Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Een huis vol

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

14-01-2012 om 16:01

Inderdaad

Het gehakt is veel te duur, als je op aanbiedingen let kan dat veel goedkoper. Een kilo spaghetti heb je bij AH al voor minder dan een euro van Euroshopper. Vorige week bij C1000: tien kilo piepers voor een euro. Kwa groente koop je gewoon geen broccoli als het zo duur is.

Massi Nissa

Massi Nissa

14-01-2012 om 18:01

Nee joh

Een kilo gehakt is niet nodig, je moet gewoon kleine balletjes draaien. Ik draai van een pond gehakt (hooguit twee euro nij de Turk) wel 35 balletjes. Echt. Heeft iedereen er minstens twee.
En drie kilo broccoli lijkt me ook niet nodig. Je koopt gewoon seizoensgroente en -fruit in. En niet veel vleeswaren op brood, op is op hoor en jam is ook lekker. Toetjes deden wij meestal niet aan. Soms maakte mijn moeder zelf griesmeelpap of bitterkoekjespudding. Ik weet zeker dat mijn moeder destijds niet dit soort bedragen kwijt was per dag.
Zal eens vragen hoe ze het deed.
Groetjes
Massi

Fiorucci

Fiorucci

14-01-2012 om 19:01

Massi

Maar een pond gehakt voor veertien man is wel heel penibel...mijn pubers vinden twee balletjes niks..:)

Er is hier geen dirk. Ik heb voor deze prijzen bij de AH gekeken.(inderdaad wel een duurdere super, maar je hebt er hier niet zoveel) En ja, je kan heel veel balletjes paneermeel-gehakt draaien, maar 75 gram vlees per persoon is al niet veel. Natuurlijk kan je minder eten, van groente ook en van fruit, maar dan let je dus maar niet meer op of het gezond is , maar alleen op de prijs. Dus toch gaan voor de kiloknallers, waar hier op OOL iedereen zo ongeveer tegen is. 2,50 per kg? dat heb ik bij onze C1000 toch niet vaak gezien. Brood voor 39 cent hebben ze ook niet.
En een grote vriezer aan hebben staan kost ook geld.
In elk geval lukt het mij niet om met zo weinig geld (gezond)eten te kopen voor veel personen.

Massi Nissa

Massi Nissa

14-01-2012 om 20:01

Okee, 700 gram dan

700 gram gemengd lams/rundergehakt kost hier nog steeds geen drie euro. En wat P zegt, klopt ook. Je hoeft helemaal niet veel vlees te eten. Zeker als je pasta maakt, gaat daar natuurlijk nooit 100 gram vlees per persoon door. In de commune kookten wij heel veel vegetarische pasta's, rijstgerechten, bonenschotels en stamppotten. En soms ook iets met vlees.
Groetjes
Massi

Reactie op karin

Als je iedere dag veel eten moet kopen denk je niet in zakjes en pakjes laat ik maar zeggen. Bijvoorbeeld geen zak appels met 10 stuks erin bij de AH. Gelijk een kist vol, rechtstreeks bij de "appelboer". Eieren ook niet 10 in een doosje, maar gelijk 40 bij de boer. Van die appels kan je zelf ook appelmoes maken, dus wij aten vaak 2 groentes. Dure bloemkool gecombineerd met goedkope verse appelmoes. Aardappels kochten we niet per kilo, maar per mud. Uien hingen aan het plafond, uit de moestuin, te drogen. Niks geen netjes van een pond. Er werd op de markt een kilo kaas gekocht en we moesten altijd 2 sneetjes op elkaar eten. Maar je mocht net zo veel brood eten als je maar wilde.
Melk, 4 liter voor 3,20 euro? Ik betaal bij AH iets van een euro voor een Jerrycan van 2 liter....
Eigenlijk werd er meer biologisch gegeten dan ik nu zelf doe. In grote hoeveelheden rechtstreeks van de "leverancier", weinig verpakkingsmateriaal en weinig vervoerskosten, groente van het seizoen. Het was beter voor het milieu dan nu met al die kleine verpakkingen. Als ik de biologische sla in een zakje van 100 gr. zie liggen zie ik er niets biologisch meer aan. Ook niet die miniscule biefstuk in cellofaan en bakje.
Ik heb nog steeds diep respect voor mijn ouders. Hoe dat allemaal reilde en zeilde. Het is natuurlijk best een hele organisatie, zo`n groot gezin runnen.

Stad

Appels van de boer, uien uit de moestuin,aardappels per mud? Tja, ik zit hier in de stad, dus dat lukt niet.Maar grotere verpakking zijn natuurlijk vordeliger, dat wel. Toch zou ik liever minder kinderen hebben en dan met wat minder zorgen in moeten kopen, dan 14 en samen doen met 700 gram gehakt, en bezuinigen op hoeveelheden groente en fruit. En ik geef nu dus ongeveer 450-500 euro uit aan eten, daar zou ik geen 14 mensen van kunnen voeden. Zelfs niet met heel zuinig doen.

Fiorucci

Fiorucci

15-01-2012 om 07:01

Karin

Bij AH kun je veel voordeliger boodschappen doen. Ik had gisteren anderhalve kilo prei voor 1 euro. Je kunt er ook groente halen, gezond eten en toch op de prijs letten natuurlijk. Je past je menu aan aan de aanbiedingen, zo simpel is het.

Fiorucci

Fiorucci

15-01-2012 om 07:01

Ps karin

En juist C1000 stunt soms flink, neem de tien kilo aardappelen voor een euro die ik al eerder noemde. Ik heb daar deze week heel voordelig boodschappen gedaan, ook op gebied van groente en fruit.

Ah, c1000, hoogvliet, de spar

Ik heb gekeken op de AH site. Ik koop zelf meestal bij de C1000.
Ik heb juist de eigen merk dingen uitgezocht,ook voor de pasta. Maar voor 14 mensen heb je veel nodig, zeker als je ook al minder vlees en groente zou kopen.Je moet toch ergens je buik mee vol krijgen.
En met de auto naar verschillende boeren rijden voor aardappelen en appels? is dat niet jezelf voor de gek houden , benzine kost toch ook geld?
80 cent voor een liter melk, is dat abnormaal duur dan? en hoeveel kost bij jullie de gehakt?Maar je hebt gelijk dat het per 2 liter goedkoper is, daar had ik niet aan gedacht.(die koop ik nooit omdat het niet in onze koelkast past)
Maar jullie geven voor een gezin met 2 kinderen dus veel minder uit dan ik?

Fiorucci

Fiorucci

15-01-2012 om 12:01

Karin nogmaals

Je hoeft niet minder groente te kopen als je op aanbiedingen let. Pasta is spotgoedkoop van het euroshopper merk, te koop bij AH. Meer onderin het schap zoeken!:)

Boodschappen

"Maar jullie geven voor een gezin met 2 kinderen dus veel minder uit dan ik?"

Wij geven minder uit aan bnoodschappen dan jij en hebben vier kinderen. Lidl, Euroshopper en twee broden voor drie euro. Het zou nog goedkoper kunnen maar we kopen bepaalde dingen wat duurder zoals biologische producten of vegavlees. We hebben elke week vier volle fruitschalen en eten dagelijks verse groente. Ik wil geen inferieure bagger eten, maar voor veel producten kan je een kwalitatief vergelijkbaar goedkoper alternatief vinden. Even door de knietjes!

skik

liora

liora

15-01-2012 om 14:01

Lol p

Het Surinaamse gezin woont in en Haag, niet in Almere!

jullie hebben gelijk, met euroshopperproducten is het veel goedkoper.Ik zal maar eens kritischer gaan inkopen.

Karin*

"Ik zal maar eens kritischer gaan inkopen." Van mij mag je zoveel geld uitgeven aan boodschappen als je wil hoor, mijn reactie was maar om te illustreren dat het makkelijk met minder kan bij een groter gezin.

skik

Primavera

Primavera

15-01-2012 om 18:01

Lol, mirreke, over sport

Ik zag mezelf ook niet iedere zaterdag naar een wedstrijd rijden vanwege competitiesport en dus bleven ze als sport op de zwemclub nadat ze daar hadden leren zwemmen. Tja en dat werd toen wel een wedstrijdsport en nu zitten we dus wel 2 a 3 keer in de maand zaterdags aan een wedstrijd vast en erger nog iedere doordeweekse dag moeten ze naar het zwembad gebracht worden omdat de weg er naar toe te ver en bovendien te gevaarlijk om te fietsen.
En nu zit ik dus helemaal zenuwachtig te stressen tot het telefoontje van mijn man komt om te vertellen hoe de wedstrijden van vandaag gegaan zijn.
Groeten Primavera

Fiorucci

Fiorucci

Karin

Oh maar dat mag je helemaal zelf weten hoor, maar wij hebben hier drie pubers en heel vaak vrienden die meeeten, dus dan gaat het hard..:))

liora

liora

P dat weet ik wel

Waarschijnlijk omdat je een Sutinaams gezin zag in een nieuwbouwwijk? Geen kritiek hoor maar ik vind het niet echt een raadsel.

mirreke

mirreke

16-01-2012 om 08:01

Grijns, primavera

Ja, als t balletje zo rolt, uiteindelijk groei je dan wel erin mee...
Hier iets vergelijkbaars maar dan met creatieve dingen en gelukkig via school. In plaats van sport hebben wij creatieve uitingen altijd nogal gestimuleerd. Beide oudste kinderen zitten nu in een plusklas en blijken nogal getalenteerd te zijn. Langzamerhand vergt dat ook steeds meer (tijds)investeringen van ons en dat doe je dan ook graag. Maar toch is de grens voor mij wel of het voor mij behapbaar blijft en anders moeten ze het anders zien te regelen. De 2 jongsten (1 ervan met autisme) en ikzelf zijn er ook nog...

mirjam

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.