Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

verhuiswagen

verhuiswagen

27-11-2016 om 13:11

Kind geeft mij de schuld van echtscheiding na huiselijk geweld

Verhuiswagen

ben blij om te lezen dat je wat aan mijn tip het gehad. Ik dacht ook, als iemand kan helpen dan is die therapeut het wel.
Sterkte met alles. Je weet me ook te vinden zo nodig,
Sini

verhuiswagen

verhuiswagen

06-12-2016 om 16:12

aannames Paddington

Ik begrijp je reactie Paddington, dit is wat velen zeggen. Maar......de kinderen woonden juist NIET bij vader. Vader verkocht t huis en ik werd dakloos. Waar moet je dan gaan wonen? En zonder inkomen, wat doe je dan? Dat ik toen zei dat mijn vriend mij onderdak bood, was echt de waarheid.T was dat, of bij mijn ouders die geen ruimte hadden voor mijn zaak. Ik heb nu weer een inkomen, wat ik zelf verdien met mijn bedrijf. En sinds wanneer wijst een rechter de kinderen niet toe aan de ouder die vreemd ging (was in mijn geval niet zo hoor, leerde mijn vriend pas na 2 jaar kennen). Misschien zeg je t niet zo, maar ik lees t tussen de regels door.
En dat beide ouders vaak lelijke dingen over elkaar zeggen zal best zo zijn, maar als dader van huiselijk geweld krijg je zo alles kado. En dit is t probleem wat helaas heel vaak voor komt. Wist je trouwens dat van huiselijkgeweld aangiftes slechts 1% gelogen is? Was laatst onderzoek naar gedaan. T maakt mij zo woest he....

Wat ook zo raar is; de rechtzaken zijn afgelopen, er is geen hoger beroep ingesteld door beide. Toch wil mijn ex nu opeens dat ik afzie van zijn pensioen. Daar heb ik van rechtswege recht op, en is ook nooit ter sprake gebracht bij de rechtzaak. Hoeft ook niet, omdat t al in de wet geregeld is. Hij snapt t gewoon niet, en heeft n advocaat die t ook niet snapt. Of hij heeft een advocaat die beinvloed wordt door zijn geraas en getier. De hele discussie begint gewoon van voren af aan. Waarom hadden we dan een uitspraak van de rechtbank?

Paddington

Paddington

07-12-2016 om 08:12

Verhuiswagen

Even voor de duidelijkheid: Ik ga ervan uit dat jij niet vreemd bent gegaan. Wat jij tussen de regels door denkt te lezen klopt dus niet.

Het enige dat ik heb willen aangeven is dat een rechter zomaar anders kan denken. Dat is in mijn ogen juist het hele probleem met de huidige vorm van rechtspraak. Jij bent een van de vele die bij hun in de rechtbank komt. Ze luisteren maar half naar het verhaal, omdat ze zulke verhalen al zo vaak hebben gehoord.

Ik herken het probleem. Ik heb al meerdere rechtszaken gehad met mijn ex-partner. Hij heeft ontzettend zijn best gedaan om mij neer te zetten als de vrouw die uit wraak haar ex-partner financieel uit te kleden. Tot nu toe gaan alle rechters daarin mee. Dat het andersom is, wordt tot nu toe niet gezien. Ik ben maar wel ingetrokken bij mijn ouders toen mijn ex mij met behulp van de rechter op straat zette. Ik moest ook wat

Of een ander voorbeeld. Een vrouw die bij de rechter het beeld schept dat haar ex-partner een hele vervelende man is die overal een probleem van maakt. Ze heeft daardoor voor elkaar dat hij uit het gezag is ontzet. Dat zij weigert om te overleggen en haar ex-partner al jaren niet meer betrekt bij belangrijke beslissingen, maar pas komt op het moment dat zijn handtekening nodig is, wordt niet eens naar gekeken. Dat zij beslissingen neemt die aangetoond niet goed zijn voor de kinderen, wordt niet naar gekeken.

Kortom, het probleem ligt erin dat je met heel veel overduidelijk bewijs moet komen voordat een rechter gaat inzien dat jouw situatie toch echt anders is. En dat het dan nog kan zijn dat ze niet verder willen/kunnen kijken.

Het verhaal van het pensioen is weer een hele lastige. Jij hebt er gewoon recht op. Zijn advocaat snapt het waarschijnlijk prima, maar het is een advocaat die alleen denkt aan zijn eigen portemonnee. Elk uur levert geld op en als de klant het zo wil, dan doen we het zo. Dat soort advocaten maken de situaties alleen maar slechter.

Ik hoop voor jou en jullie kinderen dat uiteindelijk iemand komt die werkelijk kijkt naar het belang van jullie kinderen en zich ook echt wil verdiepen in de situatie. Wellicht helpt hetgeen dat er uit Divorce Challenge komt. Een bijzondere curator zou bij jou bijvoorbeeld heel goed kunnen helpen. Dat is iemand die opkomt voor de kinderen en meer tijd met ze doorbrengt dan de 10 minuten die een rechter ervoor uittrekt.

Mijn eerder post was alleen maar een poging om je te helpen begrijpen wat voor problemen een rechter mee kampt. Soms helpt dat bij de verwerking van de rottige situatie waar jij nu mee moet leren leven. Ik wens je heel veel sterkte!

Verhuiswagen

Verhuiswagen

07-12-2016 om 08:12

Paddington

Nu begrijp ik je beter. En ben t ook volledig met je eens. Mooi nieuw inzicht; de advocaat van mijn ex denkt inderdaad vast ' mooi weer een uurtje wat ik kan declareren'. Dat is bij mij door de toevoeging wel anders.
Dank je.
Trouwens mijn ouders wonen op fietsafstand van mijn vriend. En dat is ook n uur bij mijn woonplaats tijdens mijn huwelijk vandaan. Hadden ze maar in mijn huwelijkse woonplaats gewoond. Dan was er geen probleem geweest.
Nu m'n hele huis omtoveren tot n kersthuis. Gisteren al heerlijk verrast door mijn vriend met een avondje sauna. Doet hoofd en lichaam goed. En t feit dat ik te horen heb gekregen dat de kans heel klein is dat het een kwaadaardige tumor is. Wel nog verder onderzoek nodig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.