Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kaaskopje
30-08-2010 om 03:08
Wat een ......!
Wat ik nu weer heb meegemaakt!
Het is een heel verhaal, ik doe mijn best het kort te vertellen.
Mijn dochter ging samen met haar vriendin op vakantie. De moeder van de vriendin, ik noem haar verder X, zou ze wegbrengen naar Schiphol en een van ons kon mee. We spraken af dat mijn man heen mee zou gaan en dat ik mee zou gaan om ze weer op te halen.
Kort voor het wegbrengen kregen we te horen dat mijn man wel mee heen kon rijden maar dat hij met de trein terug moest. X had plotseling met haar zus afgesproken en bleef in Amsterdam achter. Mijn man accepteerde dat. Zover is het nu ook weer niet met de trein. We waren er wel geïrriteerd over. Het is onze stijl niet. Je spreekt af dat iemand mee mag naar Schiphol, dan zorg je er ook voor dat diegene weer thuiskomt.
Gister, nou ja eergister alweer, zaterdag dus, kwamen de dames weer naar huis, dus ik probeerde X te bereiken om af te spreken hoe laat ze me zou komen ophalen. Ik belde op haar vaste nummer... geen gehoor. Op haar mobieltje... geen gehoor. Verdraaid! Hoe moest ik het dan regelen? Er is toen op en neer gebeld tussen de vakantiegangers en met mijn oudste dochter en mijn man en toen bleek dat X haar dochter had gebeld met de boodschap dat ze mij niet zou ophalen, omdat ze al in Amsterdam was. Of haar dochter dat maar even aan mijn dochter wilde doorgeven, waarna mijn dochter mij moest bellen. Moet je dus nagaan: X en ik wonen in dezelfde stad, maar vertellen dat ze mij niet op kwam halen moest via Midden-Europa. Mijn dochter en haar vriendin hebben daarop met elkaar gekibbeld omdat mijn dochter van mening was dat X haar het vuile werk liet opknappen en dat ze daar geen zin in had. Om dit deel af te sluiten... ik heb mijn dochter dus niet opgehaald omdat de auto de enige mogelijkheid is 's nachts.
Wat was nu de reden van dit gedoe?: X wilde 's nachts toch maar niet heen en terug naar Amsterdam. Dat was teveel gevraagd, dus ging ze overdag naar haar zus zodat ze al in Amsterdam was. De reden dat ze mij daar niet van op de hoogte gesteld had: dat zorgde voor negatieve energie. Op en neer rijden gaf negatieve energie, mij dat vertellen ook.
Ze is de confrontatie bewust uit de weg gegaan, ze nam bewust de telefoon niet op toen ze zag dat ik het was. Dat zij de vriendin van mijn dochter ook. Mijn man vroeg op welk telefoonnummer ze te bereiken was en toen zei ze 'mijn moeder neemt toch niet op, dat weet ik nu al.' X wist dus dat ze verkeerd bezig was. Misschien wel met de kinderlijke redenatie: als ik de telefoon niet opneem is het probleem er ook niet.
Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Ik heb haar niet meer gesproken en wil het er eigenlijk niet bij laten zitten. Het staat ook niet helemaal op zichzelf waardoor we nu in de gaten hebben dat je gewoon niet op X kunt rekenen en dat een afspraak weinig waarde heeft.
Bij het wegbrengen, aan het begin van de vakantie dus, was mijn man ook al verbaasd over hoe het ging. Ze had de meiden uit de auto geladen en moest hup hup weer weg, want ze moest naar haar zus toe. Mijn man is nog met ze mee Schiphol in gegaan, tot ze bij de incheckbalie waren en is toen weer naar huis gegaan.

Bastet
04-09-2010 om 12:09
Zekerheid
Je durft het niet met zekerheid te zeggen,dus speculeren heeft dan weinig zin.Ik zou het juist enorm op mezelf betrekken als ik de indruk krijg dat iemand zover gaat om te vermijden dat ik niet meerijdt...maar zo is iedereen weer anders natuurlijk.
bastet

Kaaskopje
05-09-2010 om 01:09
Bastet
Ik ben nogal onzeker, dus ik betrek snel iets op mijzelf, maar gelukkig is het hier overduidelijk een probleem van X. En dat zeg ik niet omdat ik denk dat ik een geweldig mens ben, maar omdat ik zéker weet dat ik geen aanleiding heb gegeven voor zo´n reactie. Dat is ook wel eens fijn, als je niet aan jezelf twijfelt.