Jongvolwassen
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Svøra
01-10-2019 om 22:10
Scheren mannen hun benen?
In het rijtje totaal onbelangrijk de volgende vraag: is het tegenwoordig hip als je als 18 jarige je benen scheert? Iemand in de familie maakte pas een opmerking over mijn zoon, die nogal behaard is. Daarna ging het over dat mannen zich tegenwoordig ook scheren. Mijn man zou daar niet eens over nadenken

Baby-Lon
15-10-2019 om 17:10
Moest er geen krant van vandaag bij Ad
Ik heb het al expres boven mijn bed gefotografeerd om te bewijzen dat het niet in een boekhandel gefotografeerd was. Of misschien moet ik nog inzoomen op de kreukel in de kaft of de editiedatum van 2001 om te bewijzen dat ik hem niet even snel gekocht heb?
Sjongejongejongr, je zult zo wantrouwend en overtuigd van je eigen gelijk zijn dat je iemand met krachttermen en al (FFS was het geloof ik) voor een zielige leugenaar uitmaakt als diegene toevallig ook het boek bezit wat jij aanbeveelt. Over het onderwerp waar dit topic zo’n beetje over ging (niet helemaal aselect gezelschap dus Ad)
Maar zoals ik al schreef, ik lijk wel gek dat ik me laat bullyen in een bewijs leveren.
Ook al niet een manier van communiceren die ik vaak terugzie in het echte leven. Nog nooit gehad dat ik met mijn collega’s lunch of borrel en iemand raadt een boek aan tijdens een levendige discussie, en dat ik dan zeg: “ja die heb ik al hoor”, en dat die ander dan vloekend meldt dat ik een kinderachtige leugenaar ben en maar even snel met bewijs moet komen. Gek genoeg laat ik me hier wel genoeg opfokken om dat bewijs te leveren, natuurlijk te gek voor woorden.

40er
15-10-2019 om 18:10
Baby-Lon
Hebben wij eigenlijk bewijs van Ad gezien?
Met de krant van vandaag natuurlijk 😉

Baby-Lon
15-10-2019 om 18:10
Hihi
Ach, mij maakt het niet uit of hij het wel of niet heeft gelezen.
Ik moet Ad Hombre (en Lanza) eigenlijk bedanken voor het met de neus op de feiten drukken dat dit forum niet goed voor mij is. Ik ben andere fora gewend waar de interactie veel meer bij mij past (fatsoenlijker en aardiger, ook al vertelt men elkaar wel waar het op staat). Moest mijn tijd maar eens nuttiger gaan besteden, bijvoorbeeld wat van de boeken herlezen die ik tegenkwam toen ik deze zocht. (Het is een beetje chaos in de boekenkast sinds onze verhuizing.)

Ad Hombre
15-10-2019 om 19:10
Baby-Lon
*blush* Sorry, dat ik je niet geloofde, Baby-lon, maar het blijft het Internet he, iedereen kan wel van alles beweren Je bent een echte bona-fide intellectueel!
"Hebben wij eigenlijk bewijs van Ad gezien? Met de krant van vandaag natuurlijk"
Als je even terugleest zie je dat ik een link naar de PDF aanleverde. Ik heb het trouwens niet gelezen (ook nooit beweerd), wat niet betekent dat ik de strekking niet ken, misschien wat voor de volgende vakantie.

Ad Hombre
BAby-lon
"Ook al niet een manier van communiceren die ik vaak terugzie in het echte leven. Nog nooit gehad dat ik met mijn collega’s lunch of borrel en iemand raadt een boek aan tijdens een levendige discussie"
Ik heb zo het vermoeden dat je je collega's ook anders bejegent dan mij. Ik word ik regelmatig flink aangevallen, liefst met een man (vrouw) of 6 tegelijk. De giftigheid zit diep op dit forum en ik ben (als vaak favoriet mikpunt) absoluut niet te beroerd om terug te trappen.

Baby-Lon
Hahahahaha
Gossie, je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk Ad Hombre. Zo hoog van de toren blazen over dat ik dat boek never nooit in mijn kast kan hebben staan, en zelf heb je je eigen boekentip niet gelezen. Ik ben verbaasd dat ik nog verrast ben.

Baby-Lon
Aanval?
Ehm aanvallen? Ik werd inderdaad behoorlijk geïrriteerd toen je zei dat ik (we) loog over het antwoord op de slim/mooi keuze. Dus toen zei ik dat dit een zinloos gesprek was. Dat kan je voelen als een aanval tegen jou, maar ik zie het juist al als behoorlijk agressief om tegen mensen te zeggen dat ze liegen (toen nog over de keuze voor slim). Dus een beetje zielig doen dat iedereen jou aanvalt, tja, wellicht roep je dat over jezelf af als je mensen van liegen beschuldigt.
Jammer dat ik voor dat slim/mooi geen fotobewijs kan posten:).

Ad Hombre
Baby-lon
"zelf heb je je eigen boekentip niet gelezen. "
Ik meld het centrale thema van het boek en raad mensen die dat interessant vinden aan het boek te lezen. Daar is niets belachelijks aan. Er zijn karrevrachten met boeken die ik niet gelezen heb.
"Gossie, je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk Ad Hombre."
Daar gaat het toch om Baby-lon? Niet om een inhoudelijke discussie, maar om mensen persoonlijk aan te vallen. Geniet ervan, zou ik zeggen. Het is jouw feestje!
Viel het je op dat er, nadat ik dat thema aansneed niemand op in is gegaan? Het thema is namelijk zo niet interessant, maar mij aanvallen des te meer!

Baby-Lon
Lekker lezen
Ja, persoonlijke aanvallen doen is inderdaad mijn enige doel op dit forum, lees mijn andere berichtjes er maar op na
Ik ga maar eens lekker mijn vrije tijd besteden aan boeken lezen, nogmaals bedankt voor de eye opener over mijn ongezonde verslaving.

Ad Hombre
Baby-lon
"Ik werd inderdaad behoorlijk geïrriteerd toen je zei dat ik (we) loog over het antwoord op de slim/mooi keuze."
Dat zei ik niet, ik zei dat jullie als volwassenen sociaal wenselijke antwoorden geven. Ik vroeg ook om wat *meisjes* zeggen als je ze dat vraagt, dat was geen toevallige omschrijving. Die zijn nog niet zo gedresseerd, maar zonder uitzondering krijg ik antwoord van middelbare dames die zeggen wat zij zouden kiezen. Dat is echt niet hetzelfde.
Sowieso zijn vrouwen supergoed in sociaal wenselijke antwoorden. Dat zie je hier dag in dag uit en ik moet daar erg om lachen. Zegt er eentje dat haar man boeken op de e-reader zet, en dan ontstaat er weer een discussie of dat wel of niet emancipatorisch is toegestaan. Ik moedig dat graag aan. Veel vrouwen zitten in een groot dwangbuis van sociale dwang.

Ad Hombre
De vraag waar het allemaal mee begon
Als je meisjes zou vragen wat ze later willen zijn, de mooiste vrouw van de wereld of de slimste, wat zouden ze dan kiezen?
En jongetjes?

Lanza
Dus als een mening/ zienswijze
van een ander jou niet aanstaat, dan noem je het sociaal wenselijk en is het per definitie niet waar? Lekkere techniek om ieder gesprek direct dood te slaan.

Ad Hombre
15-10-2019 om 21:10
Lanza
"dan noem je het sociaal wenselijk en is het per definitie niet waar?"
Ik vroeg niet naar wat een jong meisje zou zeggen op zo'n vraag omdat ik wil weten wat middelbare dames zouden zeggen. En toch kreeg ik antwoorden van middelbare dames die nu liever slim zouden zijn. Snap je niet dat dat een groot verschil maakt?

Lanza
15-10-2019 om 22:10
Maar jij
hebt het jonge meisjes toch helemaal niet gevraagd? Je gaat uit van je eigen vooringenomen standpunt. Ik ben zelf totaal niet opgegroeid met het concept dat schoonheid er ook maar iets toe deed. Tegenwoordig kun je daar moeilijk aan ontkomen, maar dat betekent niet dat ieder meisje intrinsiek gefocust is op haar eigen schoonheid. Er is echt veel meer interessant in het leven van een jong meisje dan dat.
Voor jou waarschijnlijk niet zichtbaar omdat je vooral jongs af aan geïndoctrineerd bent om meisjes/vrouwen te zien als lustobject die ten dienste staan van jou behoeften. Maar buiten jou bestaat nog een hele wereld waar je kennelijk geen weet van hebt.

Astrid
16-10-2019 om 01:10
Ik ben Ad niet maar offtopic
"Voor jou waarschijnlijk niet zichtbaar omdat je vooral jongs af aan geïndoctrineerd bent om meisjes/vrouwen te zien als lustobject die ten dienste staan van jou behoeften. Maar buiten jou bestaat nog een hele wereld waar je kennelijk geen weet van hebt."
En dat weet jij natuurlijk wel?
Verder:
Ik denk dat enkel haantjes-vrouwen last hebben van een pratende man als Ad en dan kun je het ook nooit meer goed doen.
Vanuit mijn kant wel waardering voor zijn humor, liefdevol praten over zijn partner, kennis en als één van de weinige mannen hier die wél een actief gesprek kan voeren. Bij deze.

Niki73
16-10-2019 om 09:10
Meisje
Ik heb het mijn dochter van 13 gevraagd en ze zei onmiddellijk en vol overtuiging: de slimste. Zo ken ik haar ook. Ze wil van jongs af aan dierenarts worden, geen prinses. Ze doet soms wel wat met make-up, maar uiterlijk is niet zo belangrijk voor haar. Als je dat niet gelooft, tja, dan niet he. Wat een akelige discussie maak jij hiervan, Ad. Bah.

Pirata
16-10-2019 om 10:10
Allebei
Heel simpel, ik wilde als 3 jarige zowel buschauffeur worden als prinses zijn.
Ik heb geloof ik geen vrouwen als rolmodel genomen, maar mannen. Wicky de Viking, Kuifje, de mannelijke held uit de film. Ik kon me prima inbeelden dat ik die held was, daar hoefde het geen Kuifjina voor te zijn.

Kaaskopje
16-10-2019 om 10:10
Als ouders de taak
Ik vind het eigenlijk ook wel de taak van ouders om dat idee van 'de mooiste' niet aan te moedigen in de zin van ideaalbeeld. Natuurlijk mag je (vind ik) een kind wel zelfvertrouwen geven over het uiterlijk, juist wel, maar dat ook relativeren. Een schepje bovenop mooi willen doen en mooier willen zijn, wat dus eigenlijk als een soort moeten functioneert, zou ik niet aanmoedigen.
Het is een zijstraatje, maar ik zag gister op tv dat het erg in is om je kind te helpen met vloggen. Ik werd er om eerlijk te zijn nogal naar van. Het kwam op mij over als wat je in de VS weleens zag (ziet?) over schoonheidsverkiezingen voor kinderen. Grof gezegd je kind exploiteren voor eigen 'gewin'. Er zullen echt wel kinderen zijn die vragen of hun vader of moeder ze wil helpen, maar wat ik zag ging verder. Deze kinderen leren dus al dat ze succes moeten hebben om mee te mogen doen in het leven.

Single Lady
16-10-2019 om 13:10
Aantrekkelijk
hmm
Je kunt niet slimmer worden, wel aantrekkelijker.
Dat klopt, merk ik nu na het verbreken van mijn relatie. Toen was ik gewoon, niet lelijk, niet knap. Nu maak ik werk van mijn uiterlijk en is er blijkbaar iets veranderd in mijn uitstraling want ik trek mannen aan als motten naar een lamp. En bij geen van hen is er enig interesse in mijn intelligentie ;)

Ad Hombre
Lanza
"hebt het jonge meisjes toch helemaal niet gevraagd? Je gaat uit van je eigen vooringenomen standpunt."
Het was meer een retorische vraag eigenlijk
"Voor jou waarschijnlijk niet zichtbaar omdat je vooral jongs af aan geïndoctrineerd bent om meisjes/vrouwen te zien als lustobject ten dienste staan van jou behoeften."
Nou reken maar!

Ad Hombre
Astrid
Dank je
Wat niet wegneemt dat ik de plank missloeg met Baby-lon's boekenkast en dat zij sowieso waarschijnlijk een ongelukkig gekozen mikpunt was.

Ad Hombre
Single Lady
"Je kunt niet slimmer worden, wel aantrekkelijker."
Dat schijnt een slechte levenshouding te zijn.
https://www.scientificamerican.com/article/the-secret-to-raising-smart-kids1/
"Dat klopt, merk ik nu na het verbreken van mijn relatie. Toen was ik gewoon, niet lelijk, niet knap. Nu maak ik werk van mijn uiterlijk en is er blijkbaar iets veranderd in mijn uitstraling want ik trek mannen aan als motten naar een lamp. En bij geen van hen is er enig interesse in mijn intelligentie ;)"
Ze krijgen niet eens een erectie als je iets slims zegt? Die mannen toch...
Toch valt niet te ontkennen dat er een zekere erotische aantrekkingskracht uitgaat van domme vrouwen (domme blondjes), wat nog niet wil zeggen dat je je leven er mee zou willen delen. Zouden lesbo's dat ook heben?

Lanza
16-10-2019 om 15:10
De mannen
die ik ken (hoogopgeleid) zullen toch echt geen relatie aangaan met een domme vrouw. Daarmee zit je totaal niet op een lijn en dat is wel ontzettend belangrijk voor degene met wie je je leven gaat delen. Ze hebben zonder uitzondering een relatie met vrouwen die ook hoogopgeleid zijn.
Gelukkig is het niet of/of. De mensen die ik ken zijn op zoek naar een partner die ze aantrekkelijk vinden en waarmee ze op een lijn zitten. De meesten hebben die persoon inmiddels gevonden.
Om voor mezelf te spreken, ik vind het allebei belangrijk in een man. Ik moet hem zeker aantrekkelijk en geil vinden, anders ontstaat er per definitie niks tussen ons. Maar als dat een beetje is weggeëbd, dan moet hij toch echt meer in huis hebben, anders is hij niet geschikt voor een lange relatie met mij, dan kan hij hoogstens een scharrel zijn. Ik zie weinig verschil hierin tussen mezelf en mijn mannelijke vrienden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.