Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Bruid

Bruid

09-04-2016 om 22:04

Kinderen op bruiloft

zebra

zebra

11-04-2016 om 19:04

alle begrip

ik zou er alle begrip voor hebben als kinderen niet gevraagd zouden worden bij het diner. Ook als dat voor de hele dag zou gelden trouwens. Maar het is wel belangrijk om dat zo snel mogelijk te laten weten zodat de ouders dan iets kunnen regelen.

Discussie

Je kunt zo'n dag uiteraard invullen naar eigen wens. Maar discussie waarom kinderen er al dan niet bij zijn kun je toch niet helemaal buitensluiten. Wel voor zijn.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-04-2016 om 20:04

Angela67

Met stelling doelde ik op die zin van 'Hoe strakker de regie...'

"als ik jou wel op een feestje wil omdat jij mijn vriend bent die ik al 20 jaar ken, maar ik wil jouw kinderen niet, dan kom ik aan jouw ego? aan je vadergevoel? dat soort dingen?"

Voor een vriend(in) vind ik het minder storend. Voor familie wel, de kinderen zijn ook familie.

"Ik vind het echt raar dat je je zo vereenzelvigt met je kind op dat moment."

Oh.

"En waarom zou jouw mening belangrijker zijn, het is toch bruiloft van bruid? Je kunt toch ook haar een plezier doen?"

Wat heb ik nou aan familie die op belangrijke familiegebeurtenissen de jongste generatie uitsluit? (en nogmaals he, dat je een deel zonder kinderen wilt begrijp ik best)

bruid

bruid

11-04-2016 om 20:04

Suze

Hoe jij het beschrijft was inderdaad ons eerste idee. Maar door de reacties in dit draad besefte ik me dat we mensen daarmee ook voor lastig oppas/haal/wegbrengschema zouden kunnen brengen. Maar goed. Mensen houden ook erg van zelf kiezen dus misschien moet ik ze gewoon zelf laten beslissen wat ze met hun kinderen doen. Wij vinden het gezellig als er kinderen tijdens het plechtige deel bij zijn. Als ze voor het diner, en het echt uit de hand begint te lopen, maar weg zijn

Angela67

Angela67

11-04-2016 om 21:04

het gaat jou dus om familie, Ad Hombre.
dat had ik niet door.
maar dan nog, je hebt familie en familie.
en ik vind echt dat het raar is om het je zo persoonlijk aan te trekken en feitelijk daarmee te bepalen dat jouw definitie van 'familie zijn' en 'sociaal zijn' per definitie beter is dan die van de bruid en bruidegom wiens feestje het is.
gr Angela

bruid

bruid

Vesper OT

Jij bent opmerkzaam! Dat was ik inderdaad.

De verloofde (eerst de verkering maar inmiddels dus de verloofde) heeft mijn gemekker over de fiscale nadelen (die er echt veelvuldig zijn) bestempeld als hopeloos ónromantisch en me overvallen met zo'n prachtig aanzoek dat ik daar geen nee tegen kon én wilde zeggen.

We gaan ons wel heel onromatisch goed laten informeren door een fiscalist en iemand met verstand van erfrecht aangezien we allebei een koophuis hebben, hij nog een eigen zaak heeft en we het goed voor de kinderen willen regelen mocht een van ons onverhoopt onder de bus komen.

Ad Hombre

Ad Hombre

Angela67

"maar dan nog, je hebt familie en familie.
en ik vind echt dat het raar is om het je zo persoonlijk aan te trekken en feitelijk daarmee te bepalen dat jouw definitie van 'familie zijn' en 'sociaal zijn' per definitie beter is dan die van de bruid en bruidegom wiens feestje het is."

Dat beweer ik nergens, maar het is wel mijn definitie en daar zal ik het mee moeten doen.

We zijn tegenpolen

Mijn wettige ! wederhelft zijn ooit uit pure gemakzucht naar het stadsdeelraadkantor gestapt om een handtekening te zetten. Dat was gewoon een rationeel gezamenlijk besluit, waarvoor hij niet op de knieen ging. De jongste bungelde in de selendang, de oudste zat gewoon op school. De overige familie hebben we niet eens ingelicht. Jaren later heb ik het laten vallen, toen men bleef aandringen dat we toch echt iets moesten regelen "voor de kinderen". Toen was de opluchting oneindig veel groter dan de verontwaardiging. De 2000 piek trouwpremie van mijn schoonvader hebben we niet opgestreken.

Bedankt voor het bevredigen van mijn nieuwsgierigheid. Ik meende in eerste instantie dat het om een stel ging dat al jarenlang bij elkaar was. Mijn fantasie sloeg al op hol: hebben jullie de jackpot van de lotto gewonnen, een ernstige relatiecrisis overwonnen, een riante erfenis in het vooruitzicht mits.....Bij een tweede ronde klinkt het wat logischer.

Joh,jullie uitgangspunt, wel trouwen niet samenwonen, is al zo onorthodox, daarbij valt het schenden van alle andere sociale conventies in het niet. Bovendien - bij mij ging er ook een lichtje branden - woon je in een plaats waar veel mensen ooit naar toe trokken om aan familiebetutteling te ontsnappen.

Uh Ad Hombre

Hugh Grant DID not have sex with that woman, Miss Divine.

En dan nog, liever een Hugh, dan een soulmate die hulpverlenersjargon bazelt over sterke vrouwen.

Dat is een nou draadje dat mij telkens weer verbijstert.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

Bruid

Ik heb het onthouden omdat wij de fiscale nadelen niet op konden brengen. Scheelt me honderden euro's per maand die ik echt niet kan missen. Dus als je de oplossing weet hoor ik het graag ;-)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-04-2016 om 22:04

Oudste zat gewoon op school....

Tjee zeg Kenfan, dat is echt wel heel clean. Geen school in Nederland die daar geen verlof voor zou verlenen.

En nu zit ik natuurlijk ook nog heel de avond met het grote vraagstuk: waar ga je nu naar toe als je de familiebetutteling wil ontlopen? Ik heb werkelijk geen idee.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-04-2016 om 22:04

Even ter aanvulling

Wij hebben er in ieder geval nog wel een koude schotel voor de familie tegenaan gegooid. En jawel, dus wel die trouwpremie opgestreken.

Uh Ad Hombre 2

Hugh Grant is nooit getrouwd.

skik

Hugh Grant niet getrouwd?

Jawel hoor Skik, met Graham Norton

https://www.youtube.com/watch?v=fc_9NJgVOX4

Ginny

Die hele trouwerij had voor mij geen enkele gevoelswaarde. Gewoon een administratieve handeling die verder niets toevoegde aan de relatie.

Ik wilde geen gedoe, mijn ouders leefden niet meer en mijn schoonouders waren nogal van de grote feesten en partijen. Dat vind ik leuk voor een ander, maar ik wil daar zelf niet het middelpunt van zijn. Als we die trouwpremie getoucheerd hadden, dan hadden we stevig op de rem moeten gaan staan om de regie niet kwijt te raken. Dat hele idee van die trouwpremie stuitte me nogal tegen de borst. Of je een levenspartner vindt heb je niet bepaald in de hand.

Vandaar dat we het in alle stilte gedaan hebben.Zonder dochter die erbij, want die had geheid haar mond voorbij gepraat. Om nou een kleuter zwijgplicht op te leggen....

De enige die ik op de hoogte heb gebracht is mijn oude zwaar gereformeerde oma (ik kom pas kijken als je getrouwd bent, want dat hokken vind ik maar niks), zodat ze met een rein geweten bij ons op bezoek kon komen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.