Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Merpati

Merpati

14-05-2020 om 23:05

Foto aan de muur

Jesse_1

Jesse_1

19-05-2020 om 23:05

Of misschien zegt het wat over jullie, op wat voor onaardige manier jullie hier het interieur van andere mensen zitten af te branden.

Ja dat klopt Jesse

Want we menen het allemaal doodserieus en selecteren onze vrienden en kennissen er op. Soms wel jammer, want dan lijkt iemand best aardig en interessant, maar dan kom je daar voor het eerst over de vloer en blijken ze lamellen te hebben.

skik

bieb63

bieb63

20-05-2020 om 10:05

Jesse

Nee Jesse, het is geen afbranden, het is gewoon het uiten van verbazing. Het zegt voor mij niets over de mensen an sich (behalve dat ze in mijn ogen geen smaak hebben, maar daarmee zijn ze niet minder aardig of leuk enz).
Joh, mijn beste en oudste vriendin heeft een interieur zoals hier boven omschreven in een nieuwbouw woning, ze draagt kleren die ik echt vreselijk vind enz.. Ik zie het, ik verbaas me en verder........ niets. Ik vind haar heel, leuk, lief, grappig enz. Een collega van mij woont in een voor mij jaloersmakend huis en ze heeft het gewéldig ingericht, watertanden voor mij. Maar verder.... ik vind haar niet echt leuk en niet echt aardig.
Dus wat?

Tamar

Tamar

20-05-2020 om 10:05

lamellen

hebben we gelukkig niet, daar zou ik direct in verstrikt raken en mezelf per ongeluk opknopen. Maar gordijnen dicht is wel een goeie. Misschien ook een hoge schutting om de voortuin heen.

netjes

Ik heb altijd een vrij opgeruimd huis (terwijl de buren hier op drie hoog echt niet naar binnen kunnen kijken . Ik kan heel slecht tegen zichtbare rommel, dat matcht slecht met mijn weinig gestructureerde geest. Als het hier niet opgeruimd is, zou ik nog meer kostbare tijd besteden aan het zoeken van huissleutels, telefoon, oplader van de laptop etc. Overigens is het hier vooral opgeruimd tot aan de kastdeuren. Ik bewonder mensen die hun kleding netjes op stapels in de kast hebben liggen of die hun administratie geordend hebben en niet alles in een la gooien.

Amsterdamse

Amsterdamse

20-05-2020 om 11:05

Smaak

Ik moet altijd lachen (jaja een beetje uitlachen zelfs) om mensen die de inrichting van anderen smaak noch kraak vinden, want niet origineel. En hun eigen inrichting wél heel persoonlijk, en dat is dan vaak een inrichting met ‘vondsten’ van marktplaats of van die ene speciale markt in Frankrijk, het bijzondere erfstuk van de familie. De mix and match van vintage en design, met een vleugje Ibiza en industrieel. Huizen met originele details. De woonkeuken ‘het hart van het huis’, met grote eettafel, de tussendeuren van zwart metaal met glas (die zijn inmiddels wel weer op zijn retour, toch?), een muurtje met opvallend behang of kleur, en de verzameling persoonlijke mooie spulletjes (herinneringen van reizen enzo) netjes gegroepeerd in de (vitrine)kast en een Perzisch vintage kleed op de vloer.
Precies die interieurs: ik kan ze uittekenen!

Amsterdamse

Wat jij schrijft is inderdaad de standaardtekst in de rubriek Binnenkijken van de VT Wonen.

Nog aan te vullen voor de Binnenkijkenbingo:

- grote eettafel om met vrienden lang te tafelen met een goed glas wijn
- de kunst boven de bank (geen canvas kinderportret daar!) is gemaakt door een bevriende kunstenaar
- spullen meegenomen van al onze reizen (altijd Azië of Zuid-Amerika, nooit Oostenrijk ofzo)
- je mag zien dat hier geleefd wordt
- we hebben geen tv

skik

ElenaH

ElenaH

20-05-2020 om 12:05

'we hebben geen tv'

Dat is voor mij wel een no go!

Geen TV

We hebben geen tv wordt gezegd om te hinten dat je veel te intellectueel bent voor die domme kijkbuis, maar er wordt natuurlijk ondertussen volop Temptation Island gebinchwatchd op de Mac.

skik

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-05-2020 om 12:05

Deur

Aaah, die zwarte metalen deuren vind ik dus mooi. Heel erg mooi. En heel erg duur.
Zijn ze op hun retour? Wie weet worden ze dan ook goedkoper😁

bieb63

bieb63

20-05-2020 om 13:05

Ja Amsterdamse

Dat is dan nét weer precies het omgekeerde....

geen tv

We hebben geen tv wordt gezegd om te hinten dat je veel te intellectueel bent voor die domme kijkbuis, ""
Wij hebben geen tv meer omdat ik tijdje terug in een opruimbui een aantal oude kabels in gangkast door heb geknipt om ze te kunnen opruimen. Een daarvan bleek bij nader inzien de kabel voor de tv te zijn geweest.

Dendy

Als jij die deuren mooi vindt, gewoon aanschaffen. Wat er verder ook van wordt gevonden. Originality is highly overrated. (ook leuke tekst voor op de muur)

Alkes!

Hahaha! Ik zou hier opgeknoopt worden door de kinderen als ik dat zou doen. Zou mij namelijk ook kunnen overkomen.

Het liefst zou ik een tv in de kast willen, dan is ie uit zicht, vind het toch lelijk zo een zwart vlak overdag

Amsterdamse

Amsterdamse

20-05-2020 om 13:05

zwarte metalen deuren

Tuurlijk, gewoon aanschaffen Dendy!

En begrijp me niet verkeerd, ik vind het leuk om met interieur bezig te zijn. Waarbij mijn uitgangspunt is dat de dingen die ik in huis heb, voor mij fijn zijn om naar te kijken én om te gebruiken.

Merpati

Merpati

20-05-2020 om 14:05

Hahaha

De kabel van de tv doorknippen omdat je aan het opruimen bent! Krijg je dan geen schok? Hoe lang duurde het voordat jullie merkten dat de tv het niet meer deed?

Kom ook niet bij van de binnenkijkbingo... is visgraat parket al genoemd? Opgezette beesten? Out-of-focus foto van de (altijd slanke) bewoonster? Ontbreken van gordijnen? Beton dat zo goed samengaat met vintage design (je verwacht het niet)?
Semi-ironische collage van kitscherige landschapsschilderijtjes?

Ik heb een tijdje samengewerkt met een vriendin die een hele goede en hele hippe interieurstyliste is, en ik ben daar zo moe van geworden, al die dingen die echt niet konden of juist moesten.. prachtig hoor, zo’ n design salontafel van 4000 euro, niemand die je van slechte smaak kon betichten, maar je legt ook zo’n druk op jezelf..

Die zwarte deuren passen niet in ons huis maar ik vind ze altijd heel mooi staan in een ruimte.

Flavia

Flavia

Gelukkig komt dit draadje net op tijd, ik ben maandag begonnen met de renovatie van Klein Tuinzania. Dan weet ik wat ik moet doen om niet te scoren in de bingo.

Mag een eerste steen leg steen die niet bij dit huis hoort wel in de gang? En oude kranten die we achter het op linnen gespannen behang vonden?

Een schat hebben we nog niet gevonden helaas.

Zijn er ook nog do's en don't-s voor de tuin?

Amsterdamse

Amsterdamse

Trends in de tuin

En wat dacht je van de witte gietvloer?
En als aanvulling op de kitschschilderijtjes heb je nu ook de kitschvoorwerpen, zoals gouden lampen in de vorm van een dier. Als eyecatcher natuurlijk, en inderdaad niet om serieus te nemen, met een knipoog.

Van de tuintrends ben ik nog niet zo op de hoogte. Ik heb wel een loungebed met een snoer lampjes erboven. Beetje bohemian. Doe ik goed, toch?

Tamar

Tamar

Kabel doorknippen

kan ook expres gebeuren. Zoon luisterde voor de zoveelste keer niet toen mijn man zei dat de TV uit moest omdat we gingen eten. Man werd boos, knipte, een of ander monster keek nog een paar seconden smekend van het scherm de kamer in, bevroren in die positie, en dat was het. Het leek net of dat monster "neeeee!"schreeuwde. heel dramatisch allemaal. Gek genoeg nam zoon het nogal nuchter op, die leerde toen maar stripboeken lezen.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

20-05-2020 om 15:05

Trends in de tuin?

Niet te veel stenen! Verstening is de trend, durf die te doorbreken ;)

ElenaH

ElenaH

20-05-2020 om 15:05

Juist niet, toch?

Verstening is toch al een tijdje het nieuwe roken? Zeer Milieubelastend, Slecht voor de Natuur plus De Aarde Opwarmend? Dus moet iedereen nu ineens aan de vergroening, met heuse klimaatambassadeurs op de stoep. Zomaar gras is niet genoeg, moestuinen en borders zijn hip ...

Leilinden.

Op een rij, zelfs in piepkleine voortuintjes en dan nog leuk een bloembak, rechthoekige vorm uitgevoerd in een grijze steen. Nee, in die bak ligt niemand begraven, gewoon lekker "onderhoudsvriendelijk", meer niet.

Alles mag

"Mag een eerste steen leg steen die niet bij dit huis hoort wel in de gang?" Alles mag, als jij maar blij bent. En de goegemeente vindt er achter je rug wel wat van. Of niet.

"Verstening is toch al een tijdje het nieuwe roken?" Mooi, ik heb de afgelopen drie dagen een gespierde jongeman over de vloer gehad die 100 m2 bestrating eruit getrokken heeft. Ik ga klaver inzaaien, dat bindt stikstof, blijft groen maar hoef je niet te maaien, bijen zijn er dol op en je hoeft het niet te sproeien. Heel veel karmapunten krijg ik.

skik

Amsterdamse

Amsterdamse

20-05-2020 om 16:05

Moestuin

Ah top, moestuin is hip, zit ik met mijn 7 aarbeienplantjes helemaal op het juiste spoor. Hoe is het met jullie tuinen btw? Ik zal het tuindraadje eens naar boven halen.

Een buitenkleed aanschaffen, in het kader van ‘verleng je woonkamer naar je tuin’, is dat nu wel of niet done?

ElenaH

ElenaH

20-05-2020 om 16:05

Amsterdamse

Dat buitenkleed weet ik niet, maar binnen leg je tegenwoordig natuurlijk kunstgras als vloerbedekking in de slaapkamers

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.