Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

nienke

nienke

07-01-2017 om 15:01

vraagje over ouders

Beste ouders,
ikzelf ben een puber die in de tweede zit van de middelbare school en laatst heb ik een 1,7 gehaald voor wiskunde terwijl ik wel gewoon heel goed geleerd had en wiskunde is ook mijn aller slechtste vak en dat weten mijn ouders ook. Mijn vraag is: waarom worden ouders zo boos als hun kind een slecht cijfer haalt (terwijl er wel goed geleerd is)?

Ely

Ely

09-01-2017 om 23:01

Goed bezig Nienke

Met bijles en deze instelling komt het vast goed.

De reacties van 'ouder' fascineren me mateloos: ben je zelf dan met louter hoge cijfers door het gymnasium gefietst om daarna nominaal de universiteit met enkel mooie resultaten te doorlopen? Nooit een uitglijder gehad? Of ook maar een sportwedstrijd verloren?

tante Sidonia

tante Sidonia

10-01-2017 om 10:01

ik denk dat

veel leerlingen op de verkeerde manier leren. En waarschijnlijk wordt er niet goed geoefend op school, geoefend met de manier waarop er geleerd moet worden. Ik denk dat Nienke misschien te lang gefocust heeft op bijv. een formule zonder er echt mee te oefenen. Zou dat het kunnen zijn?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.