Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Veilig Thuis, hulp | Pagina 33 | CJG forum door Ouders.nl
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

liza

liza

04-02-2017 om 18:02

Veilig Thuis, hulp

liza

liza

20-07-2017 om 11:07

aan Flanagan- taal

"Als lezer, moet ik sommige regels wel drie keer lezen om ze te begrijpen. Dit is het gevolg van verkeerde woordkeuze of onjuiste zinsbouw. Dat is te begrijpen want Nederlandse is je tweede taal. "
Klopt. Misschien dan zou handig zijn om mama-s degene perfect engels praten, laten officiele brieven in engels schrijven? Meneer van Veilig Thuis, wetend, dat in huis een vrouw woond degene niet Nederlander is, zou had kunnen vrijwel hele besprek in engels vieren, zodat we allemaal op gelijke grond zou had gestaad? We allemaal spreken engels als een tweede taal? We hebben dat iedereen in universiteit gestudeerd. Dus het zou geen probleem zijn. In plaats van mij plichten om mij ideetjes delen met mijn man degene ze in mooie nederlanestiek-gesmolten manier tot ambtenaar brengt, zou hele discussie en brieven zin in engels geweest. Nog een lesje. Naieve mensen degene in laatste 10 jaar in Nederland zijn inburgerd in hoop dat zijn leven door eigene kennis van "Nederlands als 2-de of 3-de taal" soepel gaat lopen. Misschien in communicatie met ambtenaren toch naar engels gaan. (Anders wordt zwakke taalkennis als een basis gebruikt voor bredere discriminatie processen. )Zoveel ik snap hebben deze VT achtige instellingen doel om kinderen te beschermen, niet taalkennis van ouders te beoordelen. Als deze 2 verbinding hebben levert het een gevaarlijke conclusie "slecht nederlands pratende ouders zijn potensieel niet so goede ouders dan nederlands zoals moedertaal pratende ouders." Klinkt erg Wilders...

Li

Li

20-07-2017 om 11:07

ik snap ook niet dat je absoluut Nederlands moet spreken, terwijl Engels allang onze tweede officiele taal is. Er zijn drie kernvakken op de middelbare school: wiskunde, Nederlands en Engels. Dat zegt al genoeg. Op de universiteit maken ze het nog bonter: veel lessen worden alleen nog maar in het Engels gegeven, terwijl de docenten echt een vreselijk niveau van taalbeheersing hebben. Dus waarom ouders van jonge kinderen geen Engels mogen spreken bij officiele contacten snap ik niet. Heb je het eigenlijk gevraagd?

Misvatting

Je gaat er van uit dat de gesprekspartners op hetzelfde niveau Engels beheersen als jij.
Daar de rapporten in het Nederlands worden opgesteld, zal een VT-er de communicatie in het Nederlands voeren, voorkomend dat zijn communicatievaardigheden eenmaal in het Engels, minder sterk zijn dan die van jou en hij zodoende minder zeker is van zijn wijze van communiceren of dat hij later verweten kan worden niet duidelijk te zijn omdat hij de Engelse taal onvoldoende beheerst.

De taalvaardigheid is niet zijn probleem, maar die van jou. Daarom had je je man meer het woord moeten laten doen. Je wilt nog altijd dat men meer naar jou toe beweegt, dan jij naar hen.
Nu neem je ook het woord discriminatie mee in je verweer. VT is een praktische denkend instituut. Ze zien een zorg en willen dat verhelpen voordat het niet meer te verrhelpen valt. Helpen en discrimineren rijmen niet met elkaar: lijkt mij niet verstandig hen ook te beschuldigen van discriminatie.

Ik hoop dat jullie over een tijdje rust mogen ervaren en verder kunnen.

Li

Li

20-07-2017 om 12:07

Overigens

kan je gewoon naar Nederland komen. Voordat een kind uit huis geplaatst wordt, komt er wel wat meer bij kijken dan alleen VT. Als jij en het kind op bezoek komen zullen ze er niet eens iets van af weten, tenzij ze toevallig net dan op bezoek komen. In de zomervakantie zullen ze weinig mensen hebben, dus dan zal zelfs dat niet gebeuren. Kom gewoon op bezoek, dat is goed voor je man en je kind.

Of help mee met de verhuizing

Je man is echt geweldig, hij heeft een mooi appartement gevonden. Jammer dat je hem niet helpt bij de verhuizing. Je hebt nu al het volgende probleem geschetst: 'Gaat hij echt zitten in een appartement, waar kind heeft niet 1 keer geweest, rond kijken, controleren, of daar een kinderbed en kinderkamer klaar is gezet.'
Nou ja, als jij er niet bent en jullie kind is er niet, dan zal dat wel zo zijn. En dan zal hij wel met je man gaan praten: denk je dat ze ooit nog terug komt, is hij het ermee eens dat jullie zo lang in Letland zijn gebleven, hoe moet dat verder met de relatie en met zijn ouderschap? Hoe groot is de kans dat jullie nooit meer terugkomen en wat gaat hij dan doen in het mooie appartement, waar alles klaar is gezet door hem, voor zijn vrouw en kind, hoeveel invloed heeft hij nog op de opvoeding van zijn kind, hoeveel kontakt heeft hij met zijn kind etc.
Ja, je man moet het dan alleen opknappen. Ondertussen loop jij de wilde aardbeitjes te zoeken, maar de grotere kwesties die er liggen pak je niet aan. Dat hoef je ook niet, want VT heeft het allemaal verpest voor je. Dus je hoeft helemaal niet te bedenken hoe je je man kunt helpen met verhuizen, hoe je je kind kunt laten wennen aan de nieuwe woning etc. Je hebt voor eeuwig een excuus.

Tsjor

liza

liza

20-07-2017 om 13:07

oh Li

Oh, Li... zou het erg erg hopen...!!! Echt echt. Het is leuk om zo op 2 landen te wonen. Maar zon manier bewust voorzichtig moeten leven zijn maakt het erg. Het skypen geef vel een relatie en gezien gevoel. Echt! Maar tuurlijk zijn met echte mens in hetselfde ruimte is ook wel eens leuk...

Li

Li

20-07-2017 om 15:07

gewoon doen

Ze arresteren je echt niet bij de grens of zo. Dat gebeurt pas als de rechter je kind uit huis heeft geplaatst en daar is helemaal geen sprake van. Gewoon vakantie houden in Nederland. En niet opendoen als ze toch langskomen. Maar zoals gezegd: ik verwacht het niet, ze zijn allemaal met vakantie.

Aanvullend

Ik zou het gesprek niet uit de weg gaan. Waarom zou je? Je krijgt een nieuwe woning die groter is, waardoor er minder rommel is en je kind een betere slaapplaats heeft. Het is knap wat je man voor elkaar heeft gekregen. Daar kun je ook trots op zijn en het laten zien.

Tsjor

Triva

Triva

20-07-2017 om 18:07

Tsjor

Je moet toch echt beter gaan lezen, het was al bar in dat andere draadje en nu begin je weer. Met 'Gaat hij echt zitten in een appartement, waar kind heeft niet 1 keer geweest, rond kijken, controleren, of daar een kinderbed en kinderkamer klaar is gezet.' bedoelt ze niet haar man maar iemand van Veilig Thuis.

had ik het goed gelezen.
Tsjor

Triva

Triva

20-07-2017 om 19:07

Tsjor

Ok sorry, je eerste zin daarna duidde daar niet op en toen las ik over het tegendeel heen in de tweede zin.

liza

liza

04-08-2017 om 11:08

nieuwe woonplek

Nieuwe woonplaats is idd. groter. Kind heeft idd. betere slaapplaats. We allemaal hebben ietsjes bewegingsruimte. Zelfs een kleine tuin waar kind kan buiten eigene spullen neer zetten. Nu maar tot sept. afwachten, laten dat (naam verwijderd door forumbeheer) heeft langs gekomen. Tussendoor, elk kind in Nederland zou kunnen meer tijd besteden met eigene moeder. Het is erg gezond als ze ook wereld ontdekken en niet alleen in speeltuin zitten. Het liefst in een natuur: in zomer bonen zaaien, zonnebloemen planten, aardbijen plukken, dieren en insecten leren kenne. Vogels. Ze voeden. Leren lief zijn voor ze Benamingen, zijn groei ei levensritme. Dorpsleven, dorpskinderen, dorps-spelen leren kennen. In dat betreft is eigenlijk hele onze familie mee eens... En dan terug naar een stad, waar handen moeten schoon zijn en mag niet in een splas springen. De thema is meer of min over. (100-1000 jaar geleden was vanzelfsprekend dat kinderen dichtbij natuur veel van een jaargang had geleerd wat helaas door urbanisatie weggespoeld is.)

liza

liza

08-09-2017 om 19:09

Op een helf van een september...

Het is nu helft van september. We hebben niks gehoord van onze VT ambtenaar degene beloofte om ons nog herhalend te blijven inspekteren. Alweer een vraag, wat nu? Zelf contact nemen en ze vragen toch langs te komen of blijven af wachten tot ze op een mooie dag zonder waarschuwing alweer achter de deur staan? Gelukkig is verhuizen af.
We hebben in Letland een fantastische zomer had waar kind kon op volle gang met dorp en natuur mee leven. Ik ben een mantelzorger voor operatie meegemaakte vader geworden en kind heeft een flinke huis als een erftenis gekrijgen. Het is te doen dus. Nog afwachten dus. Heb in fb forums wel met andere moeders in contact gekomen degene verklaren als van een mond: Nee, niet in elk gemeente is CB verplicht, en niet in elke gemeente word ouders gedwongen om kraamzorg op volle maat in piep kleine woonruimte in duwen zoals het bij ons gebeurd en nee, niet bij elk kleine ongeluk is normaal, dat ambulance medewerker meteen melding doet tegen een moeder van een kleine kind. "Vloer was vis en kind slaapt samen met moeder." Het is dus waarschijnlijk echt een Leiden-ding geweest. Ook heb onderzocht, hoe situatie in Baltische landen is. Nee, ook hier is niet verplicht om per ce huisarts of kraamzorg dienst in huisomgeving hebben en ook hier is niet verplicht om vaccineren op volle gang of ook hier meldt ambulance niet per ce kinderbescherming bijzonders niet voor vieze vloer. Misschien als moeder kind slaat of zo. Maar zeker niet voor vieze vloer. Iedereen voor wie heb deze verhaal verteld blijft me verbaasd te kijken. Het is gewoon stap te ver, dat onze verhaal wat hier normaal genomen is. Afwachten duurt lang, heb van zomer niet veel fotos gemaakt dus niet veel bewijs dat zij hier veilig is. Geen voorbereidingen. Afwachten afwachten afwachten.

liza

liza

08-09-2017 om 19:09

wat voor?

Mijn theorie: Onder het mom van etnische schoonmaak of Wilders club hebben zorgwerkers elk excuus geprobeerd om te gebruiken om ons so ver te krijgen dat ik met kind zou toch vertrekken en niet in NL kunnen blijven. (Jonge moeders zijn van dat kant makkelijke hap om te manipuleren.)

Verzet je dan

en laat je niet wegjagen.

Tsjor

Info uit objectieve hoek

Het is goed mogelijk dat ze dat dossier sluiten als ze geruststellende info verkrijgen uit objectieve hoek. Denk hierbij aan een medewerker van een peuterspeelzaal. Een medewerker van een spz is in de gelegenheid te beoordelen of een kind sociaal is. Een medewerker is objectief itt een ouder. Als een ander voor je kan pleiten dat jij het goed doet, kan het boek worden gesloten.

'objectief'

'Een medewerker is objectief itt een ouder.' Flanagan, op die uitspraak zul je veel kritiek krijgen, want er zijn teveel situaties waarbij een 'professionele medewerker' van alles signaleert en interpreteert, zonder de situatie goed te kennen, en daarbij grote inschattingsfouten maakt.
Als het dossier gesloten wordt zou dat ook meegedeeld moeten worden.
Ondertussen kun je altijd zelf om het gesprek vragen en zelf aangeven dat je nu, na de verhuizing, van de spanning over hun interventiemogelijkheid af wil.

Tsjor

Meerdere ogen

Vanuit het oogpunt van een vt-team gezien, zullen ze een beroep doen op bronnen die geen binding hebben met de ouders maar het kind wel lang gezien kunnen observeren in een speelse omgeving, om te zien of er problemen zijn.

Wij waren ook niet blij met de beschuldiging aan ons adres. We snapten dat men maanden later contact opnamen met de nieuwe school om te horen of kind problemen en zorgen kende, of het altijd op tijd kwam, of het respect had voor de docenten etc. Allemaal vragen terwijl wij, de ouders, al hadden aangegeven dat kind op die school aangenomen was en het goed ging. De info van de ouders telt niet, de info van derden wel. Dat zijn de meerdere ogen voor een vt.

Als een dossier nog niet gesloten is, kan dit verklaard worden door het ontbreken van bevestiging van derden dat het nu goed gaat omdat moeder en kind uit zicht waren.
Er is 'rook' dus kan er mogelijk ook een vuur zijn. VT vertrouwt niet op ouders die aangeven dat de rook voorbij is.want stel dat de kreet brandmeester te vroeg geroepen is.

Liza kan natuurlijk een gesprek aan gaan. Maar dan loopt ze het risico dat men gaat zeuren om de scholing van hun kind. Haar opmerking over de etnische schoonmaak en de Wilders-club komt niet geruststellend over. Haar boosheid verraad zo dat het lijkt of ze de situatie ontkent terwijl de VT daar toch een ander beeld van heeft. Praten met Vt heeft pas zin als ze kalm over komt.

Ze kan het ook laten dood bloeden, geen acties ondernemen, vertrouwend op haar goede zorg. Zolang er geen verdere meldingen binnen komen, is dit geen urgente situatie.

Liza, Hecht niet te veel waarde aan een melding dat het gesloten is; je gegevens staan in een systeem en zijn met een druk op de knop zo te voorschijn. Laat het los en focus je op je kind. Een Vt laat zich niet zeggen wat te doen.

Target

Target

09-09-2017 om 11:09

sorry hoor

"Mijn theorie: Onder het mom van etnische schoonmaak of Wilders club hebben zorgwerkers elk excuus geprobeerd om te gebruiken om ons so ver te krijgen dat ik met kind zou toch vertrekken en niet in NL kunnen blijven. "

Sorry hoor, maar elke keer als iemand het ergens niet mee eens is en weigert de hand in eigen boezem te steken dan is het een etnische schoonmaak. Of dan ineens ben je jong en te manipuleren. Ik vind dat zo'n zwaktebod, dooddoener of hoe je het ook wilt noemen. Je bent notabene op een gepland zomerbezoek bij je familie geweest, maar nu het je uitkomt noem je het vluchten. Dat is pas het manipuleren van feiten.

Angela67

Angela67

09-09-2017 om 13:09

àha

zou Liza's 'theorie' een variant van Godwin worden? https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin
gr Angela

liza

liza

20-09-2017 om 10:09

het niews! onze verhaal gaat dus door

Had mijn man op skype vandaag s ochtends en hoorde dat onze verhaal door gaat. Ambtenaar (naam verwijderd door forumbeheer) komt niet naar ons, hij is ziek. Onze dossier is overgenomen door iemand anders. Ik kreeg haar-hun naam nog niet opgeschrijven. We hebben met man besproken hoe we gaan bezwaar samen in dienen. Tussendoor heb ik ook thuiswerk gedaan, wat eigenlijk betekent een rommelige omgeving? Hoe zitten dan uit andere kamers en omgevingen pas na drukke speeldag? Netjes? Van mijn onderzoek lijkt dat de beeld overal of hoe veel lukte om in youtibe clips te vinden, overall rommelig is. Dus mijn vraag is, hoe dat kon als een argument gebruiken om melding te schrijven. Als daar andere aspecten waren, waarom waren ze niet ter discussie gebracht. Over rommelige kinderomgevind, dat klopt, het is steeds rommelig bij ons. Heb zelfs een zeer rommelige kinderdag-systeem gevonden wat erg leuk is! Forest kindergarten – ing. k; Waldkindergarten – sk. k; Friluftsbarenhage, Naturbarenhage. Zou interessant zijn om te horen, wat jullie vinden daarvan. Het is een film gemaakt daarover. Als we in oktober in Leiden komen, en als daarvoor een tijdstip is, gebruik ik de mogelikheid om deze film in locale Vrijplaats te presenteren. Hoe verder met leven? Persoonlijk ben ik niet motiveerd en voorbereid nog jaar of jaren onder begeleiding-controle van Veilig Thuis te leven. Het is nog steeds onduidelijk wat ze wensen en in lange besprekken waar ik-we moeten rapporteren, hoe veel keer per dag doen we was, waar ik moet demonstreren hoe veel woorden kind al weet of van welk stof naai ik mijn luiers voor mijn kind, daar kan ik echt niet tegen. Vind het gewoon intimiderend. Als we terug zijn, krijgen we hopelijk kans om een ambtenaar van Veilig Thuis te bespreken. Hoplelijk wordt het een besprek over hoe om bezwaar indienen niet hoe "vroutje moet leren zelf netjes dragen en als moet, kind toch af en toe laten zien."

liza

liza

20-09-2017 om 10:09

Verder: een steungroep en een film

Pas na bijna 1 jaar schrijven voor deze forum en met dank voor steun van jullie, wordt nu een webpagina-webgroup gelanceerd, een steungroep van Leiden voor vrouwen degene onterecht Veilig Thuis melding hebben gekrijgen. Iemand voelt dat ze mensen bij zijn verhalen een luisterende oor kunnen geven zoals ze in deze groep hebben so fijn gedaan, het zou daar mogelik zijn maar ook zou mogelik zijn op een kaart brengen, hoe veel dan eigeinlijk zon "spontane meldingen gebaseerd op iemands maag gevoel" geschrijven worden, wat is de gevolg. (Zou in eind van deze maand al hopelijk de adress publiceren.) Ook is er een fijne niews, er is in Letland een funds degene thematische documentaire films financieel ondersteund, zo kunnen we over onze verhaal ook een film maken! Al voorhand op zoek voor een geluidsman.

Niet logisch Liza

Jij denkt nog dat je op grond van argumenten, rommelige huizen is normaal en juist ontwikkelend, van deze mensen af kunt komen.
Maar zo zit dat niet. Ze zijn niet gevoelig voor argumenten en elk argument kunnen ze weer aangrijpen om jou zwart te maken: moeder wil dat we haar 'rommel' normaal gaan vinden. Eindeloos.
Deze mensen willen zich nuttig voelen en graag blijven helpen en in jou hebben ze een mooi slachtoffer: van alles valt er op te merken dat niet gemiddeld is: buitenlandse, thuismoeder, alternatieve gang van zaken.

Ik wens je heel erg veel sterkte. Ik zou proberen mijn klep te houden en er nog maar een vraag uit te persen: ik wil u vragen om ons verder met rust te laten. We hebben niets misdaan, zie de afsluitbrief, en verdienen uw doorgaande bemoeienis niet en vinden uw aanwezigheid ongewenst.

En anders een advocaat in de arm nemen en naar de kinderrechter en hopen dat die het met je eens zal zijn dat dit op moet houden.

liza

liza

20-09-2017 om 11:09

Over een "forest kindergarden"

Forest kindergarten – ing. k; Waldkindergarten – sk. k; Friluftsbarenhage, Naturbarenhage https://en.wikipedia.org/wiki/Forest_kindergarten

Echt een aanrader voor alle rommel-liefhebbers! Dat is wat ik zelf erg sterk een voorstaander ben aaltijd geweest. (Kind laten wennen met weeromstandigheiden, bloot-voet laten lopen, creatif leren omgaan met natuuromgeving.) We hebben dat nu hier in Letland voor hele zomer erg intensief gedaan, en dat echt werkt! Kind is pas 2 jaar oud maar herkent bloemen, planten, bepaalde insecten, bomen. Zij ziet de bos niet als een decoratieve bijvoering voor "normale leven" maar als iets gewoons.Ook helpt het flink geld te sparen, veel van chinese plastic of waldorf-speelgoed of binnenruimte speelgoed heeft in bos-omgeving duizend alternatieven, wat kan ook geplukt worden, thuis meegebracht worden. We hebben net op laatste boswandeling bijvoorbeeld onder een grote denneboom terecht gekomen, daar 25! Lactarius deliciosus tegen gekomen, mee genomen, op een pan gezet en opgegeten met aardappels daarbij. Paar paddenstoelen liet we achter voor slakken dat ze zou ook een plek hebben om in te wonen.Het is een mooie documentaire film over dat opvoedingsstrategie gemaakt, hopelijk lukt het in Nederlands te vertalen en presenteren.(Veilig Thuis zou dat misschien niet leuk vinden maar het meest van forest kindergarden-stijl instanties zijn gebaseerd op ouders eigene vrijwilligerswerk, iets wat in jaren 50 in nederland onder een naam van kinderspeelgroep oorspronkeijk was.)

Walden

http://www.debezigebij.nl/boeken/walden/

Dit soort natuurliefhebberij is verdacht voor de overheid. Je wordt er maar burgerlijke ongehoorzaam van, een hippie, een tegendraadse denker. Een zelfdoener.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.