Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

May
27-06-2011 om 15:06
Melatonine
Zoon en dochter (10) die normaal niet voor een uurtje of tien slapen, geef ik sinds een paar dagen melatonine (0,1 mg). IK weet niet wat me overkomt, ze slapen er binnen vijf minuten van en zijn overdag eindelijk weer eens uitgerust. Kun je melatonine voor een langere tijd geven of kleven daar risico's aan?

Guinevere
13-07-2011 om 20:07
2 dingen mari39
Mari39, melatonine heeft gewoon een werking dus het is géén placebo. Ook in 0,1 mg zit werkzame stof.
Verder kan valeriaan best helpen bij slaapproblemen, maar dat is beslist niet homeopatisch. Het is plantaardig en dat is heel iets anders dan homeopatisch.

mari39
13-07-2011 om 21:07
Wat ik bedoel
met placebo, is dat als je normaal 3 mg. slikt (bijv.) dat dan een pilletje van 0,1 niet echt genoeg zou zijn. Maar wellicht wel genoeg om annemirzoon het idee te geven dat hij toch melatomine neemt.
En dat van valeriaan, dat wist ik niet. Bedankt voor de info.

Mamarijke
13-07-2011 om 22:07
Rust
Ook al is mijn man moe, toch neemt hij melatonine. Hij slaapt er namelijk ook rustiger door, doordat zijn slaap beter is. Anders heeft hij veel last van (vervelende) dromen.
En onze dochter neemt hem ook als ze moe is, anders ligt ze alsnog wakker, al duurt het korter dan als ze vroeg gaat.

annemir
14-07-2011 om 19:07
Hij gebruikt idd 3 mg op dokters advies. Hij is erg druk en beweeglijk. Ik "verdenk" hem van ADHD. Maar we twijfelen en aangezien school het nog niet storend vindt laten we het zo.
Slapen blijft een probleem. Als hij laat gaat na een feestje kan hij ook niet slapen zonder pil. Volgens mij puur omdat hij denkt dat hij het nodig heeft.
Ik wil ook lichtere gaan alen om te kijken hoe hij reageert
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Engeltje
15-07-2011 om 23:07
Ik geef het dochter af en toe
Die heeft er ook nog wel eens een handje van om uren wakker te blijven, vooral als er de volgende dag iets spannends gaat gebeuren en het dus juist handig zou zijn als ze een goede nachtrust had . Het werkt inderdaad altijd prima, dus ik ben er blij mee. Maar we gebruiken het dus niet voor langere tijd, gemiddeld eens per 2 weken denk ik. Maar ik zou zelf proberen om het niet standaard te geven, gewenning is denk ik niet goed. Je zou misschien kunnen kiezen voor alleen de schooldagen, of bijvoorbeeld alleen de woensdag- en de donderdagnacht, zodat ze de laatste dagen van de week wat energieker blijven. Maar zo treedt er in ieder geval denk ik geen gewenning op en geef je het ze alleen ter ondersteuning.
Engeltje