Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Marianne

Marianne

23-09-2008 om 09:09

De val en de polsproblemen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marianne

Marianne

09-10-2008 om 12:10

Bewijs

En voor wie zeker wil zijn wil ik alles copieren en opsturen, dan kan je zien dat ik niet lieg of fantaseer. Dan geef ik wel mijn hotmail adres en dan kunnen we op die manier adressen aan elkaar doorgeven ofzo.
Ik ben een goeie mama. Een hele goeie

Kiki

Kiki

09-10-2008 om 18:10

Sorry bloeme, ik vind je reactie walgelijk!

Munchhausen by proxy, ben je gek geworden of zo.
Zo'n beschuldiging maak je niet op een openbaar forum en al helemaal niet op basis van forumberichten van iemand die je niet kent. Al geloof je Marianne niet,houdt dat dan lekker voor jezelf.

Forumbeheer! Kan deze beschuldiging van het forum afgehaald worden.

Kiki

Kiki

09-10-2008 om 18:10

En heb je enig idee waar je marianne van beschuldigd

Je beschuldigd haar van zware kindermishandeling, Iemand die je niet kent. Iemand waar je niets van afweet. Op basis van wat forumberichten.
Misschien zitten Mariannes buren wel op dit forum of haar vrienden. Ongefundeerde beschuldigingen zijn heel gevaarlijk en blijven hangen.

Ik sta er eerlijk gezegd versteld van!

Bloeme

Bloeme

09-10-2008 om 19:10

Kiki

Kiki, heb je het draadje bij gezellug waar in naar verwijs gelezen ? Zo nee, doe dat dan eerst en geef me dan nog eens je mening. Dat zou ik zeer op prijs stellen.

Natuurlijk zeg ik dit niet zo maar, en ik heb in mijn eerste posting ook direct een voorbehoud gemaakt en Marianne mijn spijt betuigt voor als ik het mis heb. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik een vreemd gevoel blijf houden als ik alle informatie die ik de afgelopen maanden van Marianne heb gelezen bij elkaar op tel.

Ardnax

Ardnax

09-10-2008 om 20:10

Lijkt veel

Het lijkt inderdaad erg veel wat Marianne voor haar kiezen krijgt met ongelukjes met de kinderen, maar om nu te zeggen dat zij dat die kinderen aandoet ? (ja, ik heb dus de betreffende draad gelezen)
Dat vind ik erg ver gaan.
Wij hebben hier ook net een pechperiode achter de rug; in een half jaar tijd 2 kinderen in het ziekenhuis, een gebroken voet, nog een gebroken voet, allergische reacties, uitdrogingen, gebroken sleutelbeentje, ikzelf geopereerd, oma 2x geopereerd én een gebroken voet, een knobbeltje in mijn borst verwijderd, kind met roodvonk, toen de tweede ook, gevallen (meerdere malen) met grote open wonden op het gezicht.
Daarvoor gewoon 10 jaar zo goed als niks.
Als er dan iemand had geopperd dat ik Munchhausen by Proxy zou hebben zou ik diep en diep ongelukkig zijn geweest.
Ik geloof nog in het redelijk goeie van een mens.
Ik ben overigens wel van mening dat Marianne eerder bij een SEH had moeten staan en eisen had meten stellen, maar dat is wat anders.
Grtz.
Ardnax

Bloeme

Bloeme

Nogmaals

als ik fout zit, dan spijt me dat oprecht.
Maar dit soort dingen komt nu eenmaal wel voor, en dat zou dus ook in dit geval zo kunnen zijn. Mijn gevoel daarover is nog steeds hetzelfde.
Ik heb alleen maar mijn bezorgdheid willen uiten, geen onnodige kwetsende beschuldigingen.

Bloeme

Bloeme

En overigens

gaat het mij in de serie gebeurtenissen bij Marianne niet alleen om wat haar kinderen overkomt, maar ook om de dingen die haar zelf overkomen. Ik wil hier de voorbeelden niet neerzetten, maar ook die zijn in korte tijd niet op 1 hand te tellen en hebben een vergelijkbaar verloop als de dingen die haar kinderen overkomen.

En ik heb NERGENS gezegd dat Marianne haar kinderen wat aandoet om aandacht te krijgen. Als ik wat denk, dan is dat eerder dat Marianne de dingen die haar kinderen overkomen een andere lading geeft dan ze hebben.

Ardnax

Ardnax

Bloeme

Bloeme zegt:"En ik heb NERGENS gezegd dat Marianne haar kinderen wat aandoet om aandacht te krijgen"

Jouw eerdere reactie: "Er is ook een naam voor dit gedrag, meen iets van Munchhausen by proxy"
Jij droeg dit aan, niet ik of een ander. Nee, het was écht Bloeme die dit zei.
En kijk eens hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchhausen_by_proxy

Vooral de volgende zin:"Het syndroom by proxy leidt er toe dat een aan de zorg van een volwassene toevertrouwd kind (of huisdier) telkens ziekgemaakt en aldus chronisch mishandeld wordt. Dit kan gebeuren in de vorm van geweld (bekend is het geval van een moeder die een paar jaar geleden door een verborgen camera er op betrapt werd haar kind met een kussen bijna te verstikken), maar vaker door subtiele wijze van uithongering, slechte voeding, toedienen van drugs of geneesmiddelen. Soms heeft dit (uiteindelijk) de dood van het kind (of dier) tot gevolg."

Oftewel, je impliceert een heleboel.
Je zegt het dus wel zeker ergens !

Ondertussen ben ik benieuwd wat Mariannes huisarts over Emily zei....
Grtz.
Ardnax

Bloeme

Bloeme

09-10-2008 om 21:10

Ardnax

Als je mijn posting goed leest heb ik geschreven dat ik MEEN dat er een naam is voor dit soort gedrag, nl. mbp. Ik heb daar niet op gegoogled, maar bedoelde daarmee dat dat een gedrag is waarbij een volwassene op een verkeerde manier aandacht vraagt dmv gefingeerde of overdreven ziekte bij zichzelf of een kind. En helemaal niet dat een volwassenen een kind expres iets aandoet dan wel mishandelt.

Nu heb nav jouw posting wel even gegoogled, en vond idd dat het bij mbp meestal om opzettelijk toegebracht letsel gaat. Dat wist ik niet, dus in dat verband is het niet juist dat ik die term heb laten vallen, daarom zei ik ook ' ik meen dat er een naam voor dit gedrag is'. Mbp is dus niet de juiste naam. Wat het wel is weet ik niet.

Guinevere

Guinevere

Steuntje marianne

Marianne, het is in deze draad werkelijk geen seconde in me opgekomen dat er sprake zou zijn van aandachttrekkerij o.i.d. Dus negeer a.u.b. die verdachtmakingen en laat je niet wegjagen, op de kast jagen of op een andere manier gek maken!
Het staat Bloeme geheel vrij om je draad niet te lezen en niet te reageren trouwens, als zij wat dan ook van je denkt. Andere draad trouwens niet gelezen, ik heb geen zin om zo ver terug te gaan zoeken. Bovendien beoordeel ik elke posting op zichzelf.

Kiki

Kiki

Bloeme, ik heb het draadje niet gelezen

en dat ga ik ook niet doen. Want ik geloof gewoon niet dat jij Munchhausen by Proxy, of welke andere diagnose ook, via wat tekstjes kan diagnosticeren.

Ik vind het vreemd dat jij meent dit te moeten doen.

Overigens hebben sommige gezinnen gewoon enorm pech. Mijn vriendinnetje is terminaal ziek met twee kleine kinderen, haar man is nu thuis na een auto-ongeluk, haar vader is ook zwaar ziek en ook hij herstelt waarschijnlijk niet meer. In het ziekenhuis ligt ze vaak samen met een andere vrouw. Zij heeft borstkanker en haar dochtertje heeft leukemie. Bij mijn broertje op voetbal is een paar jaar geleden zomaar een jongetje van acht op het veld neergestort, dood. Zijn broertje was een paar jaar eerder al bij een auto-ongeluk om het leven gekomen.
Sommige dingen gebeuren gewoon iedere keer bij dezelfde mensen.
En als je het van mij niet kan aannemen, kijk dan in het draadje hierboven van Kaatje Heksenvet. Zij heeft zoveel pech in haar leven, dat ik me verbaas hoe ze het allemaal draagt. Ik weet niet of ik dat had gekund in haar plaats. Kijk in het nieuwe huishouden in het draadje van Jons, ook al een gezin dat zoveel pech heeft gehad. Of Nikus en haar gezin.

Hoe was het bij de dokter?

Marianne schreef donderdag ochtend om 8.30 uur dat ze om half 7 bij de dokter moest zijn. Ze had een afspraak gemaakt. Even terug naar het draadje zullen we maar zeggen...vreemd trouwens die tijden....)
Marianne, hoe was het bij de dokter. Om 10.30 uur schreef je dat je later meer hoopte te weten? Moet je morgenvroeg naar de dokter of was het vanavond om half 7? Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor je dochter. Zolang pijn lijden....vreselijk!

Steuntje bloeme

Hoi,
ik begrijp bloeme wel hoor en jullie ook als je de draadjes zou lezen.
ik denk dat bloeme bedoelde met de naam proxy bij... dat er mensen zijn die een heleboel ziektes verzinnen om aandacht. of het nou wel of niet echt gebeurd dat kinderen meegesleept worden van dokter naar dokter,heb ik zelf al regelmatig gelezen.
maar ik zou eerder denken dat dingen geschreven worden om aandacht.

maar net als bloeme zeg ik niet dat het absoluut zo is, we spreken alleen ons wantrouwen uit.

nu is het net of iedereen zo goed van vertrouwen is. tuurlijk zijn er mensen bij wie veel fout loopt,maar hier loopt wel erg veel fout

Ardnax

Ardnax

09-10-2008 om 22:10

Annemir

Zoek eens op dit forum onder je eigen naam, kijk naar wat opkomt als zijnde door de ogen van een vreemde en trek dan, net zoals Bloeme doet, een overhaaste conclusie.

Niet zo'n fijne conclusie hé ?

Grtz.
Ardnax

Guinevere

Guinevere

Ardnax

Dat zat ik ook al te bedenken. Want iedereen post hier toch vaak de lastige kwesties waar hij/zij mee omhoog zit. Dus dat levert al snel een vertekend beeld op van een persoon...

Bloeme

Bloeme

Geen (overhaaste) conclusie

Ardnax, ik vind het jammer dat je mij steeds verkeerd lijkt te willen begrijpen. En nu weer verkeerd citeert dan wel parafraseert.
Ik heb enkel en alleen mijn onrustige gevoel uitgesproken, mijn verwondering, mijn twijfels. Ik heb geen conclusies getrokken. En al helemaal geen overhaaste.

En wat jij en Guinevere nu zeggen over het optellen van 'probleem'postings van eenieder die hier op OO post, gaat in dit geval echt niet op. Bij Marianne gaat het om een reeks gebeurtenissen binnen een periode van amper een half jaar. En dat op zichzelf vind ik nog niet eens zo raar, maar het gaat om het steeds terugkerende patroon wat je daarin kunt lezen, zowel ten aanzien van de aard van de klachten als het verloop. En dat maakt het anders.

Guinevere

Guinevere

Ja bloeme...

Ja, zo hebben ze Lucia de B. ook veroordeeld. Puur op statistiek en waarschijnlijkheid, niet op basis van feiten. Maar nu stop ik met deze discussie, het gaat hier over een armfractuur.

Bloeme

Bloeme

Guinevere

Je schrijft dat je de andere draad niet gelezen hebt. Dat vind ik jammer, want dat is de reden dat ik deze draad (over de pols) in een ander licht zie.

Vind het uiteraard niet erg als je het niet met me eens bent, maar ik vind dat je dan wel van dezelfde info uit moet gaan als ik. En ik ben heel benieuwd wat je er dan van vindt, echt oprecht.

Ardnax

Ardnax

09-10-2008 om 23:10

Wel gelezen

Ik heb de draad wel gelezen en inderdaad; je wenst niemand zoveel pech toe in een half jaar tijd. Tis nogal wat, wat haar is overkomen.
En verder ?
Het interesseert me eigenlijk niks of het nu allemaal aangedikt is of niet, of het allemaal wel gebeurd is of niet. Ik ga er nog steeds van uit dat het haar allemaal overkomen is.
Wat ik wel heel storend vind is dat je iemand een ziekte toedicht, achteraf vertel je dat je eigenlijk niet goed wat weet wat het inhield en dat je het niet zo bedoeld had. MBP is een heel ernstige ziekte, daar moet je niet zo makkelijk over nadenken (waarschijnlijk maak je noit meer deze fout, maar dat terzijde).
Als je het er bij had gelaten dat je haar verhalen intussen ongeloofwaardig had gevonden en het vermoeden had dat ze de boel bij elkaar had gelogen, was ik niet zo gepikeerd of vervangend beledigd en boos geweest.
Maar dat je iemand beticht van het hebben van een ernstige psychische aandoening, terwijl je niet eens wat het is, is iets wat ik onoverkomelijk vind !
En intussen ben ik nog steeds benieuwd wat er nu bij de huisarts uitgekomen is.

Grtz.
Ardnax

Kiki

Kiki

Ik ben het helemaal met ardnax eens

Je beschuldigt iemand van kindermishandeling en van een ernstige psychische stoornis. Nu zeg je dat je niet wist wat het was en probeer je er een beetje te vergoedelijken, door te schermen met andere draadjes in hele andere onderwerpen.
Je blijft maar hameren op dat andere draadje, snap je niet dat het ons niet kan schelen wat er in andere draadjes gezegd wordt.
Het interesseert me niet of Marianne de waarheid spreekt of niet. Van mijn part heet ze Theo en is putjesschepper van beroep.
Het interesseert me wel dat een leek met allerlei insinuaties en/of stoornissen aankomt om een medeforummer zwart te maken, want dat is wat je doet.
En inderdaad, als je vermoedt dat Marianne liegt, was een simpele constatering daarvan voldoende geweest.

Marianne

Marianne

Dokter- bloeme en off topic

Eerst graag mijn reactie over de dokter waar ik inderdaad om half 7 ben geweest. Daar gaat immers dit draadje over dus Bloeme ik wil dat je ophoudt met zulke waanzinnerij over mij te vertellen, ik hoef dat niet te slikken!
Ten eerste heeft de dokter haar gips die spande rond haar duim met een speciaal zaagje wat weggesneden. Ik kon dat niet want het was te hard.
Hij heeft ook voor de verzekeringspapieren gezorgd die ik kan afgeven op school, moet alleen nog wat hospitaal rekeningen afwachten.
Maandag de MRI, maar tussentijds moeten we gewoon wat meer geduld uitoefenen, de gips moet er minstens nog 3 weken rond blijven zei hij, ook toen ik hem vertelde over het verspringen of knakken van beentjes in haar pols zei hij dat we eerst die MRI moeten afwachten, tenslotte kan die pols ook nu pas rusten, hij is bovendien vandaag nog maar 1 week gegipst.
Ik oefen dus nu nog wat geduld uit, hij is arts, hij heeft daarvoor gestudeerd, ik niet.
Vanmiddag belde de school ook om me te zeggen dat ze in het ziekenkamertje lag, dus ik haar gaan halen.
De dokter heeft haar onderzocht en haar maag is overbelast door de ibuprofen. Ze heeft nu ZURCALE PANTOPRAZOLE gekregen en morgen dagje thuis. Morgen zou ze al een flink stuk beter moeten zijn.
Tot zover mijn bezoek aan de dokter, de rest weten we maandag.
Dan wil ik nog even iets kwijt...Het hoort helaas niet in dit draadje maar omdat Bloeme me blijkbaar beter kent dan ik mezelf lijk te kennen kan ik niet anders dan mij te verdedigen tegenover haar. Bloeme, ik vind het niet kunnen dat jij mijn naam zomaar door het slijk gooit. Je kent me niet en weet niet wie ik ben. Je vertelt zo graag vanuit je intuitie, je gevoel, alleen zit je niet goed, je stelt me dan ook diep teleur.
Het heeft me bijna een hele dag gekost om me toonbaar te vertonen op de straatstenen. Ik ben hier niet goed van geweest en heb heel de dag lopen huilen. Zelfs nu ik opnieuw al jou rea's lees doet het me pijn om het door te slikken.
Ik dacht nochtans dat een forum diende om er je hart te kunnen lichten. Dingen van je af te schrijven, of een steun zijn voor elk wie het eens wat moeilijker heeft met iets.
Ten eerste kan ik van mezelf zeggen dat ik een hele goeie en lieve warme mama ben! Ik doe alles voor mijn kinderen, voor hen loop ik door een vuur als dat moet. De vriendinnetjes van mijn dochter vinden me zelfs SUPER MEGA COOL! Duys weet ik dat ik goed bezig ben.
Ten tweede heb ik echt wel veel pech gehad. Ben ik dan daarom gek of ziek of wat dan ook?
Ik woon in een mooi huis dat steeds netjes en ordelijk is, ik was me elke dag, ik kleed me deftig, ik hou van m'n kidz, zij houden van mij, ik kook elke dag een warme maaltijd, ik help hen bij huistaken, etc, mijn omgeving vind mij een lieve vrouw, iedereen zegt me steeds goeiedag, ook ik groet iedereen, marianne lacht altijd zeggen ze, steeds vriendelijk, steeds een leuk gesprek, ze vertelt ook graag eens mopjes,maar ze heeft ook al heel wat pech gehad, dat ook ja.
Als je spreekt over een bepaald draadje, wel, dan kan ik zeggen dat iedereen maar eens naar meerdere draadjes moet gaan kijken, dus niet enkel het afvaldraadje.
Bij verlies en verdriet heb ik al verschillende malen gepost.Ook eens 2 keer bij pubertijd. Maar eigenlijk belangen deze dingen niemand aan, het ging immers over mijn prive leven, de problemen waar ik mijn hart over wilde luchten.
Die gaan bovendien niet over "EEN HALF JAAR" Maar over jaren. Zo'n 32 jaar om precies te zijn. Ik heb maar dit forum leren kennen rond januari, en ik was blij dat ik eindelijk wat van me kon beginnen afschrijven.
Iedereen hier heeft me steeds veel steun gegeven, maar jij zegt dingen over me die nog kant nog wal raken en dat kwetst behoorlijk.
Is het dan mijn schuld geweest dat bv. mijn opa zijn handen niet van me kon afhouden toen ik 6 was?
Is het dan ook mijn schuld geweest dat mijn moeder stierf op 39 jarige leeftijd aan snelle agressieve kanker? Ik was 19, had nog een zus en 2 broers die een flink pak jonger waren, ik zorgde op die jonge leeftijd voor het huishouden en een zaak.
Was het dan ook mijn schuld dat mijn schoonvader zelfmoord pleegde op de verjaardag van mijn man?
Is het dan ook mijn schuld dat hij daardoor agressief werd en begon te drinken?
Toen ik nog kind was had ik dromen! Dromen over een fijn leven bijvoorbeeld. Helaas kwamen vele van die dromen niet uit. We hadden pech, ik had pech, maar daarom heb ik nog geen Munchhausen by proxy!
Ik probeer nu andere dromen te verwezenlijken, en dat is in de eerste plaats zorgen voor een bijzondere mooie toekomst waarin mijn kinderen de hoofdrol spelen!
En als ik dan eens ergens mee zit, wel, dan wil ik het kwijt, bv. hier op dit forum, waar niks mis mee is.
Tenslotte zijn wij allemaal mensen met gevoelens, ook denk ik dat ik hier niet de enige ben die eens wat vaker met problemen voor de dag komt.
Elk huisje draagt zijn kruisje, alleen komt niet iedereen ermee naar buiten.
En ik meende dat van die bewijzen, ik heb hier alles liggen, als ik alleen maar daarmee kan aantonen dat ik recht in mijn schoenen sta wil ik ze graag copieren en ze je bezorgen.
Verder vind ik ook wel dat het nu genoeg is geweest om mij te beoordelen/veroordelen over dingen die niet bestaan. Dit draadje gaat over de polsproblemen van mijn dochter en daar wil ik het graag bij houden. Bedankt voor het begrip.

Ardnax

Ardnax

Amen!

Grtz.
Ardnax

Marianne

Ik heb hier een paar weken geleden bijna hetzelfde meegemaakt met mijn dochter. Zij was ook gevallen met de fiets maar het was niet haar hand maar haar voet die zo'n pijn deed. Naar de SEH, foto's gemaakt. Nee niet stuk en geen scheurtje. Pijn bleef, week later weer terug. Weer foto's, nee niet stuk geen scheurtje. 2 weken later, pijn bleef weer naar het ziekenhuis. Nu naar een chirurg die wou haar voet toch maar ingipsen en voor de zekerheid de foto's van eerder even bekijken. Wat blijkt? Heeft ze wel een scheurtje maar omdat die doos van de SEH het niet goed gezien heeft ons maar weer naar huis gestuurd. Nu dus wel een paar weken gips. En de pijn is voorlopig over.
Laat die Bloeme maar zeuren, en zorg jij maar goed voor je meisje.
Groeten Lieuwkje.

zusje

zusje

10-10-2008 om 10:10

Ook eensteuntje voor bloeme

Bloeme heeft een gevoel en dat heeft ze gepost. Het staat haar vrij om niet te reageren maar het staat haar net zo vrij om haar gevoel te posten. Ze dacht dat er een naam voor gevoel was maar ze zei er meteen al bij dat ze niet zeker was of dat de goede naam was. Andere forummers zochten het op en het bleek niet de goede naam voor het gevoel wat Bloeme heeft. Einde mbp, dat kan geschrapt worden daar gaat het dus niet over. Blijft over het gevoel van Bloeme zonder bepaalde naam.
Als mensen dan gaan schrijven 'Je beschuldigt iemand van kindermishandeling en van een ernstige psychische stoornis.'en 'insinuaties en/of stoornissen aankomt om een medeforummer zwart te maken,'dat is wat die mensen naar Bloeme doen!

Bloeme

Bloeme

10-10-2008 om 10:10

Tot slot

Nog 1 laatste korte reactie op degenen die zo over mij heen vallen, want val anders in herhaling.

Vind het jammer dat jullie niet willen zien dat ik alleen maar mijn bezorgdheid heb willen uiten. Ik heb nergens gezegd dat iets zo IS of conclusies getrokken, ik heb enkel mijn gevoel uitgesproken. Ik heb ook meteen in mijn eerste posting gezegd dat ik Marianne mijn oprechte excuses aanbied voor het geval ik er naast zit, maar dat ik toch mijn bezorgde gevoel wilde uitspreken. Niets meer en niets minder.

Wens iedereen in dit draadje alle goeds, vooral Marianne en haar gezin.

groet,
Bloeme

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.