Algemeen Ouderschap
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Ginny Twijfelvuur
03-09-2015 om 19:09
Because we carry...
Graag wil ik deze actie onder jullie aandacht brengen!
Heb je nog een draagzak of draagdoek liggen? Deze kun je inleveren bij Because we carry. Er is blijkbaar een heel netwerk over Nederland uitgerold waar je deze kunt inleveren en zij zorgen ervoor dat ze in Lesbos bij de Syrische vluchtelingen komen.
Voor meer informatie kun je gaan naar:
https://www.facebook.com/events/600025363473454
Of even googlen op Because we carry.

Kaaskopje
19-09-2015 om 14:09
Creabea
Of je immigranten nu standaard vluchtelingen moet noemen, gaat mij wat ver:-). Dat die mensen hier zijn komen wonen en werken, is wat de overheid graag ziet gebeuren. Open grenzen voor Europeanen. Als je denkt in vluchtelingen, dan waren mijn ouders ook vluchteling en zijn ze dat in zekere zin nog steeds en ben ik naast allochtoon ook nog het kind van vluchtelingen. Vroeger vanwege economische redenen en nu klimatologisch, haha. Al die emigranten waren van harte welkom in Canada, Afrika en Australië. Ik vind het ook helemaal geen schande om vanwege economische redenen naar een ander land te willen. Maar ik ben wel van mening dat dáár een aantal voorwaarden aan mogen worden verbonden. In tegenstelling tot vluchtelingen die voor oorlog en geweld op de vlucht zijn gegaan.

Kaaskopje
19-09-2015 om 14:09
AnneJ
Ik heb ook altijd zin om de mensen op Facebook met dat gegeven om de oren te slaan, maar het heeft geen zin. Ik praat niet snel in termen van 'te dom', omdat ik ook niet bepaald universitair geschoold ben, maar veel mensen die anti zijn vind ik echt dom. Dat men ongerust is snap ik, maar als je kijkt wat er nu ook weer rondvliegt over Zwarte Piet, is het ook simpelweg discriminatie en vreemdelingenhaat. Iets waar mijn ouders ook mee te maken hebben gehad overigens. Die Hollanders waren overal verantwoordelijk voor, dus ook als de buurman geen werk had.
In de serie The Beagle, hadden wetenschappers ook dna laten onderzoeken van een aantal mensen en toen dacht ik al 'dat wil ik ook!':-)). Van honden kun je dat ook uit laten zoeken met een test van 90 euro. (Ik hoop stiekem dat baasjes van een nestgenoot van onze hond dit nog eens laten doen.) Het zou leuk zijn als er betrouwbare betaalbare tests voor mensen komen. Gewoon voor de lol. (Of moet ik dat niet willen omdat daar misbruik van gemaakt kan worden?)

AnneJ
19-09-2015 om 15:09
DNA en genealogie
http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/kalender/waren-mijn-voorouders-leidse-immigranten
Ook met genealogie kun je er achter komen dat er meer immigranten in je voorgeschiedenis zijn dan je op voorhand veronderstelt.
Maar goed. Net met zoon weer een hele zwarte piet emo discusie gehad. Je kunt je het beste beroepen op humanitaire beginselen. En op rechtvaardigheid.
Het is ook niet goed om een verarmde onderlaag uit te spelen tegen vluchtelingen en immigranten. Beiden verdienen humaniteit en rechtvaardigheid.
Samen delen kan niet betekenen dat de zwakste schouders de grootste lasten dragen.
Maar dan nog. Ook onder sociaal economisch minder bedeelde groepen is er juist vaak een groot vermogen om te ruilen en te delen. kwestie van gedeelde ervaring.

AnneJ
19-09-2015 om 15:09
Voordeel
Mogelijk dat er nu eindelijk weer eens woningen voor het lagere segment gebouwd gaan worden. Die sprookjes dat het bouwen van duurdere woningen er toe zou leiden dat mensen met een hoger inkomen zouden doorstromen, wat ze niet doen, leiden hier al twintig jaar tot fronsende wenkbrauwen.
Stoppen met het verkopen van die goedkope huurwoningen aan mensen die het geld niet hebben om die te onderhouden zou ook al helpen.
En zo zou er mogelijk nog heel wat sociale innovatie mogelijk zijn tegen de graaicultuur in.
Mensen in huis nemen wat nu eens niet afgestraft wordt met het inhouden of korten van uitkeringen.

rode krullenbol
19-09-2015 om 16:09
Aan de goede kant van de geschiedenis?
Geert Wilders en ons parlement? Het is als een schijnhuwelijk. Want laten we wel wezen: als ons parlement een nep-parlement is; wat doet hij er dan? Slechts vrijblijvend zijn aanhang een beetje naar de mond praten?
Nuchter beschouwd bevindt hij zich in een onmogelijke spagaat. Het gaat zijn achterban namelijk wel degelijk om parlementaire vertegenwoordiging. Ook zij willen, net als de rest van de bevolking, hun belangen behartigd zien en hun stem laten doorklinken in het beleid. En geef ze daarin eens ongelijk!
Volgens mij zijn hun drijfveren om van zich te laten horen (d.w.z. de angsten waarmee zij leven) heel wat authentieker, dan het verplichte nummertje dat Geert ons telkens weer vertoont. Begint het zo langzamerhand niet net zo’n sleets tafereel te worden, als de politieke debatten in het algemeen? Hoe lang zal hij – inmiddels één van de langst zittende Kamerleden! – het volhouden als politiek leider?
Goede kans, dat hij op termijn ook binnen eigen kring zal worden weggezet als een charlatan en de roep om een andere leider er al net zo hard komt te schallen, als nu binnen de PvdA. Hij zal nog hard zijn best moeten doen om carrièrejagers als Martin Bosma, zijn aandrager van kretologie als ‘kopvoddentax’, eronder te houden. Sterker: ik kan mij niet aan de indruk onttrekken, dat hij er nu al de handen aan vol heeft.
Vergeet niet: fascisten zijn revolutionairen. Met langzame veranderingen, laat staan behoud van de status quo, nemen zij geen genoegen. Vandaar ook, dat de partijorganisatie van de PVV doodeenvoudig ondemocratisch is. Geert kent zijn ‘pappenheimers’ en lijkt te weten wat hij doet.
Toch is dat laatste nog maar zeer de vraag. Het is één ding om de weg te vinden naar het parlement en de moderne media. Maar heeft hij ook enig idee waarnaar die weg zal leiden? Stel nu eens, dat zijn opruiende propaganda zoveel onlust oproept, dat zijn volgelingen het niet meer willen laten bij woorden alleen?
Het is nogal een principekwestie: zal de PVV in navolging van de vroegere Duitse NSDAP overgaan tot het op touw zetten van knokploegen e.d.?
Het mag voor zich spreken: zolang hij zich de absolute leider van de partij kan noemen, is die beslissing dan aan hem. Mikt hij er misschien op, dat zijn partij tegen die tijd al zo invloedrijk is, dat zij niet meer bij wet verboden kan worden? Is het (in andere woorden) zijn ambitie de democratie van binnenuit om te toveren in een dictatuur, net als Adolf Hitler heeft gedaan met de Weimar Republiek? Of vindt hij het geen probleem om desnoods ondergronds te gaan? Ik hou met alles rekening.
Naast een principiële keuze, is het ook een praktische. Hoe zal het de leden van zijn partij vergaan die in problemen komen met de wet? Kunnen zij op steun rekenen van hun leider, of trekt die zijn handen daarop juist haastig van hun af? Weet jullie wat? Ik sluit niet uit, dat geen van de direct betrokkenen hier enig weet van heeft. Het lijkt me een lastig onderwerp om openlijk over te praten.
Toch ben ik meer dan nieuwsgierig naar het antwoord op die vraag. Een mens wil weten waar hij aan toe is, tenslotte. Ook als buitenstaander.
Rode krullenbol

AnneJ
19-09-2015 om 17:09
Samenvatting
Korte feitelijke samenvatting van de vluchtelingencrisis
http://www.nrc.nl/nieuws/2015/09/19/kijken-de-vluchtelingencrisis-uitgelegd-in-6-minuten/

rode krullenbol
19-09-2015 om 17:09
redactionele correctie
In mijn vorige bijdrage aan dit draadje moet "Weet jullie wat?" uiteraard zijn: "Weten jullie wat?"

Kaaskopje
19-09-2015 om 18:09
Rode Krullebol
Van 'dissidenten' van de PVV begrijp ik dat Geert binnen de PVV wel de neiging tot dictatorschap laat zien.

Ginny Twijfelvuur
20-09-2015 om 02:09
Van Facebook
Bang
Jij bent bang.
Ik ben bang.
Jij bent bang om dood te gaan in de oorlog in jouw land. Ik ben bang dat je die oorlog meeneemt naar het mijne.
Jij bent bang dat de grenzen voor je neus zullen worden gesloten.
Ik ben bang dat er veel mensen met verkeerde bedoelingen hier naar toe komen.
Jij bent bang dat je niet welkom bent in Europa.
Ik ben bang jij mijn cultuur niet zult begrijpen.
Jij bent bang dat je nooit meer terug naar je huis kunt.
Ik ben bang dat je nooit meer terug naar huis wilt.
Jij bent bang dat wij je niet willen helpen.
Ik ben bang dat jij de hulp niet zult waarderen.
Jij wilt vast niet dat ik bang ben.
Ik wil ook niet dat jij bang bent.
Laten we er dan samen voor zorgen dat onze angsten ongegrond zijn.

M Lavell
20-09-2015 om 13:09
We zijn er bang genoeg voor
#507 " Toch is dat laatste nog maar zeer de vraag. Het is één ding om de weg te vinden naar het parlement en de moderne media. Maar heeft hij ook enig idee waarnaar die weg zal leiden?"
Dat kan alleen achteraf geanalyseerd worden.
Maar als ik een gok mag doen op basis van de trends die nu gaande zijn, dan zou het best wel eens kunnen dat Wilders dat helemaal niet weet en zelfs dat hem dat niet interesseert, als hij maar plaats mag nemen in de ceremoniële presidentszetel (de PVV is anti monarchie).
Martin Bosma is het brein. Christenzionisme is de ideologie.
https://christenzionistorg.wordpress.com/about/
"Het is de diepe overtuiging onder (een deel van de) christenen dat de terugkeer van Joden naar Israël in overeenstemming is met Bijbelse profetie, en voorafgaat aan de wederkomst van Jezus Christus."
Het is de ideologie de in de Bible belt hoogtij viert en Christenen voor Israël voedt in een niet aflatende strijd tegen alles en iedereen die het niet met ze eens is en die dus 'antisemiet' toegeworpen krijgt.
(gisteren nog te zien bij de eo).
Liegen voor Israël noemt Jominee het https://jominee.wordpress.com/2013/11/06/liegen-voor-israel/ en hij krijgt er wild spuugende reacties op. Een keer doorklikken en je zit bij de vrienden van Bosma. Een keer klikken en je komt dit soort zinnen tegen "Maar het alternatief is een Kalasjnikov pakken en ze voor hun sodemieter gaan schieten. " https://martienpennings.wordpress.com//?s=jaap+hamburger&search=Gaan
In het streven de Joden te doen terugkeren naar het beloofde land, de profetieën waar te maken, is alles geoorloofd. Ook angst aanjagen. Ook doen alsof we hier overspoeld worden door de Islam die het te doen is de joden te vernietigen.
Knokploegen, ja.
Misschien wel samen met de Turken van de AK Partij. Het momentum is daar ook al zijn de belangen schijnbaar tegenstrijdig. Ze doelen op korte termijn op hetzelfde.
Maar ik vrees toch dat dat een weinig te beredeneren spanning is die ook weer zomaar zonder aanleiding kan leeglopen: als de vluchtelingenstroom plots staakt, is het ook zo weer over.
Waar ik echt boos over word is dit http://nos.nl/artikel/2058540-scp-directeur-meer-inspraak-over-komst-vluchtelingen.html
Meneer Kim Putters doet alsof mensenrechten afhankelijk kunnen zijn van handopsteking (hij is niet de eerste of de enige). Hij doet bovendien alsof er tijd is om zo'n procedure democratisch (met alle bezwaarprocedures van dien) uit te zitten.
Er gaan al mensen dood, niet alleen in bootjes. Ook bij opvang, feitelijk mensenhandel, in de regio. http://www.vice.com/nl/video/europe-or-die-libische-migrantenhandel-1293
Nog even en dat soort kampen bevinden zich ook aan de randen van Europa, voor gesloten grenzen. Ik bedoel echt even. Het kan er binnen twee weken al zo uit zien. Net zo mager, net zo als beesten behandeld. Net zo verhandeld in ruil voor geld. De eerste tekenen daarvan hebben we al gezien in Hongarije.
Het is de vraag wat 'opinion leaders' als Gerard Joling dan doen.
Roept hij dan nog steeds om besluitvaardige politici "Waarom verdorie niet blijven hameren op politici, die niks besluiten? Iedereen weet toch zo goed wat er moet gebeuren, maar niemand durft het te zeggen." of gaat het tegen die tijd al over eindoplossingen? (http://www.gerardjoling.nl/2015/vluchten-kan-niet-meer/)
Wie roept er met hem mee tegen die tijd; zijn lieve vriendin Karin Bloemen, zijn collega Hans van den Boom en wat zal Danny doen? Blijven ze met hem mee zingen, of laten ze hem een toontje lager zingen?
Zolang de meerderheid blijft denken dat het meer over hebberigheid dan over bestaansnood gaat, zolang de massa meent dat je dit onderwerp in een artikeltje over Cirq Stiletto kunt bespreken, zolang zal de roep om dichte grenzen toenemen.
Net als toen zal de goegemeente niet willen weten en niet bedoelen dat dat mogelijk leidt tot genocide.
De omstandigheden lenen zich eenvoudig voor grote ommekeer door kleine veranderingen. Dat was toen in Duitsland zo (crisiswetgeving) en dat is nu in Europa en de westerse wereld al zo sinds de anti terrorisme wetgeving ingevoerd direct na 9/11
Nederland is helemaal klaar voor een totalitair regime.

Stenna
20-09-2015 om 15:09
gelukszoekers
NRC van dit weekend: een dubbelpagina met foto's uit Syrie en vluchtelingenkampen, met onderliggende vraag "zou u niet vluchten?"
En een interview met een hoogleraar "geluk" over zijn nieuwe boek, met de uitspraak: "iedereen is een gelukszoeker" (dat zijn mensen van nature).
Soms zo blij met mijn krant. Die ooit, lang geleden, rechts gevonden werd....

skik
20-09-2015 om 16:09
Topper
"We hebben het de laatste dagen allemaal op tv gezien. Een snotaap van 16 die net 2 weken in een asielzoekerscentrum zit ‘’Iek hebben recht op een haus’’ sprak hij."
Wow, die heeft in twee weken al een beetje Nederlands geleerd, wat een topper! (om maar even in Jolingterminologie te blijven.
skik

Kaaskopje
20-09-2015 om 22:09
Miriam
In het streven de Joden te doen terugkeren naar het beloofde land, de profetieën waar te maken, is alles geoorloofd. Ook angst aanjagen. Ook doen alsof we hier overspoeld worden door de Islam die het te doen is de joden te vernietigen.===
Ik heb na me een beetje in Wilders verdiept te hebben, de indruk dat dit een van zijn drijfveren is.

Mark74
21-09-2015 om 10:09
Slovenie
Allahu Akbar schreeuwende "vluchtelingen" bestormen Sloveense politie.
Prachtig hoor. Echt een aanwinst.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2015/09/vluchtelingen-in-slovenie-vallen-politie-aan/

Mark74
Een leugen
Is het trouwens. Al die hoogopgeleide "vluchtelingen" die hier onze cultuur komen verrijken.

Mark74
Zelfs
De Gutmenschen zien het niet meer zitten.
Kijk deze SPD-politica eens janken. Het loopt volledig uit de hand!
http://nieuws.tpo.nl/2015/09/20/vluchtelingencrisis-in-duitsland-voltrekt-zich-een-ramp/

vlinder72
21-09-2015 om 11:09
Vluchtelingen en informatie
Die vluchtingen gaan niet op de bonnefooi richting Europa. Ze weten waar ze naar toe willen en waarom. Helaas klopt die waarom vaak niet.
Ze hebben (volkomen onjuist) gehoord dat ze in sommige landen in Europa direct een huis krijgen, maandelijks 2000 euro en een baan en dat verwachten ze ook echt. Dus krijg je van die " snotapen" die eisen stellen en mannen in Oostenrijk die zichzelf volkomen belachelijk maken met hun hongerstaking en eisen.
Sneu. Natuurlijk springt de pers daar dan weer bovenop en krijg je weer van die verontwaardigde filmpjes en facebook berichten.
Ik blijf erbij dat het grootste probleem niet de vluchtelingen zelf zijn maar de mensensmokkelaars met hun wilde verhalen en mensen in Europa zelf zijn. De vluchtelingen kijken ook t.v. en hebben ook Facebook. Ze zien hoe in Duitsland mensen met applaus verwelkomd worden. Ze zien hoe mensen massaal spullen inzamelen en dat uitdelen. Het enige dat ze moeten doen is veel geld betalen aan smokkelaars en de juiste route plannen naar het noorden van Europa.

Stenna
leugen
Mark, op je link naar elsevier staat nergens dat het een leugen is, maar dat het onbekend is. Dat klopt wel, we weten eigenlijk weinig van deze mensen. Er kunnen relatief hoogopgeleiden onder zitten (het zijn toch andere vluchtelingen dan in voorafgaande jaren) het kan ook niet zo zijn. We weten het niet.
De emotionele SPD politica uit Beieren speelt een goedkope vrouwentruc uit, lijkt me. Hulp los krijgen van andere deelstaten door "ten einde raad" tranen te vergieten.

M Lavell
Zo de waard is
Mark, je mist het punt, zie onder
Ondertussen is wat meneer Spencer zegt flauwekul.(uit de link #517 )
Hij denkt dit "‘stroom van asielzoekers’ meer is, maar een zogenaamde ‘hijrah.’ Een hijrah is een ‘jihad zonder geweld': een ‘jihad’ door emigratie." en motiveert dat met een citaat uit de koran. Op diezelfde manier denkt een goed deel van de aanhang van Wilders (hijzelf incluis?) dat de heiland weer keert als alle Joden naar Israël zijn gegaan. Nu kun je dat van die laatsten, de Christenzionisten, nog uit hun eigen mond lezen. Ze denken het echt. Wat die meneer uit die link beweert heeft ie zelf bedacht. Het laat zien hoe hij omgaat met geloofsboeken.
Het is een beetje een domme omgang, want zoals Israël helemaal niet alle joden van de wereld kan herbergen (wat er ook geschreven staat), is het praktisch onmogelijk om vijfhonderdmiljoen moslims zo ver te krijgen om in gammele bootjes en te voet naar Europa te krijgen. Die moeten bovendien van steeds verder weg komen.
Het letterlijk nemen van bijbelboeken is suf.
Dat de dagelijkse standaard dat serieus neemt - en jij ook - zegt meer over dat blad - en jou- dan over wat er werkelijk gaande is.
Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Maar uiteindelijk: het doet er niet toe. Zelfs als er ook onder de ontheemden mensen zouden zijn die geloven dat ze met een heilige wandeling bezig zijn. Voor ons gaat op dat ze er al zijn. Dat het er veel zijn. Ze lopen daar. Er is geen tijd om je ook maar iets af te vragen. Voor de zoveelste keer: net als een ongewenst of onverwacht kind. Je kunt niet meer jamaren of jammeren. Je moet aan de bak.
Het alternatief is laten verhongeren achter hoge hekken, schieten, laten verdrinken of actief vernietigen.

Mark74
In Oostenrijk
Zijn inmiddels een groep moslim"vluchtelingen" in hongerstaking gegaan uit protest tegen hun "schandalge" behandeling.
Zelfs de meest elementaire basisbehoeften van de heren asielzoekrs wordt geschonden door de fascistische Oostenrijkse staat!
Ze eisen ze een normal bedrag vooor zakgeld, heel redelijk allemaal.
Een bedrag van 2000 euro per maand. Toch wel het minimum dat je zou mogen verlangen als zakgeld!
http://diversitymachtfrei.blogspot.nl/2015/09/austria-muslims-go-on-hunger-strike.html

M Lavell
Van wie?
"Ze hebben (volkomen onjuist) gehoord dat ze in sommige landen in Europa direct een huis krijgen, maandelijks 2000 euro en een baan en dat verwachten ze ook echt. "
Dat is volgens mij een prietpraat om mensen zwart te maken.
Wat er wel aan de hand is, is dat de Syrische vluchtelingen oorspronkelijk uit een seculiere tamelijk westerse staat komen met een grote middenklasse. Mensen met een huis, een baan, kinderen die naar school gaan. Deze mensen ambiëren dat. Ze zullen geen genoegen nemen met vluchtelingenhulp in de vorm van zakjes rijst en bakjes water zoals dat in het verleden bij grote hongersnoden in Afrika gegeven is.
"Ik blijf erbij dat het grootste probleem niet de vluchtelingen zelf zijn maar de mensensmokkelaars met hun wilde verhalen en mensen in Europa zelf zijn"
Ik sluit niet uit dat dat in Turkije georchestreerd is. zie ook "http://nos.nl/artikel/2057229-franse-consul-verkocht-vluchtelingen-bootjes.html"
Ze zal niet de enige zijn die er een winkeltje van gemaakt heeft.
Diep verscholen in Turkije, in een gebied waar journalisten niet heen mogen, worden meer dan 2 miljoen vluchtelingen opgevangen. Onder erbarmelijke omstandigheden. Al jaren. Zonder onderwijs voor de kinderen, zonder uitzicht op werk of woning.
Erdogan, zijn Akpartij en zijn aanhangers willen deze mensen niet in Turkije opnemen. Juist omdat ze een seculiere staat gewend zijn. Erdogan wil geen seculiere staat. Hij wil van Turkije een Islamitische staat maken. Illegale knokploegen, aanhangers van Erdogan, plegen aanslagen tegen politieke partijen, kranten en pesterijen tegen koerden.
Het leger voert bombardementen uit.
In die strijd is het hek open gezet. Het hek van de vluchtelingen kampen in het verboden gebied, richting strand en richting grens.
Volgens mij hoef je mensen helemaal niet zo veel wijs te maken om uit die omgeving weg te willen. Al zal dat wijsmaken wel gebeuren.

vlinder72
Mark74
Ik heb net al eerder gezegd. Dat verzinnen die mensen niet zelf. Deze vluchtelingen komen naar Europa met een volkomen verkeerd beeld van Europa. Dit is ze wijs gemaakt en dat verwachten ze ook.
Misschien zijn die mannen in Oostenrijk wel oprecht gekwetst omdat ze denken dat iedereen dat krijgt maar zij niet.

Mark74
Stenna
Als iemand stellig beweert dat die asielzoekers gemiddeld zeer hoogopgelid ijn en allemaal binnen no-time een enorme verrijking zijn voor ons land, terwijldiegenen niks heft om die uitspraak op te baseren, dan legit die persoon gewoon.
Ik kan ook wel met zekerheid beweren dat op planeet X die rond ster Y draait, blauwe mannetjes wonen die in schotels rondvliegen. Het kan nog waar zijn ook. Zonder bewijs of zefls goede aanwijzingen voor die stelling is dat toch echt een leugen.