Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Yellow
29-08-2018 om 08:08
Dochter met vriendje in wsnp
Dochter (16) heeft sinds een paar maanden verkering met een knul die sinds kort in de Wsnp zit. Het levert de laatste weken een hoop gedoe en moeilijke gesprekken op. Eerst praten als brugman om ervoor te zorgen dat zij ( en vriendje) naar mij toe min of meer open zijn. Ze ‘mocht’ er van vriendje niet over praten met ons, omdat hij zich schaamt denk ik. Maar dat kan echt niet. Het is te ingewikkeld. Ze mag/ kan niet meer bij hem blijven eten bv. De komende tijd. Heel begrijpelijk, maar niet als wi als ouders niet snappen wat daar de reden van is. Dochter vindt het ook heel moeilijk en naar voor vriend, en heeft ook behoefte om af en toe even raad te fragen of haar hart te luchten.
Nu weer iets anders. Vriendje had haar uitgenodigd om met hem en familie mee te gaan naar t duurste pretpark van nl, dat ook nog eens aan de andere kant van het land ligt. Ik snapte er niks van, heb 3 keer gevraagd of dat wel kon, of dat wel verstandig was....nee, kwam goed, kaartjes waren al gekocht, opa subsidieerde, weet ik veel. Enfin. Losgelaten. Moet me ook Iet. overal mee bemoeien. Nu. 3 dagen voir ze zouden gaan opeens gedoe. Eigenlijk geen geld voor kaartje dochter ( en eten, etc). Vriendje biedt aan het zelf te betalen. Van zijn spaargeld. Wil dochter niet natuurlijk. Die roept dat zij het gaat betalen. Maar kaartje + eten hele dag kost minimaal 60-70 euro. Dat is voor dochter 2-3 maanden zakgeld. Daarvoor kan ze hem komend jaar 6 keer meeenemen maar de bios of zo als ze zou willen. Ik kan natuurlijk ook betalen, maar ik vind dat op een of andere manier heel fout voelen. hoe vervelend het ook is voor het gezin van vriendje,,.zij zullen moeten roeien met de riemen die ze hebben. Ik ben heus de lulligste niet, en voorzie ( als de relatie blijft) dat ik echt regelmatig de kans zal grijpen om iets aardigs of prettigs te doen voor vriendje in deze situatie. Maar nu. Op dit moment, op deze manier heb ik het gevoel dat dochter ( en indirect ik als ouder ook) soort van onder druk gezet wordt?. Kan het niet zo goed uitleggen, maar het voelt heel fout’ Ik wil niet meewerken of betrokkem worden in andermans ( onverstandige?) financiële besluiten. Ik wil niet dat dochter zich onder druk gezet voelt om geld uit te geven dat ze zelf misschien liever anders had gespendeerd. Ik hen er over nagedacht, met man en dochter gepraat en gisteravond besloten dat ze gewoon niet meegaat. En ik proefde volgens mij stiekem een heel klein beetje opluchting bij dochter.
Maar jemig. Wat is dit ingewikkeld. Ik voorzie de komende tijd nog veel meer van dit soort lastige momenten. Zijn er mensen met ervaring? Tips? Het ligt voor mijn gevoel allemaal zo gevoelig...
Yellow

Erica
02-09-2018 om 15:09
Ik vind
je geen zeikerd als je daar niet vrolijk van wordt. Ik heb het de club van een van mijn kinderen wel eens verboden kind zo te vervoeren, over een kortere afstand. Ik weet niet wat ik er in jouw geval nu mee zou doen. Voor een volgende keer zou ik er hoe dan ook een punt van maken, want het is gewoon onveilig.

Tango
05-09-2018 om 21:09
Mee eens
Ik vind het ook niet raar dat je daarover valt. Sterker nog, ik vind het behoorlijk dom ook. Stel je krijgt een bekeuring, dat kan er dan ook nog wel bij als je al krap bij kas zit. Ik zou er nu inderdaad niets van zeggen, maar mocht ze nog een keer meegaan, dan even goed navragen hoe het vervoer is geregeld.
Ik heb ook weleens van mijn zoon teruggehoord dat hij met een verjaardagspartijtje samen met een vriendje op de voorstoel vervoerd is. Was ik ook niet blij mee. Was ook niet ver, maar ik had hem dan liever zelf gebracht.
Wel fijn dat ze een leuke dag hebben gehad. Daar kunnen ze dan weer even op teren.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.