Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

stopje

stopje

04-11-2012 om 11:11

Gestopt met roken

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
stopje

stopje

20-11-2012 om 19:11

Genista

geeft niks, ik was er zelf ook niet echt, druk druk...

still going strong hier, allebei

bedankt weer en groetjes

Druk

Hier ook ff druk, maar ben je niet vergeten. Hartstikke goed, van allebei!

stopje

stopje

22-11-2012 om 11:11

3 weken

Goh, 3 weken! gaat best goed, het is niet meer het eerste wat ik denk 's morgen: ik rook niet meer...Pas tegen 9 uur denk ik er voor het eerst aan...

deze week paar stress dingetjes voorgevallen, en toch niet gedaan. Dus trots op ons!

Als kado voor mezelf het niet opgerookte geld opgemaakt aan een paar killer laarzen!

groetjes

Mijlpaal

Op naar de zoveelste mijlpaal: de máánd En het duurt niet lang meer of je kunt zeggen: Roken? Neuh, da's zó 2012....;-) Go go go (op je laarzen)!

Zevenweekslaarzen

Jo wat een beloning... het niet in rook opgegane geld besteed aan laarzen. Goed bedacht joh. Als je het voor je gezondheid al niet deed, dat is dit wel een super stimulans. You go, op je zevenweekslaarzen ;-)

ishtar

ishtar

23-11-2012 om 13:11

Leuk he

kun je zien hoeveel leuke dingen je met dat niet opgerookte geld kunt doen:-)
Mooie stimulans om verder te 'sparen'!

stopje

stopje

24-11-2012 om 12:11

Klopt

Ik ga de komende tijd, zolang het nog moeilijk is, het geld echt uitgeven aan leuke dingen. Daarna natuurlijk niet meer, maar voor nu helpt het wel.

Soms denk ik nog steeds: ach, alleen in het weekend kan ik best, maar durf het toch niet aan. Gelukkig maar!

23 dagen, dat is 23 x 5,40 = 124,20
en geen vies hoestje meer...

groetjes

Mooi bedrag!

23 maal 5,40.

Zouden mensen die stug doorroken wel beseffen wat ze allemaal in rook laten opgaan?

Goed van je Stopje. Ik zou lekker doorgaan met het spaarpotje, je verdient het!!

stopje

stopje

24-11-2012 om 15:11

Bromvlieg

jawel dat weten ze wel, ik wist het ook wel. maar eerlijk gezegd is het geld geen reden om te stoppen, tenminste niet echt. Ik dacht altijd wel, poeh wat een hoop geld eigenlijk, maar het is niet de reden dat ik stop. Ik stop omdat ik niet wil eindigen als een benauwde dame die zit te zuchten in een stoel omdat ik te benauwd ben om te liggen. Dat is mijn nachtmerrie en daarom stop ik.

Als er morgen een gezonde sigaret op de markt komt, begin ik zo weer.

Ik heb wel eens een hele discussie met iemand gehad die meer dan 1000 euro wilde lenen bij vrienden omdat hij zijn nuon niet kon betalen, maar ondertussen meer dan een pakje filtersigaretten per dag rookte. Dat vond ik achterlijk, als je daar geld voor hebt enz enz

maar toch, ik ben best blij met deze besparing, want ik heb berekend dat door alleen mijn niet aangeschafte sigaretten kan ik de hele eigen bijdrage van onze kinderopvang betalen...

groetjes

(Janneke67)

(Janneke67)

26-11-2012 om 09:11

Goed zo!

Oei, die gedachte van misschien eentje alleen in het weekend....niet doen hoor! Dat is een valkuil! Eentje is al snel 2 en voor je het weet rook je weer heel de dag! Dussss NIET DOEN!

En je nu belonen door er iets leuks mee te doen van het geld dat je het uitgespaard, daar is niets mis mee hoor! Dat houd je op de been:)))) je verdient het ook ! ( zei ik destijds tegen mezelf,.....hahahah nu 8 jaar later zeg ik dat trouwens nog steeds....)

stopje

stopje

28-11-2012 om 08:11

Ben er nog

bijna 4 weken... namelijk 27 dagen

Ik ben toch zo blij dat het rokershoestje weg is. Ik vind het ook zo gek dat de mensen die niet wisten dat ik rookte dat niet opvallend vonden. Maar het is weg, hoera!

groetjes

Heel goed :-)

En hoe gaat het nu, ik bedoel: heb je het nog moeilijk? En is je partner ook nog steeds een niet-roker?

stopje

stopje

28-11-2012 om 09:11

Hoe gaat het nu, moeilijk te zeggen. Het wisselt heel erg. Ja ik denk er elke dag aan, en dan vooral aan hoe lekker het nu geweest was. En hoe jammer het is dat ik er niet 3 per dag kan roken enz enz. Maar er gaan ook uren en uren voorbij dat ik er helemaal niet aan denk. Heb al een aantal gelegenheden gehad waarbij er gerookt werd, was geen punt. De ergste momenten vind ik niet feestjes of etentjes of na het eten enz. Nee, de dagen dat ik alleen thuis ben, die zijn het moeilijkst.

Ook mijn man is nog rookloos zoals wij het noemen haha, gelukkig maar!
Hij doet het nu ook zonder medicijnen, dus hopelijk blijft dat ook goed gaan.

Ik had eerlijk gezegd nooit gedacht dat we het een maand vol zouden houden, dus ik heb goede hoop!!

Bedankt voor je steun, echt fijn!

groetjes

Rieke

Rieke

28-11-2012 om 10:11

Hee stopje

Mag je ook even een hart onder de riem steken?
Goed hoor dat je een volhouder bent.
Ik ben 15 jaar geleden gestopt, voor mijn samenwonen met nu echtgenoot.
Het is een van de dingen in mijn leven waarvan ik nu het meest blij ben dat ik dat ooit gedaan heb.
Stel je voor; al 4 weken schone longen in jouw geval, en het wordt alleen maar mooier daar vanbinnen!!

stopje

stopje

28-11-2012 om 11:11

Rieke

Tuurlijk mag jij me ook een hart onder de riem steken, graag zelfs!

Ik ben blij te lezen dat jij er nu blij van bent. Dat is namelijk wat me behoorlijk dwars zit, ik ben helemaal niet echt blij dat ik niet meer rook. Wel om het hoesten, geld, gezondheid enz maar ik mis het echt. Alsof ik mijn beste vriend kwijt ben en het leven daardoor wat verdrietiger is. Ik hoop zo dat dat gevoel weggaat, maar het is er nu nog wel. Ik zoek bijna een excuus om weer te beginnen, maar elke dag opnieuw beslis ik om het niet te doen. Net naar de supermarkt geweest, en dan loop ik heel bewust langs de sigaretten balie...

Nou ja, maand 2 kan nooit moeilijker zijn dan maand 1 haha

Bedankt en groetjes

Cindy

Cindy

01-12-2012 om 10:12

Herkenbaar

Ben begonnen toen ik mijn eerste sigaret kreeg van mijn oudste zus toen ik 11 was en amper 2 jaar later was ik de schoorsteen van Havo1. $ jaar geleden gestopt, maar ik word zo jaloers als ik andere zie roken. Ik ben overigens niet gestopt om gezondsheidredenen, maar puur om het geld, het werd mij gewoon veelste duur. Afgelopen vakantie heb ik stiekem nog een pakje weggepaft, maar het gaf mij totaal geen genot, dus toen maar aan de drank gegaan (ik heb voor het eerst wijn leren proeven )

stopje

stopje

01-12-2012 om 15:12

Maand vol

precies een maand geleden rookte ik voor het laatst....

Cindy, ik herken de jaloezie haha. Voor mij is het geld niet de hoofdreden, maar ik verbaas me wel over de kostenpost die je uitspaart door niet te roken. 220 per maand voor ons 2... ongelooflijk wat een geld he

Toch was dat niet de hoofdreden, maar het is wel mooi meegenomen.

Op naar maand 2!

nathalie

nathalie

01-12-2012 om 17:12

Jaloezie?

Op mensen die roken??? Pffff, laat die lekker jaloers zijn op JOU stopje! Jij hoeft lekker niet meer, jouw gezondheid wordt niet steeds slechter maar je wordt steeds fitter, jij houdt geld over!
En Cindy natuurlijk ben je ook gestopt om gezondheidsredenen. Ken je deze?
http://www.dassa.sa.gov.au/site/page.cfm?u=510
http://www.dassa.sa.gov.au/site/page.cfm?u=516

nathalie

nathalie

01-12-2012 om 17:12

Deze

laat het ook goed zien. Rokers asfalteren hun longen.
http://www.dassa.sa.gov.au/site/page.cfm?u=515

Moontje

Moontje

04-12-2012 om 21:12

Precies daarom

Juist omdát het zo moeilijk is om te stoppen ben ik maar één maal in mijn leven gestopt met (verstokt) roken... dat was inmiddels bijna 16 jaar geleden, en ik heb nooit meer een trekje genomen, omdat ik weet, dat ik waars. in dezelfde kuil gevallen zou zijn als jij.
Eén maal en daarna nooit meer, daarom begin ik nooit weer.
Sterkte!!

Moontje

Moontje

04-12-2012 om 21:12

Tip: omdraaien

Een beproefde tip uit eigen ervaring. Las hier boven ook al iets; je moet jezelf niet meer zien als de persoon die rookte en het eigenlijk nog wel zou willen, je moet jezelf zien als de persoon die rookte en nu NIET MEER ZAL roken.
Ervaar het feit dat je nu niet rookt als iets om trots op te zijn, JIJ hebt nu de touwtjes in handen en niet meer je sigaret.
Heb vooral geen medelijden met jezelf, dat is echt het recept. Ik ben gestopt toen ik een zwangerschapstest deed en ik heb nooit meer gerookt, ook niet daarna toen onze dochter er was. Zeker voor haar wilde ik het niet, dus dat was wel een "gemakkelijke" reden.

stopje

stopje

05-12-2012 om 09:12

Moontje

Je hebt gelijk, en 90% van de tijd ben ik blij, trots en "in control", 10% van de tijd heb ik nog medelijden met mezelf. Wordt minder dus...

Ondertussen morgen 5 weken...

groetjes

Stopje

Ik volg je nog hoor, je doet het hartstikke goed Partner ook nog steeds een nietroker?

stopje

stopje

05-12-2012 om 13:12

Ja allebei

gelukkig wel, anders zou ik het veel moeilijker vinden!

Nog steeds verbaast het me dat ik feestjes helemaal niet moeilijk vind, maar juist de dagen alleen thuis.

Aan de andere kant verdwijnt er ook langzaam het een en ander: ik denk niet meer als ik wakker word: ik mag niet meer roken. Ik hoest niet meer en hoor nu pas hoe goor die hoestjes zijn en qua geld is het ook wel lekker.
Ik heb tijd over en ben rustiger omdat ik niet meer moet roken.

Nu nog die paar kilo weg zien te werken

Stopje

Hoi Stopje,
Ik lees nu pas deze draad en GROOT respect zeg...!!
Wat knap hoe je dat van dag tot dag volhoudt. En hoeveel geld je overhoudt! Echt stoer van je. Goed volhouden he!
Ik blijf hier meelezen, vindt het zo lief hoe mensen hier je afgelopen weken hebben gesteund.
TOP...!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.