Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mick1972
28-02-2017 om 22:02
Kinderalimentatie en verzoeken om extra bijdrage
Wij zijn recent gescheiden en waar wij in het begin van het scheidingstraject het eens waren over een kinderrekening besloot mijn ex te veranderen van standpunt. Ze vroeg in de rechtzaak om kinderalimentatie. Ze kreeg veel minder alimentatie toegewezen dan ze verzocht, deels omdat de rechter de kinderen meer tijd bij mij laat verblijven dan zij verzocht maar ook omdat ze een extreem hoog bedrag opvoerde als kosten van de kinderen zonder onderbouwing.
Ik betaal nu ongeveer 120 euro minder dan ik bereid was bij te dragen aan de kinderrekening, hier staat tegenover dat ik ook niet de mogelijkheid heb om kosten van die rekening te betalen. Beiden hebben we een uitstekend inkomen waarbij dat van haar wat hoger ligt.
Nu beginnen een paar maanden na de definitieve scheiding de eerste problemen. Of ik even cadeautjes wil kopen voor kinderfeestjes, kinderen waren de dag van het feestje bij mij maar kosten vallen bij mijn weten onder de kosten die de verzorgende ouder betaald. Gaat me niet om die 15 euro maar van het een komt het ander was mijn inschatting. Op mijn verzoek dit geld terug te betalen werd niet gereageerd. Heb ik laten lopen.
Nu viert een van mijn kinderen haar kinderfeestje binnenkort, ex heeft feestje geregeld en geeft nu aan dat de helft van de kosten voor mij zijn. Ik ben totaal niet te beroerd om voor mijn kinderen te betalen, maar alles wat ik nu aan kleding etc koop vraag ik ook niet aan haar terug (immers ik heb zo'n 120 minder te betalen dan ik bereid was te doen).
Ik kom alleen in het dilemma dat het een beetje vreemd is om mij enerzijds alimentatie te laten betalen en anderzijds wel allerlei kosten te willen delen. Iemand hier ervaring mee? Zie ik het goed? En misschien tips?

Ginny Twijfelvuur
17-03-2017 om 21:03
Eens Lente
Netjes ook dat Eddeped heeft afgezien van partneralimentatie.
Ik geloof niet dat heel veel vrouwen hem dat na doen.

Mieke
Eddeped
Ik wens je heel veel succes in je verdere leven.
Ik hoop oprecht dat je ooit de rust kan vinden om minder heftig te communiceren en beter te leren lezen.
Ik heb nergens commentaar gehad op die 25 euro alimentatie. Dat is volkomen terecht als je niet meer kan betalen. Maar ik hou niet van dat gehak op exen. Mannen of vrouwen. Zeker niet als daar kinderen in betrokken worden. En aangezien dit geen exclusief forum is voor gescheiden ouders mag ik hier ook reageren.
Ik stel overigens nette reacties wel op prijs. Ik gebruik geen krachttermen. Ik beledig je nergens. Ik verwacht andersom hetzelfde.

Phryne Fisher
Lente
Nee hoor, bij een vrouw had ik hetzelfde gezegd. Je hebt die kinderen gekregen dus je moet ervoor zorgen. En dan vind ik dat je voor 25 euro per maand op een koopje zit. Misschien kun je niet anders als je in de bijstand zit en een uitkering krijgt voor een alleenstaande, maar dan hoef je jezelf niet op de borst te slaan omdat je zo goed financieel bijdraagt. De manier waarop Eddeped het bracht vond ik echt storend 'hier heb je 300 euro per jaar, en verder niet zeuren'. Terwijl iedereen weet dat je daarvan niet zover komt in je kinderkosten.

Lente
17-03-2017 om 22:03
Eens dat Eddeped het storend breng.
Maar het bedrag aan kinderalimentatie zegt niets over het inkomen van Eddeped en ook niets over hoeveel dagen zijn kind(eren) bij hem zijn. De berekeningen van de kinderalimentatie zijn gebaseerd op het welstandsniveau van de kinderen vóór de scheiding. En blijkbaar is er voldoende ruimte om dat niveau te handhaven.
Jij doet uitspraken over het inkomen van Eddeped en dat hij meer zou moeten bijdrage. Dat vind ik onterecht want je kent de situatie niet. De uitspraak van de rechter over kinderalimentatie en partneralimentatie is er niet voor niets.

Angela67
18-03-2017 om 11:03
zeemeeuw
eddeped is net zo'n zeemeeuw. langsvliegen, bagger schijten en boos worden als niemand het met hem eens is en weer doorvliegen.
gr Angela
ps ooit begon het met aantal postings waarin hij vertelde en inging op vragen en dat hij probeerde e.e.a. in perspectief te krijgen/plaatsen. Uit de toon van zijn huidige postings/reacties krijg ik niet het idee dat hij nader tot een gevoel van zelfrelfectie, inzicht en acceptatie is gekomen. En al is zijn ex de grootste tut van heel nederland, zijn insteek en de woede die eronder zit lijdt/leidt alleen maar af.

Eddeped
18-03-2017 om 12:03
Prhyne
Voor de scheiding was ik huisman. Alle zorg omtrent de kinderen beruste grotendeels bij mij. Ballenbakken, tandartsen zwemlessen, noem maar op ik was er bij. Mijn ex kon alleen in schoolvakanties, zij maakte carrière, zij deed de opleidingen volgen om nog meer te verdienen. Een van haar scripties heb ik notabele nog geschreven omdat zij te druk was met haar werk. Als ik werkte was het altijd rondomom de kinderen hen, tijdens schooluren zodat er altijd n ouder thuis was na school en ze zo min ongelijk in de opvang hoefde. Kinderen zijn wel in de opvang gegaan naar die hadden we voor nood als ik echt niet anders kon.
En ineens wilt ex scheiden, schrijft kinderen over op haar nieuwe adres en doet er alles aan om mij uit te sluiten en om iedereen maar te laten geloven dat zij altijd alles deed en doet. En zo gaat dat ook bij n rechtbank. Als vrouw Ata je al met 4-0 voor als het om de kinderen gaat. Ik mocht blij zijn dat ik de kinderen iets meer dan n weekend in de twee weken te zien kreeg.en fat terwijl iedereen zei datzoveel mogelijk de situatie benaderd zou worden als van voor de scheiding.
Ik hé in die periode 1 grote fout gemaakt en dat was luisteren naar anderen. Iedereen zei maar hou je rustig, het komt wel goed. Mooi niet dus. Met oudste nog maar weinig contact omdat moeder ervoor zegde dat deze dochter het altijd heel erg druk had en met de jongste gaat ze het nu ook proberen door die pony, en paardrijden is n diing wat de meiden metmoeder doen.
Je zit maar te hameren over die centen. Mijn oudste dochter deed het slecht op school, begrijpelijk want moeder kwam pas om 7 uur uit haar werk dus weinig discipline om huiswerk te maken. Ik stelde dan voor dT dochter bij mij huiswerk zou komen maken, ik kon mijn werk daar op aanpassen. Het werd genegeerd door ex en dochter werd zo bespeeld dat deze dat ook niet wilde zo zei ze. Hoe normaal is het voor jou fat n kind gewoon thuis bij n ouder huiswerk maak? Nou voor mijn ex dus niet, die betaalde liever €40 per keer voor huiswerkbegeleiding dan dat dochter bij mij zou zitten en fan moet je nagaan dat dochter langs mijn huis fietste om naar huiswerkbegeleiding te gaan.
En dan kan je mij een hoop vertellen maar dit soort dingen en zo heb ik er nog meer zorgen er voor fat ik mijn ex als knettergek bestempel. Ondertussen zijn we een aantal jaar verder,is ze nog steeds zo knettergek en weet ik dat zij daar niet de enige in is, er zijn vele zoals zij.
Het rare is dat ik altijd helemaal moet uitleggen hoe en wat, het hokjesdenken! Mannen dit en vrouwen dat maar Ojee Ojee als ik vrouwen in het hokje knettergek plaats, en fa's dan niet eens gebaseerd op aannames maar op ervaringen.
Wat ik al eerder schreef, ik heb 1 grote fout gemaakt en dat was dat ik naar anderen luisterden en mij rustig hield, nooit meer. Kabaal maken zal ik. Ik hoef geen andere vrouw meer dus daar hoef ik mij ook niet voor in te houden en het emanipatieproces is voor mij ook mislukt en onzinnig. Zoals ik daar al eens eerder over schreef vrouwen willen alleen de lusten als het om emancipatie gaat maar trots verkondigen dat je zelf een lamp kan ophangen of n gat kan boren is voor mij geen emancipatie, het is voor mij totale gelijkheid zo ook dus bij allmentatie. Geen sexe onderscheid gaan maken dan ineens!

Eddeped
Pryhne
En het is niet hier heb je 300 per jaar en niet verder zeuren, je vergeet er bij op te tellen: hier heb je ook nog 12x€600
En het kgb zou ook naar mij komen(weet niet hoeveel dat is) maar dat stort ze ook niet.
Verder zeg ik hier heb je jouw opleidingen, jouw goede baan, en je goede inkomen.
Ik heb wel eens overwogen om gewoon n bijstandsuitkering aan te vragen. Heb ik meer inkomen en ook meer zekerheid. Het eerste wat die sociale dienst gaat doen is die €600 alimentatie bij haar weg halen, die hebben niks te maken met gemaakte afspraken.

Eddeped
Prhyne
En ja ik ben trots op deze regeling. Enerzijds omdat dit een ban de weinige dingen is wat zwart op wit staat en waar niet aan getornd kan worden, het schept duidelijkheid en verkort verder discussie en gezeur.
Als ex wil kan ze om herziening vragen, zeker weten dat ik weer aanspraak zal maken op de partneralimentatie, en dat weet zij ook, daarom vraag ze niet om n herziening.
En wat betreft bijdrage leveren aan de kinderen, ooit, eens in n ver verleden heb ik met deze dame bepaalde afspraken gemaakt over hoe en wat met kinderen, inkomen noem maar op. Omdat zij ineens jeuk kreeg moet ik mij dan maar weer aanpassen? Die gemaakte afspraken ineens overboord gooien?

Eddeped
Angela
Mijn toon zal ook niet veranderen. Mijn ex is knettergek en vele lijken op haar. Het kan toeval zijn de overeenkomst met jouw naam maar ken ik jou niet van n ander forum?

Sally MacLennane
Eddeped
"Ik heb wel eens overwogen om gewoon n bijstandsuitkering aan te vragen. Heb ik meer inkomen en ook meer zekerheid. Het eerste wat die sociale dienst gaat doen is die €600 alimentatie bij haar weg halen, die hebben niks te maken met gemaakte afspraken."
Moet je zeker doen! Dan krijg je namelijk écht reden om te mogen janken.

Eddeped
Belediging
En verder vind ik het gewoon een grote belediging dat er geopperd word dat ik dan desnoods maar n krantenwijk ga nemen en totaal genegeerd word dat mevrouw een luxe levensstijl erop na houd.
Om je verwarring nog groter te maken, ik heb vorig jaar een boot gekocht €2500 . Met m'n dochter er op uit in de weekenden en we kunnen er mee op vakantie. Moeder gaat naar Ibiza met de meiden, 1 week koste haar bijna €5000. Moet ik die boot maar wegdoen en kranten haan bezorgen zodat zij dit soort vakanties kan bekostigen? En oh ja, ze heeft haar ruin aan laten leggen door n tuinman, onze tuin toendertijd door diezelfde tuinman koste toen €9.000 moet ik daar nu n krantenwijk voor gaan nemen?
Of zal er tegen die dame eens gezegd moeten worden: jij moet eens niet zo zeiken en je levensstijl gewoon aanpassen. Haar vader die miljonair is heeft naar alle waarschijnlijkheid ook de kraan dicht gedraaid, is niet voor niks hoor!

Sally MacLennane
Eddeped
Als ik een verhaal hoor met termen als "mevrouw" en "die dame", vraag ik me altijd af wat de andere kant van het verhaal is.
Mijn ex heeft de kinderen en mij ook lelijke kunstjes geflikt, maar ik weiger zo respectloos over hem te spreken zoals jij over jouw ex spreekt. Tenslotte is en blijft hij de vader van een paar geweldige kinderen waar ik supertrots op ben.

Eddeped
18-03-2017 om 13:03
Sally
Respect is er idd niet nee, dat dient men te verdienen en krijg je niet automatisch omdat je toevallig de moeder van bent. Dat zij de moeder van mijn kinderen os dat staat buiten kijf maar dat is iets wat tussen hun is. Voor mij is zij de moeder van.. meer niet.
En heel mooi dat jij wel respectvol naar je ex kan zijn maar ik niet en ik heb daar ook. Geen enkele moeite mee net zo mon als dat ik voor sommige anderen ook geen respect heb.
Ik heb deze opmerking overigens wel vaker gehoord, beetje cliché vind ik het wel. Alsof het een autorijschool iets moet zijn fat je respectvol naar iemand toe ben.
En nu niet gelijk beginnen over " maar ja je kinderen....." die ken ik ook al en zij ook! Ze weten hoe de vork in elkaar steekt, er word niet negatief of slecht over moeder gesproken, ook niet door de kinderen maar ze ween ook fat ik die vrouw zo ver mogelijk uit mijn buurt moet hebben.

Phryne Fisher
18-03-2017 om 13:03
Kost
Hoe kom je dan nu aan de kost, als je geen uitkering hebt? Zeker met minder zorg voor de kinderen heb je meer tijd om te werken en evt je opleidingsachterstand in te halen. Niet voor je ex, maar gewoon voor jezelf, zodat je hopelijk met wat minder naar gevoel kunt kijken naar wat zij allemaal kan en doet. Die 25 euro blijf ik weinig vinden, ik zou dat naar mezelf toe niet kunnen verantwoorden, maar jij hebt er je redenen voor.

Eddeped
18-03-2017 om 14:03
prhyne
je blijft maar weer hangen op die €25 ondanks dat anderen je er op hebben gewezen dat het meer inhoud en ondanks dat ik je uit de doeken heb gedaan waar het pakket afspraken, waar die €25 onderdeel van is uit bestaat. Wat dat bij je is weet ik niet maar ik vind het een beetje simpel. voor jou zal het dus niet handig zijn om dit soort afspraken te maken, jij moet gewoon €600 overmaken met de titel "Partnerallimentatie" om vervolgens €300 terug te storten met als titel "Kinderallimentatie" een hoop gedoe en toentertijd belastingtechnisch ook niet handig. Maar voor jouw schijnbaar wel handig, duidelijk en overzichtelijk. en duidelijk is ook dat de man gewoon moet betalen, gewoon omdat hij man is. En die man loopt uiteraard in een pak met stropdas, toch? En uiteraard moet die man het niet beter dan die vrouw hebben, bloeden zal hij, boeten zal hij.
Hoe ik aan mijn inkomen kom doet er niet toe, is niet van belang maar als mijn dochter(s) bij mij zijn dan ben ik er, of het mij nou geld kost of niet. Ik vraag niet aan moeders van vriendinnetjes of mijn dochter mee kan. ik laat mijn dochter niet de hele dag alleen met n iPad. Dat zijn keuzes, ik weet het. dat zijn keuzes die ik nu maak maar die ik ook in het verleden heb gemaakt.

Eddeped
18-03-2017 om 14:03
misschien steek je hier wat van op
http://www.saarmagazine.nl/echt-niet-doen-hoe-kwaad-je-ook-bent-je-ex-kaalplukken/
verder erg onsportief dat je niet wil toegeven dat je al de overige afspraken negeert.

Paddington
20-03-2017 om 09:03
@Eddeped
Ik begrijp je pijn, al had ik voor jou wel gehoopt dat deze wat minder scherp zou zijn.
Ik snap ook dat je eigenlijk niet meer wil luisteren naar anderen. Wellicht zijn er wel wat zaken waar je over kunt nadenken:
- Hoe groot is de kans dat het nu beter zou zijn als je wel lawaai had gemaakt?
- Wat helpt het dat jij nog steeds zo boos bent?
- Op welke manier ben jij nu een leven voor jezelf aan het opbouwen?
- Doe jij eigenlijk niet exact hetzelfde als je ex-vrouw? In mijn ogen proberen jullie elkaars leven zuur te maken namelijk.
Ik hoop werkelijk voor jou dat jij op een gegeven moment zover komt dat de pijn minder wordt en dat je weer kunt genieten van het leven. Dat het je niet meer uitmaakt wat anderen zeggen.

Eddeped
22-03-2017 om 08:03
@paddington
Ik wil best op. Je vragen ingaan maar ik weet bij voorbaat al dat het dan weer een heel verhaal gaat worden, daarbij vraag ik mij af.of je daadwerkelijk wel antwoorden op deze vragen wil of dat het van die vragen zijn met de bedoeling dat iemand gaat nadenken.
Verder vraag ik mij af wat die vragen verder toevoegen aan de vraag betreffende allimentatie. In deze vraag heb ik gereageerd met hoe het bij ons geregeld bis en adviseer ik de vraagsteller om alles op papier te zetttten tot. 10 cijfers achter de komma om verder gezeik hierover te voorkomen. Vervolgens is er een huttttemetut die valt over. 1 onderdeel van het pakketje afspraken omtrent die financieen namelijk het bedrag. Wat ik uiteindelijk na alle optel en aftrek taal aan k.a.. Er is er geloof ik een of ee die zeggen te snappen hoe die afspraken tot stand zijn gekomen maar daar blijft het dan bij. Ik denk dat je beter je vragen aan die hutteketut kan stellen.
En verder, je begrijpt m'n pijn? Welke pijn?

Larissa
22-03-2017 om 09:03
Eddeped
"je begrijpt m'n pijn? Welke pijn?"
Je vraag is aan Paddington gericht, maar wil wel even reageren.
In je postings kom je nogal boos/geïrriteerd om niet te zeggen agressief over (niet in alle postings even erg,hoor). Bekend is dat als mensen boos/agressief doen er vaak angst/verdriet/pijn onder zit die er nogal hard uit komt.
Ik volg jou al jaren hier op OO en kan niet anders zeggen dat ik denk dat jij heel veel pijn (o.m. i.v.m. het onrecht wat jou aangedaan is door je ex wat door de rechter is geaccordeerd) hebt. Dat is verdrietig. Ik denk dat velen hier op OO met jou meevoelen (verschrikkelijk als je je kinderen minder kunt zien dan je zou willen) en jou minder pijn toewensen. Oprecht wens ik je veel sterkte toe.

Jo
22-03-2017 om 09:03
@ Ginny
Bij mijn scheiding (12 jaar geleden) had alleen ik een advocaat. Zijn voorstel was partneralimentatie en een fiks bedrag per kind. Ik ben hierover meerdere keren met hem in de clinch gegaan en uiteindelijk is het mijn voorstel geworden € 50,- per kind. De jaren die er op volgde nooit aan indexering gedaan.
Had ik een hoog inkomen? Nee, dat niet, maar wel mijn trots. Ik heb al 10 jaar geen contact met mijn ex. Geen omgangsregeling en toch gingen en gaan mijn kinderen enkele dagen per week naar hun vader.
Ook ik heb in het verleden op dit forum met @ Eddeped een meningsverschil gehad. Maar hij heeft zeker wel een punt. Ook hij woont/woonde dicht bij zijn ex en stond/staat niks (behalve zijn ex) in de weg om een vrije omgang met zijn kinderen te hebben. Laat die man vrij zijn op zijn liefde en aandacht aan zijn kinderen te kunnen geven. En de kinderen vrij om zelf een oordeel over hun vader te kunnen vellen. Dat kun je niet in geld uit drukken.

Eddeped
22-03-2017 om 13:03
Larissa
De pijn die ik heb is als volgt:
Er zijn 2 ledematen geamputeerd door iemand die daar niet zo goed in was/is. Dat diegene daar niet zo goed in was, oké, ik zal verder moeten met de stompjes die ik nog heb en ook dat is mogelijk.
Vervolgens gaat diegene grappig lopen doen met die geamputeerde delen, denk jezelf in iemand met een derde been of arm, kan je leuk mee zijn. Mensen vinden het. Ook leuk en geweldig en geloven dat het een goede chirurgijn is. De pijn is enorm om iemand met jou lichaamsdeel goede sier te zien maken maar alah, daar is ook mee te leven, gedachten opzij en laat iedereen maar gebleven wat ze willen, willende belazerd worden dankwoorden ze belazerd, da's niet mijn probleem.
Maar die. Chirurgijn bevalt dat niet. Die weet ook dat die ledematen niet geamputeerd hoefden te worden maar ja. Hoe moet je anders tonen dat je een goede chirurgijn bent als je geen amputaties verricht? Dus de patiënt moet wel blijven lijden. Is de wond bijna dicht dan gaan we. Er toch weer effe lekker in peuren. Niemand die gelooft dat de chirurgijn dat doet, niemand die zich eens afvraagt of het welnodig is wat die chirurgijn doet,nee enkel lof.
Dat is mijn pijn en ook al helen de wonden ik zal de. Fantoom pijn houden!
Om ditvallemaal te bekostigen hebben we de verzekering. Ik heb mijn eigen bijdrage betaald en betaal nu nog maandelijks. Mijn premie in de vorm van €25.-

Ginny Twijfelvuur
22-03-2017 om 13:03
Uh Jo
Ja helemaal prima hoor, maar waarom zeg je dat tegen mij?

Krulspeld
23-03-2017 om 19:03
Ik ken Eddeped niet
En ik ben ook niet zo'n fan van de manier waarop hij schrijft maar ik herken wel het type mens (vrouw) waar hij het over heeft. Ik ken iig zo iemand van heel dichtbij, ook een vrouw. Op één of andere manier heeft zij het idee in haar hoofd dat het grootse, rijke leven haar toekomt zonder dat ze daar zelf iets anders voor hoeft te doen dan relaties aangaan, (kinderen krijgen) en de relatie weer verbreken. De heren waar ze geen kinderen van heeft, heeft ze vaak dure cadeaus van gekregen, reisjes, auto, bootje, dat soort dingen. Het is een talent, echt en ik geef grif toe dat ik op afstand weleens jaloersig was op al dat klatergoud maar als je even verder kijkt is het allemaal zo fraai niet.
Ook ken ik een vrouw die ook bij meerdere vaders kinderen heeft en bij beide heren de alimentatie als kijk&luistergeld gebruikt. Als ze niet het geld krijgt wat zij wil krijgen speelt ze het zo dat het kind in kwestie minder en minder bij papa komt. Ze is daar zeer gewiekst in. En idd de vaders ook zwart maken naar de kinderen toe.
Op één of andere manier hebben mensen bij dit soort verhalen de neiging eerder ongelovig te reageren dan wanneer je verteld van die vader die na de scheiding 1000km verderop ging wonen en werken en zo van zijn kinderen vervreemde. Dat verhaal betwijfelt niemand maar dat er ook moeders zijn die rotstreken leveren schijnt wat moeilijker te geloven te zijn.

Eddeped
23-03-2017 om 20:03
Kruisspeld
Dat doen de moeders niet!
Als vrouw mag je klagen,
Als man moet je niet zo'n Calimero zijn
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.