Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
OV chipkaart frustratie | Pagina 4 | CJG forum door Ouders.nl
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Naamloos

Naamloos

31-08-2014 om 23:08

OV chipkaart frustratie

Tango

Tango

15-09-2014 om 17:09

Maar hoe zit het dan met die kinderkorting in de bus? Want dat was nog een vraag die ik hiervoor ergens heb gesteld.
Verder kun je natuurlijk als een kind een anonieme OV-chipkaart heeft nog steeds niet zien hoe oud het kind is. Maar mag het dan met zo'n anonieme kaart wel gratis reizen of moet je dan ook nog een persoonlijke kaart aanschaffen? Is dan zeker weer duurder dan een anonieme.
Hier heb ik voor 2 kinderen 1 anonieme kaart. We reizen toch eigenlijk nooit met z'n alleen met de trein of bus. Ook man heeft de anonieme kaart een keer gebruikt.

amk

amk

15-09-2014 om 19:09

kinderkorting in de bus

idd met een persoonlijke kaart en die is net zo duur als een anonieme op dit moment.

Tuurlijk mag je altijd met een anonieme kaart reizen maar dan heb je geen leeftijdskortingen, geldt ook voor 65+ .

Je kunt er wel samenreiskorting van ns opzetten. Reis je met max 3 extra personen met 40% korting buiten de spits.

Tango

Tango

15-09-2014 om 20:09

Bedankt! Amk

Weet ik dat ook weer.
Ik vind het dus niet zinvol om voor beide kinderen een persoonlijke kaart aan te schaffen voor die enkele keer dat we met OV gaan. De anonieme kaart is vooral ook voor als ze met opa en oma met de trein o.i.d. reizen. Maar met de bus loop je dan dus de korting mis. Best een beetje zonde, vind ik.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-09-2014 om 22:09

Lucerna

Ja, ook persoonlijk reisgedrag. Maar ook daar kan ik niet mee zitten. Ik kan in zekere zin wel volgen waarom ze willen dat je in- en uitcheckt. Ik maak uit het verhaal van Kassa wel op dat het niet om NS ging maar om Conexxion. Dwars doen om het dwars doen lijkt het.

Stenna

Stenna

16-09-2014 om 00:09

snel stuk

gaan ze wel. Zoon heeft inmiddels z'n derde ovstudentenkaart in een jaar. Steeds doet hij het niet meer, ik vermoed omdat hij 'm in portemonnee in z'n kontzak heeft zitten, en daar dus bovenop zit. Maar waar laat een man/jongen zoiets anders, ze hebben nou eenmaal geen handtasje bij zich. Colberts met zakken oid draagt hij nog niet. Kost toch elke keer een week of langer op saldo reizen voor hij weer een nieuwe heeft (+ boete bij onwelwillende conducteur die eerder dan zoon zelf ontdekt dat de kaart niet meer werkt).

Stenna

"Maar waar laat een man/jongen zoiets anders, ze hebben nou eenmaal geen handtasje bij zich."

In de binnenzak van zijn jack. Of in de gewone zak van zijn jack.

Zo doe ik het ook. Ik heb geen handtas, en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt een portemonnee in mijn kontzak te stoppen, met al die zakkenrollers die op Amsterdam CS rondhangen (nog daargelaten dat mijn portemonnee met al die kaartjes daar veel te dik voor is). Je zoon loopt het risico aanzienlijk meer te verliezen dan alleen die OV-kaart.

Meestal zit mijn portemonnee in de werktas of rugzak die ik bij me heb, maar anders dus in de (binnen)zak van mijn jack.

Groeten,

Temet

Barvaux

Barvaux

16-09-2014 om 10:09

Gewoon in de voorkantzak van je broek? Mijn zoon koos er vorig jaar zijn nieuwe spijkerbroek op uit: zijn ipod of phone moest er in passen. Een portemonnee is ook snel te dik, kies een dun exemplaar op die leeftijd. Of kies een phonehoesje met ruimte voor pasjes.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2014 om 10:09

Inderdaad

Jas of portemonnee. Als ik geen jas en geen broekzakken heb, moet ik de kaart wel in mijn portemonnee doen, maar als het even kan neem ik hem los mee in mijn jaszak of broek. Uiteraard alleen als hij daar niet uit kan vallen en niet kan breken. In driekwart van het jaar kan je zoon de ov-chip dus gewoon in zijn jas bewaren en eventueel op school in een portemonnee doen als zijn jas niet in een kluisje ligt.

pas op met de voorzak

Ik heb ooit eens een bankpasje doormidden gebroken doordat ik het in de zak aan de voorkant van mijn broek had gestopt; even later ging ik ergens zitten en trok mijn benen op. Krak.

Groeten,

Temet

Barvaux

Barvaux

16-09-2014 om 13:09

Temet

Logisch!

Ik bedoelde ook niet dat de pas los in een broekzak moet

nog even geduld

Dan krijgen we vast allemaal ergens een chip geïmplanteerd en hoeven we zelf nergens meer op te letten ;-)

Monique D*

Monique D*

16-09-2014 om 15:09

Batchhouder

Zou een batch-houder niet helpen? Dan is de kans kleiner dat de ov-chipcard krak zegt als je het in de broekzak stopt.

Lucerna: OV-jaarkaart hoeft niet in te checken bij NS

Zo'n abonnement wil ik ook wel:

http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/reizen-met-bepaalde-ns-abonnementen-uitzonderingen.html

Jippox

Ja, dat denk ik nou ook steeds. Ik vermoed dat ze die gaan implanteren tijdens de hielprik. Mensen die op latere leeftijd in Nederland komen krijgen de chip gelijk met de uitreiking van het inburgeringscertificaat.

Alles wordt dan gewoon aan elkaar gekoppeld. Kinddossier, patiëntendossier, OV-chipkaart, telefoonabonnement, belasting- en loongegevens en je bankrekening. Wordt alles ook automatisch van je rekening afgeschreven. En al je gangen worden nagegaan. Veel veiliger ook, natuurlijk, tegen terrorisme enzo.

Groeten,

Temet

Temet

Heb je 'de cirkel' van Dave Eggers gelezen? Een aanrader!

Lucerna

Lucerna

16-09-2014 om 16:09

En...

...Vechten voor overmorgen, van Evert Hartman? Ik denk het echt wel eens.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-09-2014 om 11:09

Breaking nieuws!:-) (voor ouders met kinderen tot 12 jaar

http://nos.nl/artikel/700622-nstopman-ovchipkaart-kan-beter.html

Met telefoon

Dat het voor kinderen tot 12 jaar niet meer nodig zou zijn om geld op de chipkaart te zetten hadden we al besproken. Wat voor mij nieuw is is, dat het nieuwe voorstel wordt: betalen met je telefoon.
Wat is er mis met de pinpas? Of met geld? Het lijkt wel alsof eerst de paaltjes zijn bedacht en die moeten er komen; daarna wordt er pas bedacht hoe ze effectief gebruikt kunnen worden.
Enschede afgesloten, wie wordt daar blij van? Voor wie is dat? Waar gaat het over? Nu ook weer: iedereen blij als je een telefoon moet aanschaffen waar een app op kan, met een paal die vervolgens je telefoon kan uitlezen?

Tsjor

Barvaux

Barvaux

20-09-2014 om 12:09

Tsjor

Als je iets met een telefoon kan hoef je ook niet meer 20 euro op je kaart te zetten maar betaal je wat je gereisd hebt en daarna staat er niet nog geld op.

Suze

Suze

20-09-2014 om 13:09

Met telefoon

Ik weet het niet precies, maar is de telefoon dan alleen voor het opladen? Of willen ze alle reizen verrekenen via de telefoon?

Mag hopen van niet. Er zijn mensen die privacy nog op prijs stellen...

Barvaux

Als je met je pinpas betaalt betaal je voor wat je gereisd hebt en staat er verder geen onnodig geld op een onbekende plek.

Tsjor

Barvaux

Barvaux

20-09-2014 om 15:09

Tsjor

Ik ben je even kwijt, ik dacht dat je het over opladen van een kaart had met pinpas? Dan moet er toch 20 euro op staan als je met de trein wil/

amk

amk

20-09-2014 om 21:09

Tjor

het afsluiten is om de zwartrijders uit de trein te houden. Zij veroorzaken meestal het onveilige gevoel op het moment dat ze betrapt worden.

Wat mij betreft mogen alle stations afgesloten worden met poortjes.
Juist de kleine stations waar het rustiger is.

Barvaux

Nee, een pinpas is zo'n pasje van de bank waarmee je kunt betalen.

Tsjor

Nou ben je mij kwijt: 'Wat mij betreft mogen alle stations afgesloten worden met poortjes. Juist de kleine stations waar het rustiger is.'

Dus juist waar geen of weinig problemen zijn moeten we echt iets aan doen: afsluiten!

Laat me raden, je woont echt in de randstad en denkt dat Nederland ophoudt als je al helemaal in Utrecht bent (30 km verderop).

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.