Algemeen Ouderschap
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Suzanne
19-01-2012 om 13:01
Ik word er zo moe van...
Hebben jullie dat nou ook zo af en toe?
Ik word er zo moe van dat er ALTIJD zoveel te doen en te regelen is. Ik werk 4 dagen (manlief 5), studeer er nu naast (maakt het extra zwaar) en sport (ook vanwege gezondheid dus heeft prioriteit), maar daarnaast is er aldoor zoveel te regelen voor de kinderen (logistiek speelafspraken, sporten, partijtjes), oppas regelen, cadeautjes kopen, nieuwe hulp regelen, zoon wordt jarig (dus cadeaus, traktaties, partijtje, feest voor familie), keukenapparaat gaat kapot dus nieuwe, op zoek naar middelbare school (dus veel uitzoeken en veel open dagen, nl. loting bij ons), zomervakantie regelen (voordat alles weg is, zucht), sportspullen kopen etc etc. Het gaat maar door. Ik word er echt doodmoe van. Ik heb over het algemeen veel energie en kan dus altijd veel doen, maar nu ben ik het even heel erg zat.
Ik zit al te bedenken wat ik aan manlief kan vragen of even niet kan doen, maar veel dingen doet hij niet en moeten toch redelijk snel (anders wordt het nog meer gedoe of kost het nog meer tijd). Bovendien als ik het niet nu doe, zit het toch in mijn hoofd, dus blijf ik ermee rondlopen..
En zelfs dingen die leuk zouden moeten zijn (zoals vakantie uitzoeken) heb ik geen tijd voor en/of geen puf...

Karin*
31-01-2012 om 11:01
Herken het wel
Ik ben op mijn vrije dag vaak ook alleen maar met die klusjesdingen bezig. Kaartje naar jarige sturen, mail naar de mentor, kadootje kopen voor vriendje, pakje terugbrengen naar de post, extra wasje draaien omdat er dit weekend was is blijven liggen, plantjes water geven, bollen aanaarden omdat het vriest, vogelbolletjes ophangen etc etc. Inderdaad geen dingen die perse moeten, maar wel dingen die je gedaan wilt hebben.
Ik word er ook wel eens moe van dat ik degene ben in dit gezin die al dat soort dingen doet. Maar ik denk dat mannen echt niet zien dat deze dingen ook moeten. Helaas, ik baal er vaak ook van dat ik overal voor verantwoordelijk schijn te zijn.

Chippie
31-01-2012 om 16:01
Karin
Maar het zijn toch eigenlijk werkjes van niks? Het zit in je hoofd, dat maakt het lastig. Op vrijdag doe boodschappen en ik doe ook een rondje door het dorp voor kadootjes, panty's, etc. Maar eigenlijk heb ik de meeste dingen wel op voorraad. Planten watergeven hoort bij kamer stofzuigen. En de tuin doet mijn man (dus ook vogelvoerdingetjes en dingen met bloembollen)

Karin*
31-01-2012 om 19:01
Klopt helemaal chippie
het zijn ook werkjes van niks, maar de hele dag gaat op aan werkjes van niks. En niemand ziet ook dat die werkjes gedaan zijn, omdat ze niks voorstellen,maar wel gedaan moeten worden. en zo is er soms weer een hele dag voorbij gegaan met alleen maar suffe werkjes. Soms maak ik maar een afstreeplijst van alles, dan zie ik tenminste na een paar uur werkjes nog eens wat ik allemaal heb afgewerkt. ;)
Vandaag had ik , naast de werkjes, trouwens wel een hele leuke vrije dag. Lekker uitgeslapen, een zoutscrub gemaakt en gedaan en daarna gedouched en daarna met de honden naar het bos in het zonnetje.