in het water zetten is een probleem bij gietijzeren pannen (roest), maar ik vermoed dat het bij jou niet om zo'n pan gaat.

dejavu

dejavu

11-04-2015 om 11:04

lees even mee

Ik lees even mee, was vanochtend bezig met gebonden champignonsoep. Kind naar de wedstrijd, kind met vreselijke klit in lang haar dus even goed afgeleid. Heb nu zeker geen soep dit weekend en misschien geen pan meer. Erfenisje van oma, heel mooi ding. Een stomerset met ook bain marie inzet. Als de pan weg moet is de rest ook waardeloos.

dejavu

dejavu

12-04-2015 om 20:04

gaat goed

Drie keer opgekookt met soda, er zit vooruitgang in. Hij draait nu mee in de vaatwasser, kijken of er morgen weer in gekookt kan worden.

+ Brunette +

+ Brunette +

16-04-2015 om 23:04

Wat is er mis met schuursponsjes?

Waarom zouden die niet goed voor je pannen zijn? Je krijgt er hooguit krassen van aan de binnenkant maar wat geeft dat? Zwarte dingetjes is nog lelijker. Ik redeneer altijd maar zo, als die met geen mogelijkheid los willen, dan zullen ze ook wel niet spontaan loslaten om in het eten te gaan zitten.

dejavu

dejavu

17-04-2015 om 08:04

Hoera gelukt!!

Halve zak soda, 2 zeepwolsponsjes (br.ll.) en 4 rondjes vaatwasser verder en mijn pan is gered!!
Ik ben blij. Pan helemaal schoon. Ik heb gelukkig een gasfornuis met 6 pitten die ik niet iedere dag allemaal gebruik dus steeds als ik ging koken ging die pan ook aan met soda en water, het resultaat mag er zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.