Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
2020 Afvallen wie ook (deel 4) | Pagina 21 | CJG forum door Ouders.nl
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Hangkous

Hangkous

04-01-2020 om 14:01

2020 Afvallen wie ook (deel 4)

Nieuw jaar, nieuwe start.
Een nieuwe draad om onze afval/lijn pogingen en vorderingen te bespreken en inzichten te delen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manja

Manja

27-05-2020 om 08:05

Pluis

Ik eet niet alleen worteltjes en sla hoor! Ik was natuurlijk ook echt veel te zwaar toen ik begon. 114 kilo! Merk wel dat het steeds lastiger wordt om in hetzelfde tempo te blijven afvallen. Maar dat was voorspeld door de coach.
Vandaag 100 gram.. in elk geval minder. Ben vanaf oktober nog nooit weer omhoog gegaan in een week en dat is nu weer gelukt.
Het wordt dus wel lastiger maar ik wil echt nog verder naar beneden. Heb nu bmi van 28.
Voor bmi van 25 moet er nog 10 kilo af. Ik reken op oktober. Dan ben ik een jaar bezig en zou ik 38 kilo afgevallen zijn....... nu dus 28.

Manja

Manja

27-05-2020 om 08:05

Pluis

100 gram in een week he. Woensdag is mijn weegmoment

Steeds langzamer afvallen

Het is logisch dat het afvallen steeds langzamer gaat.

Als je 100 kilo weegt blijf je op gewicht met 3000 kcal per dag (ik noem maar wat getallen hoor). Ga je 2000 kcal per dag eten dan val je af. Met een gewicht van 75 kilo blijf je met 2000 kcal op gewicht, dus om dan nog af te vallen moet je nog minder calorieën gaan eten. Een kleiner lijf heeft natuurlijk minder calorieën nodig.

skik

Pirata

Pirata

27-05-2020 om 10:05

Manja

Nog steeds, een hele grote pet af!!!
Ik vroeg me af, ben je niet bang voor het jojoeffect? Je ziet dat kennelijk toch vaak bij mensen die zo veel afgevallen zijn.

Hier moet ik mijn dieet wijzigen, eerst mocht ik weinig eiwitten en nu moet ik er juist veel (herstellen na de operatie). Het is nogal wennen, wisselen van rijst en pasta naar kwark, vlees vis enzo. En dan te bedenken dat ik veel vlees helemaal niet lekker vind.
Maar het vult wel, zeg, die eiwitten.
Sowieso ben ik nu lichter dan vorige week, veel eten lukt niet na narcose en met een snee van 25 cm in mijn buik.

blik

blik

27-05-2020 om 13:05

Manja

Gewicht omlaag is omlaag, dan gaat het toch niet moeizamer? Langzamer, maar dat is logisch.

Ja, helaas draag je eenmaal verworven overgewicht voor altijd, of iig een hele tijd, met je mee. Het is veel moeilijker op gewicht te blijven dan voor mensen die nooit overgewicht hebben gehad. Heel oneerlijk! Maar niet onmogelijk.

Pirata, ik ben ook meer eiwitten etc aan het eten nu.
Best jammer, want dat vleesloze beviel me wel.
Maar ik ben zo aan het rommelen met mijn gezondheid dat ik echt moet insteken op voedingswaarde. Omdat ik relatief weinig eet om diverse redenen moet de maaltijd die ik neem zo volwaardig mogelijk zijn. Plantaardig aan voldoende eiwitten en ijzer etc komen betekent vaak en veel eten, dat lukt me nu niet.
Misschien met bijv eiwit shakes maar ik kan niet ook nog die dingen gaan onderzoeken nu, er zijn te veel ongezonde versies.

En ik geef bakken met geld uit aan eten nu (kinderen eten niet maar..) en nog duurder kan echt niet, moet zelfs echt naar beneden.

Bleeh wordt echt tureluurs van iedere dag andere pannetjes voor iedereen!!
Maar uiteraard wil ik vegetarisch menu van dochter niet afnemen en partner lijkt het nog steeds goed te doen op zijn "keto" dieet.
(hij valt niet echt af maar houdt zich er goed aan etc)

Complicerend is dat ik vaak werk in avond en dat maaltijden, boodschappen doen etc een heel gepuzzel is en ik een enorme hekel heb gekregen aan boodschappen doen sinds corona maatregelen:(

Pirata, ik wens je een heel goed herstel!

Pirata

Pirata

28-05-2020 om 11:05

-2 sinds ik het ziekenhuis in ging (week geleden).
Ik ga maar eens wat meer proberen te eten. Ik neem al extra hapjes tussendoor (cake die de.kinderen voor.me hadden gebakken en toastjes met houmous).

Manja

Manja

28-05-2020 om 13:05

Pirata

Nou ja voorlopig ben ik nog nier bang voor jojo. Heb tot nu toe nooit eerder een serieuze afvalpoging gedaan. Dit is de eerste keer eigenlijk. En de 28 kilo die ik nu ben afgevallen had ik in 10 jaar erbij.
Ik denk eigenlijk dat ik mijn ritme wel zo op orde heb dat ik volhoud. Ik zal het zien. In elk geval blijf ik me dagelijks wegen. Dat had ik 10 jaar niet gedaan. En ik weet dat ik als ik mij weer aan mijn voedingsschema houd ik zo weer een kilo in de week kan afvallen.

zebra

zebra

28-05-2020 om 17:05

Blik

is het niet mogelijk om online boodschappen te bestellen en te laten bezorgen? Kan uiteraard niet overal natuurlijk maar als je al een druk programma hebt, dan zou dit je wel kunnen ontlasten.
Ook ik vind boodschappen doen niet fijn meer, was yoghurt en koffie vergeten maar dat laat ik mijn man zaterdag wel meebrengen als hij weer naar de supermarkt gaat.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

06-06-2020 om 20:06

't Zit even niet mee

Dit is niet mijn maand... Ik heb net opnieuw mijn enkel verstuikt waardoor sporten weer een tijdje niet zal gaan. We hebben drie verjaardagen in twee weken tijd. Jongste heeft met zijn schoolteam de kwalificatie gehaald en mag door naar de halve finales en als alles lukt naar de finale. Er is dus regelmatig taart en minder gezond eten. Ik neem bescheiden porties maar ben toch in de afgelopen twee weken bijna een kilo aangekomen.
En ondertussen zit ik zoonlief zwaar te supporten, hij is zo blij. Hij is de aanvoerder cq 1e bord speler.

blik

blik

07-06-2020 om 01:06

Dikkie Dik, wat leuk, proficiat!

Hier gaat het vergelijkbaar.
Niet kunnen sporten, nu ook weer veel minder kunnen bewegen dan gewoonlijk.
En te veel om te vieren..
Hoewel ik hier niet meer met de standaard traktaties aan kan komen bij de kinderen, willen ze echt niet meer.
Dus we moeten wat nieuwe dingen inbouwen, nog even zoeken.
Laatst hadden ze samen een best verantwoorde taart gemaakt, wel leuk.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

07-06-2020 om 11:06

pogingen

Ik probeer regelmatig soep op het menu te zetten, zelfgemaakte met veel groente, en dan geen brood erbij te nemen. Dat is zo ongeveer het meest calorie-arme wat ik kan verzinnen qua avondeten. Pokebowl zijn de kinderen gek op, komt ook regelmatig op tafel, is in ieder geval erg gezond. Maar we hebben de regel dat ieder kind op z'n verjaardag mag weten wat hij/zij eet en de traditie dat als je een belangrijke wedstrijd wint dat er dan patatjes op tafel komen...
Nou ja, in de zomer beter.

Hoe gaat het met de rest van de lappenmand?

Hier gaat ie lekker

Na de coronakilo's door stress en verdriet kwijt te zijn geraakt kan ik nu, stress- en verdrietloos, lekker door afvallen. Zo'n beginnetje maakt het altijd makkelijker om door te zetten. Ik had me voor 2020 voorgenomen om op 72 te komen en dat zit ik nu. En dit eetpatroon houd ik, met het feit dat ik weer kan sporten zoals ik gewend ben, nog wel even vol dus ik ga nu voor 68 kilo, het gewicht dat ik had voor ik 24 jaar geleden moeder werd.

Wat vervelend dat sommigen van jullie een blessure hebben die bewegen verhindert! Hoop dat jullie snel herstellen, want de combi verantwoord eten én bewegen werkt toch het beste.

skik

Pirata

Pirata

07-06-2020 om 11:06

Soep

Ja, soep is geweldig! Ook om het vitaminegehalte van de pubers op te krikken en restjes op te maken.
Hier gaat alles vooruit, gisteren een miniwandeling buiten kunnen maken en morgen ga ik 8 etages op en neer lopen bij mijn ziekenhuiscontrole.
Inmiddels stabiel 72 kilo net als skik en jawel, behoorlijk slanke benen.
Ik hoop dat dat zo blijft want ik moet waarschijnlijk levenslang prednison slikken, dat heeft nogal een slechte naam qua bijwerkingen en slanke lijn....

Dikkie Dik

Dikkie Dik

07-06-2020 om 12:06

Nu op een BMI van 25,2

Ik weet het, da's geen zwaar overgewicht, maar vanwege mijn genen moet ik eigenlijk naar 23 toe werken. Nog 7 kilo te gaan...
Ik baal want ik zat op 25.
Nou ja, maar weer met frisse moed balansdagen inlassen om de schade van alle feestelijkheden te beperken.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

07-06-2020 om 22:06

Skik

Ik gun je een prettigere manier om van kilo's af te komen dan stress en verdriet...

Dikkie Dik

Lief van je. Het gaat nu weer goed hoor!

Als je bmi op 25 of er onder komt wordt het tijd voor een nieuwe nick voor je

skik

bieb63

bieb63

08-06-2020 om 18:06

ja soep: optie

Wat hier een gewaardeerde maaltijd met veel groenten is en behoorlijk calorie-arm, is een gepureerde soep. Daar kan je dan echt heel veel groente in kwijt. Veel meer dan in een 'heldere' soep. En je hebt dan ook niet het gevoel dat je er nog iets bij moet zoals brood. Het is dan echt een vullende maaltijd.
Voor 4 personen neem ik dan 1 ui, 2 preitjes, een winterpeen, een halve broccoli, een halve bloemkool, een onsje sperziebonen, een kleine courgette, een rode paprika en 2 teentjes knoflook. Eventueel 2 aardappels erbij. Alles in grove stukken snijden. In een grote braadpan een beetje (olijf)olie verhitten en groenten even aanfruiten. Dan ca. 1,5 liter bouillon van een blokje erbij 20 a 30 minuten koken. Peper erbij en pureren. Heel smakelijk en vullend. Uiteraard kun je er voor de leuk nog wat plakjes rookworst door doen (voor je kinderen en zelf kan je die laten voor wat het is.

bieb63

bieb63

08-06-2020 om 18:06

Pureren

Uiteraard met een staafmixer

Linzensoep

Heel vullend een voedzaam: rode linzen koken in water met een bouillonblokje, gefruit uitje, knoflook, sambal, basilicum en tomatenpassata, pureren en klaar. Zo lekker

skik

Pirata

Pirata

08-06-2020 om 19:06

Goed idee

Goed idee. Die linzensoep kan morgen op het menu!

blik

blik

08-06-2020 om 19:06

Lekker skik

Dat recept ga ik ook proberen.
Ik vind soep ook wel ideaal. Zeker om allerlei restjes op te maken, ik gooi er gewoon alle groente in die nog liggen en op moeten.
Met fruit deed ik dat vaak in smoothies, maar er wordt hier nu zoveel fruit gegeten dat er nooit meer iets te lang blijft liggen.

Ik wil wel vaker smoothies gaan maken, vooral om meer groente te 'eten'. (drinken wordt het dan maar goed)
Ik heb nu een erg bewerkelijke blender, die vooral veel tijd vergt alles schoon te maken/ houden.
Iemand nog een tip voor een betaalbare maar handige blender, die vooral makkelijk schoon te houden is?

Pirata

Pirata

09-06-2020 om 18:06

De soep

De soep als voorgerecht gemaakt, met lavas ipv basilicum. En een lepeltje creme fraiche met knoflook middenin.
Erg lekker. Gelukkig nog iets over voor morgen.

Tessa

Tessa

09-06-2020 om 22:06

blik

Misschien een tip voor je bewerkelijke blender. Uitspoelen en met bodempje water terug op het apparaat. Klein beetje afwasmiddel erbij en aanzetten. Naspoelen en eventueel herhalen als het nog niet schoon is. Succes.

zebra

zebra

12-06-2020 om 23:06

hoe het hier gaat

nog steeds regelmatig pijn, volgende week moet ik naar de neuroloog. Wat ik wel regelmatig doe is een stukje fietsen, dan heb ik weinig tot geen pijn. Ik hoop wel dat ik binnenkort weer binnen kan sporten op een aantal toestellen, zeker toestellen waarbij ik kan zitten, de andere sla ik dan maar over.
Hoe het met mijn gewicht is, geen idee, daar kom ik wel achter als ik weer op de weegschaal ga bij de sportschool maar ik zal zeker wel wat aangekomen zijn. Ik probeer wat meer water te drinken maar de ene dag lukt dat beter dan de andere.

De soepen die hierboven genoemd zijn, ga ik zeker eens proberen, vind het leuk om soep te maken en ook nog lekker bovendien.

blik

blik

13-06-2020 om 22:06

Balen Zebra

Dat je nog zoveel pijn hebt... Beterschap!

Hier ook geen feestje op lichamelijk gebied, nu weer (nog? weer? nog? ik weet het niet meer!!!) forse klachten en ik kan niets lichamelijk, ook niet het minste dat nodig is. (probeer wel te blijven werken, zwaar maar lukt nog, maar thuis kan ik dan niets meer)
Dus ook de gewone beweging en wandelen is er even niet meer, laat staan sporten.
Terwijl de behoefte aan sporten zo groot blijft of zelfs toeneemt! Aarrgg, super frustrerend.

Ik weeg me niet maar hoeft niet, ik ben duidelijk uit aan het dijen.

Enige positieve is dat het me wel lukt redelijk gezond te blijven eten. Groente en fruit kan nog iets meer, verder ben ik wel tevreden.
Ik eet gewoon te veel nu, maar wat ik eet is meestal redelijk gezond en ik kan me de laatste keer dat ik echt gesnoept heb niet meer herinneren.
Ik eet wel even weer regelmatig vlees, dat voelt wat dubbel maar is wel een keuze nu. Het moet zo simpel mogelijk allemaal nu en bovendien vrees ik voor een ijzertekort door hormonale gedoetjes en dan is vlees wel zo makkelijk.
L
Pirata, wat een rotmiddel, prednison!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.