Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Eddeped
27-04-2016 om 09:04
wie kan helpen bij reactie op concept advies van de RvdK?
Hoi allemaal,
Ik zoek iemand die mij kan helpen op het formuleren van mijn reactie op het concept rapport van de RvdK. ik heb momenteel een reactie van 6 kantjes en vind dat nogal veel.
Wat mij vooral dwars zit is dat het onderzoek een wassen neus is, de uitkomst stond schijnbaar al vast. Ik heb bijvoorbeeld meerdere keren aangegeven dat moeder niet wilt communiceren, communicatie saboteert frustreert, ieder inmengingen van derden subtiel tegenwerkt en mij als persoon en vader negeert.
Ik heb beargumenteerd waarom dochter 1 dag meer bij mij maar is helemaal niks mee gedaan, wensen van moeder worden ingewilligd en voor oudste dochter het advies om te gaan communiceren onder begeleiding, zinloos advies dus!
nu zoek ik dus iemand die mij kan helpen mn bezwaren kort en bondig op te tekenen, weet iemand waar ik hiermee terecht kan?

tsjor
15-05-2016 om 20:05
ook dat
'Dus legde ik school maar weer uit dat de kinderen de kleding van papa aan moesten en dat ik het weg zou gooien of wassen zodra ze bij mij aangekomen waren.' zo kun je er ook mee omgaan: de school maakt een fout, zij leggen de verantwoordelijkheid bij de moeder, terwijl die bij vader hoort te liggen. School kun je daarop wijzen. en verder je eigen maatregelen nemen: broek weg, of in de kast voor de terugreis..
'Discussie had geen zin, want ik was gek.' Als je die conclusie trekt en je hebt alle reden om die conclusie te trekken, dan ga je toch ook handelen naar die conclusie: geen discussies meer, niet intrappen, niet aan beginnen, niet doen. Dus geen emails meer, geen verantwoording. Kijk, die ruzies komen er toch wel, de ex wordt toch wel boos, maakt niet uit wat je doet. Dus dan doe je lekker wat je zelf wil doen, wat je voor jezelf kunt verantwoorden, wat jij denkt dat goed is voor je kind. en de rest laat je als koud water van een olifantenhuis aflopen.
Tsjor

Noet
16-05-2016 om 02:05
zo'n broek
die zou mijn dochter ook zo maar aan kunnen hebben hoor. Ben nu ook met mijn ex in een 'strijd' hij vind dat ze te kort kleding heeft. Ik vind 15 setjes wel voldoende.
Kreeg een app dat ze volgende vakantie meer mee moet. Ja leuk maar hij moet niet bij mij wezen, dochter pakt die koffer in. Zegt dan bij pappa stop ik x en y er nog bij. Als ze dat niet doet komt ze idd kleding te kort die week. Wil niet zeggen dat ze te kort kleding heeft.
Of madam weigert haar nieuwe broek aan te doen omdat ze bij nader inzien de pijp toch niet zo mooi vind, na weken 'm wel aan gehad te hebben. Om dan de te kleine broek die klaar ligt om naar haar halfzusje door geschoven te worden weer aan te trekken tot haar kont er niet meer in past.
Haar probleem, niet het mijne en laat ik ook niet mijn probleem maken door mijn ex.
Dus ja dan hebben we 'strijd'. Alleen krijgt dochter dat niet mee. En soms wel als ze aan haar vader mag uitleggen hoe de vork eigenlijk in de steel zit.

Eddeped
16-05-2016 om 07:05
Doorgeven
Ik snap dat je kan zeggen het is het probleem van dochter en dat moet ze zelf maar oplossen. M'n dochter is 11 en een dromer, nog lekker onbekommerd. Als ze aan mij vraagt wil je dit of dat even voor mij doorgeven dan doe ik dat. Als er dan een broek te klein is geworden dan meld ik dat. En dat weet ze dan. Als moeder dan vervolgens toch die broek weer in de tas stopt, tja dan moet ze dat verder maar met moeder gaan regelen. Ze weet dat ik het aan haar heb gemeld en dan mag moeder gaan vertellen waarom ze hem er toch weer in heeft gestopt.

Noet
16-05-2016 om 10:05
zelfde
mijn dochter is 10, een dromer, een rommelkont, vergeetachtig en selectief doof.
Maar met een gewoon iq en vaardigheden, dus dit is iets wat ze op die leeftijd gewoon zelf kunnen. Zelfde met huiswerk maken. Op maandag vraag ik heb je nog huiswerk deze week (is altijd ja want elke week hetzelfde riedeltje: leesblad, redactiesommen, toets) dan moet ze plannen. Doet ze het niet moet ze het opschool na schooltijd doen. Gaat steeds beter.
Als kind vraagt wil je dit of dat doorgeven is het antwoord, je kunt je vader appen, bellen of mailen. Dat kun je prima zelf, tenzij ik toevallig net met hem ingesprek ben. En andersom dus ook. Ik ben geen postbode.

Noet
16-05-2016 om 10:05
weer te kleine broek
isschien doet jouw dochter net als die van mij gewoon zelf die te kleine broek in de tas omdat moeder haar zelf die tas laat inpakken. Jij bent daar niet bij tenslotte en 10/11 jarigen vertellen niet alles he, soms zijn het nog net kleuters.

Eddeped
16-05-2016 om 13:05
Nee Noet
Dat is iets wat ik wel zeker weet, moeder pakt de tas in. Toen wij de gesprekken bij jeugdzorg hadden hebben wij het 6 weken betreffende de tas gesprekken gevoerd, 6 weken! Het had in 6 minuten geregeld kunnen zijn. 1 van de punten waar ook de dames van jeugdzorg verbazend hun wenkbrauwen over optrokken was dat moeder beweerde dat dochter niet in staat was om zelf haar tas in te pakken op donderdag zodat deze op vrijdag klaarstond, en moeder had op donderdag geen tijd.

Noet
16-05-2016 om 13:05
dan accepteren
jij geeft door, vinkt af, klaar.
Aan dochter om met moeder te strijden. Of je houdt de broek bij jou, kan ze 'm ook niet meer aan en koopt een passende broek bij de h.ema hm of goedkoper.
Strijd opgelost

Eddeped
16-05-2016 om 16:05
noet
Goedbedoeld advies maar zoals eerder al geschreven, dochter wilt geen kleren van mij - bij mij aan. Snap ik ook wel, ze wilt gewoon dr "eigen" kleren. Nu heb ik ook geen zin in drama's als: "die kleding is van mij en die blijft bij mij"!
ze heeft gewoon kleding, ik heb in de loop der tijd een basisvoorraad achtergehouden zodat er altijd wel iets voor d'r te kiezen is, vind ze ook best zo. Als ik de te korte broek hier zou houden geeft moeder gewoon 1 broek minder mee. Die heeft een lijstje met wat er hier is, hoeveel enz.

Noet
16-05-2016 om 18:05
ik kan me heel goed voorstellen dat je dochter geen kleren van jouw aan wil. Mijn dochter wil ook ggen kleren van haar vader aan. Die zijn te groot en voor een man.
Je koopt 'm natuurlijk gewoon samen met haar.
Broek blijft bij jou, moeder geeft er 1 minder mee, zijn er toch gewoon genoeg broeken. Aan je dochter de keus om 'm aan te trekken.
Je wil veel te veel voor je dochter te bepalen over zaken die het sop niet waard zijn. Een 10 jarige bepaalt zelf of ze iets wel of niet aantrekken. Samen met die 10 jarige zorg je voor voldoende voorraad.

Noet
16-05-2016 om 18:05
lijstje
ik heb ook ern lijstje van wat daar is en wat hier. Dan weet ik dat ik aan dochter moet vragen om haar sportsokken mee terug te nemen als ik die niet in de was aan tref. Of dat ik idd dingen niet hoef mee te geven. Nou ja, dochter niet hoef te adviseren x of y mee te nemen. Ik pak die tas niet in.
Of dat er echt niet bij gekocht hoeft te worden op eerste eis van dochter (rustig 5 setjes te gelijk in gebruik en niet in de was)
LAAT LOSSSSSSSSSSS

Eddeped
17-05-2016 om 07:05
Noet
Ik begrijp eerlijk gezegd je laatste bericht niet hoor, behalve dan dat jij ook een lijstje heb.
Anderzijds, aan de ene kant zegt men dat die kinderen oud en wijs genoeg zijn om dit soort dingen zelf te regelen en anders hebben ze pech, anderzijds zeg jij haar te helpen anders heeft ze geen sportsokken. Als ze die niet heeft dan heeft ze toch ook pech?

Eddeped
17-05-2016 om 07:05
Even terug naar het onderwerp
Ik heb nu het definitieve rapport ontvangen, daarin staat dat m'n ex voor dochter contact op zal nemen met jeugd preventie team ipv cjg omdat ze daar vaker contact mee heeft gehad.. Ik snap dat wel want bij cjg kan en mag of moet ik zelfs aanwezig zijn en dat wilt ze natuurlijk niet. Ik weet ook dat die persoon van JPT zand in de ogen gestrooid zal worden en het uithuisplaatsing zetten van dochter zal als een akkefietje worden afgedaan.
Ik mag toch ook gewoon contact opnemen met dat team?
Nog iets anders, gisteren toen ik dochter ging ophalen stond ex de ramen te zemen, er waren weer eieren tegen aan gegooid door gasten ivm oudste dochter. Daarom heeft zij ooit contact gehad met dat JPT. Kunnen jullie je voorstellen dat ze daar de gesprekken en contacten over laat gaan en bijde rechter overbrengt "ja ja ik ben in goed contact met het JPT en dat verloopt goed hoor!"

Noet
17-05-2016 om 08:05
k zeg tegen dochter: zeg bij het vouwen van de was zie ik al een tijd geen sportsokken, liggen die bij papa dan moet je ze even meenemen.
Doet ze dat niet moet ze op blote voeten in haar schoenen. Vindt ze niet fijn, maar is niet mijn probleem.
Dat lijstje, nou ja in mijn hoofd dan, is vooral nodig om te weten of er genoeg kleren zijn op beide plekken.
Daar zit bij ons namelijk een wringpunt, ik ben van de minimalistische stroming en ex+stiefma+kind van de je hebt nooit genoeg. Aangezien ik moet betalen wil ik best iets over mijn grens, maar 25 setjes vind ik wel erg veel en 3x per dag verkleden hoeft ook niet. Je kunt best een shirtje en broek 2x aan voor het in de was gaat.
Waarom dat berichtje, nou omdat je doet alsof het hebben van een lijstje van kleding niet normaal zou zijn, maar dat is het juist wel. Meer in aantallen, maar al snel weet je precies wat er is.

rode krullenbol
Laat me eens raden, Eddeped
Jij weet wel wie die eieren heeft gegooid?

AnneJ
Waarom Eddeped
Waarom zou jij conctact op willen nemen met het preventieteam?
Wat doet het er nou helemaal toe wat jou vrouw al dan niet tegen deze mensen zegt? Mogelijk kunnen ze helpen met de overlast aan gasten die om je dochter heen hangen.
Natuurlijk kun je wel bellen en dan ook weer ruzie gaan zoeken via het jpg. Wat zegt dat eigenlijk over jou zelf?
Het zou mooi zijn als je gewoon je aanwezigheid als vader laat blijken aan deze mensen. Helaas kun je het niet laten om voortdurend je exvrouw te belasteren dus dan zet je jezelf weer neer als een ruziezoeker.

Eddeped
17-05-2016 om 09:05
Nee ik weet niet wie het zijn. Het is/zijn/schijnen jongens uit die buurt daar te zijn waar m'n dochter eens/wel eens mee om gaat. Het is vaker gebeurd. Wel typisch dat je schijnbaar gelijk mijn kant opdrinkt, zo van " gniffel gniffel ik weet wie het zijn maar ik zeg lekker niks" of misschien nog erger dat ik die jongens ingehuurd heb. Waarom denk je overigens dat ik het wel weet?
Ik wil contact opnemen met het jpt omdat Rvdk heeft geconstateerd dat het niet goed gaat met m'n dochter en dat er wel wat moet gebeuren. Als m'n ex met het jpt in gesprek is klinkt dat goed maar als ze daarmee in gesprek is omdat ze eieren tegen haar ramen krijgt is dat een ander verhaal. En blijft het slecht en slechter gaan met m'n dochter. Ik kan ook niks doen en later zeggen, zie je wel! Ik had weer gelijk!

Eddeped
Later
En als Kidman later zeg "zie je wel ik had weer gelijk" zal men zeggen " ja, jij heb makkelijk lullen vanaf de zijlijn!mwat heb jij toen gedaan? Helemaal niks vriend! Moeder heeft alles in d'r eentje moeten doen en jij was lekker aan het feesten, da's nu wel lekker makkelijk lullen wat je doe"

mieke
doel
Wat is nou eigenlijk je doel?
Een goede relatie met je kinderen opbouwen of de situatie bij je ex dusdanig verpesten dat voor je het weet je dochter uit huis geplaats wordt en in een instelling komt. Nou, en dat is goed voor de relatie met je dochter.
Je kinderen zijn geen kleuters meer. Ze nemen zelf beslissingen. Jij hoeft er alleen maar te zijn. Als ze willen komen ze straks vanzelf vaker. Maar hou nou op met dat gedoe naar je ex(heks), het gemail, het gezeur over te korte broeken. Echt, je kinderen zitten daar helemaal niet op te wachten. Ze willen gewoon een lieve, gezellige vader.

AnneJ
Je kunt niets doen Eddeped
Je kunt de situatie met je oudste dochter mogelijk verbeteren door op te houden met je exvrouw de hele tijd in beeld te zetten.
Verder kun je niet zoveel want je wil niet dat ze blijft slapen, dus je bent er verder niet voor haar.
Dus laat het dan ook gewoon over aan je exvrouw.
Alleen als het om uithuisplaatsing gaat van je dochter naar een instantie zul je er bij betrokken worden.
Maar ik zie echt niet in hoe je met jou houding iets zou kunnen bijdragen aan hulpverlening aan je dochter in deze situatie.
Alleen als je het alleenrecht/gezag/zorg zou hebben voor je dochter zou er mogelijk iets kunnen uitkomen. Nu staat het gevecht dat je onderhoudt met je exvrouw gewoon in de weg van alles, ook van hulpverlening aan je dochter.
Dus je er buiten houden is wat je kunt bijdragen aan hulp aan je dochter.

Eddeped
Mieke
Je neemt weer aan dat ik enkel de situatie bij m'n ex wil verzieken, ik zal het schreeuwen naar je ;NEE, DAT WIL IK NIET, IK WIL DAT MN DOCHTER NIET VERDER AFGLIJD!!!!!!!
Dat mijn ex mij lastig vind, jammer.
Dat m'n dochter afglijd, niet jammer en misschien te stoppen.
Mijn ex is enkel in haar zelf geïnteresseerrd, haar status, haar imago. Hulp of nmenging van wie of wat dan ook is niet gewenst. Elk falen of welke negatieve ontwikkeling wat betreft m'n dochter zal niet aan haar liggen. Als je een aantal berichten terug leest kan je lezen dat er mensen zijn die dat herkennen, die weten dat er mensen zijn met een stoornis. Als jij je dat niet kan inbeelden of kan voorstellen, niet meer reageren alsjeblieft.

Hortensia
17-05-2016 om 10:05
Eddeped, afglijdende dochter
Eddeped, ik heb zelf machteloos moeten toekijken hoe mijn kinderen door de ellende van hun pa werden meegesleurd.
Ik kon NIETS doen.
NIETS.
Alleen wachten op het moment dat de kinderen oud genoeg waren om in te zien wat er gebeurde.
Ik kan gillen, huilen, allerlei instanties erbij trekken. Het helpt niet. Ik was de overbezorgde moeder die niet los kon laten.
Je kunt niets doen.
NIETS!!!
Besteed je energie aan "er zijn voor je dochter". Zet haar niet onder druk. Meer kun je niet doen. Als moeder van haar voetstuk valt, ben jij er nog.
Meer kun je nu niet doen. Dat is afschuwelijk, dat is gemeen, dat is gruwelijk, dat is wanhopig. Maar dat is ook een feit.

Eddeped
Anne j
Ik kan het jpt er toch op wijzen dat moeder heeft toegezegd contact op te nemen met jpt vanwege uit huis zetten van dochter en de daarbij gekomen agressie en dergelijke, en dat eiergooiende jongens niet de issue was? Dan weten ze daar wat er werkelijk speelt. Moeder heeft toegezegd om voor een eventuele indicatie contact op te nemen met Rvdk maar als jpt het niet nodig acht (eiergooiende jongens) zal er geen contact meer worden opgenomen en heeft moeder weer de handen vrij.
Als blijkt bij de Rvdk dat e wel contact met jpt is opgenomen maar om andere redenen, dan zal ze door de mand vallen, misschien.
En dat m'n dochter hier niet mag slapen is weer erg zwart/wit. Denk je nu echt dat ik m'n deur voor d'r neus dichtgooi? Tuurlijk kan ze hier slapen, zelfs komen wonen maar dat zal op andere voorwaarden gaan als dat ze gewend is bij haar moeder.

Eddeped
Hortensia
Maar als ik jpt er op attendeer dat het gespreksonderwerp meer is dan eiergooiende kinderen en dat in het advies staat dat zij eventueel moeten terug koppelen naar de Rvdk dan wordt dat gesprek bij jpt toch anders?
Ik kan hun toch ook vragen mij te informeren wat voor ontwikkelingen zij hebben betreffende m'n. Dochter? Als het dan over lastige eiergooiende jongens gaat kan ik de raad ook weer inlichten dat er nergens over gesproken is.

mieke
Nee hoor
"Je neemt weer aan dat ik enkel de situatie bij m'n ex wil verzieken, ik zal het schreeuwen naar je ;NEE, DAT WIL IK NIET, IK WIL DAT MN DOCHTER NIET VERDER AFGLIJD!!!!!!!"
Dat denk ik helemaal niet maar wat je nu allemaal al tijden doet, helpt toch niet. Waarom blijf je dan denken dat je nog enige invloed hebt? En wat je nu doet heeft wel degelijk consequenties voor je ex en de relatie met haar dochter. En dat wil je toch niet?
Misschien nog een keer heel goed het stukje van Hortensia lezen. Jij kan er alleen zijn voor haar.
ik kan mij niet voorstellen dat als jij contact opneemt het het JPT dat dat goed is voor je ex of voor je dochter.

AnneJ
Waarom Eddeped?
Waarom wil je dat conflict, dat kind door moeder uit huis gezet is, in haar vermoedelijke onmacht over een situatie met kind, nu uitspelen via de hulpverlening? Denk je dat het zin heeft dat moeder dat wil laten liggen en dat jij dat op de agenda wil? Waar gaat dat toe leiden?
Je bent boos dat jij niet langer de regie hebt zoals je had toen je thuis de meeste tijd voor je kinderen zorgde. Dat heeft niets met je kinderen te maken. Het is een egodingetje.
Hulpverlening is er niet om mensen de schuld te geven, zie je wel het lag aan moeder, hulpverlening is er om zaken aan elkaar te lijmen en te de escaleren. Als dat lukt in een situatie waar een vader er op uit is om moeder de schuld te geven en alleen op eigen voorwaarden er te zijn voor een kind.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.