Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Hangkous

Hangkous

04-01-2020 om 14:01

2020 Afvallen wie ook (deel 4)

Nieuw jaar, nieuwe start.
Een nieuwe draad om onze afval/lijn pogingen en vorderingen te bespreken en inzichten te delen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Flavia

Flavia

09-03-2020 om 10:03

Herkenning Manja

dat besef dat wat je deed niet werkt en dat iemand anders het misschien toch wel beter weet dan jijzelf.

Wat ben je goed op weg zeg.

zebra

zebra

09-03-2020 om 12:03

Blik, elk doet het op zijn manier

en wat voor de een prima werkt, is voor de ander niet haalbaar. Is ook geen ramp als je dan een manier vindt die wél bij jou past. Maar ik kan me voorstellen dat het lastig is als je onregelmatige diensten hebt.
Goed dat je man niet overstag is gegaan voor de taart.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

09-03-2020 om 13:03

Weer iets eraf

Weer een halve kilo eraf deze week, nog 1,2 kg te gaan voor een bmi-punt eraf.

blik

blik

09-03-2020 om 20:03

Zebra

Ik had mijn manier wel zo ongeveer gevonden.
Moet me er wél aan houden natuurlijk;)
Maar dat geldt voor elke manier. Toch paste het me het best. (voor nu dan)
Maarja ik leef niet alleen en mijn manier bleek voor partner niets te doen.
Deze manier moet zich ook nog bewijzen maar partner is iig nu veel enthousiaster dan bij 'mijn' manier, past blijkbaar veel beter.

En nu eten we dus zo ongeveer alle 4 verschillend en enerzijds vind ik dat prima, (en ook wel logisch) maar zucht het is wel heel veel werk nu.
En daarom eet ik zoveel mogelijk mee met partner maar voel me toch niet helemaal fijn erbij.
Maar dat kan ook toeval zijn, misschien ben ik gewoon nog (of weer) ziek.
Maar we eten nu iig weer meer vlees en vis en dat vind ik zelf toch jammer.

Maarja, vandaag tempeh gemaakt (overheerlijk deze keer!) en kipfilet maar qua koolhydraten scheelt het wel. En omdat we weinig koolhydraten eten heb ik vanzelf ook meer behoefte aan bijv vlees.

We blijven zoeken hoor.
Partner gaat wat mij betreft nu voor, zou fijn zijn als zijn overgewicht verminderde. Ik wil gewoon nog een paar kilo kwijt maar echt noodzakelijk is dat niet.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

10-03-2020 om 09:03

Flavia

Sterkte, misschien helpt het om bleekselderij mee te nemen tegen de trek. Kun je toch knabbelen zonder dat je er kilo's van aankomt.
Ik heb als avondknabbeltje van die gezouten zonnebloempitten uit de Turkse winkel. Het kost moeite om het eetbare pitje eruit te krijgen en helpt mij als ik wil snaaien. Bovendien vind ik het matig lekker en dat helpt om van de gewoonte af te komen.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

eten naar behoefte

Blik, eten naar behoefte schijnt een van de beste manieren te zijn om af te vallen. Het gaat wel langzaam maar je blijft daarna makkelijk op gewicht. Een vriendin van mij doet dit al jaren en is van maat 42 naar maat 36/38 gegaan.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

Manja

Hoe gaat het nu, is het al bijna tijd voor je glaasje wijn?
Manlief en ik hebben ook besloten om de wijn flink te laten staan, het werd teveel een gewoonte om de dag mee af te sluiten. Het bevalt, we slapen beter en kunnen ons beter concentreren.

Pluis

Pluis

10-03-2020 om 11:03

Jammer, nu toch weer op 74 kg...

Wel heel erg genoten van het weekend weg, alles te voet gedaan, dus flink wat meters gemaakt en enigszins met beleid genoten van al het lokale lekkers, maar toch een kilo erbij. Dat mijn lijf dit het goede moment vond om toch weer ongesteld te worden (na ruim 5 maanden niet) zal hopelijk wat schelen. Ik weet van mezelf dat ik nogal schommel in gewicht rond die periode.
Maar, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Dus gisteravond genoten van een salade, gesport en vanochtend weer begonnen met IF. Hopelijk ben ik die extra kilo dan snel weer kwijt.

Flavia, jammer dat je meteen zo gestraft wordt voor het iets laten vieren van de teugels. Dat heb ik dit weekend dus ook ervaren. 'Vroeger' had ik daar nauwelijks last van, maar de overgang maakt blijkbaar meer kapot dan je lief is . Hopelijk lukt het je om nu even niet meer aan te komen, dat vind ik al heel wat onder de omstandigheden.

Dikkie Dik, knap dat je zo mindert met wijn. Ik vind zelf dat glaasje alcohol (meestal port of een likeur) voor het slapen gaan wel heel lekker, ik slaap er juist heel goed op. Dus dat neem ik toch nog met enige regelmaat, want goed slapen is intussen ook een dingetje, met dank (denk ik) aan die overgang. Vorige week zelfs een paar keer naar een slaappilletje gegrepen, ik was heel blij dat ik er nog een paar had liggen. Echt een paar nachten helemaal niet of nauwelijks geslapen, dat helpt absoluut niet bij het afvallen .

zebra

zebra

10-03-2020 om 14:03

vorige week zoveel afgevallen in 1 week tijd (eigenlijk teveel zelfs) en dat zat er deze week, op 3 ons na, weer terug aan. Nu heb ik dit weekend wel wat meer dingen gegeten met best wat zout (toastjes met brie, paturain, salades ivm verjaardag) dus misschien hield ik daardoor meer vocht vast maar het is wel jammer. Al was ik maar stabiel gebleven, dat had ik niet erg gevonden. Ach ja, we gaan rustig verder.

Het sporten gaat momenteel ook niet geweldig, wel de gewone toestellen maar het fietsen en de stepper gaan een stuk moeizamer, ben al weken verkouden ook. Dan lijkt het beter te gaan en de week erna is het weer mis. Ben ook al maanden erg moe, of het gaat helpen weet ik niet maar ik heb volgende week een afspraak bij een osteopaat.

zebra

zebra

10-03-2020 om 14:03

port

hier in het weekend mijn glas port en heel soms doordeweeks als ik me echt erg verkouden voel, dan slaap ik soms toch net iets beter.

blik

blik

10-03-2020 om 15:03

Bleeh

Ook hier schiet het niet op. Blijf maar op en neer verkouden en/of ziek zijn. Zo blij als het even goede kant opgaat en dan weer bleeeh.
Maakt het niet makkelijker om dieet van man te blijven organiseren.
Normaal gesproken zou ik nu gewoon even voor afhaal kiezen, of iets heel simpels met wat we hebben liggen, pasta oid. En dat 'mag' nu ook niet.
We zullen het zien, en anders maar even niet.
Heb geen energie!

(slapen hier ook vreselijk, vooral door overgang)

Manja

Manja

11-03-2020 om 08:03

Dikkie

Vanochtend was het zover! De bmi 30 is bereikt!!
Ik neem vanavond een heerlijk glas rode wijn! Mijn eerste alcohol sinds 7 oktober. Ik ga ervan genieten. En neem er ook een lekker hapje bij.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

11-03-2020 om 12:03

Geniet er van!

En nou hopen dat je niet direct weer boven de 30 komt 😉

blik

blik

11-03-2020 om 13:03

Nee joh

Helemaal niet erg als je nu weer boven de 30 komt!
Je hebt er nu onder gezeten dus als je het niet blijft dan kom je er heel snel definitief onder!!
Wat een mijlpaal en wat leuk. Proost!

Partner hier had zo'n zin in friet met gebakken vis, ik zei hem toen dat hij dat kon doen als hij onder de 30 kwam... (wel wat minder onschuldig als een glaasje wijn)
Poeh het blijft voor ons verschrikkelijk moeilijk om niet de verantwoordelijkheid over partners overgewicht bij mij te leggen. Hij doet dat, ik blijf dat doen zucht.
Scheidslijn tussen steunen, enthousiast zijn en overnemen is dun.
Hij blijft wel gemotiveerd. Wilde niet met me uiteten omdat hij bang is verleidingen niet te kunnen weerstaan. Echt nieuwe stappen voor hem.

Hangkous

Hangkous

11-03-2020 om 13:03

Dames allemaal gefeliciteerd met jullie mijlpalen

Ik ben inmiddels al weken stabiel op 62,5 met plus of min 300 g en dat voelt goed.
Recent een lang weekend weggeweest en in restaurants de lunch en het diner gegeten dat is soms wat vetter dan ik zelf doe en de porties zijn ook groter maar de schade lijkt mee te vallen. Op de weegschaal thuis had ik er bijna niks bij. Dat is zo'n antieke met een wijzerplaat, als je scheef staat is je gewicht anders dan dat je recht staat. De weegschaal op de sport is een digitale die per 100 g weegt en daar ga ik vrijdag pas op.
Ik ben benieuwd.

Nadat ik in 2017 en 2018 10 kg was afgevallen had ik een nieuw badpak gekocht voor mijn wekelijkse uurtje zwemmen. Dat was geen kwaliteitsding daar hingen na ruim een jaar de elastische vezels uit dus ik had mijn oude badpak al weer een paar weken aan maar dat is een beetje te groot.
Gisteren een nieuw badpak kunnen kopen (in de winter is dat altijd een beetje moeilijk) en dat vandaag voor de eerste keer aan. Mooi strak aansluitend, de buik is helemaal plat in dat ding. Als bijkomend nadeel is er ook wat anders helemaal plat.
-10 kilo betekende voor mijn cupmaat al terug van B naar A en nu met dat strakke badpak ben ik helemaal plat, geen boezem meer over😭 Hoop dat in het gebruik de elastische vezels een beetje oprekken, geen gezicht zo zonder borsten.

blik

blik

11-03-2020 om 16:03

Ah Hangkous

Ja dat blijft balen.
Toch vaak keuze tussen buik en borsten, voor mij blijft het ook lastig. Nu een buikje maar ook borsten waar ik blij mee ben. Tsja.
Wel leuk zo'n nieuw badpak! (maarja, in een badpak kun je weer geen vulling doen)

Manja

Manja

12-03-2020 om 07:03

Ach ja die borsten

Van cup F naar cup D gegaan dus das prima wat mij betreft. Groot zat. Ik had Toen ik jonger was en dus slanker lange tijd 75C. Nu 80 D, denk niet dat daar nu nog veel afgaat

blik

blik

Manja

Een jaar geleden ongeveer was ik op gewicht waar ik nu ook wel weer wil komen. Qua cupmaat vond ik het nog prima, cup maakt me ook niks uit. Maar juist die laatste kilo's (waar buik dan ook begint te verdwijnen) zorgt voor uuh nogal slap gedoe.
Bijwerking van jaren overgewicht lijkt me zo. Geen ramp, wel jammer. Nu met een paar kg er weer bij zijn borsten ook gewoon weer voller.

Manja

Manja

Blik

Ja ik moet dus ook nog minstens 10 eraf. Hoop dat mijn lijf weet dat dat dan van de buik moet en niet van de borsten haha . Maar goed, dan maar hangen. Met een bh om is dat prima, lekker omhoog duwen en het lijkt wel wat

Hangkous

Hangkous

12-03-2020 om 14:03

mijn lijf wist dat niet

=====Hoop dat mijn lijf weet dat dat dan van de buik moet en niet van de borsten haha .====
Dat begon bij de borsten en de buik heb ik pas strak gekregen met buikspieroefeningen. Wat een hel! En helaas moet ik dat blijven doen, 1 week niet sporten en de boel verslapt.

Pluis

Pluis

12-03-2020 om 15:03

Haha Hangkous

Ik heb beeld hoor .
Helaas weet mijn lichaam dat ook niet. Sterker nog, ik heb altijd een buik(je) gehad, ook toen ik nog heel slank was in mijn jonge jaren. Zit echt in mijn familie, qua bouw. Ik heb nu het vage plan om op de sportschool Better Belly te gaan doen, met zo'n zweetband om je buik op de fiets. Het lijkt me echt een hel, maar ja, wil op mijn 50e verjaardag wel graag in een leuke jurk rond kunnen lopen, en nu is dat allemaal geen gezicht vanwege die buitenproportionele buik . Ik hoop dan dat ik niet heel veel verder hoef af te vallen, mijn stevige borsten kan behouden maar wel die buik kwijtraak.

Overigens stond de teller vanochtend alweer aan de goede kant van de 73 kilo. Op naar de 69!

zebra

zebra

12-03-2020 om 17:03

Manja en Blik

Manja: gefeliciteerd met dit resultaat!

Blik: als je je niet lekker voelt, misschien ff pas op de plaats? Hier deze week ook wat makkelijker dan anders hoor. Ook steeds niet fit, het sporten deze week ging ook niet echt super en ik denk dat ik morgen ga overslaan (advies sportschool ivm corona).

zebra

zebra

12-03-2020 om 17:03

Pluis

het is wel erg wam met die band rond je buik, heb jaren geleden ook een tijdje better belly gedaan, ik weet niet meer precies wat het resultaat was hoor.
Fijn dat de weegschaal weer lief was, ga zo door!

Bellefleur

Bellefleur

16-03-2020 om 19:03

Sporten

Dames,
Ik lees al maanden mee met jullie draadje. Net als jullie doe ik mijn best om af te vallen. Ik volg de richtlijnen van het Voedingscentrum, en probeer af te vallen door bewegen. Mijn sportschool is dicht, en het zwembad is dicht. Ik moet dus op een andere manier bewegen. Een tijdje geleden stonden er in dit draadje linkjes naar sportsites, om thuis zelf te oefenen. Welke zijn geschikt?

Pluis

Pluis

18-03-2020 om 09:03

En weer wat eraf

Terwijl ik toch niet heel erg oplet op dit moment, en de sportschool is dicht en ik ben nog niet zover dat ik voor/met mezelf aan de slag ga, dus ik ben aangenaam verrast. Vanochtend gaf de weegschaal 72,3 aan. Dus komend vanaf 74,7 ben ik nu toch al bijna 2,5 kilo kwijt. En echt zonder enig probleem! Ik ga dit lekker volhouden!

Bellefleur, ik denk met je mee. Er zijn verschillende apps beschikbaar, gratis vaak, dus ik denk dat je gewoon er een paar moet uitproberen. Ik vind zelf 7 minute workout wel prettig. Is dus 7 minuten per dag, wisselend programma. Dat is heel goed te doen. En daarmee kun je opbouwen. Verder kun je gewoon touwtjespringen, opdrukken, planken, squats, rekken en strekken zonder dat je daar iets voor hoeft te downloaden. Maar ik vind zelf een handvat ook wel lekker. Hardlopen kan natuurlijk ook altijd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.