Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Bea2
10-03-2013 om 20:03
Kapotte broeken: hoe doen jullie dat?
Ik vraag me al langer af of ik nou zulke uitzonderlijke jongens heb en zo niet, hoe andere ouders dat oplossen. Mijn jongens zijn 8 en 6. Broeken zijn vaak al snel door op de knieƫn. Bij ons op school (rijke wijk, witte school) zie ik zelden kinderen met gerepareerde broeken. En veel kinderen dragen wel merkkleding. Hoe gaat dat daar dan? Doen die zo veel langer met een broek? Ik wissel zelf tussen verschillende oplossingen en ben nergens tevreden over: de broeken toch repareren, alleen goedkope broeken kopen (10 a 15 euro), toch duurdere broeken kopen. Ik vind duurdere broeken vaak wel echt mooier zitten, maar als die dan stuk zijn, baal ik toch. Gerepareerde broeken vind ik zelf prima, maar soms ben ik bang dat mijn kinderen er op school op aangekeken worden. Hoe pakken jullie dit aan?
En dan over het repareren: hoe doen handige ouders dat? Ik heb al van alles geprobeerd. Er plaatjes op strijken (die laten los in de wasmachine), plaatjes erop strijken + vastnaaien (een rotklus want het is dikke stof en laat soms alsnog los in de wasmachine), speciaal ervoor gemaakte spijkerstof-lapjes van de markt erop strijken (laat los in de wasmachine en is wat armoedig gezicht omdat het vaak net niet de goede kleur is), en nu heb ik oude broeken aan stukken geknipt en die erop genaaid. Tot nu toe de beste oplossing maar ook dit gaat niet lang mee omdat de randjes gaan rafelen of de boel loslaat bij het spelen.
Ik kan toch niet de enige zijn met dit probleem???

Knurf
20-12-2013 om 17:12
2 broeken per jaar?
'Maar heel veel mensen probeerden mij te laten geloven dat kinderen prima met 1 - 2 broeken per jaar konden.'
Mijn dochter groeit niet hard, maar ik red het echt niet met 2 broeken per jaar hoor. Als er een gat in gevallen is (ja, ook meisjes spelen buiten), of er motorolie opzit (ze helpt haar vader graag met het repareren van auto's), of er grasvlekken opzitten die er niet meer uitkunnen (witte broek), of ze tomatensoep heeft gemorst (gek genoeg ook meestal op een lichte broek) gaat de broek weg. Niks stapeltje voor het buitenspelen en stapeltje voor op school, dat is me veel te onoverzichtelijk.
Vesten waarvan de rits kapot is, truien met een gat of rare vlekken, alles gaat meteen weg.

Emine
20-12-2013 om 18:12
Hier ook...
Ik vind het heel belangrijk dat de kinderen in schone en hele kleding lopen, maar kinderen blijven kinderen. Ik koop staaaaapels broeken en andere kleding op rommelmarkten.kledingbeurzen/internet, ik ben zuinig/netjes op mijn was, dus er slijt er niets aan verwassing enzo en blijft de stapel groot. Maar als er dan eens iets kapot gaat hebben we daar een mooi woord voor: JAMMER. Ik lijm/naai of stop nooit iets.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.