Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Doenja
10-12-2018 om 12:12
Weer gedoe over de vakantie regeling
En weer is er gedoe over de vakantieregeling. De ex van mijn vriend stelt voor dat de zomervakantie zo geregeld wordt dat de 'middelste' drie weken voor haar zijn en mijn vriend twee weken aan t begin en een week aan het einde van de vakantie krijgt. Dat doet ze al 4 jaar, wij zijn het er niet mee eens, maar ondanks kort gedingen, en alsmaar praten, Veilig Thuis, en Maatschappelijk werk die erbij betrokken wordt blijft ze zich zo star opstellen.
Vakanties moeten overlegd worden, maar zij denk dat ze n voorstel doet en dat zij dan het recht heeft om daarbij te blijven. Dit alles ' in het belang van de kinderen'. De kinderen hebben bij ons al aangegeven dat ze helemaal niet perse de middelste drie weken bij moeder moeten of willen zijn. Ze hebben nog geen plannen.
Mijn vriend stelt al drie jaar voor om 3 weken bij de ene ouder en 3 weken bij de andere ouder te doen en dan elk jaar omwisselen. Maar dat wil de exvrouw van mijn vriend niet, want schrijft ze,
' jij wil die regeling alleen maar omdat je vriendin die regeling heeft met haar ex, en het is niet in het belang van onze kinderen'. We wonen al 3 jaar samen, ze zijn al 6 jaar uit elkaar.
Kortom, wij kunnen weer niet samen op vakantie. Kinderen zijn 14-17 en 20. De laatste vakantie heeft ze de kinderen bedreigd ' als je mee gaat dan pleeg ik zelfmoord'. Zo ver gaat het dus al. Alle instanties zijn ingeschakeld door deze dreigementen, afgelopen februari is ze veroordeeld tot het betalen tot alle proceskosten vanwege het zoveelste kort geding om de vakantie. De rechter was er ook klaar mee. Wie heeft er nog een goede tip?

Doenja
17-12-2018 om 18:12
Kan
Elizabeth dat zou kunnen. Hebben we al eens geopperd. Maar de moeder vertrouwt er niet op dat ik niet mee ga. Of ze verteld in t dorp dat we nu ook al gescheiden op vakantie gaan. Krijgen we daar vragen en gedoe over. Het eerste weekendje dat ik ooit met mijn vriend wegging, kende we elkaar vier maanden. Dat heeft moeder aangehaald in de rechtzaal als ‘ toen kon je ook zonder kinderen op vakantie, dan doe je dat nu ook maar’. Kortom, wat we ook doen, het is altijd fout. Alles wat recht is, wordt krom geluld....
Ondertussen is moeder aangemeld bij de beschermingstafel omdat de situatie bij moeder nog steeds niet rustig en veilig is ivm de dreigementen. Wij wachten af wanneer de datum bekend wordt waarop dat gesprek plaatsvind.

Jippox
17-12-2018 om 18:12
vragen en gedoe?
Kom nou, ten eerste denk ik niet dat iemand daar een mening over heeft en tweede als wel: dan trek je je daar toch niets van aan? Dat vind ik nou echt geen argument om iets te doen of laten: 'wat het dorp ervan vindt'.
Prima suggestie: om eens gescheiden met de eigen kinderen op vakantie te gaan. Is vaak voor alle betrokken partijen nog wel prettig ook.
En blijkbaar heb je het alleen ooit geopperd, niet ook ooit echt gedaan?

Doenja
17-12-2018 om 19:12
oh ja hoor
Jippox, ja ik ga wel eens met mijn dochters alleen weg. Omdat het voor de studie zo uitkomt, of als het iets is wat alleen mijn kinderen leuk vinden. (en we zeker weten dat de kinderen van mijn vriend toch niet mee mogen) En met mijn vriend samen ben ik ook al eens eerder met z'n tweeen weggeweest. Mijn vriend gaat wel eens een dagje weg met zijn kinderen. Hij ziet niet in om expres mij en mijn kinderen thuis te laten.
Het gaat eigenlijk niet over wat men zegt in het dorp. Het gaat erom dat mijn vriend gedoe krijgt met o.a. grond pachten. Als er prive stont aan de knikker is bij een boer die grond wil pachten, dan is de verpachter huiverig omdat die z'n geld misschien wel niet krijgt. Dat hebben we al eens eerder gehad. Oplossing was toen vooraf de pacht betalen. Maar dan heb je dus een boekjaar waar je de pacht van het afgelopen jaar betaald en de pacht vooruit betaald van het nieuwe jaar. Dat kan niet altijd financieel. Er is een hele periode (meer dan een jaar) geroddel geweest dat mijn vriend failliet ging of was. Dat had heel veel negatieve invloed op het bedrijf.
Wij beide liggen nogal onder een vergrootglas, zakelijk gezien...
Afgelopen weekend heb ik kaartjes gekocht voor de locale bonte avond. We zitten vooraan. Voor het geval het over ons gaat hahaha (daar maken we altijd grappen over en dorpsgenoten roepen het wel eens, laatst in de supermarkt een leuk gesprek gehad met een kennis hierover. Volgens haar komen we er in voor dit jaar hahaha)

Elizabeth
18-12-2018 om 18:12
Doenja
Het lijkt me een vreselijke situatie voor jullie, maar qua vakantie zou ik het gedoe negeren. Kinderen willen graag naar het buitenland, daar zal je man toch geen last hebben van roddelende dorpsgenoten?

Doenja
18-12-2018 om 19:12
Elizabeth
We wonen hier onder n vergrootglas. Roddelense dorpsgenoten hebbeb we thuis en natuurlijk niet op vakantie.
Moeder heeft al vaker een poging gedaan om alles wat we wel of niet doen negatief uit te leggen en rond te strooien in t dorp. Als we gescheiden op vakantie gaan is dat in no time bekend. Dat is voer voor geroddel en slecht voor de zaak.
Mijn vriend zegt ook ‘ waarom zouden we expres gescheiden op vakantie gaan als ik dan alsnog niet mag?’
Het lijkt n oplossing. Hij mag toch niet. Ook niet zonder mij. En t levert slechte roddels op.
Ik zat net wat te zoeken op t forum en kwam mijn oude draadje tegen. Er is niks verandert. Wat we ook doen, het is nooit goed. En er verandert niks. Behalve dat moeder nu opgeroepen wordt voor de beschermingstafel. En de kinderen worden bedreigd; als ze niet doen wat moeder wil dan....
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.