Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Oef: samen op vakantie met stiefkind geen succes

Kaaskopje

Kaaskopje

03-08-2017 om 12:08

Stella

Alsof je stiefzoon er eigenlijk niet zo toe doet, niet belangrijk is. In ieder geval zeker niet zo belangrijk als jij bijv.===

Toevallig viel vanmorgen bij waar ik was het woord 'omdenken'. Misschien zou jij dat ook kunnen doen. Het valt je op dat Sinilind er vaak over praat/schrijft. Zou ze dat ook doen als het niet belangrijk voor haar was dat het wél gaat lukken met stiefzoon?

Meelezer

Meelezer

Stoppen?

Er moet hier gestopt worden met afkraken maar TS mag maar doorgaan met neerkijken op dat uitschot van mensen waar haar lieve vriend natuurlijk niet bij hoort en aan ontsnapt is?

TS vergeet ook nog eens dat velen hier haar echte naam kennen. Waarom schrijft ze niet steeds onder een andere nick als ze haar sores kwijt wil? Al anderhalf decennia lezen we haar problemen hier en dan wil ze opeens een stukje niet vertellen omdat dat te herkenbaar zou zijn? Mens we weten álles van jou.

Kaaskopje

Kaaskopje

Triva

Je krijgt gewoon twee kampen, dat had iedereen je kunnen voorspellen. Verder ging het een paar dagen goed maar heeft je stief jouw vakantie verpest. Nee dat heb je zelf gedaan met deze constructie.===

Hoewel het risico dat het fout gaat zeker aanwezig is, kun je dat helemaal niet van te voren met zekerheid voorspellen. Voor hetzelfde geld was het allemaal leuk verlopen. Het gedrag tijdens de vakantie was niet hetzelfde als thuis. In die zin snap ik wel dat Sinilind dacht dat het goed zou gaan.

Ik ben voor mezelf inmiddels wel zover dat ik gewoon niet meer met een groep 'buitenstaanders' op vakantie wil. Of het moet volledig duidelijk zijn met welk idee we de vakantie ingaan en dat dus niet per dag besproken wordt.

Ervaring

Wij moeten nog gaan... met twee pubers die wel volle broertjes zijn, maar mijn vriend is niet hun vader. Het is gelukkig een goede match, maar mijn vriend heeft ook wel moeite met hun passieve gedrag... En ik kan me voorstellen dat het stukje ontbrekende bloedband wel meer van hem vraagt. Hij heeft zelf geen kinderen, dus dat maakt het samengesteld zijn wel een stuk minder gecompliceerd.

Vorig jaar zijn we niet weggeweest en dat was een grote fout. Per dag bekeek mijn oudste puber of het hem beviel wat we hadden bedacht. Zo niet, dan bleef hij in bed liggen. Met eigen ideeën kwam hij niet. Ik had ook wel verwachtingen... fout. Uiteindelijk gingen wij samen dagjes weg, soms namen we de jongste mee, die het niet leuk vond tussen 2 volwassenen... Logisch, maar hij heeft geen vriendjes die we kunnen meenemen. Oudste begreep heel goed dat hij daarin een bepalende positie had, de sfeer kon maken of breken. Want voor mij voelde het niet goed om lekker met z'n tweeën weg te gaan, in de wetenschap dat jongste alleen op een bloedheet kamertje zat... en oudste ook, zich prima vermakend met z'n online contacten en games. De fout was dat we niet weggingen. Wij hadden dan wel 2 weken waardevolle vakantiedagen opgenomen, voor hem veranderde er niks. En hij kon het zich, na zijn examen een eindeloze tijd geen verplichtingen, zich veroorloven om te lanterfanten en te frustreren.
Als ik erover nadenk word ik er weer boos van. Want hoe egoïstisch is dat. Maarja, ook wel typerend voor een puber.

Nou ja, nu gaan we dus wel met z'n vieren. Dat had ook nog wat voeten in de aarde, want de eerste optie beviel hem niet: een huisje 'in the middle of nowhere'. We zijn ook al eens (speciaal voor hen!) naar zo'n vreselijke pubercamping geweest, zaten we nota bene náást de puberontmoetingsspot, maar dan zaten ze in de tent en bemoeiden zich met niemand... Het is dat hun vader een goed gesprek met ze had: "Dit is misschien wel een van jullie laatste mogelijkheden om op een goedkope manier nog iets van de wereld te zien...", en daar zag oudste de redelijkheid wel van in. Weet je, als hij het naar zijn zin heeft, wordt het een heel gezellige vakantie. Dus wifi in het huisje in een stedelijk gebied met zonneterras... en het allemaal maar loslaten. Maar toch, ik vind het een gewaagd plan en ben er op voorbereid dat ik achteraf moet zeggen dat onze vakantie is verpest... Ik heb wel besloten dat dit het laatste jaar is (14 + 17).

Onaardig

De reacties van sommige schrijvers zegt meer over hun dan over de TS. Er wordt hier van alles bijgehaald en blijkbaar kennen sommige mensen elkaar al langer. In dat geval is het echt niet netjes om al die informatie er bij te halen en van alles te gaan interpreteren. En dat zegt toch echt wat over die schrijvers zelf, en dat is zeker niet positief.

Kaaskopje

Kaaskopje

Meelezer

Ik zit echt met kromme tenen te lezen in dit draadje. Ik ken Sinilind ook persoonlijk en juist daardoor denk ik te weten dat ze een warme vrouw is die er niet op uit is om een jongen die nu bij haar gezin hoort ongelukkig te maken. Ze heeft een inschattingsfout gemaakt, dat zou je kunnen zeggen. En ik denk zomaar dat we allemaal niet vromer zijn dan de paus, dus dat we ook wel eens a. inschattingsfouten maken en b. niet altijd alles van de zonnige kant kunnen bekijken.

Wat dit betreft: Zoals ik al eerder zei heb ik met hem een lang gesprek gehad en veel is me duidelijker geworden. Meer wil ik er niet over zeggen, het is te prive en herkenbaar.--- ja, we weten heel veel van Sinilind. Dat ze het nog niet opgegeven heeft haar ziel bloot te leggen op OO vind ik bijna bewonderenswaardig. Want wat mij ook al die jaren al is opgevallen, is dat de kritiek altijd huizenhoog is, omdat ze niet is zoals Miep Doorsnee. Het is een beetje hollen of stilstaan met Sinilind. Als je haar zo goed kent, weet je dat en kun je haar óf negeren óf je best doen om opbouwend met haar mee te denken. Ik had het eigenlijk veel sympathieker gevonden als je je kritiek gewoon onder je eigen naam had geplaatst, ik vind dit nogal laf.

Pluk

Pluk

03-08-2017 om 13:08

Kaaskopje

Volgens mij is Meelezer hier bekend als Meelezer, tenzij een ander die naam nu heeft overgenomen.

@Emma

@Emma

03-08-2017 om 14:08

vrienden

Wat een rotdiscussie hier. Sommigen beweren hier Sinilind goed te kennen. Wat mij betreft kennen alleen je vrienden je zo goed. Ik vind het nogal intiem allemaal. En dan op zo'n manier te worden afgebrand, brrrr. Ik geloof ook dat sommige reageerders eerder zélf een probleem hebben op dit gebied.

mijk

mijk

Ik denk Sinilind

dat je als je na deze vakantie een gesprek met stiefzoon hebt gehad waarin hij dingen heeft gezegd die je nog niet wist en waardoor je dingen beter begrijpt je het helemaal niet zo slecht gedaan hebt.....

Kaaskopje

Kaaskopje

Pluk

Als dat zo is, en dat zou inderdaad kunnen bedenk ik me, dan trek ik mijn opmerking daarover terug.

Pluk

Pluk

03-08-2017 om 15:08

@Emma

Soms is dat ook zo.
Sommige mensen schreven hier voorheen met de eigen naam.
Soms ontmoet men elkaar op een meeting.
Soms denken mensen heel veel informatie zonder veel aanpassingen.
Soms zijn mensen heel herkenbaar in hun schrijven.
Soms kennen mensen elkaar in het echte leven.
Allemaal redenen waarom mensen elkaar beter dan een wildvreemde zouden kunnen kennen.

Dat wil niet zeggen dat je daar vals misbruik van mag maken, maar het verklaart wel waarom soms andere informatie gebruikt wordt die meer verklaart dan wanneer die informatie niet beschikbaar is, of waarom mensen wat heftiger reageren.
Nogmaals, dat is niet (altijd) netjes, maar soms wel handiger om juist "advies" te geven.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

@ Mijk

Dat denk ik ook.

En @ Meelezer:
Ik denk dat Sinilind onder een andere nick binnen twee zinnen door de mand valt. Haar schrijfstijl is vrij specifiek en de problematiek eigenlijk ook. Sterker nog, volgens mij heeft ze ook wel eens wat dingen onder een andere nickname geplaatst. Ik denk dat de vaste lezers hier elkaar altijd wel herkennen. Als je lang met elkaar meeleest onthou je details en die vallen dan op. Het is hooguit dat het dan nog meer Not Done is om stukjes en beetjes uit andere draadjes hier open te combineren en te becommentariëren...

Ik denk dat Kaaskopje wel eens gelijk zou kunnen hebben en dat het schrijven over de situatie hier voor
Sinilind hier een soort van spiegelen is. Dat zou ze niet doen als het haar allemaal aan haar bevallige Franse reet
zou kunnen roesten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

Open

= openlijk

@Emma

@Emma

03-08-2017 om 16:08

Pluk

Incrowd dus. Als je als "buitenstaander" reageert zit je er dus naast want anderen weten het beter/kennen Sinilind beter? Klinkt niet leuk maar zo komt dit wel over.

Pluk

Pluk

03-08-2017 om 16:08

Nee joh

Nee, ik leg aan de hand van jouw posting #84 uit hoe het kan komen dat mensen soms meer weten dan je op het eerste gezicht zou denken.
Meer oud krakkemikkig meubulair en een ijzeren geheugen. Dat is geen gave maar een vloek.

Simpel voorbeeld: jij (hypothetisch) vertelt in "gezondheid" al jaren regelmatig dat je allergisch bent en vervolgens in "basisschool" dat je kind veel buikpijn heeft onder dezelfde Nick, dan is voor sommigen de link zo gemaakt: ga naar een arts, kind kan allergisch zijn met jouw voorgeschiedenis.

Je haalt er dan info bij, maar die info is wel heel nuttig.

Nouja, zo gaat dat dus. Niks met incrowd te maken als in onderonsjes, je hebt alleen de kans gekregen meer te onthouden.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-08-2017 om 18:08

Onderonsjes

Ik ben zo slecht in het herkennen van oudgedienden met wisselende nicks, dat het voor mij geen oudgediende is. Een paar herken ik wel, maar dat zijn er echt niet veel.

@Emma

@Emma

03-08-2017 om 18:08

Puck

Ja, misschien wat vergezocht van mij over incrowd. En wat betreft het voorbeeld dat je noemde kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Ik vind dit onderwerp hier erg persoonlijk en sommigen gaan wel erg los in hun reacties. Dan denk ik, waar haal je het vandaan en wat is eigenlijk jóúw probleem! Vandaar....

@Emma

@Emma

03-08-2017 om 19:08

Sorry

Pluk, geen Puck ;-)

Sinilind

Sinilind

03-08-2017 om 20:08 Topicstarter

Incrowd, oudgedienden en deg

Ik zit nu 20 jaar op OO. Eerst onder mijn eigen naam, daarna onder de naam Sinilind. Ik weet dat ik een schrijfstijl heb dat gelijk herkend wordt. Ik kan wel tientallen nicknames verzienen, ik word herkend. Sterker nog, het is een paar keer gebeurt dat ik, postend onder een andere nickname, aangesproken werd met details uit andere draadjes. Moet ik weg bij OO? Dat heb ik een keer gedaan voor bijna 2 jaar na een paar gevallen van Sinibashing.. Nu ga ik dat niet doen. Sommige bijdragen in dit verhaal, ook kritische, zijn waardevol. Anderen zijn zo over de top dat ik er niet eens meer op ga reageren.
Sini

Lente

Lente

03-08-2017 om 20:08

Heel goed Sini!

Mooi dat je de waarde ziet van kritische reacties. Dat is juist de waarde van OO.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-08-2017 om 21:08

Mooi Sini

En weet je: Als iemand naar een ander wijst, wijs deze met drie vingers naar zichzelf....

stella

stella

03-08-2017 om 21:08

omdenken Kaaskopje

Ook jij kunt omdenken Kaaskopje-;
Denk je dat ik reageer om me even af te reageren op Sinilind?

Ook ik vind dit een vervelend draadje worden moet ik zeggen. Sinilind post hier toch? Mogen we haar alleen maar knuffelen dan? Ik snap niet wat dat is hoor, normaal wordt er niet zo agressief gereageerd op kritische postings.

En, beetje ot, ik heb een heel slecht geheugen zelfs. Maar Sini is wel heel bekend.

Misplaatst

Goh, ik probeerde nog een serieuze reactie tussendoor. Dat sneeuwt dan onder in vuilspuiterij. Jammer dat een select clubje de discussie heeft overgenomen.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

04-08-2017 om 08:08

Kritiek

Natuurlijk mag er kritiek gegeven worden, maar er wordt in dit draadje wel erg met de botte bijl gehakt. Dat kan ook anders. Een beetje genuanceerder had toch moeten kunnen. Het is de toon die de muziek maakt.

Inderdaad

Sommige reacties hier stralen enorme frustratie uit en er wordt van alles bijgehaald zodat reacties als die van Leanne ondersneeuwen terwijl die verhalen een stuk zinniger zijn.
Met pubers op vakantie gaan kan gewoon lastig zijn. Sommige pubers kunnen een moeilijke en ongeïnteresseerde fase hebben waarin niks goed is en ze weinig aanpassingsvermogen hebben. Als het om je eigen kinderen gaat kan je dan soms meer hebben (of juist minder omdat je die afstand niet hebt).
Op vakantie gaan met een moeilijke puber is gewoon lastig, zeker als het er twee zijn, en zeker als ze ook niet echt eigen zijn of je je ze zelfs helemaal niet zo goed kent.
En het is ook helemaal lastig om op vakantie te zijn als de wensen van de vakantiegangers niet overeenkomen.

Maar tegelijk kan je uit zo'n vakantie ook weer goede lessen trekken:
1) misschien een paar jaar niet in deze samenstelling weggaan
2) sowieso geen onbekende vrienden meer mee nemen
3) meer opsplitsen ter plaatse, kinderen zelf wat ondernemen (of niks ondernemen), vader met zijn eigen zoon op stap.

En over een paar jaar komt het vast weer goed, dan blijkt dat die lastige jongen misschien wel een leuke man is geworden.
En als de interesses niet matchen en beperkt blijven tot zaken als games en voetbal dan weet je ook dat een gezamenlijke vakantie misschien een minder goed plan is.

Er is altijd ruimte om bij te leren.
Om geen heel bitter gevoel aan de vakantie over te houden zou je ook een lijst voor je zelf kunnen maken met alle leuke momenten (die er vast ook waren). Dan kan je altijd die lijst doornemen af en toe en zo ook de positieve herinneringen niet vergeten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.