Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

77Roos

77Roos

18-01-2015 om 18:01

Ik wil rust (van de hulpverlening)

mocht het zo zijn

Inderdaad zou ik de hulpverlening zelf afsluiten. Mocht het zo zijn dat ze je toch melden, er zijn zorgen al is het alleen al over het gedrag van vader, dan zou ik me zeer koel houden en er op staan dat jij de verantwoordelijke ouder bent. Jij hebt die kinderen met deze man, en jij doet er al alles aan om dat in goede banen te leiden. En je hebt bewezen hulp gezocht op het moment dat dat nodig was. Daar heb je geen toezichthouder op nodig. Dat is allemaal jou verantwoordelijkheid. Jij bent zelf verantwoordelijk voor de zorg en de veiligheid van je kinderen.

Hoe zwaar ook, want het zal de komende jaren nog niet meevallen.

Nav Emine

Emine adviseert om het briefje heel neutraal te houden en dat lijkt me een goede tip. En in aanvulling daarop: zorg in dat geval dat je de woorden zo kiest dat je niet zegt dat de doelen zijn bereikt door de hulpverlening. De door Marsy voorgestelde tekst is in dat opzicht al goed, ik denk dat het misschien nog iets afstandelijker kan worden. Dus een opbouw als 'er is destijds hulpverlening ingezet vanwege doel a, b, c. Inmiddels ligt er een ouderschapsplan etc dus zijn de doelen bereikt. De hulpverlening kan dan ook beëindigd worden'.

Of zoiets. Maar dat je dus niet 'erkent' dat de hulp tot iets nuttigs heeft geleid. Mochten ze dat ooit willen betogen.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.