Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Margaretha
03-06-2012 om 12:06
Ervaringen lever/galreiniging?
Hallo,
Ik overweeg een lever/galreining te doen zoals omschreven in deze link: http://www.fonteine.com/lever_gal_flush.html.
De 'snelle' variant lijkt me goed te doen. Zijn er mensen op dit forum die hier ervaring mee hebben en wellicht tips hebben of aanvullingen op de methode?
Vriendelijke groet,
Margaretha

Elena
17-06-2012 om 16:06
KOpersulfaat trekt niet IN de vrucht. Vaak wordt het er door de regen afgespoeld. Maar .... ook biologisch fruit altijd wassen.
Met ethyleen is volgens mij niets mis. Ik leg m'n onrijpe avocado's ook altijd samen met rijpe bananen in een papieren zak om de rijping te bevorderen.
@AMK: kun je iet meer zeggen over die andere stoffen en of ze giftig zijn ?

sceptica
18-06-2012 om 22:06
Hier bijv
http://nl.wikipedia.org/wiki/Biologische_landbouw_en_voeding#Het_gebruik_van_bestrijdingsmiddelen
Gewoon googlen op bestrijdingsmiddelen en biologische landbouw oid. Laat je vooral niet wijsmaken dat als iets natuurlijk is, het ook niet schadelijk is. Er zijn bijv paddenstoelen die ik niet zou eten ;-)

Elena
18-06-2012 om 22:06
Sceptica
Die had ik al gelezen en dar staat voor mij niets nieuws in. Ook niets over gevaarlijke stoffen trouwens. Heeft iemand een voorbeeld van een gevaarlijk bestrijdingsmiddel dat wordt gebruikt in de bio-landbouw?
En reguliere bestrijdingsmiddelen zou ik overigens ook niet 'eten' ;-)

dirksmama
19-06-2012 om 10:06
Het giftigste dat je binnen kunt krijgen zijn niet de bestrijdingsmiddelen op je eten, maar de bacteriën en schimmels die er van nature na een tijdje op komen.

elena
20-06-2012 om 11:06
Lara10
ik ben bekend met het werk van Louise Fresco en ik weet dat ze zich ook –en vooral – bezighoudt met de wereldvoedselproblematiek. Zij is geen promotor van biologische landbouw o.m. omdat je er niet de hele wereld mee zou kunnen voeden. Een legitiem standpunt, nobel zelfs. En eigenlijk ben ik daar ook wel weer gevoelig voor. Maar dat wil niet zeggen dat biologische voedsel op individueel niveau ongezond zou zijn voor de mens. Als er al geen gezondheidsvoordelen aan zouden zitten, vind ik het zelf ook nog eens gewoon beter smaken. En met mij mijn hele gezin. En Louise Fresco waarschijnlijk ook. Ik kwam haar namelijk wel eens tegen bij het boodschappen doen. En dat was niet bij de C1000!

Pluk53
24-06-2012 om 12:06
Elena
je hebt herhaaldelijk laten blijken dat je je behoorlijk hebt ingelezen mbt de lever/gal-reinigingen. Heb je ergens wel eens een positieve beoordeling gevonden buiten de sites en boeken uit de alternatieve hoek? Hoe staat de lever-darm-stichting hier tegenover bijvoorbeeld.

Elena
25-06-2012 om 11:06
Pluk
op mld.nl ben ik nooit iets hierover tegengekomen. Op een forum voor leverpatiënten heb ik wel gezien dat een natuurarts hierover postte en dat het formbeheer toen actief aangaf dat dit op persoonlijke titel van die arts was. Het zou mooi zij als iemand eens echt onderzoek hierna ging doen ... Ik onderzoek zelf de mogelijkheden, maar heb geen zin in kosten.

Pluk53
25-06-2012 om 11:06
Elena
het zou al mooi zijn als jij bij een volgende "kuur" ervoor en erna je "stenen" laat bekijken in de galblaas door een internist (en natuurlijk de "stenen" die er uit komen). Je zou denken dat hij daar wel aan wil meewerken, al zal het voor het kosten/verzekerings-plaatje onder een of andere "behandeling" moeten worden weggeschreven.

Pluk
25-06-2012 om 13:06
Maar ...
Ik heb een vrijwillig eigen risico van 500 €. Ik zoek eigenlijk een internist die dit zelf wil weten.

elena
Maar pluk ...
Ik heb een vrijwillig eigen risico van 500 €. Ik zoek eigenlijk een internist die dit zelf wil weten.
(excuus voor vorige bericht )

Pluk53
Elena
als ik regelmatig zulke rare fratsen zou uithalen met mijn lichaam zou ik het zelf ook wel graag willen weten.....

elena
26-06-2012 om 16:06
Pluk
Ik zou de volgende keer ook een 'steen' naar het artsenlaboratorium kunnen brengen. I'll keep you posted!